PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : XT600e egzos patlaması sonucu Bujinin yerinden çıkması vsvs...Sorunlar silsilesi



Sayfa : [1] 2

merianne
28 Aralık 2013, 22:06
Slm arkadaşlar, Cuma günü sabah Motoru çalıştırdım 5-10 dk ısıttıktan sonra yola çıktım.Yaklaşık 5km sonra Egzos dan çok fazla gürültüyle patlamalar başladı, 3-4 sefer patladı.Hızım 80-90 civarıydı.O esnada motor gaz yemiyordu,sağa yanaştım rölantide stop etti,Motor sıcak jikle çekili değil tekrar marşa bastım çalıştı ancak rölantide durmadı stop etti,tekrar marşa basıncada çalışacak gibi oluyordu ama çalışmıyordu,pof pof pof edip susuyor.Mesaiye yetişmek için itekleyerek otoparka bıraktım.Sorun nedir diye kontrol ederken buji kablosunu çıkardım, buji yerinden çıkmış sağa sola doğru oynuyordu...
Bujiyi çıkardım uç kısmı kapkara olmuş,yeni buji alıp taktım.Ancak motor yine çalışmadı.Aralıklarla 10-15 sefer marşa bastım,yok çalışmıyor.Çalışacak gibi oluyor çalışmıyor.
Çalıştırmak için şunları denedim;
Buji kablosundan elektrik geliyor,şaseye tuttum akım var
Akü yeni sıfırdı zaten,marşı çok güçlü basıyor
Tüm elektrik tesisatı far-sinyal vsvs çalışıyor
Depodan benzin akıyor hortumu çıkarınca çeşme gibi akıyor
İşyerinin otoparkında dik bir yokuş var;jikleyi çekmeden veya çekerek vurdurdum yine çalışmıyor pof pof pof ediyor ancak tık yok :(.. Müdürler şefler bana bakıyor iyice rezil oldum.:pr:Yorgunluktan artık nefesim tükendi.Öylece bıraktım orda..:pl:
Akşam üzeri tekrar marşa bas vurdur yok Allah yok,çalışmıyor...
Jikleyi çekip marşa basınca bu seferde egzos patlıyor tabi yine çalışmıyor..Bu arada aküyüde bitirdik,marşa basmaktan
Normalde sabah soğuk olsa bile en ufak marşa basmada veya vurdurmada çalışırdı,Acaba buji gevşeyince biyerlere bi zararı olmuşmudur ?

Durum böyle dostlar yarın kamyonete atıp motoru götüreceğim tamirciye.Şimdiden teşekkür ederim herkese..

elantronikçi
28 Aralık 2013, 22:37
Depodan benzin akıyorda, karbüratörden motora gidiyor mu acaba? Karbüratöre pislik ya da depo dibindeki kurum falan gittiyse belki ondan yapıyordur. Karbüratöre bi bakıver bence. Egzozdanda atıyor mu acaba bir de o var? Ya içerden tıkalıysa ya da az gönderiyorsa ?

canerol
28 Aralık 2013, 23:01
buji yerinden nasıl çıkmış arkadaş :) yeni bujiyi takınca diş sıyırmadan yerine oturdumu?
herşey normal bi tek karbüratöre bakmamışsın :) peki marşa basıp basıp bujiyi çıkarınca bujide benzin oluyormu?

