PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100 cc - 125 cc Farkı Hakkında



fastturkish
20 Ekim 2013, 18:47
Selamlar MT ahalisi, son zamanlarda gördüğüm motosiklet reklamlarından anladığım kadarıyla firmalar piyasaya hayli 125 cc model getiriyorlar sürekli. Ülkemizdeki vergi sistemi nedeniyle 100cc ye kadar olan motorların vergiden muaf olmasına ramen sadece 25cc fark yüzünden neden vergi ödemek zorunda bırakılıyoruz anlamıyorum. 125 cc getireceğine 100 cc getir hem sen çok sat hem vatandaş motorsiklet görsün binsin.. Yani 100cc ve 125 cc arasında öyle ahım şahım bir fark var da biz mi bilmiyoruz ? Bu firmalar neden ısrarla 125cc getirir sizce?:silent:

Serzenish03
20 Ekim 2013, 18:49
Buralar değerlenir yerimizi alalım.

alikan
20 Ekim 2013, 18:54
ikinci sıradan yerimi kapıyım....

Memolale
20 Ekim 2013, 18:59
3de ben oluyum

İmportant
20 Ekim 2013, 19:08
4. sıra benim.

beko12345
20 Ekim 2013, 19:12
Buralar değerlenir yerimizi alalım.
Bu lafı kimden öğrendin Efecan :) :)

alikan
20 Ekim 2013, 19:17
kimse cevap vermiycek galiba nasıl değerlenicek anlamadım herkez yer kapıyor....


abicim adamlar standar motor üretiyorlar şimdi türkiye iktidarı halkı vergi manya yapıyor diye başka bir motor yapacaklar (yani cc küçültecekler ) sonra o motor o kasayı çekecek mi?

bir sürü iş.

Türkiyede genç nüfus fazla motor'a başlayan insan her geçen yıl katlanarak artıyor başlangıç motoru olarak pazarlıyorlar.

senin benim gibi garibi düşünen mi var ?

vergi ödemiş fazla benzin yakmış yan yatmış çamura batmış :D

fastturkish
20 Ekim 2013, 19:22
Ben de anlamadım nedir bu yer kapma sevdası ya neyse..
@alikan o motor o kasayı çekecek mi derken 2 tonluk araç değil bu alt tarafı 90 kiloluk makine, 125 in çektiğini 100 de hayli hayli çeker nedir yani motoGP yapmayacak alan nasılsa öğrenecek ordan oraya gidecek gelecek falan. Benim dediğim noktaya gelmişsin ama halkın gözünden bakamıyorsun olaya, benim lafım firmalara, vergisiz motor getirseler herkes kazanacak , 100 cc motor gelince vergi dilimini indirmezler zaten amaç küçük cc düşük kirlilik davasından kaynaklanıyor AB kriterleri yani.

yasin.33
20 Ekim 2013, 19:27
cgler 125 cc oluyor zaten yıllık vergiyi 1 seferde vermiş oluyorsun

merak ederim
20 Ekim 2013, 19:34
cgler 125 cc oluyor zaten yıllık vergiyi 1 seferde vermiş oluyorsun

Kesinlikle cg tipi motorlar 200 cc ye kadar yükselebiliyor en ucuzu 100 cc motoru al vergi yerine silindir takımı al işçilikle 100 liraya 125 cc oluyor.

lickup
20 Ekim 2013, 19:42
Pek fark yok bana kalırsa ancak 100 cc'ler genelde köylü tipi oluyor.

alikan
20 Ekim 2013, 19:46
Ben de anlamadım nedir bu yer kapma sevdası ya neyse..
@alikan o motor o kasayı çekecek mi derken 2 tonluk araç değil bu alt tarafı 90 kiloluk makine, 125 in çektiğini 100 de hayli hayli çeker nedir yani motoGP yapmayacak alan nasılsa öğrenecek ordan oraya gidecek gelecek falan. Benim dediğim noktaya gelmişsin ama halkın gözünden bakamıyorsun olaya, benim lafım firmalara, vergisiz motor getirseler herkes kazanacak , 100 cc motor gelince vergi dilimini indirmezler zaten amaç küçük cc düşük kirlilik davasından kaynaklanıyor AB kriterleri yani.

usta dedim ya seni beni kim düşünüyor kimin umrundayız sanıyorsun 100 cc de olsa alıyoruz 125 cc olsada üretici firma daha çok satmak amaçlı böyle bir işe girmiyorsa rekabet yok demektir satışlardan memlunki sesini çıkarmıyor bende isterim vergisiz motor kullanmak :)

bu aradaa bende yer kaptım :D metro geçiçek buralar değerlencek dediler :D

kamsea
20 Ekim 2013, 19:58
iyi de gerek 100 cc gerekse 125 cc oldukça yaygın olarak ülkemizde satılmakta. Yani sadece 125 cc ve üzeri motorsiklet gelmiyor ki memleketimize belki de 125cc yi kullanıcılar daha fazla tercih ettiği için daha fazla model vardır yada 100 cc modellerin daha tipsiz olmasından kaynaklanıyordur.

