PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125-250-600-1000-1300



Sayfa : [1] 2

isimbulamadı
04 Ocak 2014, 02:02
Okumayı sevmeyen arkadaşlar; Özet için renkli yazıları okuyunuz. :)

Motora ilk 125 cc bir motosikletle başlamıştım. Nam-ı diğer CBR 125.

http://i.hizliresim.com/815mPd.jpg (http://hizliresim.com/815mPd)

İlk selesine oturduğum zaman ben bunu nasıl kullanacağım diye düşündüm. Sonrasında kontağı çevirdim ve ilk turumu attım. Hızlanmasına hayran kalmıştım adeta uçuyordu benim için. Ondan öncesinde sadece bisiklete binmiştim tecrübem sıfırdı.
O günden sonra benim bebeğim olmuştu sürekli internetten, yakın çevreden edindiğim bilgilere göre kullanım tarzımı şekillendirdim. Dağ tepe bayır her yeri geziyordum onla ne hararet sıkıntım vardı ne yakıt. 125cc 4 zamanlı bir motor ne yakabilir ki en fazla.
Yaklaşık 15 bin km kullandıktan sonra ara hızlanmaları, son sürati artık beni etkilememeye başladı ve içim buruk bir şekilde ilk bebeğimi sattım.

Artık 250 cc ye geçme zamanı gelmişti çok fazla heyecanlanıyordum. İvmelenmesi olsun son sürati olsun internetten 7/24 videolarını izliyordum, izledikçe kalbim daha da hızlı atıyordu.
-
Ve hyosung gt250R'da karar kıldım diğer bebeğimi.
http://i.hizliresim.com/VYN2rV.jpg (http://hizliresim.com/VYN2rV)

Selesine oturdum 1. vitese taktım ve gazı açtım ve kaskın içinde kocaman bir gülümseme belirdi bir anda. İlk motora başladığım zaman aklıma geldi. Tam olarak aynı duygular olmasada ona benzer duyguları yine yaşadım.

125cc ile 250cc arasında çok abartılacak bir fark yok ama uzun süre 125cc kullanan insan için 250cc gayet tatminkar.

Bu bebeği de çok sevmiştim. Artık gönül rahatlığıyla otobana çıkabilirdim. 125 cc otobanda tehlikeli olabiliyordu benim için.
Yine gezmediğim yer kalmadı. Gerek şehir içi gerek şehir dışı dolu dolu 27 bin km devirdim. Hararet sorunu yok, yakıtta çok büyük bi fark yok.

Sonrasında bi değişiklik olsun diye chopper'la devam etmek istedim. Ve mct 250 aldım. (Aldığım günü bile hala hatırlamak istemediğimden onu yazmayacağım.)
Zor bela ite, kaka 10 bin km de onla yapıp hemen satıp kurtuldum.

Toplamda 52 bin km yi devirdikten sonra artık 600cc ye geçmeye karar verdim. Fakat gezmeyi çok sevdiğimden dolayı bu sefer ki terciğimi uzun yola elverişli bir motordan yana kullandım.


Ve Fz6 Fazer alarak ilk 600cc motoruma kavuştum.
http://i.hizliresim.com/o7pnVk.jpg (http://hizliresim.com/o7pnVk)

Devir işlemlerini hallettik ve hemen koştum yeni aşkıma.(Bebeğim diyemiyorum artık. Kendisi büyüdü ve aşık etti beni kendine.) Selesine oturdum ve marşa bastım. O an motosiklete dair her şeyi bir anda unuttum. Yıllarca hayalini kurduğum o 4 silindir artık benim için çalışıyordu. O kadar çok heyecanlandım ki ne yapacağımı şaşırdım. Kendime gelip toparlandıktan sonra 1.vitese taktım ve ağır ağır yürümeye başladım. Hemen uygun bir düzlük aradım, o ivmelenmeyi, o gücü hissetmek istiyordum. Uygun bir düzlüğe geçtim ve ne olur ne olmaz diye 2. viteste açtım gazı. Kocaman bir hayal kırıklığı oldu bende. Bu ne dedim 250cc den biraz daha hallice. Meğerse 7 bin devirden sonra kendine geliyormuş bizimki. Devir saati 7 bini geçtikten sonra hiç beklemediğim bir anda geriye yapıştırdı beni. Kaskın içinde çığlık atıyorum zevkten. O an anladım neden küçük cc den başlayıp tecrübe kazanın dediklerini. Sıfır tecrübeyle Fazer'a binseydim başıma büyük dertler açabilirdim. 250cc den sonra resmen ilaç gibi geldi Fazer. Gideceğim yolları düşündüm hemen kısalmıştı benim için yollar. Hem oturuş pozisyonu rahat hemde yeterince güçlü. Fakat şehir içinde fazla trafik olan bölgelere girerken 2 kere düşünüyordum artık. İki bacağımın arasında cayır cayır yanan motor bloğu vardı. Alışık değildim hararete. Yoğun trafikte fan sürekli devreye giriyor, fan devreye girdikçe benim canım sıkılıyordu. Şehir içinde 125-250 cc yi özlüyordum zaman zaman. Sportif bir kullanım tarzım olduğu için de pompacıyla da samimiyeti ilerlettim.

