PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Klasman konusunda kararsızlık



ErknOzyurt
04 Ocak 2014, 04:27
Merhaba arkadaşlar :)

Geçen R6 ve Hyo 250 GT-R konusunu açmıştım.
Gelirim ve 15.000TL bütçe olduğu için ölü R6 yerine 0 Km Hyosung GTR-2013 ' de karar kılmıştım.Bildiğiniz gibi abimde 2012 R1 var
Kendisi suan SXF KTM 250 CC Cros almak istiyor.250CC sınıfında en torklu makinalardan biri.

Bende 2013 CBR var.SX-F ' e fena takıldım.Daha öncede cross hiç yapmadım.Zevk alırmıyım almazmıyım bilemiyorum.Bursadayım Uludağ evime 15 DK.Şimdi Racing kullanıcam diye kaskıma,tulumuma,botuma,eldivenime 4.500 5.000 Tl arası para harcamışken bu SX-F 250CC CROSS olayı kafamı çok karıştırdı.
Şimdi tekrar cross kask, bot, gözlük, derken yine bana 3.700 civarı ekipman parası ckıyor.Kasklar 750 lira, gözlük 270 lira botlar 900 Lira.
İnanın cross botuna bu para çok :) Kıyafeti cartı curtu 3700.Ben Spidi XP-3S botumu 620 TL civarına almıştım.

Korkularım İse

Ya beğenmessem o kadar şey ne olacak :)

Uzun yol yapamayacağım.Bu makinalar sabit devirde giderse motor kitliyormuş.Sürekli gaz açıp kapamak lazımmış.Uzun yol yapmasam bile arada arkama birkaç kişi alırım.Onuda yapamıycağım sadece boş arazide inin cinin yanında motor sürmekten nasıl zevk alacağım ?

Barkın abinin canlı yayında bir konuya değinmişti.Motocross'u gelip deneyebilirler gibisinden muhabbet geçmişti tam hatırlamamakla birlikte gidip orada denemekte istiyorum.Kupa sayısı 3700 mü neymiş öyle arkadaşların yanında canlı yayında vermişti videoyu birçoğunuz hatırlar.Bursa' dan kalk git denemeye falan zamanlarını bilmiyorum.Bu konu bir şekilde halloldu desek bile

Bu motor kilitleme muhabbeti nedir ? Eğer tecrübeli arkadaşlar varsa tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ederim.

20 Yaşındayım.Boy 1.75 62 Kiloyum.Sürekli cross'ta ayakta gidebilecek düzeyde fiziksel kondisyonum yeterince uygun diye düşünüyorum.

umurcan
04 Ocak 2014, 04:38
EXC ve SX sınıfları special makinelerdir. EXC lere plaka çıkartabilirsin yasal olarak ama bu makinelerden hiçbiri cadde kullanımına uygun değildir. Hele ki uzun yol

Hoş exc 500lerle 7k kmlik bir geziye çıkan ikili var, ama orjinal selesi ile rahat etmeyi bekleme. SX lerde artcı pegi bile sanmıyorum ki olsun. Ayrıca eğer iki zamanlı ise(ki 250cc de büyük ihtimal) çıkmayı planladığın yolun ortasında falan bloktan parçe değiştirmen gerekebilir :mrgreen:

Toprak konusunda beğenmemek de kolay değil. Ben virajı ne kadar seviyorsam toprak da o kadar çekiyor, ama giremiyorum :pale:

ErknOzyurt
04 Ocak 2014, 04:41
EXC ve SX sınıfları special makinelerdir. EXC lere plaka çıkartabilirsin yasal olarak ama bu makinelerden hiçbiri cadde kullanımına uygun değildir. Hele ki uzun yol

Hoş exc 500lerle 7k kmlik bir geziye çıkan ikili var, ama orjinal selesi ile rahat etmeyi bekleme. SX lerde artcı pegi bile sanmıyorum ki olsun. Ayrıca eğer iki zamanlı ise(ki 250cc de büyük ihtimal) çıkmayı planladığın yolun ortasında falan bloktan parçe değiştirmen gerekebilir :mrgreen:

Toprak konusunda beğenmemek de kolay değil. Ben virajı ne kadar seviyorsam toprak da o kadar çekiyor, ama giremiyorum :pale:

Şimdi donanımdan hiç anlamam :)Vatan bilgisayarda OEM 'de olmama rağmen motor donanımı hiç ilgimi çekmiyor :)

Yani işe gidip gelemedikten sonra ne yapacam ben bu SX-F 'İ ? Artçı pegini bırak artçı için ayaklık bile yok bosver artçıyı hadi :)Bloktan parça değiştirmek dediğin anda dağda mahsur kaldığımın habercisidir. :) GT-R 250 kafamda %70 oranında :)

Virajı bende severimde.Kurtköy İnterCityPark bana çok uzak Bursada desen sağlam viraj yok.Doğanca barajının oralar var.Uludağ yolları var.Karşıdan hatalı sollama yapsa biri çok büyük risk :) hiçbir lezzet ölümü tattıracak kadar lezzetli değildir :) O kadar ekipmanım olsa dahi tedirgin oluyor insan.Başıma gelmedi değil doğanca barajının o yollarında sliders eritmişliğim var :) :P

umurcan
04 Ocak 2014, 04:57
Şimdi donanımdan hiç anlamam :)Vatan bilgisayarda OEM 'de olmama rağmen motor donanımı hiç ilgimi çekmiyor :)

