PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ustalara sorum olucak



xcoskunx
22 Kasım 2013, 03:06
150 cc scooter ım var kullandığım sorun çıkardı geçen 1 ay evvel diyim 70 km üzerine çıkamıyordu scooter çıkmak istesemde motor hız kesiyordu ama stop etmiyordu 70 km altında gazkolunu sabit tutunca herhangibir sorun olmuyordu ilginç tarafı daha önceden 120 çok rahat görüyordu zaten scooterda 140 ibre var fakat dediğim gibi bir sorunu var yaptığım işlemler karbüratörde pislik vardır dedim benzin katkısı ekledim motora 2-3 gün kullandım aynı sorun devam etti daha sonra karbüratöre giren hava hortumunun yırtılmış olduğunu farkettim bende komple hava filtresi kutusu ile birlikte değiştirdim buji kablosunda yıpranma vardı komple bobini ile birlikte bujisinide aldım fakat buji bobinin haricinde hepsini değiştirdim daha sonra karbüratörü söküp hava yakıt karışım yeri haricinde temizledim fakat herhangibir pislik yoktu karbüratörde tahminimce benzin katkısı temizlemiş ben her ihtimale karşın yinede kontrol ettim toplayıp taktım manifolta baktığımda ise üzerinde çatlaklar vardı fakat kontrol ettiğimde yırtık veya delik göremedim fakat değişim zamanı gelmiş daha değiştirmedim bir sorunu yok şimdilik tüm bağlantılarını yaptım motoru çalıştırdım test ettiğimde tek seferde motor çalışıyor rolent vs herşey tamam çalışıor fakat 2-3 kez çalıştırdığımda ilk seferinde siyah duman attı ama ilk çalıştırma esnasında oldu fakat 2-3 sn içinde duman kayboluyordu hemen bende çıkarttım test sürüşüne bu kezde 50-55 km üzerine çıkmamaya başladı 50 km gelince motor hızını kesiyor sanki bir kasılma oluyordu motorda bende inat ettim 50km üzerine çıkıcam diye bir anda egzoz borusu patladı sanki motor şahlandı o anda doğal olarak bende o patlama sesinden korkunca kontağı kapattım durdum sonra yine çalıştırdım fakat çok gürültülü ses çıkarttığı için birdaha denemedim başka bir sorun çıkartır diye o şekilde bıraktım bir gün sonra denedim motor çalışıyormu diye tek seferde alıyor fakat dikkat ettim motorun egzoz bağlantı noktasından herhangibir siyah duman vs. çıkmıyor normal olarak çalışıyor bende egzozu komple değiştirme kararı aldım sipariş ettim bekliyorum egzoz değişiminden sonra birdaha yaparmı ?acaba diye ustalar a bir danışayım dedim egzoz dolu olduğu içinmi boruyu patlattı bir anda yoksa başka bir sorunumu var yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler. motor gy6 serisi egzozu tüp egzoz.:silent:

acayüp
22 Kasım 2013, 03:22
Şu yazının bir özetini geçseydin , gözüm yoruldu bıraktım okumayı.

xcoskunx
22 Kasım 2013, 05:26
ÖZET:
150 cc gy6 tüp egzozlu scooter var 120km hızı rahat görüyordu bir müddet sonra 70 km hıza gelince motor hız kesiyordu bende hava filtresi kutusuyla beraber komple , buji, buji piposu, buji kablosu, benzin filtesi değişimlerini yaptım. karbüratör söküp kontrollerini yaptım katkılı benzin kullandığım için karbüratör temizdi hiçbir ayarını bozmadan yerine taktım test ederken bu seferde 50-55 km giderken motor hız kesmeye başladı bende hız kestikçe inat ettim 50km geçicem diye motorla inatlaşırken nasıl motoru zorladıysam artık egzoz borusu resmen infilak etti bende komple egzoz siparişi verdim değiştiricem mecburen.egzoz değişiminden sonra birdaha böyle bir sorun yaparmı ? egzoz dolu olduğu içinmi hız kesiyordu ve boruyu patlattı ? yoksa başka bir sorunumu var ? yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler....

İmportant
22 Kasım 2013, 05:37
Subap ayarı
Debriyaj balatası
Ateşleme sistemi
Buji

Bunlarda sorun olabilir. Özet geçerseniz daha iyi olur.

CEM.
22 Kasım 2013, 07:50
karbüratör ayarı benim fikrim.

benzin hava karışımın bozulmuş yakıt fazla geliyor motor havasız kalıyor.

karbüratör ayarı bozuldugunda fazla gelen benzin motoru bogar daha sonra bammmm diyede egsozda silah sesi gibi patlama yapar.

işin özeti çig benzin atıyor ve egsozda patlama yapıyor.

