PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : vites geçişlerinde sertleşme



zann01
13 Aralık 2013, 21:04
arkadaşlar rialli dragon 125 motorum var 150cc yaptırdım bende uzun zamandır vites geçişlerinde sertleşme sorunu var.motor soğukken sorun yok ama yarım saat çalışınca vites pedalı beton gibi oluyor.debriyajı sıkıp bırakınca anca zar zor geçiyor.kalın yağ koydum 20-50 ama düzelmedi.adanada hiç bir motorcu buna çözüm getiremedi allah rızası için yardım edin bi çözüm söyleyin bana.

İmportant
13 Aralık 2013, 21:10
Yağ değiştirin. Castrol Power1 10-50 tavsiye ederim.

zaferkarizma
13 Aralık 2013, 21:13
Yağ değiştirin. Castrol Power1 10-50 tavsiye ederim.

1. numaralı yağ.

cenkito
13 Aralık 2013, 21:28
arkadaşlar rialli dragon 125 motorum var 150cc yaptırdım bende uzun zamandır vites geçişlerinde sertleşme sorunu var.motor soğukken sorun yok ama yarım saat çalışınca vites pedalı beton gibi oluyor.debriyajı sıkıp bırakınca anca zar zor geçiyor.kalın yağ koydum 20-50 ama düzelmedi.adanada hiç bir motorcu buna çözüm getiremedi allah rızası için yardım edin bi çözüm söyleyin bana.

yagdan, balatalardan olabilir ve önce tel gerginliğini ayarla

zann01
13 Aralık 2013, 21:29
bunu koysam kesin bitermi bu problem yoksa gerçekten yakacam motoru

İmportant
13 Aralık 2013, 22:28
bunu koysam kesin bitermi bu problem yoksa gerçekten yakacam motoru
Yağ vites geçişlerini bir miktar düzeltir ancak debriyaj ayarı ve tellerede bakmak lazım.

zann01
14 Aralık 2013, 01:17
anladım peki adanada çukurova bölgesinde adam akıllı sağlam bi motorcu varmı bildiğiniz.gittiklerimden bi halt olmaz da

Teo23
14 Aralık 2013, 01:37
20-50 ile iyice sertleşir vites geçişlerin. 10-40 kullan ve debriyaj ayarı ile düzelir sorunun bence...

zann01
14 Aralık 2013, 01:41
kardeş 10-40 kullanıyordum ama ince geldiği için ısınınca iyice inceliyor die kalın yaptık.bilmiyorum ilk çalıştırmada sorun yok ama yarım saat falan çalışsın ısınınca pedalla resmen kavga ediyorum yolda.kontağı kapatınca geçiyor yada biraz soğuyunca rahatlıyor ama ısınınca taşa dönüyor

cenkito
14 Aralık 2013, 01:48
motorcudan bol bişey yok cukurovada,
senin kartel acıldı mı, debriyaj balatarı son zamanlarda değiştin mi?

zann01
14 Aralık 2013, 08:22
benim karter iyi durumda balatalarda 150 yaptırırken değişmişti yaklaşık 3 ay oldu.

satoyama
14 Aralık 2013, 11:21
ben yazayım siz ne kadar hesaba alırsınız orasını bilmem.

1. sıcak memlekettesin ve motor hacmini yükseltiğin için haliyle motorun daha çok ısınıyor. çok ısınınca incelen kalitesiz yağ ve genleşen parçalar, şanzumandaki bir takım hareketli parçaları sıkıştırıyor, bu da sana daha sert vites geçişi olarak yansıyor.

-sebeblerinin en başında motosikletinin motorunda kullanılan metal materyal kalitesinin düşüklüğü geliyor. başta tabiki hassas montaj ve hesaplar olmaması..

-mümkünse aldığın yağ motosiklet yağı olsun. her yağ motosiklet yağı değildir. motosikletler içinde kullanılan yağ şanzuman-motor-debriyaj üçlüsünü yağlayıp soğuttuğu için otomobiller için üretilen yağdan daha farklı ve katkılıdırlar.