Doya doya binerken Fazer'a bir gün hem benim dikkatsizliğim hem karşı tarafın dikkatsizliği sonucu çok düşük bir hızda (10 km/s) arabanın kapısına çarptım ve sol elimin parmakları kırıldı. Daha 15 bin km kullanabilmiştim halbuki. Elim alçıda kullanamadığım içinde satmak istedim ve 15 bin km lik maceradan sonra noktaladım Fazer'la aramdaki hukuku.
http://i.hizliresim.com/WYaWpY.jpg (http://hizliresim.com/WYaWpY)

250 cc den 600cc ye geçtiğimde arasında ki büyük farkı öğrenmiş oldum. 250cc nin 3.viteste yaptığı hızı 600cc 1. viteste yapıyordu ve çok kısa sürüyordu bu hızlara ulaşması.
Çok dikkatli olunması gerekiyor. Şayet aradaki fark hiçte azımsanacak gibi değil.

Sonrasında elim iyileşti tekrar sağlıklı biçimde motosiklet kullanabileceğime kanaat getirdikten sonra 1000cc safkan bi super sport fikri aklımı çeldi.
Yamaha'nın da tadı hoşuma gittiği için tekrar Yamaha'yla devam etmek istedim ve R1 sahibi oldum.
http://i.hizliresim.com/L3Nd8o.jpg (http://hizliresim.com/L3Nd8o)

Tekrar o 4 silindirin verdiği heyecan vardı içimde. Yine önce güvenlik diyerek 2. viteste uygun düzlükte açtım gazı ama hesaplamalarım yanlış çıktı. Motor bir anda şahlanıp tekere kalktı. Neyse ki güvenli bir şekilde tekrar indirdim önü ama bu sefer çığlık bile atamadım kaskın içinde. Nutkum tutuldu bu sefer. O ivmelenme, o ivmelenme hiç tahmin etmiyordum. Videolarda izliyordum çok çabuk hızlanıyordu ama gerçeği çok farklıymış. Bıraktığı o hissiyat çok ayrı çok farklı. Asfaltı ağlatmanın ne demek olduğunu öğrendim. Fakat fazlasıyla büyük bir sorun oldu. Şehir içine giremiyordum artık ilk ışıkta hararet 100 lere dayanıyor. 2. vitese atmak bile zor oluyor zaman zaman. Motosiklet üstünde sıkıntıya girmemeliyim, motosiklet sıkıntılarımı atmalı. Bu motorla sadece trafiğin çok olmadığı yerlerde o zevki tadıyorum. Ama o güç için sanırım değer. Aklını başından alan bir ivmelenmeye sahip bu sıpa.

Kısacası 250cc den 600cc geçtiğimde yaşadığım o büyük farkı 600cc den 1000cc ye geçtiğimde de yaşadım. 1000cc nin her yiğidin harcı olmadığını öğrendim, hele ki tecrübesi olmayanlara.

haa bu arada pompacıyla kanki olduk artık. :)

Okuyanlara teşekkür ederim. Cc büyütmek isteyip, aradaki farkı ufakta olsa hayalinde canlandırmak isteyen arkadaşların işine yaraması için yazdım. Eğer işe yararsa ne mutlu bana.:)






---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2016 Temmuz güncellemesi;


Aradan 2.5 sene geçmiş bu dönem içerisinde ara ara aile baskıları yüzünden motordan uzak kaldım.