merianne
29 Aralık 2013, 00:08
buji nasıl gevşedi bilmiyorum,eski bujiyi çıkardım ıslaklık yoktu sadece paslı gibiydi. Ancak bujinin etrafı çamurlu pislik içindeydi o çamur pislikler bujinin yuvasından içeri doğru düşmüş olabilir mi ?
Evet yeni bujiyi taktım diş sıyırmadı sıkıca tuttu,eskisinide sıktım sıkıca tutuyor.
Bujiyi taktıktan sonra bidaha da çıkarmadım o yüzden benzin ıslatıyomu bilmiyorum,Jikle çekip marşa basınca egzostan patlama sesi geliyor egzosu koklayıncada benzin kokusu gelmekte.Egzos patlaması sadece jikle çekince oluyor
Karbüratörden silindire benzin gidip gitmediğine bakamadım, Karbüratörle ilgili olarak alttaki 2 tane yerden pislik vidalarını gevşettim içindeki benzini akıttım..
Dün akşam marşa basmaktan akü zayıfladı,takviye yaptık...Marşa bas bas bas marş motoruda cortladı kömürü bitmiş olabilir, Buda ayrı bi sorun oldu :queen:

canerol
29 Aralık 2013, 00:47
buji nasıl gevşedi bilmiyorum,eski bujiyi çıkardım ıslaklık yoktu sadece paslı gibiydi. Ancak bujinin etrafı çamurlu pislik içindeydi o çamur pislikler bujinin yuvasından içeri doğru düşmüş olabilir mi ?
Evet yeni bujiyi taktım diş sıyırmadı sıkıca tuttu,eskisinide sıktım sıkıca tutuyor.
Bujiyi taktıktan sonra bidaha da çıkarmadım o yüzden benzin ıslatıyomu bilmiyorum,Jikle çekip marşa basınca egzostan patlama sesi geliyor egzosu koklayıncada benzin kokusu gelmekte.Egzos patlaması sadece jikle çekince oluyor
Karbüratörden silindire benzin gidip gitmediğine bakamadım, Karbüratörle ilgili olarak alttaki 2 tane yerden pislik vidalarını gevşettim içindeki benzini akıttım..
Dün akşam marşa basmaktan akü zayıfladı,takviye yaptık...Marşa bas bas bas marş motoruda cortladı kömürü bitmiş olabilir, Buda ayrı bi sorun oldu :queen:
seninde başına gelmeyen kalmamış :) sen git bi yıkan bence :P sonra motoru yıkarsın.
bilemiyorum en temizi zaten ustaya götüreceksin sorun neymiş bizede yazarsın.

merianne
29 Aralık 2013, 00:53
tabi burdan sorunu,sonucu,süreci yazarım, Vallahi cuma günü bir uğursuzluk vardı üstümde hayırlısı olsun artık:silent:

Samet Ağır
29 Aralık 2013, 01:12
sen yinede yeni bujiyide çıkar ve ıslaklık olup olmadığını kontrol et.yoksa karbüratör memeleri tıkanmış pislik gelmiş olabilir ki,inşallah öyledir..
çamur pislik dediğin şeyler bujinin porselen tarafında ise sıkıntı yok..altı köşe anahtar ağzından sonra buji tırnağında ise o zaman sorun...
egzantrik zincirin ne durumdaydı? bilgin varmı? değişimi gelmişmiydi? zor ama iyice aşınmış diş atlayıp sente kaçırmış olma şansı varmıdır acaba?inşallah yoktur...
bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..

merianne
29 Aralık 2013, 01:41
pislik porselen tarafında,anahtardan sonraki klavuzlarda bişey yok
hava-yağ soğutmalı,egzantirik zinciri hakkında hiç bilgim yok
Son 2-3 gündür 1.viteste ilk kalkarken hafif gaz verdiğimde veya diğer viteslerde hafif gaz verdiğimde stop edecek duruma gelmesi vardı, ancak stop edecek durumdayken( hık dergibi oluyor) gazı sertçe verince düzeliyordu,bunu sadece hafif olarak ilk gaz verişte yapmaya başladı. Sabit giderken,veya sabit giderken bir anda gaz verince sıkıntısız bişekilde uzuyor...

ero__
29 Aralık 2013, 01:50
Hava filtreniz ne alemde? XT biraz hassas hava filtresinde.

onuRRtas
29 Aralık 2013, 01:52
Tahminim karbüratör'LER olduğu yönünde.