-vites geçişlerin için kalınlaştırdığın yağ, yağlamanı daha da zorlaştırıp, cam mili egzantrik gibi yukarıda bulunan parçalara yağ pompalanmasını ve yağlanmasını zorlaştıracaktır. buda motor ömrünü kısaltıp, ısınma ile birlikte performans düşüklüğü yaratır.


sen bu sert geçişleri fazla kafana takma motoruna bir zararı olmaz. motoruna 10w-40 motosiklet yağı al, özellikle motul marka olanı tavsiye ederim. ben şahsen yıllardır herkesin ilk aklına gelen sana yağı gibi çok bildiği castrol ü pek sevemedim.

http://www.motogorod.org/image/cache/data/Oil/Motul-1L-5100-10W40-500x500.png

motul bulursan al bulamazsan internetten sipariş etmek zor değil.

bu arada adanada usta illaki vardır kardeşim.

zann01
14 Aralık 2013, 11:55
saolun arkadaşlarda şmdi motorcu kalın yağ daha iyi diyor çnkü mtor ısındığndan dolayı yağ daha çok incelir ve yağlama tam olmaz dedi.ve şunu merak ettm 20-50 daha dayanıklı değlmi sıcağa karşı.vites sertleşmesi mtora zarar vermez ama pedalı kırıyorum basmaktan bu 3.pedal kırışım siz tahmin edin artık sertleşmenin derecesini

satoyama
14 Aralık 2013, 11:58
saolun arkadaşlarda şmdi motorcu kalın yağ daha iyi diyor çnkü mtor ısındığndan dolayı yağ daha çok incelir ve yağlama tam olmaz dedi.ve şunu merak ettm 20-50 daha dayanıklı değlmi sıcağa karşı.vites sertleşmesi mtora zarar vermez ama pedalı kırıyorum basmaktan bu 3.pedal kırışım siz tahmin edin artık sertleşmenin derecesini

yukarıda yazdıklarımı yazmadım say çünkü silemiyorum.

o zaman senin motorda başka bir sorun var. kalın yağ değil 75w-90 şanzuman yağı koysanda birşey değişmez.

vistes kolunun kırıldığını ilk defa duyuyorum :santa:

cenkito
14 Aralık 2013, 12:33
sen balataları değişirken orjınalden kalın balata takmıs olabilirler.
birde parca kalitesinden dolayı bazı balatalar ısınınca şişer o zaman da vites sertleşir.
bence telden biraz daha germeyi dene


benim karter iyi durumda balatalarda 150 yaptırırken değişmişti yaklaşık 3 ay oldu.

karteli sormamdaki sebeb toplanırken hata olabileceginden sormustum

zann01
14 Aralık 2013, 21:37
peki arkadaşlar son çare olarak şanzımanı komple değiştirsem cg şanzımanı falan taktırsam dişli falan nasıl olur pamuk gibi olmazmı.yalnız benimki ileri şanzıman cg ler öyle değil sanırım ileri olanlar varmı hangileri

underu6767
14 Aralık 2013, 22:29
debriyaj taşında balans varsada yapar bu sıkıntıyı benimde motorumda hafif balans var braz sert o yuzden ama durduğu yerde hepsine geçiyo debriyaj telini fazla dolaştırmadan tak mumkunse direk tak aralara sokmadan ozaman daha yumuşak olur ve yağla .

cenkito
14 Aralık 2013, 22:41
peki arkadaşlar son çare olarak şanzımanı komple değiştirsem cg şanzımanı falan taktırsam dişli falan nasıl olur pamuk gibi olmazmı.yalnız benimki ileri şanzıman cg ler öyle değil sanırım ileri olanlar varmı hangileri

döner sanzıman yani. sorunun ne oldugu bulunmalı, direk sorun sanzımanda denilemez.
belkide cok basit bişeydir gözden kacıyordur

