PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : akü bittimi ? yoksa şarjmı olmuyor ? (videolu)



tahsins
21 Ekim 2013, 22:26
1-2 haftadır marş basmada sıkıntılar vardı. bugün sabah marş normal bastı. ama öğleye doğru denediğimde basmadı. ayak marşıyla çalıştırdım.
akü toplasın kendini diye tüm gün ayak marşı kullandım. ama akşam denediğimde gene marş basmıyordu.

garip olan rolantide ışıklar kararıyor. gaz verince düzeliyor. videoyada çektim. sizce akü bitikmi yoksa şarj eden kısımmı arızalı ?


http://www.youtube.com/watch?feature=c4-feed-u&v=UyCq6W5F8Ow

ahmettpc
21 Ekim 2013, 22:26
Baba akü yoook

Ramazan Can
21 Ekim 2013, 22:36
kontak altında bulunan dörtlü soket var.. onun kablolarını giriş çıkışlarını kontrol et... wd 40 sıkabilirisin... şarjla iliki sıkıntı var şuan durum o...

Osırıs
21 Ekim 2013, 23:52
Aynı sıkıntı 1 haftadır benimkinde de vardı usta bu sabah aküyü değiştirdi şuan gayet normal çalışıyor.. zaten ya akü bitiktir yada şarj dinamosunda sıkıntı vardır. ustaya göstermeden tam olarak bilemeyiz

tahsins
22 Ekim 2013, 00:00
arada bir marş çeviremiyordu ama sonra düzelirdi. bugünse bir kez basmadı ve sonrasında hiç basmadı. insan haliyle şüpheleniyor.
yarın şu soketleri kurcalayayım olmazsa 1 adet akü patlayacak bize :/

bu arada ayak marşının kesinlikle gereksiz görülmemesi gereken birşey olduğunu anladım. yoksa tüm gün vurdura vurdura anasını ağlatacaktık motorun.

Osırıs
22 Ekim 2013, 00:43
arada bir marş çeviremiyordu ama sonra düzelirdi. bugünse bir kez basmadı ve sonrasında hiç basmadı. insan haliyle şüpheleniyor.
yarın şu soketleri kurcalayayım olmazsa 1 adet akü patlayacak bize :/

bu arada ayak marşının kesinlikle gereksiz görülmemesi gereken birşey olduğunu anladım. yoksa tüm gün vurdura vurdura anasını ağlatacaktık motorun.

Kardeş hiç ayakla eziyet etme motora. Bildiğin akü mefta olmuş 40 50 tl birşey orta direk bişey.

M.balibey
22 Ekim 2013, 01:14
abi kesin olarak anlamak için kontak kapalıyken akünün voltajını multimetre ile ölçmek gerek eğer voltaj düşükse akü bitmiştir sonra motoru çalıştırıp şarjda kaç volt geliyor onu ölçmek gerek eğer ikiside normalse bu seferde 1 yerden kaçak vardır onuda motoru ve kontağı kapayıp akünün + kutubunu sökeceksin ve 1 probu aküye diğer probu kabloya tutup kaç amper çektiğine bakacaksın eğer değerler yüksekse kaçak vardır

tahsins
22 Ekim 2013, 10:12
zaten jelli akü bile 40tl imiş. ömrü dolmuştu orjinal akünün. değişeyim aküyü olmazsa başlarım kurcalamaya.
bu arada ben günde 40-50 kez marş basıyorum.
yani bu ölen akü ile 10.000 kez marş basmışım. tutupta "salcano wolf un aküsü erken bitiyor .... " diye motora b.k atmak isteyenler olacaktır. benim motoru hayvani kullanmamdan kaynaklanıyor sorun.

http://www.rialli.com/urunler/9174__aku-12n5l-bs-gel-12v-5-amper-jelli-aku-cupybr/

tahsins
22 Ekim 2013, 20:29
evet bugün aküyü değişince sorun düzeldi. neyse 40tl ile paçayı kurtardık :)