PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : daha çok yeniyim ve motorumda sorunlar var çözüm arıyorum



seferyağmur
05 Kasım 2013, 03:38
merhaba arkadaşlar 19 yaşındayım daha dün ilk motorumu aldım bu bir peugeot speedfight 2 bildiğiniz gibi 2 zamanlı ve ben bunu çok ucuza getirmeme rağmen sanki ilk günden pişmanlık yaşıyorum gibi motorun bende pişmanlık uyandırması çok yakması yani daha tam test edemedim ama ilk günden yolda kaldık (benzin bitti) ve artıyen ağrızaları var ve bunlar gözle görülür şeyler olmadığı için çözüm bulamıyorum motor kısmından da anlamam açıkca anlatıyorum yaklasık bir 30 dk kullanımdan sonra motor çekmemeye başlıyor yani gazı köklüyorum fakat banamısın demiyor sadece bağırıyor hafif dik yolda ışıkta kaldıramıyorum motoru üstünden iniyorum kendini bile zor çekiyor(düz yolda sorun yok) ama bazen de olmuyor bir ışıkta oluyorsa diğer ışıkta olumuyor bu oldugu yerde titreyip hafif hafif ilerleyerek zorlama durumu neden oluyodur sizce???????? ikincisi motoru aldıgım arkadas pek anlamıyor motordan zaten ne bakım yapmış ne bişey bana sadece gaz teli uzun geliyor onu biraz kestir ve gaz ayarı bozuk falan dedi bu gaz teli kestirilebiliyor mu?????? birde bu sorunları çözebileceğim ankara da bir usta var mı ucuz yollu olması tercihim malüm öğrenciyim :) teşekkürler :D ha bir de peugeot scooter servisi varmış ankara da ona gitsem bana çozum olabilirler mi motora bakım yaparlar mı ??????

crxforever
05 Kasım 2013, 04:34
aslında güzel bir motor.yağ konan ayrı bir haznesi olmalı o motorun. 2 zamanlı kaliteli bir yağ lazım ona.
30 dk içinde sanırım motor çok ısınıyor ve gitmiyor. bu kadar kısa sürede yapmamalı kaliteli bir motordur. belki de çok sıkıştırıyorsundur motoru.aynı hızda daha az gaz vererek de gidebiliyor.
motor gitmemeye başladıysa zorlama. başına daha büyük sıkıntılar açar. karbüratör ayarı hava filtresi ve bujiyi değişip bir daha denemek lazım.

porsche911tt
07 Kasım 2013, 00:11
Gaz yemesi falan normalse debriyaj kavraman eskimis olabilir.

brtvrdrl
07 Kasım 2013, 00:56
Benzin alirken motora yagini gereken miktarda koyman lazim. 2 zamanli motorlar seridir ama hem cok yakar hemde cabuk siser.

Teo23
12 Kasım 2013, 01:43
Yağsız kullanıyorsun galiba...

rebel_punto
12 Kasım 2013, 02:12
Benzin kısmına %2 ile 5 arasında 2 zamanlı yağ koyman lazım. Motor daha önce rektefe görmüş mü? Önemli olan bu. Daha önce bir kaç defa rektefe gördü ise motosiklet ömrünü tamamlamış demektir. Motor ısındığı anda çekmez. Özellikle 2 kişi ve hafif rampalarda bile yerinden kalkmaz olur. Yakıt konusunda ise normalde 100 km de 4 litre benzin ve yetecek kadar yağ sarfiyatın olacak. Ama motor aşınmış veya ömrünü bitirmiş ise gazı fazla açtığından dolayı tüketim artar.

seferyağmur
17 Aralık 2013, 05:15
arkadaşlar hala usta bulamadım sorunun ne olduğunu da bulamadım ilgilenemiyorum da zaten bu arada yağsız kullanma gibi bir durum söz konusu değil yağını kokuyorum haznesine bunun sorunu kesinlikle farklı biraz zorladım evden baya uzaktım zorlaya zorlaya geldim.. hatta arka lastiğin yan tarafındaki yerden sanırım şanzumanda çok fena dişli sesi geliyor takır tukur ve jantın içine doğru o kısımdan toz şeklinde demir dökülmüş elimize aldık galiba motoru kime gitcem ne yapıcam hiç bilmiyorum

tr_select
17 Aralık 2013, 05:35
Mobilim cok yazamicam ama eski iki zamanli kullanicisi olarak....yedin gibi.
Yan kapagi actir, debriyaja baktir. Kavramiyor sanirim..
Ogrenci halinle iki zamanliya bulasilirmi hic. Bi insan gelir sorar dimi ? .

Gaz teli vs alakasi yok. Ya motorun miladini tamamladi ya da kavramada sikinti var. Motor kac kilometrede ?

cool113
17 Aralık 2013, 10:07
piston segmanları aşımışsa motor kısmı rektefiye istiyor olabilir. debriyaj bölümü bakım yapılması gerekiyor olabilir. lastiğin orada şanzıman kısmı vardır ve içinde 90 numara şanzıman yağı bulunur. takır tukur ses geliyorsa şanzıman yağsız kalmış ve dişlileri aşındırmış hatta kırmış olabilir. bu modelin parçalarıda pahalıdır ve zor bulunur. motosikleti aldığın fiyatın çok üzerinde paralar ödemek zorunda kalabilirsin. keşke 4 zamanlı yarı otomatik cup motor alsaydın. her yönden daha avantajlı olurdu senin için.

mterayes26
17 Aralık 2013, 12:43
piston segmanları aşımışsa motor kısmı rektefiye istiyor olabilir. debriyaj bölümü bakım yapılması gerekiyor olabilir. lastiğin orada şanzıman kısmı vardır ve içinde 90 numara şanzıman yağı bulunur. takır tukur ses geliyorsa şanzıman yağsız kalmış ve dişlileri aşındırmış hatta kırmış olabilir. bu modelin parçalarıda pahalıdır ve zor bulunur. motosikleti aldığın fiyatın çok üzerinde paralar ödemek zorunda kalabilirsin. keşke 4 zamanlı yarı otomatik cup motor alsaydın. her yönden daha avantajlı olurdu senin için.


bu motorda nerde şanzıman varmış :D

ferhatkars
17 Aralık 2013, 13:03
motor çalışıyor ama gitmiyorsa...
aktarma sistemine baktır...
ön-arka varyatör ve kayışına...
motor çalışıyorsa karbüratör ayarıyla felan oynama... motor yağını kontrol et...
yiba çarşının arka taraflarında var tamirciler...
ankara sayfasına yazsana, tamirci önerirler mutlaka...

seferyağmur
21 Aralık 2013, 07:32
çok teşekkür ederim hepiniz çok değerli insanlarsınız yardım severlik ölmemiş cidden tatmirci araştırması yaptım benim motora daha önce bakmış bir usta buldum izin günümde götüreceğimi, daha fazla zorlamadan kamyonet tutup götürcem saolun