üstünede leş bir koku ve siyah duman.

çin malı çogu motorda olur titreşim belli bi zaman sonra karbüratör ayar vidalarını bozar.

sende sök çıkar tak kurcala daha çok bozdun demekki yada ayarı tutturamadın.

ayrıca benzin sarfiyatını hesaplarsan daha fazla çıkacaktır.

İmportant
22 Kasım 2013, 08:35
karbüratör ayarı benim fikrim.

benzin hava karışımın bozulmuş yakıt fazla geliyor motor havasız kalıyor.

karbüratör ayarı bozuldugunda fazla gelen benzin motoru bogar daha sonra bammmm diyede egsozda silah sesi gibi patlama yapar.

işin özeti çig benzin atıyor ve egsozda patlama yapıyor.

üstünede leş bir koku ve siyah duman.

çin malı çogu motorda olur titreşim belli bi zaman sonra karbüratör ayar vidalarını bozar.

sende sök çıkar tak kurcala daha çok bozdun demekki yada ayarı tutturamadın.

ayrıca benzin sarfiyatını hesaplarsan daha fazla çıkacaktır.

Hocam, aynı belirtiler benim motorda mevcut. Karbüratörü temizlemeden önce 1lt ile 40km gidiyordu, temizledikten sonra en fazla 25km gidiyor. Performansta sorun yok ancak yakıt durumunu nasıl düzeltebilirim? Karburatör ayarı nasıl olmalı?

Yardımcı olursanız memnun olurum.

xcoskunx
22 Kasım 2013, 10:31
Subap ayarı
Debriyaj balatası
Ateşleme sistemi
Buji

Bunlarda sorun olabilir. Özet geçerseniz daha iyi olur.

buji değişti ateşleme sisteminde sorun yok motor 2 ay evvel komple bakımdan geçti


karbüratör ayarı benim fikrim.

benzin hava karışımın bozulmuş yakıt fazla geliyor motor havasız kalıyor.

karbüratör ayarı bozuldugunda fazla gelen benzin motoru bogar daha sonra bammmm diyede egsozda silah sesi gibi patlama yapar.

işin özeti çig benzin atıyor ve egsozda patlama yapıyor.

üstünede leş bir koku ve siyah duman.

çin malı çogu motorda olur titreşim belli bi zaman sonra karbüratör ayar vidalarını bozar.

sende sök çıkar tak kurcala daha çok bozdun demekki yada ayarı tutturamadın.

ayrıca benzin sarfiyatını hesaplarsan daha fazla çıkacaktır.

şu şeklide izah edeyim egzozdan bam diye ses hiç gelmedi aksine motor boğuluyormuş gibi ses geldi bende zorlayınca egzoz borusu motorun alt bağlantı kısmından vidaları üzerinde durur şekilde koptu egzoz boşta sallanıyor motorla bir bağlantısı kalmadı egzoz borusu çürük kaynaklı vs. sorunu yoktu. bende neden 120 giden motor 70e düştü sonra 50 km düştü en sonundada egzoz motordan ayrıldı tıkalımıdır acaba ? yoksa başka bir sorundanmı boru yırtıldı diye soruyorum? karbüratörde ayar noktalarını hiç kurcalamadım tek seferde alıyor motor şimdiye kadar 2 sefer servis söktü pis benzin yüzünden en son ben söktüm oda kontrol amaçlı dağıtmadım topladım 2 dk. da taktım yerine belki dediğiniz gibi titreşimden ayarları gevşemiş olabilir.

acayüp
22 Kasım 2013, 11:20
Sübop larını ve karbüratör ünü kontrol ettirmen lazım.

xcoskunx
22 Kasım 2013, 18:38
egzoz değişimini yaptım çalıştırdığımda rolenti düşük çalışmaya başladı normalde ayarları tamdı bende rolentini ayarladım sürüşünü test ettiğimde bu kez 50-60 arasında motor boğuluyor gibi oldu bu sefer hava ayarını sıktım stop etmeyecek şekilde bu seferde 70 km hıza gelince tahminim karbüratör fazla benzin atıyor yine motor boğuluyor gibi oluyor hızı kesiyor ama 70 km sabit hızla gidebiliyor. karbüratör 3-4 sefer servs tarafından açılıp kurcalandı tahminim artık ayar tutmuyor bende yeni karbüratör sipariş ettim her ihtimale karşı manifolt ile birlikte yarın değiştiricem. aldığım yere sorduğumda herhangibir ayar yapmam gerekiyormu yeni karbüratöre diye cevap olarak sadece rolentini ayarlayın diğer ayarları fabrikasyon yapılı olduğu için rolent ayarı dışında hiçbir ayar yapmayın dedi. doğrumu sizce?