Sanırım XT'de iki tane karbüratör var. Bence bir tanesinde mutlaka tıkanıklık var. Kontrol edilmeli. Ayrıca.


s
bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..

merianne
29 Aralık 2013, 01:55
hava filtresi eski biraz enson 1500 km önce temizlemiştim
unutmadan jikle çekili iken marşa basınca egzos patlıyor
karbüratör 2 kafalı,bunların alttaki vidalarını gevşettim boşalttım pislik yok gibiydi ama içi nasıl bilmiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:53 ----------


sen yinede yeni bujiyide çıkar ve ıslaklık olup olmadığını kontrol et.yoksa karbüratör memeleri tıkanmış pislik gelmiş olabilir ki,inşallah öyledir..
çamur pislik dediğin şeyler bujinin porselen tarafında ise sıkıntı yok..altı köşe anahtar ağzından sonra buji tırnağında ise o zaman sorun...
egzantrik zincirin ne durumdaydı? bilgin varmı? değişimi gelmişmiydi? zor ama iyice aşınmış diş atlayıp sente kaçırmış olma şansı varmıdır acaba?inşallah yoktur...
bujiyi çıkarınca buji deliğine parmağınla basıp kapatabilme şansın varsa parmağınla deliği tıka ve marşa bas,bakalım deliği kapatmaya devam edebiliyormusun yoksa mümkün değilmi? dua et kapamayacak kadar basınç olsun ve parmağının kenarlarından hava çıksın.
eğer kapatabiliyorsan kompresör kalmamış demektir.en iyi ihtimalle piston segman belki gömlek gidik olabilir,sente kaçmış yanlış zamanlama sonucu kompresör kaçağın olabilir,su soğutmalıysa üst kapak contasını yakmış olabilirsin..

inşallah çok basit ve kolayca çözülecek bir sorundur..

inşallah hocam,:queen:

fromghetto
29 Aralık 2013, 02:02
hacım büyük ihtimalle dikkat etmişsindir de ben yinede bi hatırlatayım yeni aldıdğın bujinin tırnak aralığı uygun mudur yani aynı kodla mı aldın.

ero__
29 Aralık 2013, 02:07
Filtreyi söküp basmayı deneyin birde öyleyse. Karbüratör diyaframı yırtılmış olup sağlıklı çalışmıyor olabilir. Bir açılıp aniden kapanıyordur falan.

merianne
29 Aralık 2013, 02:23
Buji öncekinin birebir aynı kodlu olanından aldım
ero, burda yazdığınız herşeyi tamirciye aktarmaya çalışcam

Bu durum olmadan önceki akşam,zinciri gazyağı ile temizledim, fırçayla karbüratörüde yüzünden sağını solunu gazyağı ile temizledim,bunla alakalı olmaz heralde

ero__
29 Aralık 2013, 03:00
Yok canım onunla alakası olamaz. Egzoz kaç senelik? Orjinal egzoz ise içerisinde amyant vb. madde yok. Odacıklar var. Odalardan biri kopup çıkışı falan dahi tıkamış olabilir. Yani işi teoriye dökersek sorun çok çıkar.

sedat_57
29 Aralık 2013, 10:49
Aynı sorun ybr 125 imdede oldu..bujinn dip kısmı porselen kısmından kırıldı resmen yuvada herhangi bir sorun yoktu

söküp yenisini taktığımda tekseferde çalıştı..O olaydan sonra çin malı bujiye tövbe ettim :)

serkanADH13
29 Aralık 2013, 14:48
sonuçtan haberi olan varmı ?

