PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2. El SS motor alımında dikkat edilecekler.



redmachine
19 Ekim 2013, 20:45
Arkadaşlar selamlar

2. El SS almayı düşünüyorum 600RR veya R6 aklımdakiler daha doğrusu bütçeme uygun olanlar.

Malesef bütçem en fazla 18.000 TL. Onuda 2 senelik krediyle çekicem.

Mesela 2006 Honda Movistar 36.000 KM'de 16.000 TL'ye buldum
2008 model R6 buldum 29.000 KM'De 17.000 TL'ye bırakıyor.

Sizce alınır mı? çok sorun çıkartır mı bu tip eski motorlar. Motorların kazası belası yok gözüküyor ama bu tip motorların tükenme, iflas etme gibi durumları var mıdır? yoksa al senelerce kullan mıdır?

2010 modellerde var ama malesef 22.500 TL'den başlıyor 2. elleri. bütçem çok zorluyor.

Kısacası 2010 yerine 2006 veya 2008 yukarda söylediğim motorları alsam çok pişman olur muyum?

yusufozugenc
19 Ekim 2013, 21:17
2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum

redmachine
19 Ekim 2013, 21:21
2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum

Malesef birikmişim yok ama bu krediyi karşılayabilecek garanti bir maaşım var o yüzden krediden başka çarem yok.

en fazla 1.05 orandan ihtiyaç kredileri var, pek sorun olacağını zannetmiyorum.

İmportant
19 Ekim 2013, 21:42
2 sene kredi çekerek motor almakta mantıklı bir taraf göremiyorum

10 sene çekip aldığı kredinin yarısı kadar faiz mi ödesin ?

@yusufozugenc

Naked/Sport Touring düşünürseniz bu fiyat aralığında temiz cbf1000,fazer600abs,Vfr800 bulunabilir.

ferhatkars
19 Ekim 2013, 21:42
alıntıdır...
ve bütün motosikletler için geçerli...

Teknik özellikler Kontrolün sakin ve aydınlık bir yerde yapılması için ısrar edilmeli. Bunlar gerçekleştikten sonra aşağıdaki teknik özellikler kontrol edilmeli:

-Motor yağ kaçırıyor mu?Silindir kafası ve gövdesinde, yağ karterinde ve şanzıman çıkışında yağ kaçaklarına dikkat edilmeli.

-Teleskobik çatal yağ kaçırıyor mu?Yağlı kir halkaları ve yağ izleri buralarda yalıtım sorunları olduğunun göstergesidir. Bağlantı körüğü sıyrılarak amortisörlere daha dikkatli bakılmalı.

-Motosikletin başından hiç kaza geçmiş mi?Motor, egzoz ve elciklerle boyadaki çizikler motosikletin kaza yaptığının işaretidir. Eğer boya ve krom kaplamalar dökülmüşse bu bölgelerde bükülmeler olmuş demektir; bunlar da darbe veya kazaların işaretidir.

-Alınmak istenen motosiklet çalıntı olabilir mi?Gidon kilidi sallanıyorsa ve gidon dayanakları eksikse motosiklet ya çalınmıştır ya da kaza yapmıştır.


-Arka salıncak yatağında boşluk var mı?Bunu kontrol etmek için tekerlek yerden kesildikten sonra salıncak kolu şaside sağa sola kaydırılır ve oynayıp oynamadığına bakılır.

-Gidon bilyelerinde boşluk var mı?Ön tekerlek yerden kaldırıldığında gidonun hiç zorlanmadan ve kesintiye uğramadan sağa sola dönmesi gerekir. Bunu yaparken gidon yataklarından vurulma sesleri gelmemeli. Kontrol yöntemi: Gidon teleçatalın altından iki elle kavranır ve tekerlek havaya kaldırıldıktan sonra öne ve arkaya ittirilmeye çalışılır.

-Fren balataları kullanılmaz halde mi?Fren kelepçeleri genellikle içeriye bakılmasını sağlayacak deliklere sahiptir. Bu delikten içeriye küçük bir lamba yardımıyla bakılarak fren balatalarının durumu kontrol edilebilir.

-Fren disklerinin durumu nedir?Disklerdeki derin çizikler balataların dibine kadar kullanılmış olduğunu gösterir. Bu durumda fren disklerinin de yenilenmesi gerekir.

-Motosiklette paslanma belirtileri var mı?Paslanma çoğunlukla motosikletin görüntüsüne olumsuz etki eder. Ancak egzoz sisteminin krom kaplama değil de boyanmış olması durumunda paslanma sorunları var demektir.

-Susturucunun içinde paslanma var mı?Kontrol yöntemi: Lastik bir çekiç veya buna benzer yumuşak bir aletle (soğuk durumdaki) susturucuya birkaç defa vurmak suretiyle içinde pas veya diğer yabancı maddelerin olup olmadığı anlaşılabilir.

-Lastiklerin değiştirilmesi gerektiği ne zaman anlaşılır?Lastiklerin diş derinlikleri 1.6 milimetreden kısaysa değiştirilmesi gerekir. Normal diş derinliği 2 milimetredir.

-Zincirin durumu nasıl?Zincirin arka tekerlek dişlisine geçen kısımları çekildiğinde parçalar dişliden çıkarılabiliyorsa zincirin ömrü tükenmiş demektir.