R1'i tanımlamak gerekirse iflah olmaz bir hayvan diyebilirim. Hem yakıtı hem gidişi insanın aklını başından alıyordu. Biraz da apaçilik moduna girdim tek teker denemeleri, stopie denemeleri derken kendimden korkmaya başladım.
http://i.hizliresim.com/5VEZ8l.jpg (http://hizliresim.com/5VEZ8l)


Ve R1'i de satmaya karar verdim. 1000 cc den sonra motora başladığımdan beri hayalim olan hayabusa'ya binmek vardı.

2007 model bir hayabusa'ya kavuştum. Hayabusa yüksek süratte ve ara hızlanmalarda güven hissiyatı veren bir motor, lakin iş durmaya gelince gerçekten koca bir enkaz diyebilirim.
Yakıt olarak da oturuş pozisyonu olarak da Fazer kadar rahat olduğunu söyleyebilirim. (Tabi bunu dediğime çok tepki gösteren oldu ama ben hiç bel ağrısı ve cüzdan hafifliği hissetmedim.[Elbette R1'den sonra :)]). Eğer aile baskısı olmasaydı uzun süre binmeyi düşünüyordum fakat kadranı görünce zorla sattırdılar. :) (Önceki sahibi eski tip kadran takınca olanlar oldu tabi.)
http://i.hizliresim.com/L38Bnj.jpg (http://hizliresim.com/L38Bnj)

http://i.hizliresim.com/QM864v.jpg (http://hizliresim.com/QM864v)
http://i.hizliresim.com/pPMdmJ.jpg (http://hizliresim.com/pPMdmJ)
http://i.hizliresim.com/EJWXzv.jpg (http://hizliresim.com/EJWXzv)
http://i.hizliresim.com/R38WG7.jpg (http://hizliresim.com/R38WG7)

Hayabusa'dan sonra 5-6 ay kadar motorsuz kaldım her geçen motora iç geçiriyordum. Motosiklet içimde çok büyük bir yer eden alet olmuş bu zaman içinde. Evdekilerle yavaş yavaş aram bozuldu, sırf motosiklet için küçük bir çocuk gibi davranmaya başladım. :) (bu davranışlarım sayesinde kısa zamanda olacak bir işi kendi ellerimle erteledim. Forumdaki yaşı benden küçük arkadaşlara küçük bir tavsiye; asla motor motor diye üstelemeyin. Ailelerimizin bir bildiği var imiş. :) )

En sonunda çabalarımın karşılığını aldım ve motor arayışlarına tekrar girdim.
Hayabusa'ya izin çıkmadığı için başka bir motor aradım kendime. Büyük kararsızlıklar sonucu tekrar Fazer'da karar kıldım ama bu sefer hacmi genişlettim birazcık.


Fz 1 Fazer Abs yeni motorum oldu.
http://i.hizliresim.com/1da8WG.jpg (http://hizliresim.com/1da8WG)
http://i.hizliresim.com/5VEZll.jpg (http://hizliresim.com/5VEZll)
http://i.hizliresim.com/WY8NvN.jpg (http://hizliresim.com/WY8NvN)
http://i.hizliresim.com/Zdj8ok.jpg (http://hizliresim.com/Zdj8ok)

Yollar yine kısaldı tabi benim için. Yaklaşık 4 ay kadar bir birlikteliğimiz oldu ve bu süre zarfı içerisinde 12 bin km kadar kullanıp satmak durumunda kaldım bazı nedenlerden ötürü.

Fz 1 Fazer bana çok balon bir alet geldi. 1000 cc gücünü hissedemedim. Elbette racing bir makine gibi olmayacağını bende biliyorum ama 150 hp güç değilde sanki 100 hp gibi hareket ediyordu ve 1000 cc nin hakkını verecek şekilde yakıyordu. Belki de benim alet ayarsızdı bilmiyorum ama ne yalan söyleyeyim Fz 6 Fazer'ın tadını başka hiç bir motordan alamadım.

Hayabusa'dan sonra yükseldiğim sırayı takip ederek tekrar düşmeye başladım. :)
Fazer 1'i satınca bir süre daha motorsuz kaldım ve elime geçen ilk fırsatta yeni makineme kavuştum. :)

Fz 6 Fazer alırken 600F le arasında ciddi git geller yaşadım. Hatta her iki motorun sahibini arayıp motoru getirmelerini istemiştim ve ikisi de karşımdayken bir karar verip fazer 6 almıştım.

