PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : üst kapaktan gelen patlama sorunu ve silindir contasını nasıl değiştirilir?



rm125
22 Ekim 2013, 00:25
http://s1310.hizliresim.com/1g/p/ttg4v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
merhabalar
marmaristen eskişehire 3 defa 1 ayda gidip gelince doğal olarak aşırı zorlanmadan dolayı vidalar gevşedi :salut::salut::salut: bi patlama sesi geliyordu ani gaz verince ben de egzoz contasından sanıp değiştirdim fakat sorun orda değilmiş.elimi silindirin oralarda gezdirirken, aniden gaz verince patlama yapan yeri buldum ve bildiğiniz hava üflüyor.


http://u1310.hizliresim.com/1g/p/ttgf8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

motorun alt silindir contasından yağ kaçıyor değiştirmem gerekiyor fakat piston segman takabilirmiyim emin değilim. hadi söktük taktık üst kapağı takarken sübabları doğru nasıl takarım? bunları detaylı şekilde anlatabilirmisiniz? lütfen tamirciye gidin demeyin adamlar en az 150 istedi bi conta değiştirmeye ve biriside çok normalmiş gibi 250 istedi. elim anahtar tutuyor.elimde her türlü anahtarlarım araçgercim var genelde rico ve izeltaş. pahalılar ama en azından hakediyyorlar.her ne kadar kendim almasamda babam sağolsun tüm erdavatları dizmiş eve. tamirciye git tavsiyesini lütfen vermeyin. öğrenciyim benzin parası lazım :cherry::cherry::cherry::cherry:

Osırıs
22 Ekim 2013, 00:39
Bunu görünce benim eski mondial 150 zat geldi aklıma,silindir kapağını evde komple söküp yenisi ile değiştirmiş,sadece sübap ayarını 10 liraya ustaya yaptırmıştım.

cenkito
22 Ekim 2013, 00:44
cok kolay halledersin sadece seni subab ayarı zorlar
daha düne kadar fethiyede idim gelseydin yardımcı olurdum

rm125
22 Ekim 2013, 01:00
elimde filler çakısı var onunla subabları ayarlamayı planlıyorum ama gel gelim egzoz la emme kaç onu bi türlü bulamadım.tamircilere soruyorum bız elle yapıyoruz diyorlar

serkanADH13
22 Ekim 2013, 01:03
dostum cok basıt aslında,
tabı bıldıkten sonra hersey basıttır zaten,

cenkito
22 Ekim 2013, 01:04
sıkı gecme 0.10 mm ayarla olsun

rm125
22 Ekim 2013, 01:34
dostum cok basıt aslında,
tabı bıldıkten sonra hersey basıttır zaten,

abi bana biraz ayrıntılı anlatabilirmisin? nelere dikkat etmem gerekiyor püf noktası nedir? piston üst ölü nokta mı olacak silindiri takarken(subabta öyleydi sanırım.)

search16
22 Ekim 2013, 01:34
Motorun hangi model, profilinde 2 tane var. Üstten egzantriklimi cg tipmi. Silindir alt contası egerki aşırı kaçırmıyorsa değiştirme. Külbütörü sök, patlak olan contayı değiştir. Topladıktan sonrada sentil cakın varsa 0,08 yada 0,10 olanla her ikisinide ayarla. Emmeyide egsozuda aynı yap. Dikkat etmen gereken külbütör altındaki somunları karşılıklı boşluklarını alarak sıkman. Belki zor gelecek ama 50 - 100 km sonra aynı somunları tekrar yokla. Isıdan dolayı yeni taktığın conta incelecek, alt silindirdeki yağ kaçağı devam edecek. Dediğim gibi sonunları tekrar yoklaman zahmetli, külbütörü sök, sübap ayarı yap falan ama emin ol daha sağlıklı olur. Hadi kolay gele.

rm125
22 Ekim 2013, 01:43
Motorun hangi model, profilinde 2 tane var. Üstten egzantriklimi cg tipmi. Silindir alt contası egerki aşırı kaçırmıyorsa değiştirme. Külbütörü sök, patlak olan contayı değiştir. Topladıktan sonrada sentil cakın varsa 0,08 yada 0,10 olanla her ikisinide ayarla. Emmeyide egsozuda aynı yap. Dikkat etmen gereken külbütör altındaki somunları karşılıklı boşluklarını alarak sıkman. Belki zor gelecek ama 50 - 100 km sonra aynı somunları tekrar yokla. Isıdan dolayı yeni taktığın conta incelecek, alt silindirdeki yağ kaçağı devam edecek. Dediğim gibi sonunları tekrar yoklaman zahmetli, külbütörü sök, sübap ayarı yap falan ama emin ol daha sağlıklı olur. Hadi kolay gele.