merianne
29 Aralık 2013, 20:57
slm arkadaşlar,
Motoru kamyonetle tamirciye götürdüm, ankara Gimat tarafında kızıltepe motor...
Usta marşa bastı, motorda kompresör yok diyor:cyclopsan,anlamadım ben bu işi...kompresör olup olmamasını nasıl anladı ? Yarın söküp bakacakmış..Bende iş çıkışı giderim yanına...oooff ooooff:pr:
Bujinin kılavuzundan içeri pislikde girmiş olabilir dedi,üst taraf sökülmeden anlaşılmaz dedi. Motoru bıraktık oraya

canerol
29 Aralık 2013, 21:45
eğer normaldan çok iyi marş basıyorsa sangi buji yerinde yokmuş gibi en kolay öyle anlaşılır yada bujiyi söküp parmağını tıkayıp marşa basınca parmağını geri itmiyorsa hava segmanlar artık gitmiştir.piston segman atmadan bırakmaz usta seni :)
neyse geçmiş olsun fazla masraf çıkarmaz umarım.

merianne
29 Aralık 2013, 21:52
Aslında şöyle bi sorun var; motora takviye yaptığımızı söylemiştim, marşa çok çok ve 8-10 sn arasında basılı tuttuğumuzda olmuştu..Tekrar marşa basarken artık marş motorundan tamamıyle farklı sesler geldi..Marş motoru çok ince bir ses çıkarıyor sanki boşa dönme gibi...Yani marş motorunda kesin bir sorun var.Şuanda normal marş yok, Ancak Usta bu haliyle kompresyon yok dedi. eee marş çevirmiyoki motoru, nasıl anladı kompresyon olmadığını ? Vallahi şaştım kaldım...

cenkito
29 Aralık 2013, 22:18
Aslında şöyle bi sorun var; motora takviye yaptığımızı söylemiştim, marşa çok çok ve 8-10 sn arasında basılı tuttuğumuzda olmuştu..Tekrar marşa basarken artık marş motorundan tamamıyle farklı sesler geldi..Marş motoru çok ince bir ses çıkarıyor sanki boşa dönme gibi...Yani marş motorunda kesin bir sorun var.Şuanda normal marş yok, Ancak Usta bu haliyle kompresyon yok dedi. eee marş çevirmiyoki motoru, nasıl anladı kompresyon olmadığını ? Vallahi şaştım kaldım...

o zaman motorun mars rublesi (yada kavramasıda deniyor) o parcada bozulmus olabilir.

merianne
29 Aralık 2013, 23:26
o zaman motorun mars rublesi (yada kavramasıda deniyor) o parcada bozulmus olabilir.

Bunlarda sorun olsun :) Marş motorunu kendim de tamir edebiliyorum,ancak Kafamın yatmadığı olay marş zaten çevirmiyorki, kompresyon olmadığı bu şekilde anlaşılır mı ? Şimdi iyice huzursuzlanmaya başladım :silent:

Samet Ağır
29 Aralık 2013, 23:33
marş motoru çevirmeyince ustan onun bozukluğunu anlamamış ve dönmeyen kranka bağlı pistonun kompresör üretemediğini söylemiş olma ihtimali nedir??
eğer böyle bişey varsa hemen motoru oradan başka bir ustaya götürmelisin...

ha bu arada bu ustayı daha önceden tanırmıydın??

merianne
29 Aralık 2013, 23:45
marş motoru çevirmeyince ustan onun bozukluğunu anlamamış ve dönmeyen kranka bağlı pistonun kompresör üretemediğini söylemiş olma ihtimali nedir??
eğer böyle bişey varsa hemen motoru oradan başka bir ustaya götürmelisin...

ha bu arada bu ustayı daha önceden tanırmıydın??

