PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ybr 125 esd debriyaj geç kavrıyor



göksal
07 Kasım 2013, 22:16
Öncelikle cevaplarınız içi teşekkür ederim 27 binde 125 esd motorum var 2 ay önce almıştım aldığım arkadaş balataların yeni değiştiğini söylemişti baya bi yol yaptım vites geçişleri bazen çok sıkıntılı oluyordu yağını bu gün kaliteli bir yağ ile değiştirdim ama anlayamadığım vites geçişlerinde önce motor bi bayılır gibi oluyor sonra toparlıyor. :silent:

ceyceypad
07 Kasım 2013, 23:24
debriajı cektikten sonra biraz bekle ,

sedat_57
07 Kasım 2013, 23:41
dişlileri kontrol et bakalım orjinal mi belki ön dişli orjinalinden büyüktür yada arkadaki küçüktür..o zamanda geç kalkabilir..Bende 2 defa ybr 125 te balata değiştirdim farklı motorlarda hep pisikolojikmiş balatayı bi söktük gıcır gıcır ilk motorum 33 binde söktük 2. sini 20 binde iksiide yeniydi sökmüşken değiştirdik.. orjinal ön dişli 14 arka 45

göksal
08 Kasım 2013, 00:36
hocam yağı değiştirmeden önce böyle bir sıkıntı yoktu ne olduysa değiştirince oldu dişliler orjinal dişlileri saydım

sedat_57
08 Kasım 2013, 00:49
hocam yağı değiştirmeden önce böyle bir sıkıntı yoktu ne olduysa değiştirince oldu dişliler orjinal dişlileri saydım
Ybr 125 ler kaliteli yağa alışkın değildir belkide ondan yapar :P Bunun için sıkma canını bi 1000 km kullan değiştirirsin yağı bi dahakine yarı sentetik bi yağ kullanırsın..

göksal
10 Kasım 2013, 14:42
Saygıdeğer arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum motordaki bu sıkıntı tehlikede yaratıyor İstanbul trafiğin de olduğum için manevra ve ataklarda geç kalıyor motor bu yüzden arkadan çarpacak birisi motorcu da anlamadı ustalığıma güveniyorum ama yinede aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaş var mı daha önce çözdünüz mü

sedat_57
10 Kasım 2013, 14:50
Saygıdeğer arkadaşlar yardımlarınızı bekliyorum motordaki bu sıkıntı tehlikede yaratıyor İstanbul trafiğin de olduğum için manevra ve ataklarda geç kalıyor motor bu yüzden arkadan çarpacak birisi motorcu da anlamadı ustalığıma güveniyorum ama yinede aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaş var mı daha önce çözdünüz mü

Ybr ile fazla atak yaparsan esasen kaza yapmaya meyil vermiş olursun..Eminim o motorda hiç bir sorun yoktur..debriyajın geç kavrıyor diye sana niye arkadan vursunlarki hem 30 cm geriden mi takip ediyor araçlar seni anlamadım..için rahat etmeyecekse herhangi bir yamaha servisine git debriyaj balatasının değiştiricem dersin 100 lirayı servise bırakınca sorun düzelir piskolojik olarak rahatlarsın en azından :P

göksal
10 Kasım 2013, 15:31
hocam servise götürdüm servisteki usta bi farklılık var dedi ama anlayamadım içini açıp bakmamız gerek dedi kapalı kutu dedi
Motordaki sorun yağı değiştirmeden önce yoktu bu yüzden tam sentetik yağ alıp onunlada değiştirdim gene aynı arkadaşım motorunda böyle bir şey anlamadım gitti ayrıca atak derken akıcı trafikte şerit değiştirirken bile vites geçişlerinde motor ilk önce kendini geriye atıyor sonra öle kalıyor yani ivmelenme olmuyor ataktan kastım bu dur tabi ki 600 motorlarla kıyaslamıyorum

göksal
07 Temmuz 2014, 13:17
Arkadaşlar farklı model ya da marka motorlarda aynı problemi yaşayan arkadaşlara tavsiyemdir.
Yağ değişiminde eski yağı boşalttıktan sonra motorun yağ miktarı kadar mazot koyup motosikleti çalıştırmadan vitesleri değiştirtilip, debriyaj çekilip bırakılırsa tıpayı tekrar açtığınızda yoğun ve siyah bir halde mazotun döküldüğünü göreceksiniz bu işlemden sonra yağı koyduğumuzda mükemmel bir vites geçişi oluyor. Saygılar

cenkito
07 Temmuz 2014, 14:14
motorun içini o sekilde mazotla temizlemiş oluyorsunuz ama tapayı actıgınızda içerdeki mazot tamamen bosalmaz.
en az bir kac yag değişimi olana kadarda yeni yagı azda olsa bozacaktır
mazot yada benzin , kartel sökülüp temizleme esnasında kullanılıp basınçlı hava ile kurutulmadıkca
bence saglıklı bir uygulama olmaz