kanuni caracal 2010 alttan egzantirik. malesef çok fazla kaçırıyor.benim için tam aksine zevk haline geldi. her gün bi yerini söküp takasım geliyor.

search16
22 Ekim 2013, 01:56
kanuni caracal 2010 alttan egzantirik. malesef çok fazla kaçırıyor.benim için tam aksine zevk haline geldi. her gün bi yerini söküp takasım geliyor.
Bence dediğim gibi yap. Alttaki yağ kaçağı üst saplamaların gevşemesinden kaynaklanıyor. Aynı durumu ben yaşadım. Külbütörü söküp somunları torklayınca yağ kaçagı falan kalmadı.

serkanADH13
22 Ekim 2013, 02:44
dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
ve takarken yıne aynı yerde olsun,
zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

o sebepten gayet basıttır,
sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
çok sıkı olursa calısmaz,
gevsek olursa ses yapar,,,

Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116985-cg-agk-cgl-125-cc-vitesli-motosiklet-motor-yarma.html

rm125
22 Ekim 2013, 19:55
dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
ve takarken yıne aynı yerde olsun,
zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

o sebepten gayet basıttır,
sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
çok sıkı olursa calısmaz,
gevsek olursa ses yapar,,,

Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116985-cg-agk-cgl-125-cc-vitesli-motosiklet-motor-yarma.html




http://k1310.hizliresim.com/1g/q/tu101.jpg (http://bit.ly/c25MCx) sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım

Samet Ağır
22 Ekim 2013, 20:04
dostum en ust kapagı acan anahtar 10 numara,
subap ayarı yapılan anahtar yıne 10 numara,
subap piyanolarını soken anahtar 12 numara,
ve sılındır ust kapağı söken anahtar yıne 12 numara,

Fakat lokma takımı gerekıyor sana,
motoru sokerken PİSTON UST ÖLÜ NOKTADA OLSUN,
ve takarken yıne aynı yerde olsun,
zaten sılındırı sokmeyeceksın sanıyorum,

o sebepten gayet basıttır,
sökerken subap aralıklarını jilet ıle ölç ve yıne o olcude olsun takarken,
çok sıkı olursa calısmaz,
gevsek olursa ses yapar,,,

Takıldıgın yerde ara yardımcı olurum dostum,,

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/116985-cg-agk-cgl-125-cc-vitesli-motosiklet-motor-yarma.html


http://k1310.hizliresim.com/1g/q/tu101.jpg (http://bit.ly/c25MCx) sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım

çok pis cevap yazmış utanmadan...:joker::pl::queen:::xs06::::xs06::::xs 06::

tahmin ediyorum 4 zamanlı 125 cc mz motoru sökeceksin..ve silindir üst kapak contası ile bereber alt contayıda değiştirmen gerekiyor..onda zircir yok..titanlarla aynı motor var...
sişleri takarken düşürme,alt yuvasına oturduğundan emin ol.pistonu takarken segman ağızlarının konumuna dikkat et...... sıkıntı olmaz...

rm125
22 Ekim 2013, 20:07
teşekkürler birazdan sökeceğim inşallah beceririm :D

serkanADH13
23 Ekim 2013, 00:57
çok pis cevap yazmış utanmadan...:joker::pl::queen:::xs06::::xs06::::xs 06::

tahmin ediyorum 4 zamanlı 125 cc mz motoru sökeceksin..ve silindir üst kapak contası ile bereber alt contayıda değiştirmen gerekiyor..onda zircir yok..titanlarla aynı motor var...
sişleri takarken düşürme,alt yuvasına oturduğundan emin ol.pistonu takarken segman ağızlarının konumuna dikkat et...... sıkıntı olmaz...