zann01
14 Aralık 2013, 23:21
valla abicim bugün motor yine aynısı oldu pedal taş gibiydi ama debiyajı sıkıp bırakınca öyle geçiyor sadece yolda.motorcu savaş var 100.yılda ona götürdüm şanzımanı değişsek aslında olur bidada yapmaz dedi.cg şanzımanı yapalım falan dedi.ama yeniden sökmek gerekiyor tabiki.yani her gidişim 100 tl den aşaya inmiyor bitsin artık bu çilem ya

cenkito
15 Aralık 2013, 00:18
valla abicim bugün motor yine aynısı oldu pedal taş gibiydi ama debiyajı sıkıp bırakınca öyle geçiyor sadece yolda.motorcu savaş var 100.yılda ona götürdüm şanzımanı değişsek aslında olur bidada yapmaz dedi.cg şanzımanı yapalım falan dedi.ama yeniden sökmek gerekiyor tabiki.yani her gidişim 100 tl den aşaya inmiyor bitsin artık bu çilem ya

özelden msj attım

ev nerede senin

zann01
15 Aralık 2013, 00:28
valla gidecem debriyajı ayarlatacam yukarda kavrasın.baskıyı falan değiştirtcem balataları falan eğer yinede olmadıysa ahdım olsun yakacam boş bi araziye çekecem zevkine yakacam motoru gidip 100cc cup alacam bıktım usandım artık gerçekten motordan soğudum bunun yüzünden

cenkito
15 Aralık 2013, 00:31
sorun tespit edilse çözülür,
yakma bosuna garibanı

zann01
15 Aralık 2013, 00:34
pazartesi gidecem debriyajı yukarda kavrasın olarak ayarlatcam baskıyı ve balataları değiştirtcem olmadı uğraşmıcam artık gerçekten sıkıldım motordan soğudum bu sorun yüzünden gidecem 100cc cup alacam.böyle saçmalık görmedim ben bu ülkede kansere bile çare var ama benim sorunuma çare yok öylemi.

cenkito
15 Aralık 2013, 01:18
debriyaj telini sen ayarla neden pazartesini bekliyorsun ki?

---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 22:41 ----------

eger kenan evrene yakın oturuyorsan ben saat 9.30 civarı cukurova elektirik lisesinde olucam.
o saatte gelebilirsen bende bakarım soruna.

zann01
15 Aralık 2013, 09:48
çukurova belediyesndeym şuan saat 3 e kdr buradaym.güvenlik görevlisym.yolun düşerse burdaym

cenkito
15 Aralık 2013, 10:47
valla bugun için baya ters güzergah dasın ama yolum düşerse sana ugrarım

zann01
17 Aralık 2013, 17:00
arkadaşlar gittim baskıyı komple değiştirdim baya bi rahatladı.biraz idare edim sanzımanı değiştirecez bidada sorun çıkmıcak inş.

Teo23
18 Aralık 2013, 21:35
10-40 denemeden, bunları mı yapacaksın? Altı üstü 1 lt yağ gidecekti... 20-50 ile çalıştırma, motoruna yazık...

cenkito
18 Aralık 2013, 22:26
10-40 denemeden, bunları mı yapacaksın? Altı üstü 1 lt yağ gidecekti... 20-50 ile çalıştırma, motoruna yazık...


kardeş 10-40 kullanıyordum ama ince geldiği için ısınınca iyice inceliyor die kalın yaptık.bilmiyorum ilk çalıştırmada sorun yok ama yarım saat falan çalışsın ısınınca pedalla resmen kavga ediyorum yolda.kontağı kapatınca geçiyor yada biraz soğuyunca rahatlıyor ama ısınınca taşa dönüyor

zaten 10 40 kullanıyormus

Teo23
19 Aralık 2013, 15:03
İste 10-40a geri donsun diyorum bende.20-50 bu motorlara uygun degil.

zann01
21 Aralık 2013, 17:24
başka biride şanzımanda sorun yok vites pedalıyla alakalı dedi.kafayı yicem az kaldı.nerden bulacam ben 125 rialli dragon orjinal vites kolunu 2006 model bide