PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor hakkında teknik bilgisi olan?



arslan26
02 Ocak 2014, 00:35
Arkadaşlar motosikletim kısa süre önce segmanları değişti ve karbüratör ayarı yapıldı, servisten geldikten bir hafta sonra 1. Viteste giderken 4000 devirden sonra (hani ilk benzininiz bittiği anda motosiklet teklemeye başlar gibi çalışır ya sanki motorun arkasından biri geriye asılıp bırakmış gibi gidiyor) motosiklet dengesiz çalışıyor 6000 deviri geçince normale dönüyor tekrar servise gittim motorun subap ayarlarını kontrol etti tekrar karbürator ayarı yaptı subap sıkışmış olabilir dedi kontrol ettim teslim aldım bişey yok... Eve getirdim motor ısındıktan sonra aynı şeyleri tekrarlamaya başladı yine 4000 devir ve 6000 devir arasında ama eskisine göre çok çok azalmıştı belli belirsiz, ilk bakışta o devir aralığında motora benzin az gidiyor gibi düşünüyosun fakat 6000 deviri gecince normal çalışıyor. Yakınımda başka usta da yok. Şimdi teknik anlamda tecrübeli arkadaşların yorumu nedir ne yapmalıyım? Motorum lifan 125 cc ( taş gibi motor dedik yazdık çizdik forumda, nazar değirdik her zaman söylerim bir malı satarken değil alırken kazanırsın diye biz çinliye yatırdık kaybettik)

Ahmet Abi
02 Ocak 2014, 00:37
Karbarator ayarı ateşleme sistemi buji subap ayarına baktır.

zaferkarizma
02 Ocak 2014, 00:42
karburotorden kaynaklı bi sorun sanırım iğne ayarıyla düzelir kendinizde deneyebilirsiniz.çözüme ulaşırsız.gaz kolundan çıkan teli takip ediniz karbüratöre giren plastik somun şeklindedir onu sökünüz gaz pistonunu görüceksiniz onun iinde iğre var o kısma dikkat ediniz pim gb bişi vardır onu düşürmeyiniz iğneyi bir alt kısma alınız veya yukarı o şekilde deneyin.

RODWIN250R
02 Ocak 2014, 00:48
karburotorden kaynaklı bi sorun sanırım iğne ayarıyla düzelir kendinizde deneyebilirsiniz.çözüme ulaşırsız.gaz kolundan çıkan teli takip ediniz karbüratöre giren plastik somun şeklindedir onu sökünüz gaz pistonunu görüceksiniz onun iinde iğre var o kısma dikkat ediniz pim gb bişi vardır onu düşürmeyiniz iğneyi bir alt kısma alınız veya yukarı o şekilde deneyin.

Bu tarifle adam usta olur. Çin motoru kullanınca demekki tamir işindende anlamak gerekli

zaferkarizma
02 Ocak 2014, 00:50
boşuna takılmıyoruz bu sitede :)insanlara yadım etmek

RODWIN250R
02 Ocak 2014, 00:56
boşuna takılmıyoruz bu sitede :)insanlara yadım etmek

Kendi motorumuzu tamir etmek zorunda kalmak çok kötü. Bindiğimiz motorlardan anlamak zorunda değiliz. Ancak bakımsız motorlar ve kalitesiz motorlar insanı usta yapacak kadar başımıza sorunlar çıkarabiliyor.

arslan26
02 Ocak 2014, 00:58
Daha önceden karbüratör temizliğini yaptım içindeki parçaları az çok biliyorum ama ayar kısmını açıkçası pek yapamam gibi... 4000 ile 6000 devir arasındaki dengesiz çalışmanın sebebi iğneden olabilirmi yani iğne ayarından kaynaklanması muhtemelmi?

zaferkarizma
02 Ocak 2014, 01:00
ama az cok bilgimiz olmak zorunda her motor heran yolda kalabilir arızalanmaz die bir şey yok.ufak tefekde olsa teknik bilgi çalışma sistemini bilmeliyiz.

eve iğneden olması muhtemeldir ki büyük ihtimal ordan.

arslan26
02 Ocak 2014, 01:09
Hepinize teşekkür ederim yarın denerim bu iğne olayını sonucu buraya yazarım yarın inşallah olur olurda konuyu uzatmadan kapatırım yoksa iyice tiksindim bu çinlilerden, tekrar teşekkürler

zaferkarizma
02 Ocak 2014, 01:11
kardeşim çinliyle alakası yok her motorda olabilir biraz şans biraz çinli. japon olsa nolcak kimse senin motoruna 100 kâğıttan aşşa elini değmez :)

arslan26
02 Ocak 2014, 01:21
kardeşim çinliyle alakası yok her motorda olabilir biraz şans biraz çinli. japon olsa nolcak kimse senin motoruna 100 kâğıttan aşşa elini değmez :)

Abi haklısında kalite kalitedir, hani bir laf vardır "deven büyük olsun çekmezse çekmesin" bizimkiside o hesap bundan sonra kalite olsun :thumleft:

boora
02 Ocak 2014, 01:32
iğne ayarı ile teklemenin ne alakasi var ben anlamadim? o iğneyi yukarı alirsn gaz kolunu cevirdiginde motoruna daha fazla benzin gider. aşağı alırsan daha az benzin gider. ama öyle 4-6 arasında tekleme yaptıracak bir ayar olduğunu sanmıyorum. benim motor dA da düşük devirlerde sirkeleme yaptığı zaman anlarım ki karbüratör kirli. mesela şu anda hem düşük devirde sirkeleme yapıyor hemde yüksek devirde 8,5 gibi kesici varmış gibi kesik kesik oluyor devir cevirmiyor

arslan26
02 Ocak 2014, 01:54
Şimdi baktım iğneye segman (iğnenin karbürator içindeki duruş şekline göre) alttan 2. de normalmi anlamadım bu arada karbüratör temizliği yapıldı

merak ederim
02 Ocak 2014, 04:25
Kendi motorumuzu tamir etmek zorunda kalmak çok kötü. Bindiğimiz motorlardan anlamak zorunda değiliz. Ancak bakımsız motorlar ve kalitesiz motorlar insanı usta yapacak kadar başımıza sorunlar çıkarabiliyor.

Bilgi bilgidir zanaat zanaattır teknik tekniktir bunların iyisi kötüsü olmaz tam aksine millet yapar biz bakar mantığından çıkartır çinde olsa japonda olsa çalışma mantığı aynıdır.

_SpartacuS_
02 Ocak 2014, 05:02
Ayaklık müşürü var mı motosiklette bilgim yok, eğer varsa iptal edip tekrar denemenizi tavsiye ederim 4-6 bin devir arası oluşan titreşim ayaklık müşürünü fazla etkileyip böyle sıkıntı çıkartabilir diye düşünüyorum...
Saygılar..

arslan26
02 Ocak 2014, 18:46
Arkadaşlar bugün depoyu söktüm, depo muslugunu söktüm depo musluğunun alt tarafındaki tapayı söküp temizledim musluk ile karbüratör arasındaki benzin hortumuna filtre taktım depoyu bir güzel çalkalayıp boşalttım içinden acayip küf çıktı, tekrar topladım çalıştırdım bu arada iğnedeki segmanıda tam ortadaki çentiğe taktım şimdilik sıkıntı yok fakat 6000 devir civarında belli belirsiz aynı sıkıntı yine var 6000 i geçince normal, ayrıca soğuk iken jikle ile hiç çalışmıyor normalde jikleui yukarı çekip çalışınca aşağı indirirsiniz ama benimkinde jikle yukarda iken tık yok normal olarak çalışıyor bu neden olabilir birde subap kapakları eğilirse nasıl belli eder