öyle olması kesin gibi,marş motoru arızalı olduğunu söyledim fakat kompresyon yok diyor,üstelemedim bende, Ustayı tanımıyorum forumdan birkaç kişi tavsiye etmiş,gittim. Yarın bakacak motora,sabah ilk iş arayım öyleyse

Samet Ağır
29 Aralık 2013, 23:54
kompresör olayını bende söyledim sana..sadece uzaktan teşhis bizimkisi..sen sen ol motorunu boş bırakma sakın..yoksa..........
söylemeye dilim varmıyor ama...

karbüratördeki pisliği temizleyip rubleyi tamir eden ve piston segman silindir v.s değiştirdim diye parasını isteyen usta adı altında adamlar var piyasada...kimsenin günahı lazım değil bana..ama başında durabilmeli sökülen takılanı görebimelisin bence..
ne bileyim işte..tecrübe hayatta yenilen kazıkların bileşkesidir derler..kimsenin böyle tecrübe kazanmasını istemem açıkçası...

cenkito
29 Aralık 2013, 23:54
ustam motoru bire takıp debriyajı bırakıp iteklemeyi deneyin,
sorunsuzca ilerlerse buyuk ihtimal kompresyon-sıkıstırma yoktur.
tabi debriyaj dan da olabilir ama bir anda debriyaj bosalacagını sanmam.dişli kırılmadıktan sonra.
yanlıs hatırlamıyorsam egzosdan benzin kokusu geliyor demiştiniz, mars dönüyor ve subabları acıyor demektir.

sıkıstırma olayını kontrol etmek için bir de bujıyı söküp bujı yuvasını parmakla kapatmaya calısıp marsa basın
parmagınızı yerinde tutamazsanız sıkıstırma saglamdır muhtemelen.
birde buji yuvasında da sorun olabilir, kendiliğinden gevsediği zaman yuva bozulmus ve yeni bujı
takıldıgında yuvadan kacak da oluyor olabilir.

kolay gelsin, gecmiş olsun

ufukk
30 Aralık 2013, 00:03
şimdi bujinin fırlamasıyla kompresyonun düşük olmasının nasıl bir alakası var çözemedim
marş motorunun çeviren dişlisi, krank miline bağlı çevrilen dişliye (arabalarda volant dişlisi derler motosiklette de öyle mi bilmiyorum)
marşa bastığınız zaman ileriye doğru atılarak volant dişlisiyle kavrama durumuna geçer ve çevirir, havalar soğuk motor soğuk akü soğuktan etkilenmiş ve marşa basınca akü zayıf geldiği için dişli kavrama durumuna gelemiyor ve kaçırıyor olabilir
eksantrik gergisi bozulmuştu mecbur kaldım gimatta hızır usta diye bir tamirci önerdiler gittim adam 10$ lık parçayı değiştirecek, bambaşka yerleri söktü taktı söktü taktı 100 tl işçilik istedi yağıydı antifiriziydi derken toparladı motor bi anormal oldu yağ kaçırır gitmez vs. vs. içime sinmedi servisine götürdüm yaptırdım 180 tl de onlar aldı diğer masraflarla 300 tl ye geldi parça 10 $ benim maliyet 300 tl düşün artık. içine sinmediyse sağlam bir yere 100 tl daha fazlasına dahi olsa yaptırmanı öneririm

merianne
30 Aralık 2013, 01:01
ufukk... aynen o usta ya,:pr:

şu durumda büyük bir ihtimalle kompresyon sorunu olduğunu düşünmüyorum açıkçası,vitesteyken evet zor gidiyor herzamanki gibi..Yaklaşık 3000 km dir kullanıyorum,çalışmaması haricinde yürür aksamında,debriyajında farklı bir durum yok.

Dostlar allah hepinizden razı olsun yardımcı oldunuz. Yarın sabah ilk iş arayıp motoru hiç ellememesini söylemek...

cenkito
30 Aralık 2013, 01:08
eger denemediyseniz,motorunuzda kick start yoksa vurdurarak calıstırmayı deneyin birde.
kolay gelsin

merianne
30 Aralık 2013, 01:37
sağolasın,denemediğim şey kalmadı,şuan yapılacak en hayırlı iş motoru ordan götürmek anlaşılan:)
iyi geceler herkese,sonucu paylaşırım sizlere

merianne
30 Aralık 2013, 14:38
Motoru güç bela ordan aldım saat 11'de dükkan açıyorlarmış...11'de dükkan açan adam bu motoru nezaman yapar siz tahmin edin,Nakliyeci amcayla motoru yükledik daha önce bakımlarını yaptırdığım ustaya götürdüm.Marş arızalı önce marşı yapıp soruna bakalım dedi...Akşam tekrar yanına giderim yarın ve diğer günde başında bekliycem artık

fz6_fazer
30 Aralık 2013, 14:53
Motoru güç bela ordan aldım saat 11'de dükkan açıyorlarmış...11'de dükkan açan adam bu motoru nezaman yapar siz tahmin edin,Nakliyeci amcayla motoru yükledik daha önce bakımlarını yaptırdığım ustaya götürdüm.Marş arızalı önce marşı yapıp soruna bakalım dedi...Akşam tekrar yanına giderim yarın ve diğer günde başında bekliycem artık
Geçmiş olsun umarım kısa zamanda ayağa kaldırırsın, saat 11 de dükkan açılırsa ::ohmy::

canerol
30 Aralık 2013, 15:54
Geçmiş olsun umarım kısa zamanda ayağa kaldırırsın, saat 11 de dükkan açılırsa ::ohmy::

adam belki geceleri aktiftir :P

gelişmeleri takip ediyoruz.gece senin konuyu okuduktan sonra yattım.rüyamda aynı sorunlar benim motordada oluyordu.basıyorum basıyorum çalışmıyor kan ter içinde uyandım :queen:

Ahmanamra
30 Aralık 2013, 16:09
Ustam geçmiş olsun umarım kolayca çözülür sorun. benimd ebaşıma saçma bi sebepten ötürü öyle bişi gelmişti. Benim sorunumda sibopları yamultmuş olduğu için pof pof yapıp çalışmıyordu rölantide bile kalmıyordu .Bi ihtimal fikir açısından yazdım :)

kefeeee
30 Aralık 2013, 16:59
Eski bir motosikletiniz var benimki gibi. 10 marş sonra buji ıslanır, hava soğuksa zor çalışır vb.

Bahsettiğiniz çoğu şeyden söyleyebilirim ki subaplarında bir problem var. büyük hacimli eski tek silindirlerde olabilien birşey. Subaplardan biri pistonu tutmuş ve yatağını kırmış olabilir. Yatağı kırıldığı için subap piston tepesine vurmaz ve açıkta kalır. bu yüzden karışım düzgün bir şekilde ateşlenemez ve bahsettiğin patlamaları yapar. Hatta patlamalardan biri de bunun olmasına neden olmuş olabilir.

Ustaların o kadar amatör olduğunu sanmam, büyük ihtimalle sıkıştırma olmadığı doğrudur. Ama önemli şey subap yatağın eğer kırıldı ise bu halde ne kadar yol katetmiş olman. Eğer biraz fazla bu şekilde devam ettiysen (gazlamayı bırakmadığın sürece gidebilirsin diye biliyorum) dağılan yatak yağ ile birlikte alternatör kısmına giderek orayı dağıtmıştır. Sargılarına zarar gelmiş olablir.

Bence işini şansa bırakma, üst kapağı açarsan mutlaka yan kapağıda aç. Kapağın üstünde yada yanında kırılan gergi ve yatak tarzı her türlü cisim alternatörüne zarar verebilir.

Geçmiş olsun şimdiden.

fz6_fazer
30 Aralık 2013, 17:51
adam belki geceleri aktiftir :P

gelişmeleri takip ediyoruz.gece senin konuyu okuduktan sonra yattım.rüyamda aynı sorunlar benim motordada oluyordu.basıyorum basıyorum çalışmıyor kan ter içinde uyandım :queen:
Seni kargacı seni, sen masum hayvanları doldurmaya kak ondan sonra rahat yatmaya çalış:)

Syanur
30 Aralık 2013, 19:29
Geçmiş olsun.

