PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yardım edermisiniz



CBR!
03 Ocak 2014, 21:26
merhaba aranıza yeni katıldım fakat uzun süredir takip ediyorum :)size sormak istediğim bikaç sorum olucaktı motorumu alalı 1 ay falan oldu ortalama aldıkdan 1 hafta sonra falan motorun kontağını kapattıktan sonra içinden cıt cıt cıt diye sesler geliyo bunun sebebi nedir bide motosikletim 1.500 2.000 devirde falan calısıyor ? bikerede yağmurda bıraktım zincirin bikaç yeri paslanmış ve artçının ayaklığının ucu paslanmış bu paslanmalarn bi çözümü varmı ? Motor CBR125R şimdiden yardımınız için teşekkür ederim :silent::silent::):)

cousinecruis
03 Ocak 2014, 21:28
Hoşgeldin arkadaşım. O çıtçıt sesi pistonlardan kartere süzülen (damlayan) sıcak yağın sesidir. Benim için huzur vericidir. Diğerlerini çözüm bulan arkadaşlar söylesin :)

CBR!
03 Ocak 2014, 21:32
hoşbulduk :) çok teşekkür ederim cousinecruis nezamandır kafamı kurcalıyordu :)

sSameT
03 Ocak 2014, 21:34
Kardeşim bende o kadar şahana bilmiyorum diyeceklerim yanlışda olabilir ama /motorun soğudu zaman egzos soğuma ya geçiyomuş soğarken ses çıkabiliyomuş bende birisinin yazdığında gördüydüm önceden :)
diğer sorundada motor düz dururkenmi 1,500/2,000 devirdeyse eğer gaza basmadan düzse eğer o motorun düz normal deviridir çoğunda öle olur farklılıkta olabilir bilmiyorum ama demek istediğin başkaysa bilmiyorum.

CBR!
03 Ocak 2014, 21:43
sSameT rolantide ilk 2000 devirde çalışıyo sonra ısındıktan sonra 1.500 e düşüyo anlayamadım gitti :D

cousinecruis
03 Ocak 2014, 21:48
sSameT rolantide ilk 2000 devirde çalışıyo sonra ısındıktan sonra 1.500 e düşüyo anlayamadım gitti :D

He sorunu şimdi anladım. Motor kendini ısıtmak için ( jikle, karbüratör olmadığı için ve enjeksiyonlu yani elektronik olduğundan) otomatik kendini ısındırma sistemi o. Yüksek devirde ve yakıt oranı yüksek karışımda kendini 2 dk ısıtır, ısındıktan sonra devir düşer. Her yeni model motor yapar bunu. tamamen normal yani:)

Samet Ağır
03 Ocak 2014, 21:56
Hoşgeldin arkadaşım. O çıtçıt sesi pistonlardan kartere süzülen (damlayan) sıcak yağın sesidir. Benim için huzur vericidir. Diğerlerini çözüm bulan arkadaşlar söylesin :)

ülem 25+ yıldır motorcuyum,bir yaşıma daha girdim..bakalım daha neler duyacağız...:queen:

motosikletiniz bir çok metalin birleşmesinden oluşmuştur.ısınan metal de genleşir yani kaba tabirle büyür..soğurkende eski hacmine döner yani küçülür..bu çıtlamalar soğuyan metalin sesidir..genellikle inca saç kısımlardan ve ek yerlerinden gelir...sorun yoktur..
devir meselesi de gayet sağlıklı..havalar soğuk olduğundan motor belli bir sıcaklığa gelene kadar yüksek devirde çalışır sonra olması gereken devire iner..çok normal çok sağlıklı br çalışma şekli..
motorunuzda anormallik yok meraklanmayın...