Bu sefer yine aynı ikilemde kaldım ama farklı tatlar tatmak istediğimden kararımı 600F lehine kullandım.

http://i.hizliresim.com/L38BkG.jpg (http://hizliresim.com/L38BkG)
http://i.hizliresim.com/l1PJYJ.jpg (http://hizliresim.com/l1PJYJ)
http://i.hizliresim.com/J28RdQ.jpg (http://hizliresim.com/J28RdQ)

600F efsaneleştiği kadar var. Giderken güven veren, frenleri başarılı, yakıtı az ve sağlam bir motor.
2 hafta kadar oldu alalı motorumu şu an için 2 bin km kullanabildim. Eğer bir sıkıntı yaşamazsam bu motorla uzun yıllar birlikteliğimi sürdüreceğim.

Buraya günlük tutarmış gibi oldum ama yeni başlayan arkadaşlara, merdivenleri yavaş yavaş çıkmanın, her çıkışın bir de inişinin olduğunun, önemli olanın kaç yaptığının değil, ne kadar çok km yaptığının bir nebze de olsa farkına vardırabilmek.

Kendi çapımda bir şeyler karaladım. Okuduğunuz için teşekkür ederim. :) :rendeer:

Birkaç tane de fotoğraf ekleyip zenginleştirelim. :)


http://i.hizliresim.com/J28Rmj.jpg (http://hizliresim.com/J28Rmj)
http://i.hizliresim.com/z4O8X9.jpg (http://hizliresim.com/z4O8X9)
http://i.hizliresim.com/PM28L7.jpg (http://hizliresim.com/PM28L7)
http://i.hizliresim.com/Yb8nzD.jpg (http://hizliresim.com/Yb8nzD)
http://i.hizliresim.com/X48VOO.jpg (http://hizliresim.com/X48VOO)
http://i.hizliresim.com/L38kBz.jpg (http://hizliresim.com/L38kBz)
http://i.hizliresim.com/jnr00G.jpg (http://hizliresim.com/jnr00G)
http://i.hizliresim.com/NE8ayN.jpg (http://hizliresim.com/NE8ayN)
http://i.hizliresim.com/5VEArq.jpg (http://hizliresim.com/5VEArq)
http://i.hizliresim.com/3oWXB4.jpg (http://hizliresim.com/3oWXB4)
http://i.hizliresim.com/9LW6XQ.jpg (http://hizliresim.com/9LW6XQ)
http://i.hizliresim.com/6np4RW.jpg (http://hizliresim.com/6np4RW)
http://i.hizliresim.com/govNj2.jpg (http://hizliresim.com/govNj2)

Lastik için köpük taşımazsanız sizde otobanda mahsur kalabilirsiniz :)
http://i.hizliresim.com/5VEARj.jpg (http://hizliresim.com/5VEARj)
http://i.hizliresim.com/WY8l4Y.jpg (http://hizliresim.com/WY8l4Y)

Ve son motorum.
http://i.hizliresim.com/L38J2j.jpg (http://hizliresim.com/L38J2j)

ogzcngdk
04 Ocak 2014, 02:07
güzel yazı olmuş eline sağlık..

PEHLİVAN94
04 Ocak 2014, 02:08
Buyuk bi keyifle okudum vallahi eline saglik

tr_select
04 Ocak 2014, 02:08
600cc ile başlayabilirmiyim diyenlerin kesinlikle bu yazıyı okuması gerekli...

Teşekkürler konu için. Hem bilgilendirici hem eğlenceli bir yazı olmuş :)

RODWIN250R
04 Ocak 2014, 02:12
Güzel anlatım olmuş keyifle okudum. 600cc ye geçmeden bir kez düşüneceğim bu konuyu.

Tİme_shİft42
04 Ocak 2014, 02:13
Arkadaşının 150 cc sini bi kaç kere sürdükten sonra 1000 cc ile başlayayımmı diyenler okusun özellikle ..,

APALA
04 Ocak 2014, 02:15
Çok tadında bir yazı :) güzel yazı olmuş :)

zerzura
04 Ocak 2014, 02:28
Okurken 7000 devir olayına gelince sesli güldüm :) Aynısı bana da oldu çünkü. Lağğğnnn diye bağırıyordum ben de :)

beko12345
04 Ocak 2014, 02:31
Bende önümüzdeki sezon cbr250r ımı satma düşüncem var.
Fazer6 ve V-strom arasında kalmıştım.