Ben merakla sonucu bekliyorum. Ama söyleyeceğim şey şu olabilir, asıl sorun marş motorundan kaynaklansaydı yolda giderken sorun yaşamazdını, stop etmezdi motor. Sonradan çalıştırmaya yada vurdurmaya çalışırken marş motoru zarar görmüş olabilir. Bilemem o kısmı. Zaten anladığım kadarıyla ilk denemeleriniz ile son denemeleriniz arasında marş motorundan farklı sesler gelmiş.

Bakalım ne çıkacak :/

canerol
30 Aralık 2013, 21:03
Seni kargacı seni, sen masum hayvanları doldurmaya kak ondan sonra rahat yatmaya çalış:)
hocam nerden hatırladın karga işini :) vermediler kargayı sanatım köreldi :P
merianne herkes seferber olmuş senin motorun sonucunu bekliyor :)

planet58
30 Aralık 2013, 23:52
Kardeş senin subaplarından biri kesmiş olabilir, zaten sürerken gelen patlama sesi zamanlamanın karıştığını gösteriyor, eğer subap kesmediyse, mutlaka eksantrik zincirin koptu. Ancak kompresör olmaması subap kesmesi durumunu çağrıştırıyor. Kolay gelsin...

sakinseytan
31 Aralık 2013, 01:18
ya niye boş kovalıyosun anlamadım keşke beni telden arasaydın xt 600 ile insanın başına gelebilecek herşey benim başıma gelmiştir.bujinin yerinden fırlamasıyla konprosyon ne alaka xt 600 ün bujisini her babayigit sökemez zordur takarkende tam takamayıp gevşek bırakırsan buji uc dişleri yalama edip dışarı fırlar sanırım öyle olmuş ben bujiyi patlattım depoyu deliyodu ordan anla tecrübemi xt 600 ün buji tırnak aralıgı birazcık kısık olsun motor 3 tur döner 4. turda egsoz patlatır rolanti düzensiz olur pipoyu cekip ateşlemeye bak eger ateşleme catcatcat vuruyorsa xt 600 gebertsen gene çalışır.bana özelden numaranı pm atarsan yarın seni ararım motorun başına geçip bujiyi sökersen birde tornavida alırsan yanına bi kac malzeme al ben telden çalıştırırım motoru oke.

merianne
31 Aralık 2013, 02:22
s.a arkadaşlar,gerçekten hepinizden allah razı olsun.
Şimdi motorda marş sorunu olduğundan marşa basıp durum değerlendirmesi yapamıyorum,şuanda motor tamircide yarın marş motoru sökülüp bakılacak.Marşa basınca kömür tarafından duman gelmekte o yapılacak..
Sakişeytan haklısın bu motor her şartta çalışıyordu :) Tırnak arası az bişey uzun olsa çalışmasına engel olur mu ?
Buji yerinden tam çıkmadı baya gevşemiş oynuyordu,Aynı kodlu yeni buji ve buji anahtarı aldım buji değiştirdim, yalama durumu olmadı sıkabildim...Ancak çalışmadı, Kabloyu çıkarıp şaseye sağa sola tuttum,marşa basınca kıvılcım atlaması oluyordu, Lan bu niye çalışmaz diyerekten marşa bas allah bas,önce akü daha sonrada marş motorunu yedik.
Daha sonra vurduruyum dedim, 5-6 sefer yokuş aşşa saldım, tık yok...Eğer jikle çekip vurdurursam veya marşa basarsam Egzos patlaması yapmaktaydı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------