CBR!
03 Ocak 2014, 21:57
ölese paslanmadan başka bi sorunum kalmadı :P onuda VD40 ile hallederim herhalde :D

sSameT
03 Ocak 2014, 21:58
sSameT rolantide ilk 2000 devirde çalışıyo sonra ısındıktan sonra 1.500 e düşüyo anlayamadım gitti :D

CBR kardeşim bilmemek suç değil nolcak ben bu forumda varya adamları nerdeyse çldrdıyodum habire soru soruyodum o bu şu ney diye :D ama noldu hepsinden Allah razı olsun öğrendim sende öğrenirsin yavaş yavaş
o motorun 1,500/2,000 deviri normal saten ya düşüp yükselir ısınmasına göre de olabilir cousinecruis kardeşimizin dediği gibi motor ısındıkta değişir basınca gidiyomu durdurup çalıştırınca çalışıyomu sorun yok :D

CBR!
03 Ocak 2014, 21:59
Teşekkürler sizin gibi üstadlara o yüzden soruyoruz zaten bilmediklerimizi :)

sSameT
03 Ocak 2014, 22:01
Teşekkürler sizin gibi üstadlara o yüzden soruyoruz zaten bilmediklerimizi :)

Bildiğim kadarıyla yardım ederim/ ederlerde bu forum motor üzerine kurulu tabi ki de
yarın motoru çalıştırım bende haftasonu 2 günde sesinide duysam yeter :)

Samet Ağır
03 Ocak 2014, 22:02
hani nerde o üstad?? tanışmak isterük..:pl::queen:

turkish39
03 Ocak 2014, 22:08
hani nerde o üstad?? tanışmak isterük..:pl::queen:

Az önce çıktı abi,notun varsa iletelim:queen:

cousinecruis
03 Ocak 2014, 22:13
ülem 25+ yıldır motorcuyum,bir yaşıma daha girdim..bakalım daha neler duyacağız...:queen:

motosikletiniz bir çok metalin birleşmesinden oluşmuştur.ısınan metal de genleşir yani kaba tabirle büyür..soğurkende eski hacmine döner yani küçülür..bu çıtlamalar soğuyan metalin sesidir..genellikle inca saç kısımlardan ve ek yerlerinden gelir...sorun yoktur..
devir meselesi de gayet sağlıklı..havalar soğuk olduğundan motor belli bir sıcaklığa gelene kadar yüksek devirde çalışır sonra olması gereken devire iner..çok normal çok sağlıklı br çalışma şekli..
motorunuzda anormallik yok meraklanmayın...

Motorumu hayallerimle seviyorum ben inanmak istemiyorum söylediğinize :)

sSameT
03 Ocak 2014, 22:18
hayallerinle büyü o da güzel cousinecruis :)

CBR!
03 Ocak 2014, 22:40
hahaha baya sataşmalar görüyorum :D

sSameT
03 Ocak 2014, 22:47
kim kime sataşıyo CBR :D

cousinecruis
03 Ocak 2014, 22:48
Bu arada Samet Ağır arkadaşım ben işin espiri kısmındayım alınma veya sataşma söz konusu değil :)

burakragaa
03 Ocak 2014, 23:04
yağmurda bıraktığını söylemişsinde pas değilde zincir ve padlerde acaba kirlenme söz konusu olabilir mi en azından temizlemeye çalış bakalım çıkıyor mu , ses ise gayet normal zaten mesaj atanlarda bunu ayrıntılı bir şekilde belirtmişler..

CBR!
03 Ocak 2014, 23:48
yarın sabah ilk işim silmeyi denemek olucak :)yağmurda bida bırakırsam 2 olsun :pr::pr:

Samet Ağır
04 Ocak 2014, 00:03
Az önce çıktı abi,notun varsa iletelim:queen:
tüh ya kıl payı kaçırdık desene. neyse bidaha ki sefer yakalarız inşallah..şimdilik selamlarımı iletirsen sevinirim...:joker:

Motorumu hayallerimle seviyorum ben inanmak istemiyorum söylediğinize :)
sen büllüüüüüün deyince kavga çıkmazmış derler...:pl::queen:

Bu arada Samet Ağır arkadaşım ben işin espiri kısmındayım alınma veya sataşma söz konusu değil :)
yaşım o kadarını anlamaya hangi satırın hangi anlama geldiğini anlamaya yetecek kadar olmuştur sanırım..:rendeer:
bu arada bende çok pis olta atarım haberiniz olsun ..:pl::flower: