PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor 3 saniye sonra ateşlemeyi kesiyor. YARDIM!!!



blamir
01 Aralık 2013, 16:58
Merhabalar,
Kawasaki KLX250 motorum var. En son 1 hafta önce yıkattım.
Dün motoru sıkıntısız şekilde garaja koydum. Hiç bir sorunu yoktu.

Bu gün ilk çalıştırmada 3-4 saniye olması gerektiği gibi çalıştı ve sonrasında aniden elektriği kesti. Sonra tekrar çalıştırmayı denedim fakat yine aynı. Çalıştırdım ve gaz verdim yine 3-4 saniye sonra gazı kesti, gazı hiç bırakmadım. Marş alıyor çalışıyor, boğulma tıksırma yada devirde bir düşme de yok, bir anda elektriği kesiyor. Bu sorunu çözmeye çalışırken akü zayıfladı şu anda şarja taktım. Evet bunun sebebi sizne ne olabilir?

Denediklerimi yazayım.
Buji değiştirdim, olmadı
Motorun ön ve arka yan kapaklarını söktüm, kopma kesilme varmı diye elektrik tesisatını inceledim gördüğüm kadarı ile sorun yok.
Tüm soketleri kontrol ettim hepsi yerinde ve sorun yok.
Ön kafa grenajını söktüm oradaki tesisatı kontrol ettim.
Akü bağlantılarını kontrol ettim.
Sağ kütüğü söktüm temizledim yine olmadı.

Benim aklıma gelenler bunlar. Önerebileceğiniz bir şey var mı?

sinadra
01 Aralık 2013, 18:43
abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten

blamir
01 Aralık 2013, 19:20
abi elektirikte arıza olsa çalışmaz motor soguktur ilk çalışmada yapar zaten

Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.

canerol
01 Aralık 2013, 19:31
Soğukta çalışma olayı değil. Aküyü şarj ettim taktım şimdi hiç ateşleme yok. Servis yolu göründü sanırım.

ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.

blamir
01 Aralık 2013, 19:38
ateşleme yok derken hiçmi basmıyor
yoksa marş motoru dönüyor bujidemi ateşleme yok
sigorta kutusuna marş otomatiğindeki ana sigortaya baktınızmı.

Herşey çalşıyor, farlar sinyaller, marş motoru dönüyor fakat bujide ateşleme yok. KLX in benim gördüğüm iki tane sigorta kutusu var. Kontrol ettim sağlamlar.

blamir
01 Aralık 2013, 23:14
Yokmu ustalar bir fikriniz?

CEM.
01 Aralık 2013, 23:28
hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.

şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.

eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..

eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.

statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?

klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat

1- beyin arızası

2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..

3- depoya su kaçmış

bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.

blamir
01 Aralık 2013, 23:35
hocam ben tam anlayamadım sizin probleminizi.

şimdi 1 hafta önce yıkattınız motoru tamamdır ardından 1 hafta geçmiş motoru hiç sürmedinizmi yoksa motoru sürüp daha sonra arızamı verdi.

eger böyle ise motoru yıkatmanızla bi alakası olacagını düşünmüyorum..

eger motoru yıkattıktan sonra motoru hiç sürmeyip garaja koyup daha sonra denemek için sürdügünüzde problem olduysa bi nevi oda.

statör ve konjektörü öltçünüz sanırım ?

klx 250 hakkınad pek tecrübem yok fakat

1- beyin arızası

2- hava filtresi ıslanmış dicem 1 hafta geçmiş..

3- depoya su kaçmış

bu seçeneklerde başka aklıma birşey gelmiyor.


Bir hafta öncesinden başyalayım dedim anlatmaya. Hani yaptığım tek şey 1 hafta önce yıkatmaktı. Ondan sonra kısa mesafelere sürüş yaptım. 3-5KM gibi kuru havada. Hiç bir sıkıntı yoktu. Dün de sürdüm hatta sıkıntı yoktu, ne olduysa bu gün bir anda oldu. Marşa bastım 3-4 saniye kadar çalıştı sonra aniden elektriği kesti. 15-20 Kere denedim bunu aynısını yaptı. Aküyü şarja taktım iyice doldurduktan sonra tekrar denedim bu sefer motor hiç çalışmadı ateşleme hiç yok. Benim yapabileceğim ne var? Onun dışında bu problem için oto elektrikçiye gitsem olur mu?