hasanfuat
20 Ekim 2013, 20:08
dünya da vergilendirme sistemi bizim gibi mi ? yurt dışında co2 salınım değerine göre vergi var cc olayı bizim kadar önemli değil diye biliyorum .
sebebi böyle bi durum olabilir

dental_land
20 Ekim 2013, 20:20
yer kalmamış herhalde buralarda

metin_006
20 Ekim 2013, 20:26
modialin 2012 de ürettiği ugk 100 modelini bu yıl aldım 100cc olduğu için vergi yok. tipi eski köylü motorlarına benziyor fakat modifiyeyle gayet hoş bi görüntü elde ettim resimde görünen moto

alikan
20 Ekim 2013, 21:19
dünya da vergilendirme sistemi bizim gibi mi ? yurt dışında co2 salınım değerine göre vergi var cc olayı bizim kadar önemli değil diye biliyorum .
sebebi böyle bi durum olabilir


nasıl ya??? bizim vergilendirme sistemimizden haberdar değillermi ? vay anasını

fastturkish
21 Ekim 2013, 18:49
100cc daha çok model gelsin. 125cc'ye karşıyık hülooooğgğ

fastturkish
23 Ekim 2014, 03:40
Zamanında değerlenir diye amma yer kapan olmuş ama hep ölü yatırım buralar :)

AydınOğlu09
23 Ekim 2014, 10:32
modialin 2012 de ürettiği ugk 100 modelini bu yıl aldım 100cc olduğu için vergi yok. tipi eski köylü motorlarına benziyor fakat modifiyeyle gayet hoş bi görüntü elde ettim resimde görünen moto

Ayrıntılı resim varmı görmek istedim bak şimdi :queen:

solmyr
23 Ekim 2014, 10:57
kimin umrunda olur türkiye'nin vergi sistemi. türkiy'nin diğer ülkelerden örnek alıp vergi düzenlemesi yapması lazım. dünya çapında 125cc bir standart motor hacmidir. vergi sisteminin de ona göre olması lazım. superspor motosikletleri neden 250 600cc? neden 500 değil düz hesap, ya da 750? arada alakasız bir değer 600 ve 650cc'ye yığılmış hacimler. 426cc yada 540cc pek göremezsiniz. standartlaşmış üretimleri göz ardı edip ben bunlardan vergi alacam diyemezsiniz. ha size sorak değiliz hülo dersen, bak o olur.

inç^değerinin kraliçenin parmak uzunluğuyla alakalı lduğu gibi, bu standartlaşmış hacimlerinde birşeylerle alakalı olduğunun düşünüyorum. 250cc kraliçenin yumruğunun hacmi olabilir mesela. kafası da 600cc :P

fastturkish
23 Ekim 2014, 21:57
Bana göre en adil vergi sistemi motorun silindir büyüklüğüne göre değil fiyatına göre alınmalı.
Örnek :
0-2500 lira arasında satılan motorlardan hiç vergi alınmasın
2500-7500 aralığındaki motorlardan %10 vergi alınsın
7500-15000 arasından %20 vergi alınsın
15000-25000 arasından %30 vergi alınsın
25000- ve üzerindeki motorlardan %35 vergi alınsın.

Bu sistemle fakirden az, zenginden çok vergi alarak sosyal adalet de sağlanmış olur.

MD.Murat
23 Ekim 2014, 22:07
Bana göre en adil vergi sistemi motorun silindir büyüklüğüne göre değil fiyatına göre alınmalı.
Örnek :
0-2500 lira arasında satılan motorlardan hiç vergi alınmasın
2500-7500 aralığındaki motorlardan %10 vergi alınsın
7500-15000 arasından %20 vergi alınsın
15000-25000 arasından %30 vergi alınsın
25000- ve üzerindeki motorlardan %35 vergi alınsın.

Bu sistemle fakirden az, zenginden çok vergi alarak sosyal adalet de sağlanmış olur.
Aa olur mu oyle. Bakan cocuklar 100.000 tl lik motorlarina bizden cok mu vergi odesinler.
Dostum para yonetimi secer , yonetim de parayi destekler.
Boyle gelmis boyle gider.

Almanya gibi ulkeler halklarinin hukumetleri devirmesiyle o sosyal devlet modeline kavustu.
bizimkiler hulog dedikce vergi benzine binecek.