PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kawasaki klv1000(suzuki dl1000) düşük süratte stop etme sorunu



akinm
03 Ocak 2014, 00:42
Merhabalar yeni aldığım klv 1000 motosikletim (2007 trafik çıkışlı 35 bin kmde) düşük süratte gaz yemiyor ve stop ediyor. Aldığım arkadaşa sordum benzin 95 oktan aldıysan o yüzdendir. ben her zaman 97 oktan kullanıyorum dedi. Emin olamadım. 200 km yol yaptım yine stop etti. Hani soğuktan diyeceğim motor hayli ısınmıştı. Acaba gerçekten benzin den kaynaklı mı ? Yoksa normal mi soğuklarda? insanın morali bozuluyor

tr_select
03 Ocak 2014, 00:46
Düşük süratten kastınız nedir. Biraz daha açabilirmisiniz ? Hangi süratlerde hangi vites ve devir aralığında ? . . .

Daha öncede buna benzer bir konu vardı. Sorun; vites ve devir aralığındandı. Düşük kilometrelerde yüksek vites ve düşük devirdeyken stop edebiliyor bazı motorlarda. Hatta bunun açıklamasınıda yapmışlardı ama aklımda değil ne yazıkki :)

Hatırlayanlar çıkacaktır... Umarım sonununuz bahsettiğim gibidir.

akinm
03 Ocak 2014, 00:59
normal seyir halinde giderken 100 le mesela sorun yok , kırmızı ışık için durmam gerektiğinde frenle birlikte vites düşürüyorum. hız 30 a falan düşünce boşa atarsam stop ediyor, yada 30km de yüksek vites düşük devir aralığı denk gelince silkeleme yapıyor. gazı açınca rahatlıyor. düşük devirlerde ve de boşa atınca stop ediyor. mesela yavaş gitmem gerekince şehiri içinde stres oluyorum. birinci vitesle gidiyorum devirli.

canerol
03 Ocak 2014, 01:31
Düşük süratten kastınız nedir. Biraz daha açabilirmisiniz ? Hangi süratlerde hangi vites ve devir aralığında ? . . .

Daha öncede buna benzer bir konu vardı. Sorun; vites ve devir aralığındandı. Düşük kilometrelerde yüksek vites ve düşük devirdeyken stop edebiliyor bazı motorlarda. Hatta bunun açıklamasınıda yapmışlardı ama aklımda değil ne yazıkki :)

Hatırlayanlar çıkacaktır... Umarım sonununuz bahsettiğim gibidir.
o diğer konudaki dl1000 in aynı sorundu galiba beyin tamiri yaptırmıştı yanılmıyorsam.

akinm
03 Ocak 2014, 01:44
başımdan aşağı kaynar sular döküldü sanki beyin falan dedin ya öyle bişey yoktur ya

Sinan Er
03 Ocak 2014, 07:10
2007 KLV100 Yok. 2004 de kısa süreliğine çıktı. Sanırım trafiğe çıkış tarihi 2007. Bu araçşarın kullanım klavuzuna bakın. Benim 2008 Deauville kullanım klavuzunda 90 oktana kadar kullanılabildiği yazıyordu. Ha bu şu demek dünyanın her yerine gidebilme ihtimalıne karşılık dikkat etmen gereken tek mesele benzın oktanı. Şimdi sen enduro motor yap 98 oktandan aşağısını kabul etme. Hayır böyle birşey yok. Bu milletimizin uydurması. Benzinin oktanını yüksek tutarak bile hava atmaya çalışıyoruz. :)) O motor 90 oktanla bile çalışmalı çünkü enduro.


Arızayı başka bir yerde ara.


İlk çaşıştırmada sorun varsa ısınana kadar da devirde dengesizlik varsa sübaplarında sorun var demektir. Bujilerinide kontrol etmelisin.

acemi60
03 Ocak 2014, 11:37
Motoru size satan açıkça yalan söylemiş. Benzinden olması mümkün değil. Tam tarif ettiğiniz gibi bir durum VW Polo arabamda başıma gelmişti. İlk bakacağınız yer Beyin. Diğer olasılıklara daha sonra bakın.

Benzer bir sorun @sysroot'un başına gelmişti. Onun motorda arıza olduğu anlaşılmıştı.

airman
03 Ocak 2014, 12:45
Benzinden olmaz,TPS sensöründe bir problem olabilir.

şuraya bir göz atıver

http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=1&t=14828&p=323500&hilit=stop+etme#p323500

GaCCaLL
03 Ocak 2014, 14:04
Akın Hayırlı Olsun :)

Şöyle bir bilgi paylaşmışlar,


Sorunu depoda, bujide yada benzeri yerlerde aramayın. Büyük ihtimalle bulamayacaksınız.

Aynı problem benim de başıma geldi. İlk başlarda nadir olsa bile sonradan oldukça sık stop etmeler başladı.
Sorunun sebebi TPS sensörü. Güncel yedek parça fiyat listesine göre 150TL x 2 Amerika fiyatına göre en uygun 70$x2 sensörler.

Bu problem sonucu sevgili Önder'in (thunderkiller) benim motoruma uyguladığı bir yöntem sonucu yaklaşık 400km dir herhangi bir problem çıkmadı.

Tahminimce motorunuz 2007 ve üstü. Bu seride sensör tüm ayarlamayı kendisi yaptığı için dışarıdan ayar/müdahale şansınız yok. Temel olarak throttle body olarak geçen boğaz gelebeği üzerindeki mile bağlı panelin doğru açıda yada asenkron bir şekilde durmasından kaynaklanıyor. Bu ayarlamayı da TPS sensörüne bağlı bir step motor yapıyor.

Gelelim problemin çözümüne. Uygun zamanda motorunuzun başına gidin. Vitesi boşa alıp kontağı açın. (motoru çalıştırmayın) Benzin pompasından gelen "dzzzz" sesi durduktan sonra gazı sonuna kadar açın ve geri bırakın. Bu esnada throttle bodyden gelen sese kulak verin. Benzin pompası gibi dzzz sesi duymalısınız sonuna kadar açarken. Bu işlemi 4-5 defa tekrarlayın ve kontağı kapatın. Tekrar kontağı açıp motorunuzu çalıştırıp sonucu gözleyin.

Önder bana sorun tekrarlarsa tekrar bu şekilde yap demişti. Düzelmemesi durumunda TPS sensörü değişimi gerekiyor.

http://www.oneidasuzuki.com/store/files/details/d_7284.jpg

yanlız resimdeki de 12 numaralı parça olması lazım TPS sensörünün

tr_select
03 Ocak 2014, 14:12
hava basınç sensörü yani TPS arızalarında genelde devir saati kafasına göre hareket eder. Devir saati oynaşmaya başladığında anlayınki TPS cortlamıştır. Biraz vd-40 sıkın böyle durumlarda. Düzelmez ise mecbur değişmesi gerekli...

İçerisinde yaya bağlı iğne benzeri bir şey var. Bazen takılmalar yapabiliyor... İsterseniz motorunuzda sensörün yerini bulup bir bakın. WD-40 sıkın... Şansınızı deneyin :)

GaCCaLL
03 Ocak 2014, 14:15
Bi görelim malzemeyi de beraber yapacak gibiyiz :queen:

akinm
03 Ocak 2014, 15:28
gacall seninle görüşebilir miyiz 541 854 31 84 benim numaram

akinm
04 Ocak 2014, 12:32
fikir belirten tüm dostlara teşekkür ederim bu arada. yazdığınız her bir kelime benim için çok önemli...