PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Marş Rolesi Bağlantı Sorunu



leons
18 Aralık 2013, 21:56
Zealsun 125 Cross için marş rolesinin bağlantı ucları hangi kısma gidiyor.

Elektrik tesisatını komple açıp baştan istediğim gibi topladım fakat marş rolesinin çıkışındaki iki kablonun birini bir türlü bağlanacağı bölgeye bağlayamadım.

Mümkünse şema üzerinden yardım edebilirmisiniz ?

serkanADH13
19 Aralık 2013, 01:25
dostum o kabloların bırı yanı mor sıyah olan eksı ye baglanır,
ve sarı kırmızı olanı ıse artıya baglanır,

vıdalı olan kısımlar ıse biri direk aküye gider dieri ise direk marş motorunun artısına gideri,,,

http://u1312.hizliresim.com/1j/l/vnx0r.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

A.ihsan51
19 Aralık 2013, 11:43
>Arkadaşlar,marş düğmesinden marş rölesi ve akü bağlantılarına kadar kablo renkleri belirtilerek beni resimle aydınlatabilir misiniz?

serkanADH13
19 Aralık 2013, 11:49
marş kabloları sarı kırmızı,
dıerı kımılerınde mor sıyah kımılerınde mor yeşil çıkıyor,

fakat sarı kırmızıda elektrık verıldıgı anda mars basıyor,
bazı modellerde (çoğunlukla scooter bazı an cub) eksi devresi tamamlayan farklı elemanlar olabiliyor FRENLER gibi mesela...

leons
19 Aralık 2013, 17:48
serkan teşekkürler bilgi için fakat şunu anlayamadım benim bildiğim ön taraftaki başlar aküden gelen kablolar tarafından + ve - ile bağlanır. Arka taraftakilerin biri marş butonuna (marş switch) giden pembeye bağlanır. Aslında senin dediğin mor kablo pembe renk. Diğer Sarı olan nereye gidiyor onu çözmüş değilim. Bendeki kablolar yeşil-pembe ile sarı-pembe. Bildiğim kadarı ile kontağa bağlı olan ve beyine kadar giden siyah-beyaz kabloya biri bağlanıyor diye biliyorum fakat durum yine aynı :(

Senin tesisattaki eksi dediğin nedir onu anlayamadım

serkanADH13
19 Aralık 2013, 22:56
tum tesısat akımları artı veya eksi olarak soketlere dağılır,
soketlere denk gelınce kablolardan bırı eksıye denk gelır,
dieri yanı ARTI olan ıse öyle bır ayrılır ki o swıch dedıgım marş butonu arada kalacak sekılde baglantı olusmus olur,,,

Samet Ağır
19 Aralık 2013, 23:56
hızır acil..pardon Serkan acil servis görev başında...:rendeer::cat:

leons Serkanı dinle,dediklerini uygula....kafan rahat olsun..

serkanADH13
20 Aralık 2013, 00:02
abi senin kadar olmasa elimden geldiğince bişiyler yazmaya çalışıyorum...

Samet Ağır
20 Aralık 2013, 00:04
ben senin dükkanına çırak olurum ancak..bilmeyende bişey sanacak beni yahu...:joker:

işin erbabı ustası sensin kardeşim..tevazuya gerek yok...:cat::cat::rendeer::rendeer:

serkanADH13
20 Aralık 2013, 00:09
eyw abim ne demek,
elimden geldiğince aklıma yattığınca yardımcı olmaya çalışıyorum...:rendeer:

merianne
20 Aralık 2013, 00:21
arkadaşlar bende bişey sorayım bugün şöyle bir sorunla karşılaştım; Sabah motorun marşa bastım motor çalıştı jikle çekili olmadığından stop etti...jikle çekip tekrar marşa bastım ancak marş motoru dönerken(2-3 saniyelik olay) bir anda durdu ve motor çalışmadı... gidondaki marş düğmesine basınca bu röleden daha önce hiç duymadığım tıııır tıııır diye ses gelmekte ve marş motoru çalışmamakta...Röle arızalandı mı acaba ? (hertürlü sinyal far,korna çalışmakta ve ufak bir vurdurmada motor çalışmakta...)

röle üzerindeki kalın kabloların ve ince kabloların bağlantı yerleri tamamiyle pas,küf olmuş, sorun yaratır mı ?

Samet Ağır
20 Aralık 2013, 22:57
farlarım yanıyor diyorsun ya..tamam yak farlarını ve marşa bas...eğer marşın çektiği akımdan farların sönüyorsa akün bitiktir...sönmüyorsa röleye,marş motoru kömürlerine,burçlarına bak...
ama bahsedilen sesi büyük genelleme ile bitik akü röleye yaptırır....

A.ihsan51
30 Aralık 2013, 17:50
Arkadaşlar sorunum için gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim.Bu arada merianne'nin sorununa da ben yardımcı olmaya çalışayım.Marş röleleri genelde akünün hemen üzerinde olur.Akünün asit kaçırması,kapaklarının gevşemesi sonucu röle bağlantı uçları oksitlenir.Yapılacak en basit çözüm sıcak su dökerek oksitli uçların temizlenmesi.Eğer oksitlenme yoksa uçları çıkartıp zımpara ile temizlemek.Röle bir nevi elektro mıknatısl yardımıyla devrenin tamamlanmasını sağlayan anahtar olduğu için, marsa basıldığında bir tık sesinin gelmesi gerekir.Bu sesle elektro mıknatısın devreye girdiğini ve marş kablolarının devreyi tamamlamasını sağladığı anlaşılır.