PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ön çatal yay değişimi



erdem_35
28 Kasım 2013, 16:55
Selam arkadaşlar motorsikletime uyguladığım ön çatal yay değişimini uygulamasını video,görsel ve metin halinde detaylı olarak aktardım. Merak edenlere bir fikir verme açısından paylaşıyorum.

http://tenerext660z.blogspot.com/


http://i1353.photobucket.com/albums/q668/erdem_35/IMG_7149_zps8ce24279.jpg (http://s1353.photobucket.com/user/erdem_35/media/IMG_7149_zps8ce24279.jpg.html)

oyunageldim
28 Kasım 2013, 20:04
Piyasada satılan belli başlı marka yaylar öhlins, hyper-pro, touratech vb.. Bunlardan öhlins çatal yaya ait montaj konumuzu aktarmak istiyorum.Siparişlerini verdiğim öhlins ön yaylar geldi ve Moto-moto garaj Mehmet ile montaj işlemine başladık.Fakat montaj aşamasında gözümüze çarpan birkaç konu oldu. Ardından iyi bir araştırma sonucu tenere motorsikletlerimize ait her yerde bulamayacağınız bu bilgileri tespit ettik. Özetlemek gerekirse.
Tenere 2008 .....2012 / 2012 ve sonrasını. Şase vb tüm elementleri aynı ama yay ve kovan üst kapak ayar mekanizmaları arasındaki farkı tespit ettik. Keşke bu farkları yamaha web sitesinde yayınlasada bizlerde önceden biliyor olsak.

Direksiyon kısmına bakınca kovan kapakları arasındaki 2 fark göz önüne çarpıyor.
* 2008-2012 yılları arasındaki tenerelerin orjinal çatal yayları 60 cm - spacer uzunluğu ise 5 cm - kovan kapakları ayarlı alyan
* 2012 yılından sonraki tenerelerin orjinal çatal yayları 44 cm - spacer uzunluğu ise 20 cm - kovan kapakları milli yapıya sahip




http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=NxfWpJGiBNo

http://3.bp.blogspot.com/-_tE_TrObgzE/UpZD1gpT96I/AAAAAAAABBo/kHW6dIgbgOs/s640/image.jpeg


http://4.bp.blogspot.com/--OfdQr8Ad6o/UpY-CznUvRI/AAAAAAAABBM/77Cd3N_Gyh4/s640/IMG_7149.JPG

2008-2012 yılları arasındaki tenerelerin ön çatal yaylarını ayarlamada kullanılan kovan kapak mekanizması alyan ile yaklaşık 2-3 cm lik bir mesafe iken, 2012 modelden sonrası içe giden bir mil ve yaklaşık 5-6 cm bir ayar mesafesi bulunuyor. ( sertlik yumuşaklık )

http://4.bp.blogspot.com/-s5rYeoUTYxo/UpY-AKgzRxI/AAAAAAAABAs/zZOJv7IMU04/s1600/IMG_7153.JPG

Konuyu buradan ele alırsak 2012 model öncesi tenerelerin orjinal yaylarıda uzun olduğu ve içinde çıkan spacer kısa oluşundan dolayı şuan piyasada satışlan yayların montajı için herhangi bir revize yapmalarına gerek olmadığını farz ediyoruz.

Fakat 2012 den sonraki tenerelerde ön yayların kısa oluşu ve içine konulan spacer parçasının uzun oluşu, yeni gelen yayın 60 cm oluşu montaj aşamasında spacer parçasının kısaltılmasına ihtiyaç duyuluyor. Tabiki bu öhlins marka yayda görülen bir durum. Diğer marka satışta olan yayların uzunluğu kısalığı hakkında net bir bilgiye sahip değilim.

Bu gibi durumla karşılaşan arkadaşlar öncelikle motorsikletimizin kovanından çıkan 20 cm lik spacer yerine 5 cm lik spacer koymaları sorunlarını çözecektir. Ayrıca 2012 sonrası tenerelerin kovan kapakları ayarlı olduğu için + 5 - 6 cm gibi bir sertleştirme payına daha sahip olacaklardır.

http://1.bp.blogspot.com/-IAP24WYXoEs/UpZTRXu1nAI/AAAAAAAABB4/kAFrotxw5aE/s1600/IMG_7156.JPG

Şimdi aramızda neden farklı yay takacağız mevcut bize yeter diyenleriniz olacaktır. Tabiki bu kavram kullanıcıdan kullanıcıya göre değişecektir. Bu tamamen kullanıcının sürüş yerine, amacına yönelik bir uygulamadır.

Orjinal ve ohlins yay arasındaki ilk izlenim orjinal yayın daha yumuşak bir yay ivmelenmesine sahip olduğunu, ohlins'in ise daha sert mukavemete sahip olduğunu göreceksiniz.