Abi benim dedemden kalma 3 silindir 55 cc 3 zamanlı bir haze motur vr,
acaba bunu nasıl hayal kurabilirim bir ruyama gelebilirmisin ABİ bir gün öğle paydosunda :)

cenkito
23 Ekim 2013, 01:54
http://k1310.hizliresim.com/1g/q/tu101.jpg (http://bit.ly/c25MCx) sentildeki 0,80 ile mi yoksa 0,10 yada 0,010 la mı yapmalıyım

sentilinin mm oldugunu varsayarak cevaplayayım 0,10 mm olanı kullanacaksın. ama sentilinde varsa 0.08 mm de olur

tr piyasasında 0.05 den baslayıp 0.05 artarak ilerleyenler mevcut.

paylastıgın resimdekiler gibi. ama ebay da filan benim gibi 0.08 degerinide bulabilirsin

rm125
23 Ekim 2013, 09:16
sentilinin mm oldugunu varsayarak cevaplayayım 0,10 mm olanı kullanacaksın. ama sentilinde varsa 0.08 mm de olur

tr piyasasında 0.05 den baslayıp 0.05 artarak ilerleyenler mevcut.

paylastıgın resimdekiler gibi. ama ebay da filan benim gibi 0.08 degerinide bulabilirsin


çok teşekkürler şimdi anladım.

Samet Ağır
23 Ekim 2013, 21:34
Abi benim dedemden kalma 3 silindir 55 cc 3 zamanlı bir haze motur vr,
acaba bunu nasıl hayal kurabilirim bir ruyama gelebilirmisin ABİ bir gün öğle paydosunda :)

49 yada 50 cc olaydı iyiydi ama..

55 cc olunca beni aşar usta...:rendeer:

Teo23
23 Ekim 2013, 22:39
125lik dört zamanlı MZ benim, buyrun...

rm125
23 Ekim 2013, 23:22
motor görüldüğü gibi deli yağ boşaltıyordu. her durduğum yerde böyle iz bırakıp gidiyorum.aldığım conta seti buydu.sonradan yavaş yavaş sökmeye başladım.Silindiri tuatan saplamalardan biri sökmeden elime geldi yalama olmus.
http://img491.yukle.tc/thumbs/5830IMG_20131023_140817.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=5830IMG_20131023_140817.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/8430IMG_20131023_130243.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=8430IMG_20131023_130243.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/4033IMG_20131023_132406.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=4033IMG_20131023_132406.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/5567IMG_20131023_132322.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=5567IMG_20131023_132322.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/4934IMG_20131023_150215.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=4934IMG_20131023_150215.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/6192IMG_20131023_144511.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=6192IMG_20131023_144511.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/255IMG_20131023_144536.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=255IMG_20131023_144536.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/181IMG_20131023_144541.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=181IMG_20131023_144541.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/2532IMG_20131023_150207.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=2532IMG_20131023_150207.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/6391IMG_20131023_152733.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=6391IMG_20131023_152733.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/9256IMG_20131023_154728.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=9256IMG_20131023_154728.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/3899IMG_20131023_173852.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=3899IMG_20131023_173852.jpg)
http://img491.yukle.tc/thumbs/1808IMG_20131023_144528.jpg (http://img491.yukle.tc/image.php?id=1808IMG_20131023_144528.jpg)
son resimdeki saplamayı takmadım çünkü boşa geliyor.topladım ama calıştıramadım. bu arada gürcan(serkanadh13) abime ilgilendiği için çok teşekkür edrim. neden çalışmadı acaba ya moralim çok bozuldu.

cenkito
23 Ekim 2013, 23:38
ustam 3 saplamayla olmaz o iş,

resme göre iş kötü, kartel yuvası yalama olmus slindir sökük olarak tornacıya götürüp celik helikol (yay) le o yuvayı tamir ettir.

calısmama sebebine gelirsek ya silindir sıkıstırma anında hava veriyor sıkıstıramadıgı içinde atesleme yapmıyor

yada silindiri egzantirike takarken piyanoları oturtamamıs olabilirsin, ama o zamanda itecekler de yerine oturmaz.

kulbütor acıkken mars basınca yada calıstırma koluna basınca subablar acılıp kapanıyormuydu?

eger orada sorun yoksa geriye olması gereken sıkıstırmanın gerceklesmemesi kalıyor.

birde keske takım conta yerine sadece silindir alt ust contası alsaydınız daha ucuz olurdu, simdilik onlar gereksiz olmus.

birde aldıgınız conta orjınalinden daha ince oldugundan kartel ortasına takıldıgında vites topunda sıkısma yapabilir,

bu sıkısmayıda topuzun ustundeki ince pulu cıkarark giderirsiniz, bunlarda ek bilgi olsun

resimleri tekrar inceledim

kötü yer yalama olmus, tamda üst kapaga yag cıkan yuvanın oldugu yer:pale:

o yalama olan vidanın yanındaki küçük delikten üst kapaga basınclı yag gider o vida daha önceden yalama oldugu içindir ki yag basıncının en fazla oldugu o noktadan yag kacagı oluyordu

rm125
23 Ekim 2013, 23:46
ustam 3 saplamayla olmaz o iş,

resme göre iş kötü, kartel yuvası yalama olmus slindir sökük olarak tornacıya götürüp celik helikol (yay) le o yuvayı tamir ettir.