çelikatlı
01 Aralık 2013, 23:43
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.

selo9115
02 Aralık 2013, 00:11
bence buji kablosundan veya pipo dan
komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
düzeleceğini tahmin ediyorum...

blamir
02 Aralık 2013, 00:20
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.

İlk onları kontrol ettim. Ayaklık açık olduğunda hiç marş basmıyor. Benim sorunum marş basıyor fakat ateşleme yok.



bence buji kablosundan veya pipo dan
komple buji kablosunu ve pipoyu değiştir öyle dene birde
düzeleceğini tahmin ediyorum...

İnşallah düzelir. Bobinde yada beyinde sorun yoktur diye umuyorum.

cenkito
02 Aralık 2013, 00:33
ayaklık müşürü vs gibi elektrik kesen parçalara yönel.

mantıklı gibi geldi.

debriyaj ve ayaklık müşiri, birde stop devresi düğmesi aklıma geliyor kontrol için.

birde vites bos lambası benim motorda yanmazken, arızalı oldugunda debriyaj müşiride yerinden gevsemişti mars basmıyordu o zamanda

cool113
02 Aralık 2013, 00:44
bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.

blamir
02 Aralık 2013, 01:12
bujiyi söküp ateşleme yapıyormu kontrol ettinizmi.

Ettim ateşleme yok. İlk vardı sonrasında tamamen gitti.

Ramazan Can
02 Aralık 2013, 01:15
kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...

blamir
02 Aralık 2013, 01:30
kapsamlı bir bakmayla oluşacaktır sonuç... ben sırasıyla şöyle yaparım genelde .... önce kuvvetli bir akü elimde bulunacak sonrasında ateşleme bobinine gelen elektirik kontrol edilecek.. sıkıntı büyük ihtimal ordan olmayacak çünkü bobin çok zor arıza yapar... arıza var yada yok ayaklık müşürünün soketi çıkarılır eğer soket yok ise bir şekilde ayrılır.. stop düğmesi şayet var ise gidonda kırmızı olan oraya gelen soket ayrılır çünkü en çok arızayı ayaklık müşürü ve stop düğmesi yapar . sonra wd 40 ile kontak içi yağlanaıp en az 20 -30 sefer açılıp kapanır ve tekrar marş yapılır.. akabinde çalışmadı ise sorun okuyucu beyin statör de olabilir... ama bu burdan yazmakla olmaz direk işleme tabi olmak ve takım alet ile olur...ama kesik kesik gelen ateşleme bu güne kadar hep 2 sonuç a götürmüştür beni.. ya ayaklık müşürü yada stop düğmesi.... bide kontak içi oksitlenmesi...

Ramazan cevap için teşekkürler. Kesik kesikti artık ateşleme tamamen yok. Aküyü ayırıp gücelce şarj edeyim öyle test ederim dedim. Şuanda hiç ateşlemiyor.

Ramazan Can
02 Aralık 2013, 01:36
stop düğmesine odaklan önce... sonra ayakmüşürü ve kontak sonrası zaten sıkıntılı bir durum ama sen bu 3. den emin ol...

Emodog
02 Aralık 2013, 03:26
aynı sorun benim tay'da vardı statör değişti düzeldi. Sağlam bir ustaya statörünü ölçtür.Benimkinin okuyucusu bozuktu.

Carbondioxid
02 Aralık 2013, 03:39
Buji'nin kendisini değiş, sanki sıcakken su yemiş seramik çatlamış/açılmış, idare etmiş, ısınıp soğuyunca tamamen ölmüş gibi, sadece bir fikir.

egem1194
02 Aralık 2013, 08:00
kontak anahtarındanda olabilirmi

byaway
02 Aralık 2013, 10:35
KARDEŞ DAHA YENİ BAŞIMA GELDİĞİ İÇİN BİLİYORUM :)%99 okuyucuyu kontrol et çözümü orda buji fln değil

blamir
02 Aralık 2013, 14:23
KARDEŞ DAHA YENİ BAŞIMA GELDİĞİ İÇİN BİLİYORUM :)%99 okuyucuyu kontrol et çözümü orda buji fln değil

Okuyucudan kastın nedir? Neyi okuyor biraz açabilirmisin hocam?