Yine bugün açılan bir konuda , cbr dan sonra V-strom anlatılmış.

Sizde 250cc den sonra fazer6 anlatmışsınız.

Çok iyi denk geldi. Aklımdaki 2 motorda aniden farklı konularda anlatıldı :)

Elinize sağlık.

fz6_fazer
04 Ocak 2014, 02:45
Güzel bir yazı olmuş, bir çok yeni başlayan direk 1000-1300 cc arasına bakıyor,merdivenin basamaklarını teker teker atlmayı öğrenmeden
Elinize sağlık

Nomad_41
04 Ocak 2014, 02:52
Direk benim yaşayacağım ve özetini buralarda Allah izin verirse geçeceğim bir makaleyi önceden geçmişsin dostum :) Tekerin düz bassın . Tek bi fark ben 250 ninja ile basladım . Kısmet verirse yaradan bi 15 bin 20 bin km yi devirdiğimde R6 düşünüyorum Tabi o km leri devirirken biz devrilmezsek :)

motorcu48
04 Ocak 2014, 03:14
cbr125 ilk çıktığında lisedeydim ve o cc de oyle bir motor çıkarmaları inanılmaz geliyordu. ozamanlardan beri bir cc yol kat edemedim tecrubeden başka hala aynı tas aynı hamam ilerliyoruz :D

Dampyr
04 Ocak 2014, 04:00
Çok güzel bir yazı eline sağlık. Yaptığın kademeli cc artışı ve resimlerde görülen koruyucu ekipman kullanımın gençlere örnek olacak nitelikte. Malesef arabada olduğu gibi motosiklette de yüksek hacim insanlara çekici geliyor sonuçlarıda acı olabiliyor.

Ahmet Abi
04 Ocak 2014, 06:23
Güzel anlatım.

dogrusukru
04 Ocak 2014, 11:07
Özet de iyi olmuş eline sağlık :)

dream_rider
04 Ocak 2014, 12:40
ellerine sağlık cb 125--- cbr250 --- sımdıde kısmetse cbr 600F olucak 3 yıl sonrada 13'cbr1000rr dusunuyorum umarım herkezde bu grafıgı takıp eder en saglıklısı ...

smh61
04 Ocak 2014, 13:06
çok güzel yazı ben ve tarık arkadaşım bu yazı için teşekkür ediyoruz...

sSameT
04 Ocak 2014, 13:08
Çok güzel bi yazı olmuş ellerine sağlık o 600 le başlasam diyenler iyice okuyup atlamadan anlamalılar bence
şuan motorum 125MhDrift İnşAllah bi 20/25 km devirebilirsem İnşAllah bu grafik gibi bişeyler düşünüyorum daha 990Km benimki :) az sürüyorum

zarem
04 Ocak 2014, 13:30
Çok güzel bir yazı elinize emeğinize sağlık :)
Daha nice anılara :)

AWESQME
04 Ocak 2014, 14:43
Çok güzel ve zevkli bir yazı olmuş. Tam anlamıyla her şeyi anlatmışın denebilir :)

Reşit
04 Ocak 2014, 14:49
Hacı hayırlı olsun motorun ama benim düşüncem 15000 km fazer tecrübesi R1 kullanmak için yetersiz. En basiti oturuş pozisyonuna alışık değilsin bir kere. R6 sanki daha uygun olurdu. Bu arada pijlik yapacağım. R1 super sport değil super bike. Lütfen ona ss miş gibi davranma.. Kazasız belasız :cat:

Linwelin
04 Ocak 2014, 16:20
Derdimizin dermanısın, 600rr r1le başlayacaklara bu başlığı linkleriz artık. oh ba. eline koluna sağlık..