calısmama sebebine gelirsek ya silindir sıkıstırma anında hava veriyor sıkıstıramadıgı içinde atesleme yapmıyor

yada silindiri egzantirike takarken piyanoları oturtamamıs olabilirsin, ama o zamanda itecekler de yerine oturmaz.

kulbütor acıkken mars basınca yada calıstırma koluna basınca subablar acılıp kapanıyormuydu?

eger orada sorun yoksa geriye olması gereken sıkıstırmanın gerceklesmemesi kalıyor.

birde keske takım conta yerine sadece silindir alt ust contası alsaydınız daha ucuz olurdu, simdilik onlar gereksiz olmus.

birde aldıgınız conta orjınalinden daha ince oldugundan kartel ortasına takıldıgında vites topunda sıkısma yapabilir,

bu sıkısmayıda topuzun ustundeki ince pulu cıkarark giderirsiniz, bunlarda ek bilgi olsun

resimleri tekrar inceledim

kötü yer yalama olmus, tamda üst kapaga yag cıkan yuvanın oldugu yer:pale:

o yalama olan vidanın yanındaki küçük delikten üst kapaga basınclı yag gider o vida daha önceden yalama oldugu içindir ki yag basıncının en fazla oldugu o noktadan yag kacagı oluyordu

tamirciye götürmeyi düşünüyorum ve onlar uğraşsın ben beceremedim .üst kapaktan hava atıyor

cenkito
23 Ekim 2013, 23:52
saplama eksik oldugundan kacırır.

o yuvanın tamir edilip tekrar silindirin toplanması lazım.

bu arada tamircilerin bir kısmı klavuzla yer acmayı ya beceremediğinden yada ugrasmadıgından mevcut saplamanın dişlerini ezip iman kuvvetiyle yerine takmaya calısıyor.

ben öle yapan cok duydum sökerkende sahit oldum.

basında durun bence, yada siz yapın, size gönderdiğim döküman gayet yeterli olacaktır

serkanADH13
24 Ekim 2013, 01:21
dostum bukadar acmıssın,
sen kendın bır arac yardımı ıle bır tornacıya gıt ve USTA BURASI DİŞ SIYIRDI ELİCHOL YAPABİLİRMİYİZ diye sor,
ve 10 lira ver hallettır,
sonrasında toparla,

motorcuda bunu yapacaktır...

Kolay gelsın...

rm125
24 Ekim 2013, 15:21
cem abi sağolsun çok ilgilendi. bi tane holicol seti alcam kendim yapacağım.o kadar da topladım. 6saat uğrastım çünkü tam kapağı taktım şişleri unutmusum :pr: bu sefer şişleri taktım içine düşürdüm tekrar sök. :pr: sonra dikkatlice yaptım piyanoyu taktım iteceklerle alakası kalmadı çünkü silindirin içindeki zamazingo yu ayakları oturmamışım. tekrar söktüm tek tek güzelce taktım ama silindir saplamalarını sabitlemeden piyayonu takmışım sonunda topladım.ne yorulmusum ama 6 saat eğil kalk sonra markete yürürken düştüm ayağıma kramp girdi.sabah okula gidemedim kramp ,belime vurdu yürüyemedim. haftasonu uğraşacağım. okuldan sonra zaman yetmiyor
:salut:

serkanADH13
24 Ekim 2013, 23:46
senın adına sevındım kardesım,
şu anda nerelere takıldıgını düşünebiliyorum :)
ŞİŞLERİ yerleştirmedim içeri düştüler :)
sonra yine açtım ama bu seferde ŞİŞLERİN OTURMASI GEREKEN YUVALARIN OLDUGU ZAMAZINGO'lar yani subap şiş iteceklerini oturtamadın :)

sağlık olsun hallettiğine sevindim :)
subapları cok sıkı yapma,
Cok gevsekte olmasın,

Subap ayarı yaparken piston üst ölü noktaya geldiğinde bir sefer subaplara basar,
bir tur daha attırdıgında subaplar oynamaz,
o Oynamadıgı sırada yapılır subap ayarı...