Öhlins amortisör montaj ; 14/12/2013

Evet arkadaşlar yol hazırlıklarım için Tenereye Öhlins amortisör takmaya karar verdim. Bunları kolay kolay her blog sitesinde bulamassınız :) Montajı yakın arkadaşım olan moto-moto garage Mehmet Çakaloğlu ile yapacağız. Kendisi bana teknik her konuda yardımcı oluyor aynı zamanda öğretiyor. Öncelik motorsikletimizin yanda bulunan hava filitresinin kapaklarını sökerek işleme başladık.


http://4.bp.blogspot.com/-ugFi8DoR_4I/UoRygPiPYPI/AAAAAAAAA_M/dx-9jxy4q_g/s1600/image.jpeg

Çok önemli bir not : 2013 model öncesinde hava filitresi söküldüğünde içte bir plastik tapa bulunuyor bu tapayı çıkarttığınızda amortisörün vida kısmına ulaşabiliyorsunuz. Fakat 2013 modelde bu tapa iptal edilmiş. Bundan dolayı amortisör başında bulunan vidaya ulaşım iptal olmuş. Bu vidaya ulaşmak için ya depoyu sökeceksiniz yada egzozu sökeceksiniz. Biz egzosu sökme kararı aldık.

http://3.bp.blogspot.com/-1c_TlzPwGTQ/UoRyeKVWY-I/AAAAAAAAA-c/iBcf3Rg0--o/s640/image+%25281%2529.jpeg

Önce boğazı 2 tane vida yardımı ile ayırıyorsunuz. Ardından egzosları çıkarmak için kuyruğu sökmeniz gerekiyor :) Kuyruk vidalarını açtıktan sonra egzosu geriye çekerek tırnağından ayırıyorusunuz ve mutlu son. Artık amortisörün oradaki vidaya ulaşabiliyorsunuz. Vidanın söküm işleminden sonra alt amortisör vidasınıda çıkartıp eski amortisör artık motorsikletinizden çıkacak duruma geliyor.

http://1.bp.blogspot.com/-p9ANmoGtb1s/UoRyeE3AHOI/AAAAAAAAA-g/6PrEmKoJCj4/s1600/image+%25282%2529.jpeg

Ardından yeni aldığımız Öhlins amortisörü yerine takıp ayarlarını yapıp işlemi tamamlıyoruz. Sırasıyla egzoz montajı, kuyruk montajı ve hava filitrelerinin kapaklarını taktığımızda amortisör değiştim işlemini tamamlamış oluyoruz. Sıkma işlemi manuelinde belirtilen değerlerde tork anahtarları yardımı ile yapıyoruz.

http://1.bp.blogspot.com/-I5Qn3yIpRA4/UoRye6XoPDI/AAAAAAAAA-w/lU7kQg71h3c/s1600/image+%25284%2529.jpeg


Şimdi aranızda bu amortisörlerin özelliklerini bilmeyen ve neden böyle bir ürün takmaya ihtiyaç duyuyorsun yada ürünler neden pahalı diyenleriniz olacaktır. Olayı kısaca açıklamakta fayda görüyorum.

http://1.bp.blogspot.com/-3ewIWSuc2ZQ/UoRyeb1OB4I/AAAAAAAAA-k/yp9V_669gAk/s640/image+%25283%2529.jpeg

Tenerenin üzerinde bulunan default amortisör belirli bir esneme payına belirli bir kiloya endeksli takılıyor. Fakat bu gibi extrem ürünlerde işler değişiyor. Örnek uzun yola çıkacaksınız siz, artıçınız, çantalarınız, yükünüz hepsi default bulunan amortisöre belirli bir güç uygulayacak motorunuz yere çökecek esneme belirli bir açı ile olacak.
Fakat bu gibi ayarlı ürünlerde ise sertlik,yumuşaklık,geri salınım gibi sürüşünüzü önemli derecede etkileyecek faktörleri ayarlayabiliyorsunuz. Böylece yüke endeksli araziye endeksli faktörlere karşı motorsikletinizin süspansiyon değerleri ile oynayabiliyorsunuz. Buda size yolda güzel bir sürüş, süspansiyon sağlıyor. Olay illa arazideki tepkimesi değil asfalt sürüşü, viraj tepkimesi gibi durumlara da otomatik yansıyor. Genelde Dakar yarışlarına giren motorsikletlere böyle bir uygulama yapılıyor. Erdem Önen sen nereye gidiyorsun diyorsanız yakında..

Taktıktan sonra birkaç deneme yaptık Öhlins candır diyorum. Sıra geldi ön yaylara. Bu konuda da çözüme ulaştığımda motorsiklette bulunan yay konusunu kapatıyoruz :) Sonraki yazımda görüşmek üzere.

http://3.bp.blogspot.com/-f_nyc7jz1hg/UoRyfSnHEgI/AAAAAAAAA-4/97vrIq19eHo/s1600/image+%25285%2529.jpeg


http://4.bp.blogspot.com/-jBJeyAftBzM/UoRyfvrQGnI/AAAAAAAAA_A/dZtfIztGOm4/s1600/image+%25286%2529.jpeg


http://2.bp.blogspot.com/-yTyblbWLIYo/UimU0R-DUrI/AAAAAAAAAqQ/vgoEhWRaBTg/s1600/IMG_5995.JPG

Arda_Karaca
28 Kasım 2013, 20:40
Eminim birilerinin işine yarayacaktır. Paylaşım için teşekkürler. :rendeer:

anılgan
01 Ocak 2014, 23:41
işte böyle bilgiler olması esas fadayı getiryor , ben de böyle yapacağım ama resimleri de nasıl koyacağımı daha öğrenemedim , ona da bir başlık açarsanı bence daha çok kişiye yatdalı olucaksınız .. saygı duyuyorum ...!!!!:thumleft:

tr_select
01 Ocak 2014, 23:54
Çok yararlı bir konu. Daha sonra ayrıntılı şekilde inceleyeceğim, mesajım bulunsun...

Teşekkürler aynı zamanda.

zaferkarizma
02 Ocak 2014, 00:39
ÇOK GÜZEL VE YARARLI Bİ KONU OLMUŞ ELLERİNİZE EMEĞİNİZE SAĞLIK.

F54
30 Mayıs 2017, 03:24
Güzel bi uygulama olmuş