PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda ACTİVA motor yarma...



serkanADH13
20 Kasım 2013, 01:58
Arkadaşlar Sırada HONDA ACTİVA krank sebebi için motoru yarmış durumdayız,

Resimler bu sefer çok fazla yok ve bıraz karanlık olabılır,
Buyrun Resımler ve ayrıntıları,,,

ilk olarak motoru komple şasiden söküyoruz ve tezgaha alıyoruz,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uq9v9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

marş motoru sökülür,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uq9vz.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sogutma kapaklarını söküyoruz,

http://j1311.hizliresim.com/1h/m/uq9wp.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

soutma pervanesını söküyoruz,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uq9x7.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Burada MANYETO söküyoruz,
bunu sökmek için çektirme gerekiyor,
ve piyasada bulunabilecek bir alet değildir,
bunuda pek çok çektirme aparatlarım gibi yine kendim yaptırdım,,,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uq9xt.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sırada SARGI sökmek var,
bu sargıyı 8 numara anahtarlı cıvatalar tutar,

http://o1311.hizliresim.com/1h/m/uq9z3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

burada arkadaki gördüğünüz kapak ACTİVA YAĞ POMPASI yeridir,
o kapağın altında bir adet ACTİVA YAĞ POMPA DİŞLİSİ (sürekli bu arıza yapat dişler aşındıgı zaman yaglamayı keser) ve arkasında minik ACTİVA YAG POMPASI vardır,,,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uqb0g.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://o1311.hizliresim.com/1h/m/uqb24.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://o1311.hizliresim.com/1h/m/uqb2r.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

HONDA ACTİVA'larda sadece EKSANTRİK SENTESİ vardır,
ve bu senteyı dogru ayarlarsanız bı baska sente sorunu kalmaz,

piston ust olu noktadayken bu 1-2 yazıları TEĞET olmalıdır,
yanı blok kenarına duz gecmelıdır,,,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uqb3k.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sırada silindir üst kapağı sokmek var,

üst kapağı sokmek ıcın eksantrık dıslısı uzerındekı 2 adet m5 yani 8 numara anahtarlı somunları söküyoruz ve dişliyi söküyoruz,,,

http://m1311.hizliresim.com/1h/m/uqb52.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://o1311.hizliresim.com/1h/n/uqb63.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

silindiri çıkartıyoruz,

http://j1311.hizliresim.com/1h/n/uqb72.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

ve en son olarak ana blok cıvatalarını sokuyoruz ve blok ıcerısındekı tek parca olan GRANK çıkıyor ortaya,,,

http://m1311.hizliresim.com/1h/n/uqb87.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

ve eskı ve yenı grank'ı değiştiriyoruz,tum ıslemı gerıye sararak topluyoruz,

http://m1311.hizliresim.com/1h/n/uqb87.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://j1311.hizliresim.com/1h/n/uqb93.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

işlemi geri sarmak daha basıt,
dediğim gibi tek dikkat edilecek unsurlar,
blok uzerındekı eskı contaları temızlemek,yenı contaları dıkkatlı yerlestırmek,
ve bırde sentesını duzgun ayarlamaktır,,,

Kolay gelsin...

serkanADH13
21 Kasım 2013, 01:03
Teşekkürler :)

oyunageldim
21 Kasım 2013, 01:12
Ustam kendin çalıp kendin oynamışsın :)
Eline sağlık muhakkak ihtiyacı olan birilerinin işini görecektir

serkanADH13
21 Kasım 2013, 01:14
:)
Ne yaparsın Maksat Muhabbet :)

İnş bir gün birilerinin işine yarar...
Teşekkürler,