Samet Ağır
26 Ekim 2013, 10:53
çok pis cevap yazmış utanmadan...:joker::pl::queen:::xs06::::xs06::::xs 06::

tahmin ediyorum 4 zamanlı 125 cc mz motoru sökeceksin..ve silindir üst kapak contası ile bereber alt contayıda değiştirmen gerekiyor..onda zircir yok..titanlarla aynı motor var...
sişleri takarken düşürme,alt yuvasına oturduğundan emin ol.pistonu takarken segman ağızlarının konumuna dikkat et...... sıkıntı olmaz...


cem abi sağolsun çok ilgilendi. bi tane holicol seti alcam kendim yapacağım.o kadar da topladım. 6saat uğrastım çünkü tam kapağı taktım şişleri unutmusum :pr: bu sefer şişleri taktım içine düşürdüm tekrar sök. :pr: sonra dikkatlice yaptım piyanoyu taktım iteceklerle alakası kalmadı çünkü silindirin içindeki zamazingo yu ayakları oturmamışım. tekrar söktüm tek tek güzelce taktım ama silindir saplamalarını sabitlemeden piyayonu takmışım sonunda topladım.ne yorulmusum ama 6 saat eğil kalk sonra markete yürürken düştüm ayağıma kramp girdi.sabah okula gidemedim kramp ,belime vurdu yürüyemedim. haftasonu uğraşacağım. okuldan sonra zaman yetmiyor
:salut:

ülem bide bıyığıma laf ediyorlar..sakal bırakmak serbesttide biz mi bırakmadık??:pl::queen:

geç olsun güç olmasın derler..bunlar tecrübe kazanma belirtileri işte...yılma...devam...:cat:

cenkito
26 Ekim 2013, 11:17
cem abi sağolsun çok ilgilendi. bi tane holicol seti alcam kendim yapacağım.o kadar da topladım. 6saat uğrastım çünkü tam kapağı taktım şişleri unutmusum :pr: bu sefer şişleri taktım içine düşürdüm tekrar sök. :pr: sonra dikkatlice yaptım piyanoyu taktım iteceklerle alakası kalmadı çünkü silindirin içindeki zamazingo yu ayakları oturmamışım. tekrar söktüm tek tek güzelce taktım ama silindir saplamalarını sabitlemeden piyayonu takmışım sonunda topladım.ne yorulmusum ama 6 saat eğil kalk sonra markete yürürken düştüm ayağıma kramp girdi.sabah okula gidemedim kramp ,belime vurdu yürüyemedim. haftasonu uğraşacağım. okuldan sonra zaman yetmiyor
:salut:

motorumu modifiye için krank değişiminde ilk söktüğümde kac saat gecmişti hatırlamıyorum o kadar coktu.

daha sonra balansör agırlıgı değişimi için blogu motordan ayırmam ve karteli açmam-kapamam saseye geri takmam

rahat rahat acele etmeden 3-4 saatimi aldı.

ilk sefer için normaldir, geri toplama yaparken vidaları asırı sıkmamaya özen göster, gene bir yerler yalama olabilir.

cenkito
27 Ekim 2013, 00:57
bugun itibariyle kendime RİCO marka 40 parca klavuz pafta takımı almıs bulunmaktayım

bana da ileride lazım olacak

serkanADH13
27 Ekim 2013, 01:01
Hayırlı Ugurlu Olsun ...

Klavuzlarına pek guvenme...

cenkito
27 Ekim 2013, 01:04
zaten takımın fiyatı 50 lira bişey,

profesyonel klavuzların tanesi 25-30 lira, onuda arastırdım.

aluminyum blokta iş görür, demir celik malzemeye diş acmayacam zaten.

tornacıdan ucuz olacagı kesin.

zaten ben kendimi biliyorum, gerekirde tekrar karteli acarsam

bir kac tane vida daha yalama yaparım, klavuz helikol hazırda dursun.

orjınalınden kat kat saglam oluyor

helikolun taneside 50 kurus civarı imiş

rm125
31 Ekim 2013, 22:45
kaş yapayım derken göz çıkarttık.bi tanıdık bana helicol yapayım dedi.ama sadece yapacağım yeri getir dedi.bende silindiri cıkarttım tam pistonun pimini tutan segman, egzantirik dişlilerin oraya düşürdüm. onu motor blogunu acmadan cıkar mı(mıknatıslı zımbırtıyla) ya da tamirci patlar sanırım.