byaway
02 Aralık 2013, 14:48
http://u1312.hizliresim.com/1j/2/v390b.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
kardeş bu parça diye yazdığım şeyin adı okuyucu bunda herhangi bir arıza olduğunda sen ne yaparsan yap bujşye ateşleme gitmez (usta öyle dedi) buna bak siyah küçük bir bobine benzer sağ motor kapağını aç silindirin üst tarafında sabittir onu bir kontrol et dediğim gibi ateşlemenin temel sorunu buymuş ben okadar iyi anlamam ama usta sağlam olunca hemen çözdü zaten benim konuda da ne olduğunu bilmiyordum başıma gelince çözdüm okuyucu muhabbetini bi bak derim

blamir
02 Aralık 2013, 21:57
Beyler herkese yardımları için teşekkür ederim. Bu gün sırasıyla sağ kütük, ayaklık müşürü, debriyaj müşürünu kontrol ettim temizledim. Sıkıntı geçmedi. Sonrasında, beyin soketi, sigorta kutusu ve sigortaları temizledim. Baya bir kirlenmişti ince ince temizleyip wd40 layıp yerine taktım. Sonrasında pipoya eteşlemenin geldiğini gördüm. Hemen depoyu taktım ve ilk denememde motor çalıştı. O an çok sevindim süperdi herşey :) Motoru topladım benzin aldım test ettim anormal hiç bir şey yok, alet uçuyor.

Sonra tekrar motoru çalıştırmaya indiğimde motor start almıyordu. Kontağı kapatıp açtım sıkıntısız çalıştı. O an yine bir düşünce seli aldı beni. Kapattım açtım çalıştı. Start stop düğmesinden kapattım açtım çalıştı. 5-6 kere denedim ilk marşta aldı hiç bir sıkıntı yok. 30 dakika bir çay içip garaja indim açtım sıkıntı yok çalıştı :D

Şu an hiç bir sorun yok yarın soğuk çalıştırmayı deniycem. Son durumu buradan paylaşırım.

Motorun sağı solu sökülmüşken komple en ince yerine kadar temizlik yaptım. Sorun çok fazla kirlenen soketlerden sanırım. Acaba ufak bir temassızlık mı yaptı bilmiyorum. Araziye girildiğin de yılda 1 kere detaylı temizlik yapılması şart.

Ramazan Can
02 Aralık 2013, 23:56
hayırlı olsun temasızzılık söz konusu imiş ne güzel.....

sedat_57
03 Aralık 2013, 00:09
Beyler herkese yardımları için teşekkür ederim. Bu gün sırasıyla sağ kütük, ayaklık müşürü, debriyaj müşürünu kontrol ettim temizledim. Sıkıntı geçmedi. Sonrasında, beyin soketi, sigorta kutusu ve sigortaları temizledim. Baya bir kirlenmişti ince ince temizleyip wd40 layıp yerine taktım. Sonrasında pipoya eteşlemenin geldiğini gördüm. Hemen depoyu taktım ve ilk denememde motor çalıştı. O an çok sevindim süperdi herşey :) Motoru topladım benzin aldım test ettim anormal hiç bir şey yok, alet uçuyor.

Sonra tekrar motoru çalıştırmaya indiğimde motor start almıyordu. Kontağı kapatıp açtım sıkıntısız çalıştı. O an yine bir düşünce seli aldı beni. Kapattım açtım çalıştı. Start stop düğmesinden kapattım açtım çalıştı. 5-6 kere denedim ilk marşta aldı hiç bir sıkıntı yok. 30 dakika bir çay içip garaja indim açtım sıkıntı yok çalıştı :D

Şu an hiç bir sorun yok yarın soğuk çalıştırmayı deniycem. Son durumu buradan paylaşırım.

Motorun sağı solu sökülmüşken komple en ince yerine kadar temizlik yaptım. Sorun çok fazla kirlenen soketlerden sanırım. Acaba ufak bir temassızlık mı yaptı bilmiyorum. Araziye girildiğin de yılda 1 kere detaylı temizlik yapılması şart.
Kontakta sorun olmasın 30 yaşıma geldim böyle saçma bi problemle karşılaşmadım bişey ya bozuktur ya değildir bune böyle kafası esince çalışır esince durur :queen:

blamir
03 Aralık 2013, 01:36
Kontakta sorun olmasın 30 yaşıma geldim böyle saçma bi problemle karşılaşmadım bişey ya bozuktur ya değildir bune böyle kafası esince çalışır esince durur :queen:

Çift kademeli kontakda sorun olmaz :D