Bu sorun olmadan Son 3 gün içerisinde artmak kaydıyla; 1.viteste kalkarken veya diğer viteslerde eğer hafif gaz verirsem stop edecek gibi Motor hıık der gibi yapıyordu,bu esnada gazı hızlaca açarsam normal seyrine devam etmekte idi..Motor az hızlıyla 1-2 yekinerek egzos patlatım gitmeye başladı...Hatta en son gün ulus heykel önünden kalkarken stop etti,marşa bastım az gaz vererek kalktım,polisin yanından geçerken güüm diye egzos patladı :queen:

merianne
31 Aralık 2013, 19:47
Bugün marş motoru söküldü; gördüğüm kadarıyla kömürlere giden bir bakır kabloda biraz kopukluk var ve kömürlerin ve kömürün sürttüğü bakır yerler kararmış yinede bi kontrol edilecek..
Sol kapak söküldü;içerden herhangi bir parça çıkmadı,sargıda bişey yokmuş,pistonda herhangişey yokdedi usta...
Şimdilik bukadar, yarında üst taraf sökülüp bakılacak...

ozgurakman
31 Aralık 2013, 20:10
iyi haberlerini bekliyoruz. eğer kompresyon yoksa supap kesmiş ya da conta yanmış olabilir. umuyorum ki basit bişeydir.

merianne
01 Ocak 2014, 22:16
slm arkadaşlar, motorum tamirden çıktı.:flower: Sorun volan dişlisini çeviren kasnağın kranka geçtiği yerdeki (kama,saplama,pim) artık ne derseniz, O kopmuş dolayısıyla kasnak boşa dönüyormuş...Kabataslak resimi ekleyiyorum.

Subapta,bujide başka herhangibir yerde sorun yok. Pimi değiştirince ilk marşta çalıştı motor...
Baya masraflı oldu ama Marş motorunu komple yaptırdım bobinajcıda;kömür tutucuları değişti,Kollektör lehimlendi,Fırçaları tornadan geçti
Marş motoru,Sol kapak contası, O kısımların sökülmesi,yeni pim yapılması,Motor kulağı saplaması düşmüş o değişti...250 TL para harcadım, Tabi marş motorunu kendim tamir ettirdim.

http://i.hizliresim.com/KnLz5e.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Daha önce bahsettiğim,hafif gaz vermelerde motorun stop edecek gibi olması sorunuda bundanmış...
Burdan hepinize çok teşekkür ederim öncelikle, okadar mutlu oldumki anlatamam :rendeer:

tr_select
01 Ocak 2014, 22:25
Ufak bir sorun olmasına sevindim açıkcası. Amerikada yaşayan bir arkadaşta aynı konudan müzdaripti. Aklıma geldi fakat cezalı oldugumdan dolayı yazamadım...

Neyse güzel güzel binmeniz dileğiyle diyelim :)

Samet Ağır
01 Ocak 2014, 23:02
ya gördün mü bak?? hani kompresör yoktu motorunda???tamirci hemen anlamıştı bi bakışta??

demekki neymiş? her dükken açan tamirci değilmiş...
gözün aydın..ateşleme zamanı hatasıneler yapabiliyor adama??

merianne
01 Ocak 2014, 23:42
ya gördün mü bak?? hani kompresör yoktu motorunda???tamirci hemen anlamıştı bi bakışta??

demekki neymiş? her dükken açan tamirci değilmiş...
gözün aydın..ateşleme zamanı hatasıneler yapabiliyor adama??

o gün zaten gözüme uyku girmedi :pale:, sabah ilk iş motoru o tamirciden aldım.

Ahmanamra
01 Ocak 2014, 23:48
Hadi geçmiş olsun Allah beterinden saklasın diyelim :)

ufukk
01 Ocak 2014, 23:51
o gün zaten gözüme uyku girmedi :pale:, sabah ilk iş motoru o tamirciden aldım.

hızır ustayı da duyunca kafanı duvarlara vuruyodun:mrgreen:

merianne
02 Ocak 2014, 02:03
hızır ustayı da duyunca kafanı duvarlara vuruyodun:mrgreen:

eee ne yaparsın,çalışmayan marşa basıp; direkt olarak '' kompresyon yok, üst kapak sökülecek, ooo çok yatar bu'' deyince kan beynime sıçradı:sunny: