Emix
21 Aralık 2013, 02:26
Selamlar arkadaşlar.
Bir konuda bilgi almak istiyorum.
Şu anda Kıbrıs ta öğrenciyim ve aekadaşım ödünç olarak okula gidip gelmeye gezmeye motorunu verdi. Daha önce hiç iki zamanlı tecrübem olmadı.
Motoru aldım geldim eve deposunu fulledim 2T Opet yağ aldım onuda tamamladım egzosu söktüm ve gaz yağı ile içini iyice temizledim susturucusuna kadar. Zincirini gaz yağı ile temizleyip yağlayarak ayarını yaptım aynı şekilde hareketli yağlanması gereken tüm parçaları yağladım. Açıkcası uğraştırıcı maliyetsiz bir o kadarda keyif verdi uzun zamandır motor sürmüyor ve uğraşmıyordum.
Şimdi kafama takılan olay şudur Benzin dolum ağzı ve 2t yağ dolum ağzı yanyana mevcut tamam buraya kadar bir adet şanzımanın sağında tıpa mevcut normal 4 zamanlıların yağ dolum ağzıyla aynı yerde ve aynı şekilde ancak o bir tıpa yağ çubuğu değil 3 vitesli yarı otomatik bir motor bu acaba orası şanzıman yağ dolum ağzımıdır? Evetse orada tıpa mevcut yağ miktarını nereden öğrenebilirim? Ve kaç numara ne yağı ne kadar miktarda kullanmalıyım? tahliyesini nereden yapabilirim?
Bu bakım dışında yapmam gereken başka birşey varmı? 1,5 yıldır çalıştırılmıyordu bugün tek ayak hamlesi ile çalıştı gidişatı çekişi sesi çok iyi durumda motoru sağlıklı..
Bir başka başınızı ağrıtacağım konu elektriksel..
Malum akü yok bunda elektronik ateşleme yok ayak marşı ile çalışıyor aydınlatma ve gösterge çalışmıyor yüksek hızda veya yüksek devirde korna cılız çalışıyor ve sinyaller kararsız çalışıyor veya çalışmıyor fark ve stop çalışmıyor belki ampulleri patlak veya oksitlenme mevcut söküp bakamadım..
Bilgisi ve fikri olanlar paylaşırsa sevinirim motoru model yılı hakkında bilgim yok 95-2002 aralığında olabilir yeni birşey değil
Teşekkür Ederim
Bir konuda bilgi almak istiyorum.
Şu anda Kıbrıs ta öğrenciyim ve aekadaşım ödünç olarak okula gidip gelmeye gezmeye motorunu verdi. Daha önce hiç iki zamanlı tecrübem olmadı.
Motoru aldım geldim eve deposunu fulledim 2T Opet yağ aldım onuda tamamladım egzosu söktüm ve gaz yağı ile içini iyice temizledim susturucusuna kadar. Zincirini gaz yağı ile temizleyip yağlayarak ayarını yaptım aynı şekilde hareketli yağlanması gereken tüm parçaları yağladım. Açıkcası uğraştırıcı maliyetsiz bir o kadarda keyif verdi uzun zamandır motor sürmüyor ve uğraşmıyordum.
Şimdi kafama takılan olay şudur Benzin dolum ağzı ve 2t yağ dolum ağzı yanyana mevcut tamam buraya kadar bir adet şanzımanın sağında tıpa mevcut normal 4 zamanlıların yağ dolum ağzıyla aynı yerde ve aynı şekilde ancak o bir tıpa yağ çubuğu değil 3 vitesli yarı otomatik bir motor bu acaba orası şanzıman yağ dolum ağzımıdır? Evetse orada tıpa mevcut yağ miktarını nereden öğrenebilirim? Ve kaç numara ne yağı ne kadar miktarda kullanmalıyım? tahliyesini nereden yapabilirim?
Bu bakım dışında yapmam gereken başka birşey varmı? 1,5 yıldır çalıştırılmıyordu bugün tek ayak hamlesi ile çalıştı gidişatı çekişi sesi çok iyi durumda motoru sağlıklı..
Bir başka başınızı ağrıtacağım konu elektriksel..
Malum akü yok bunda elektronik ateşleme yok ayak marşı ile çalışıyor aydınlatma ve gösterge çalışmıyor yüksek hızda veya yüksek devirde korna cılız çalışıyor ve sinyaller kararsız çalışıyor veya çalışmıyor fark ve stop çalışmıyor belki ampulleri patlak veya oksitlenme mevcut söküp bakamadım..
Bilgisi ve fikri olanlar paylaşırsa sevinirim motoru model yılı hakkında bilgim yok 95-2002 aralığında olabilir yeni birşey değil
Teşekkür Ederim