Yani işe gidip gelemedikten sonra ne yapacam ben bu SX-F 'İ ? Artçı pegini bırak artçı için ayaklık bile yok bosver artçıyı hadi :)Bloktan parça değiştirmek dediğin anda dağda mahsur kaldığımın habercisidir. :) GT-R 250 kafamda %70 oranında :)

Virajı bende severimde.Kurtköy İnterCityPark bana çok uzak Bursada desen sağlam viraj yok.Doğanca barajının oralar var.Uludağ yolları var.Karşıdan hatalı sollama yapsa biri çok büyük risk :) hiçbir lezzet ölümü tattıracak kadar lezzetli değildir :) O kadar ekipmanım olsa dahi tedirgin oluyor insan.Başıma gelmedi değil doğanca barajının o yollarında sliders eritmişliğim var :) :P

2 zamanlı ile dağ başında parça değişmez ama o makinelerin ömrü kilometre ile değil kullanım saatiyle ölçülür
gt250 de 5k kmde 1 yapacağın yağ değişimini bunda artık kaçsa o kadar saatte bir yapacaksın

işe gidemedikten sonra sx-f ile şöyle şeyler yapabilirsin işte

http://www.youtube.com/watch?v=n2eUucG4gwU

buradaki 4 zamanlı, 2 zamanlılar çok çok daha asabi makinelerdir

viraj konusunda karşıdan adam gelse risk demişsin. o konuda da yol eğitimi denen naneyi önereceğim
nane limon tadında ilaç gibi gelecektir tedirginliklerine. eğer enduro denemek için istanbula gitmeyi göze alıyorsan, yol eğitimi için koşa koşa gitmelisin

ErknOzyurt
04 Ocak 2014, 05:05
2 zamanlı ile dağ başında parça değişmez ama o makinelerin ömrü kilometre ile değil kullanım saatiyle ölçülür
gt250 de 5k kmde 1 yapacağın yağ değişimini bunda artık kaçsa o kadar saatte bir yapacaksın

işe gidemedikten sonra sx-f ile şöyle şeyler yapabilirsin işte
http://www.youtube.com/watch?v=n2eUucG4gwU

buradaki 4 zamanlı, 2 zamanlılar çok çok daha asabi makinelerdir

viraj konusunda karşıdan adam gelse risk demişsin. o konuda da yol eğitimi denen naneyi önereceğim
nane limon tadında ilaç gibi gelecektir tedirginliklerine. eğer enduro denemek için istanbula gitmeyi göze alıyorsan, yol eğitimi için koşa koşa gitmelisin

Amann enduro uzak olsun :) Dik oturup rüzgardan dayak yiyip yol yapmak en sevmediğim şey.Benim dediğim olay yol eğitimi ile ilgili değil karşıdan gelen adam üstüne gelirken şanstan daha hızlı olman refleks ile alakalı bir durum.Bunuda böyle olaylarla karşılaşmadığın sürece aşmak çok zor.Ne eğitimi alırsan al karşı taraf hatalı ise kurtulma oranı eğitime değilde reflekse ve soğukkanlılığa bakıyor biraz.Yol eğitimi viraja surdan gir su açıyı al gaz kesme yön kontrolü ile alakalı.Uğur hocanın eğitimlerine tanık olmakla beraber videolarını bol bol izlemisliğim var.Bu adamların işi buda o yüzden bunları almışlar:) Adam kereste üstünde gidip ayak koymadan yere indirdi makinayı :) Sanırım SX-F bir anlık hayaldi

ErknOzyurt
05 Ocak 2014, 02:46
Crosscular ne diyorsunuz kitleme olayına ne derece doğrudur ? :)

AWESQME
05 Ocak 2014, 03:00
Dostum bence senin ki bir anlık heves :) yazdıklarına bakarsak seni doğamış, toprak yolmuş, engebeymiş, uzun şehirler arası yolculuk yapıp kamplamakmış pek sarmıyor :) sen en iyisi racing den bence vazgeçme. Motor kitleme olayını bende duydum ama öle bir şey olmasa böle cross lar aslfalt için yapılmış motorlar değildir. selesi olsun lastiği olsun motoru olsun herşeyi arazi şartlarına göre üretilmiş.

arada bir dağa bayıra çıkıcam diyorsan daha büyük enduro ları bir düşün derim. hem aslaftta şehirler arası yapabilirsin hemde ormana pikniğe gidebilirsin.

Şekil A:

http://www.motorcycleparts-hornig.com/images/voting2011/bmw-HP2-Enduro-kotaro-big.jpg

fromghetto
05 Ocak 2014, 15:28
benim bildiğim 2 zamanlı makinaları kompresyona bırakmican zira yağlamayı benzinle yaptığından sen gaz verdikçe yağlıyolar tabii teknolojisi farklı olanları bilmem anafikir bu hal böyleyken çok fazla kompresyona bırakırsan yağsız çalışıp kitlenebilir ama o kadar dik yokuşu sırf frenle nası iniyolar anlamıyorum yetenek abi ben bütün frenlememi kompresyonla beraber yaparım ( yani kesin kitlerim :) çok canım çekiyo benimde ama uzaktan saygıyla izliyorum arkadaşları :)

ERROR88
05 Ocak 2014, 17:42
Drift 150 al arkadaşım almış çok sağlammis

Ne hyosu 15000 e ne motorlar bulursun ar zaman lazım tabii