cenkito
02 Kasım 2013, 13:10
bugun itibariyle kendime RİCO marka 40 parca klavuz pafta takımı almıs bulunmaktayım

bana da ileride lazım olacak

buda yeni yavrunun resmi

http://t1311.hizliresim.com/1h/2/u531v.jpg

rm125
15 Kasım 2013, 15:04
motoru kendim sökerken tekrardan elimdeki 12 ile 8-10 anahtar lokma yalama oldu.halbuki kaliteli malzeme acemi işçilik sayesinde böyle oluyor.sonra izeltaş marka 8-10 ve 12 aldı.bu seferde sökemedim çünkü yalama vidalardan.son çare tamircileri gezdim.en uygun 100 liraya yapacak buldum(eskişehirde okuduğum için,merkezdeki tamircilere götürdüm sürükleyerek. esnafın bazıları tam bir üçkağıtçı adamların para aklını almış ne diyeyim onur diye bişi yok).100 lirayı geçmez sen bırak dediler.hani yağ falanda değiştirirsek conta vs. çok olsa 150 tutar ama merak etme tutmaz dediler. dün almaya gittim ama alamadım.hesap 250 tl çıktı.tartıştım. şöyleydi de böyleydi de.dedim ki hani 100ü geçmezdi tmm150 yi geçmez dediniz sonra küfür gibi 250 ne oluyo dedim.cebimde 150 vardı.ekonomiyi de tam ayarladıydım onuda verdik 1 hafta aç gezcez.100 lira bulunca gidip motoru alcam ama ben bu tamirciye saldırayım mı yoksa bu motor sevdasından vaz mı geçeyim ?

cenkito
15 Kasım 2013, 16:52
geçmiş olsun sana o kadar masraf cıkartamaz, zaten motorda arıza sorun yada değişecek bişey yoktu sadece söküp temizleyip içine düşen piston pimini cıkartacaktı

valla ben olsam kavga ederim o parayı da vermem

neymiş derdide acıp kapamaya önce 150 deyip sonrasında fiyatı 250 ye cıkartıyor ::cekic::

rm125
22 Kasım 2013, 03:16
böyle birşey olamaz ya.100 lirayı ellerine saydım bi baktım motorun aynasını kırmışlar.motoru yan yatırmışlar leyvye ile plaka yamulmuş.üstüne üstelik depodan saat pili büyüklüğünde çizilmiş. arka çamurluğu öyle bi çizmişler ki... km saati sağlamdı artık o da çalışmıyor.tartıştım bu ne demek oluyor diye.yok olur öyle şeyler biz senin motorun başında duramayız ki... bi de diyo bana sen burayı otopark gibi kullandın.dedim ki her motoru gelen böyle mi oluyo. sonuçta hiç bir şekilde zarar veremezsiniz. bir anlık beynime kan gitmedi.tornavidayı adamın suratına geçiresim geldi.resmen enayi yerine koyuldum yaaa yok böyle birşey.. kesinlikle helal etmiyorum. motorum şuan çalışıyor fakat emanet sonuçta. bu tamirciyi ne yapayım. ciddi sizin motorunuza böyle yapılsaydı ve ben yapmışım gibi muamele görseydiniz ne yapardınız??

h2rx
27 Kasım 2013, 02:54
böyle birşey olamaz ya.100 lirayı ellerine saydım bi baktım motorun aynasını kırmışlar.motoru yan yatırmışlar leyvye ile plaka yamulmuş.üstüne üstelik depodan saat pili büyüklüğünde çizilmiş. arka çamurluğu öyle bi çizmişler ki... km saati sağlamdı artık o da çalışmıyor.tartıştım bu ne demek oluyor diye.yok olur öyle şeyler biz senin motorun başında duramayız ki... bi de diyo bana sen burayı otopark gibi kullandın.dedim ki her motoru gelen böyle mi oluyo. sonuçta hiç bir şekilde zarar veremezsiniz. bir anlık beynime kan gitmedi.tornavidayı adamın suratına geçiresim geldi.resmen enayi yerine koyuldum yaaa yok böyle birşey.. kesinlikle helal etmiyorum. motorum şuan çalışıyor fakat emanet sonuçta. bu tamirciyi ne yapayım. ciddi sizin motorunuza böyle yapılsaydı ve ben yapmışım gibi muamele görseydiniz ne yapardınız??

akşamına molotoflardım ben olsam. 5 tl icin deposunu bosaltmayi dusundugum motorcu vardi. 150tlye yakardim. ertesi gunde dalga gecmeye ugrardim motorcunun yanina.