arslan26
04 Ocak 2014, 17:17
bu güne kadar hep 125cc motor kullandım 8 yıl civarı 80km üzerinde uzun yola hiç çıkmadım, nasip olursa yeni bir 150cc lik motor alıp uzun yola da çıkmak istiyorum, genel yorumlar tehlikeli olduğunu söylüyor sırf bu yüzden 250cc lik olabilir diyorum yoksa en fazla 150cc şimdi bir 150lik motorla gezi yapamazmıyız çok mu tehlikeli olur gelen olumsuz yorumlar korkutuyor hevesimi kırıyor

babaAkar
04 Ocak 2014, 17:26
arslan26

Sende bi güvensizlik ve korku seziyorum..
Bu problemleri aşman için honda güvenli sürüş eğitimini tavsiye ederim..
Zaten kendimize güvenmeden yada acaba şöyle mi olur böyle mi olur diye korku senaryoları yazarak motosiklete binersek 50cc honda today le bile kaza yapabiliriz..
Sen motordan , kazalardan yada trafikten korkma onlar senden korksun..
Öncelikle kendine güvenmelisin..
ben xt125 imle bi çok kez ankaraya gittim..
toplamda 54000 km yi devirdim ve rahatlıkla 10000 km si uzun yolda..
düşük cc motor ile uzun yol yapılır niye yapılmasın ki..
redline yapmadan 100 civarında kullanırsın motosikletini..
buda yeterli bence..
uzun yol için yeterli ama otoban için yetersiz diye düşünüyorum..
150 Lik motorla uzun yol yap ama otobana girme..

arslan26
04 Ocak 2014, 18:20
arslan26

Sende bi güvensizlik ve korku seziyorum..
Bu problemleri aşman için honda güvenli sürüş eğitimini tavsiye ederim..
Zaten kendimize güvenmeden yada acaba şöyle mi olur böyle mi olur diye korku senaryoları yazarak motosiklete binersek 50cc honda today le bile kaza yapabiliriz..
Sen motordan , kazalardan yada trafikten korkma onlar senden korksun..
Öncelikle kendine güvenmelisin..
ben xt125 imle bi çok kez ankaraya gittim..
toplamda 54000 km yi devirdim ve rahatlıkla 10000 km si uzun yolda..
düşük cc motor ile uzun yol yapılır niye yapılmasın ki..
redline yapmadan 100 civarında kullanırsın motosikletini..
buda yeterli bence..
uzun yol için yeterli ama otoban için yetersiz diye düşünüyorum..
150 Lik motorla uzun yol yap ama otobana girme..

Aslında 150 lik motor bana yetiyor, zaten otabana girmem bunları duyduktan sonra hani evdekilerin gönlünü yapıpta bir inazuma alsam keşke ama çoçukların rızkından kesipte vicdanım el vermiyor, 250 lik istememin nedenide kamyonu otobüsü kastırmadan rahatlıkla sollamak yoksa hız tutkunu değilim bakalım ileride inşallah alırız ne diyelim tabi alana kadarda 150 cc ile tecrübe kazanırız korkularımızı yeneriz

babaAkar
04 Ocak 2014, 18:51
arslan26

yüklü bi kamyon en az 30-40 km hızla gider..
onuda çok rahat sollarsınız..
otobüslerde ortalama 80-90 civarı gidiyo..
Sizde 70km hızla falan gidersiniz buda hem ekonomi açısından hem güvenlik açısından gayet yeterli bir hız..
150 Likle çok rahat uzun yol yapılır..
ben 125 likle uzun yol yapıyorum ordan biliyorum..
Ama dediğiniz gibi uzun yolda bi 250 lik olsa çok daha iyi olur..
Lakin imkanlar el vermiyorsa 150 liğinde bi sakıncası yoktur diye düşünüyorum ( otobana girilmedikçe )
İnş. maddi olarak denkleşirsinizde hayalinizdeki inazumaya ulaşırsınız..
Uzun yol demişken hero karizma r modelinide bi düşünün derim fuara gelecek..
Şu anda fiyatı belli olmamakla birlikte tahminimce 6000 civarı ve üstü olacaktır..
Bende 2. motor olarak bu modeli düşünüyorum aklınızda bulunsun diye söyledim..
iyi günler

arslan26
04 Ocak 2014, 19:18
Şu an bir motosiklete 4000 tl civarı ayırabiliyorum sanırım rks tit150 alıcam kısmetse, aslında şöyle forumdan yanıma bir yoldaş bulsam birlikte yola çıkmak isterim

Mamba09
04 Ocak 2014, 19:23
Harika yazı dostum eline sağlık. Fotoğraflarla süslesen biraz tadından yenmez...

isimbulamadı
04 Ocak 2014, 19:27
Beğeniler için teşekkür ederim arkadaşlar. Dilim döndüğünce arada ki farkları, tecrübem kadarıyla anlatmaya çalıştım.


Hacı hayırlı olsun motorun ama benim düşüncem 15000 km fazer tecrübesi R1 kullanmak için yetersiz. En basiti oturuş pozisyonuna alışık değilsin bir kere. R6 sanki daha uygun olurdu. Bu arada pijlik yapacağım. R1 super sport değil super bike. Lütfen ona ss miş gibi davranma.. Kazasız belasız :cat:

Yazımda da dolaylı yoldan belirttim R1 biraz fazla kaçtı bu sefer. Tahmin edemedim hesaplamalarım yanlış çıktı. Fakat yaşadığım olaylar sayesinde sağ bileğime hakim olmayı az çok başarıyorum. Umarım pişman olmam aldığıma. :)


R1 super sport değil super bike. Lütfen ona ss miş gibi davranma..

Fazladan bilgi göz çıkarmaz. Öğrenmiş olduk. :rendeer:



bu güne kadar hep 125cc motor kullandım 8 yıl civarı 80km üzerinde uzun yola hiç çıkmadım, nasip olursa yeni bir 150cc lik motor alıp uzun yola da çıkmak istiyorum, genel yorumlar tehlikeli olduğunu söylüyor sırf bu yüzden 250cc lik olabilir diyorum yoksa en fazla 150cc şimdi bir 150lik motorla gezi yapamazmıyız çok mu tehlikeli olur gelen olumsuz yorumlar korkutuyor hevesimi kırıyor


Uzun yol arkadaşın da dediği gibi küçük cc de bazen ürkütücü olabiliyor, özellikle otobanda.
Bana kalırsa otobana 250cc altı motosikletle girmek tehlikeli. Gerektiği yerde hızlanamamak kazalara davetiye çıkartabiliyor.

babaAkar
04 Ocak 2014, 20:12
isimbulamadı
anlatımınızı bende çok beğendim sıkılmadan okudum..
Ancak arkadaşında dediği gibi biraz hızlı geçmişsiniz 1000 liğe..
Onun harici tecrübe kazanarak belirli bi kilometreleri devirdikten sonra ve pat diye 4 silindire geçmeyişiniz çok olgunca bir davranış gençlere çok iyi örnek oldunuz..

dental_land
04 Ocak 2014, 20:21
Güzel bir yazı tebrik ederim .

''Motosiklet üstünde sıkıntıya girmemeliyim, motosiklet sıkıntılarımı atmalı.'' çok güzel bir konuya değinmişsiniz . Motorsiklet tercihi yaparken sadece maddi değil manevi olarak da bizi sıkıntıya sokmayacak tercihler yapmalıyız .

norace
04 Ocak 2014, 20:46
Öğretici bir yazı olmuş, teşekkür ederiz.
Büyük hacimli motorlarla başlamak isteyenler bunları okuyunca ders almaz ne yazık ki, aksine anlattığınız hislerden gaza gelip daha da istek duyar büyük hacimli motor için. Sonra da "bütün motorcular serseri" derler.

Green Arrow
04 Ocak 2014, 22:07
Yazı gerçekten çok güzel ancak benimde şahsi fikrim İstanbulda yaşayan bir adamın geçiş aralığı 250 ile 600 cc arasında olmaalı ne eksiği ne fazlası.Bu aralığa yüksek cc olup düşük verilere sahip motorlar elbetteki dahil değil.Küçük ccler ile koca İstanbulda heryere gidilmiyor 250 cc şart.Barkın abi bir videosunda ölçüm yaptıklarını 40-50 beygir kullanılabildiğini söylüyor varın siz düşünün trafiği ve şartları o yüzden ne eksik ne fazla herşey kararında olmalı.

shooter1
04 Ocak 2014, 22:12
güzel olmuş eline sağlık ama hp4 alıcam tecrübem az diyenlerle karşılaşıcaz :)

Kıvan Ç
05 Ocak 2014, 00:58
Şuan bende hikayenin 100cc kısmındayım.Bahsettiğin o haşin ivmelenmeye bende bayılmıştım hatta bu nasıl bişey diye düşünmüştüm :)
İnşallah benimde hikayem kaza kısmı hariç senin hikayene benzer :) Eline sağlık.

isimbulamadı
13 Şubat 2015, 20:51
Vay be :) Konuyu açalı bir seneden fazla olmuş. Hüzünlendim.
R1'den sonra asıl hayalim 'Hayabusa' ya binmekti ve R1'i satıp bir Hayabusa sahibi oldum.

http://i.hizliresim.com/7oAEjY.jpg (http://hizliresim.com/7oAEjY)

Malesef ki aile baskısı yüzünden satmak zorunda kaldım.
Kurulan onca hayali çöpe atmak insanın içine çok oturuyor.
Ve şimdi her geçen motora boynu bükük bakmak zorundayım.
Motorlarınıza iyi bakın ve değerini bilin arkadaşlar. Benim içim çok yanıyor. :pale:

Sabırsız
13 Şubat 2015, 22:27
Mukkemell bir konu olmuş hocam tebrik ederim

ccc67
13 Şubat 2015, 22:33
Degisimler cc de degil kiyafetlerdede olmus ve 10numara olmus :)

tamerozkul
14 Şubat 2015, 03:24
Arakadas cok guzel anlatmıs kademeli olarak gitmek en iyisi uzun yol mevsuzuna gelirsek 100 cc cok tehlikeli oluyor uzun yolda ben hic otobana girmedim ama usak-izmir. usak- afyon. usak-kutahya. gezileri yaptim bu yollar otoban degil bolünmuş yollardı ama gelen gecen yanimdan viz viz geciyordu 85 90 gitmeme ragmen cok tehlikeli oluyor bi gozum hep aynada arkayi kontol ederdim. 10bin km yaptim simdiye kadar 100 luk motorumla bu yaz mt 07 almayi planliyordum ama olayin ciddiyedini anlayınca! 250 cc ye geçme kararı aldım cbr 250 ninja 250 vs gibi motorlarin hayalini kurmaya baslamisken gecen ay gozumun onunde olan motosiklet kazasi (forumda paylastim) beni cok etkiledi o gunden sonra icimde hep bir kaza yapma korkusu basladı trafiğe cıkınca cok tetirgin olmaya basladim ama motosiklete binmekdende vazgecemiyorum artık trafigin daha az oldugu köy yollarinda dolasmakdayim oralarda huzur buluyorum artık

Guven
14 Şubat 2015, 09:27
Keyifle okudum. Ellerinize sağlık.
Lakin aile baskısıyla hayabusa'yı satmak zorunda kalmanıza da üzüldüm.

YouSuffer
14 Şubat 2015, 10:40
Çok çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık

BlackGhost
14 Şubat 2015, 11:36
valla çok güzel ve örnek bir yazı olmuş,keşke birkaç foto daha ekleseydin :)
yanlız chooper tercihin yanlış olmuş,o makineler dertli çünkü ancak senin hız anlamında da tatmin etmezdi.Belki yamaha bolt isteklerini karşılayabilir ama SS alanında hız tutkusunu başka bir tarzda bastırmanda mümkğn değil.1000cc motorunla sana kazasız sürüşler dilerim.

Bune
14 Şubat 2015, 12:04
Hocam çok motor değiştirmişsin ama bence iyi değiştirmişsin işi kuralına göre oynamışsın ekipmanından da belli tebrik ederim keşke ailen de bizim gibi görebilseydi ama bende ebeveyn olsam evladımın altında 300km/s deviren bi canavar görmek istemezdim herhalde :D

Bu arada tarzına bakarak yorum yapıyorum R6 yakışır sana düşündün mü hiç? :)

serkanksk
14 Şubat 2015, 12:16
Emeğine Sağlık tebrikler.Umarım yeni başlayacak arkadaşlar faydalanır..

isimbulamadı
01 Temmuz 2016, 18:48
2.5 sene sonra yeni güncelleme yaptım. Umarım beğenirsiniz yazımı. :)

oluroyle
01 Temmuz 2016, 19:36
Çok eğlendim okurken ellerine sağlık..

Bthndmrl
01 Temmuz 2016, 20:22
Gerçekten çok güzel yazı okurken koltukta ivmelenme hissettim 😂

Taner YILMAZ
01 Temmuz 2016, 21:22
Her satırını büyük bir keyifle okudum.

isimbulamadı
01 Temmuz 2016, 23:00
Beğendiğinize çok sevindim arkadaşlar. :)

EmreKocyigit
01 Temmuz 2016, 23:22
Toplamda kaç yıllık motosiklet macerası? Her motosikleti kaç ay kullandığınızı ayrı ayrı yazarsanız sevinirim çok merak ettim