-Motorun durumu nasıl?Su soğutmalı motorlarda: Motorun yağı köpüklü veya yoğun ve yapışkansa silindir kapak contası arızalı demektir. Eğer motor zar zor çalıştırılabiliyorsa ve daha soğukken gürültü ve mekanik sesler çıkarıyorsa ya da egzozdan mavi dumanlar çıkarıyorsa o motosikletten uzak durulmalı.

- Arka amortisör arızalı mı?Motosiklet yaylanırken veya amortisörden bozulma sesi geliyorsa ve üzerinde yağ lekeleri varsa amortisörün ömrü tükenmiş demektir.

-Jantlar yamuk mu?Havaya kaldırılan tekerlek hızla döndürülerek bir noktadan takip edilmeli; tekerlek düzenli bir şekilde dönmeli ve "sekiz" çizmemeli. Döküm jantları yamuk olan motosiklet alınmamalı. Telli jantlar tamir edilebilir; ancak masraf çıkarır. Ayrıca jant tellerinin gerginlikleri de kontrol edilmeli. Bunun için tellere bir tornavidayla vurmak yeterli (telden çıkan ses hep aynı olmalı).


Kağıtlar
1 Karşınızdaki gerçekten motosikletin sahibi mi? Nüfus cüzdanını kontrol edin.
2 Motorun kağıtları üzerinde yazan şasi numarasıyla uyuşuyor mu? Gidon kilidinde yazılı numarayla karşılaştırınız.
3 Motosikletin daha önce kaç sahibi olmuş? Ne kadar az el değiştirmişse o kadar iyi.
4 Servis defteri tutulmuş mu?
5 Servislerde motosikletin tüm kontrolleri yapılmış mı?Deneme sürüşü satıcı bir deneme sürüşüne onay veriyorsa saklayacak pek bir şeyi yok demektir; çünkü deneme sürüşünde teknik aksaklıklar (çeken yürüyen aksam, kötü frenler veya tekleyen motor) çoğunlukla kendini gösterecektir.

Başka bir forumdan alıntıdır. Hoşuma gitti paylaşmak istedim umarım 2. el düşünen arkadaşlara bir nebzede olsa yardımcı olabilmişimdir

zerzura
19 Ekim 2013, 23:03
SS motorlar daha çok el değiştirdiğinden (mevsimlik kullanılırlar ve çoğu zaman sezon sonlarına el değiştirirler) ve kullanan kitle daha "gazcı" olduğundan, diğer motor tiplerine göre daha çabuk "haşat" olurlar.
Arkadaşın dediklerine ek olarak şunları göz önünde bulundurabilirsin:

http://s20.postimg.org/mc1s1m4el/2_C8_2elhv82.jpg

Noterde satışl yaparken ev adresini VERME. İş adresi olabilir. Satan kişi evini bilmesin. Yedek anahtarı varsa bir sabah motoru bulamayabilirsin yerinde.

Motor dışında güvenlik ekipmanı diyoruz. Kendi ekipmanın kadar da motora ayır. En az 2 disk kilidi (biri alarmlı) ve GPS tracker. Çalınma riskini azaltacak, bulunma ihtimalini arttıracaktır.
Bunlara 300 400 lira ayır. Kaliteli al.

May the force with you

tabuzbreaker
19 Ekim 2013, 23:09
İzlemediyseniz


http://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM

shooter1
19 Ekim 2013, 23:12
bu video biraz da olsa işini görür
http://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10 ----------

tüh be :) 1 dk sonra paylaştım

İzlemediyseniz

http://www.youtube.com/watch?v=hBBDe40ZQnM

tabuzbreaker
19 Ekim 2013, 23:13
Sağlık olsun :)

dyavol-77
19 Ekim 2013, 23:24
Tamamına kredi çekilecek.....:) bunun benzini var(az yakmaz bu aletler...),bakımı var(en basitinden 3lt yağ-90 lira+y.filtre 40 lira),lastik var(ön-arka=750 liradan başlar),zorunlu sigorta var=ist. için min: 200 lira,hele ki 5-7 yaşında alette, zincir-dişli ister=en-az 400 lira vs.vs kredi taksidin olacak...sana bi abi tavsiyesi kazancın 2.000 lira altında ise sakın bulaşma...:wiinkk:

yusufozugenc
19 Ekim 2013, 23:43
10 sene çekip aldığı kredinin yarısı kadar faiz mi ödesin ?

@yusufozugenc

Naked/Sport Touring düşünürseniz bu fiyat aralığında temiz cbf1000,fazer600abs,Vfr800 bulunabilir.

Hayır insanın senelerce çalışmasını motora bağlamasını mantıklı bulmuyorum demek istedim ben. Ulaşım için gerekli bir ihtiyaç falan olsa eyvallah yine bir şey denilmez ama arkadaş ss için kredi çekmekten bahsetmiş. 2 sene de çok. Süreyi kısaltıp hedefi küçültmekten yanadır benim düşüncem. Borç yiğidin kamçısıdır derler ama ben pek inanmıyorum. İnsan geleceğini motor tutkusuna harcamamalı, yarın ne olacağı hiç belli olmaz

Nomad_41
20 Ekim 2013, 00:18
Hocam mesela bende kredi cekerek alıcam ama 2 bin tl kadar eksiğim var istediğim motorun fiyatının %80'i birikimimde var. Borçsuz hayatta birşeye sahip olamayız bu bir gerçek. Adam araba isticek 35 milyar mesela ne yapcak 35 milyar para bırıktırıp mı alıcak ? İmkansız öyle bişey . 1-2 milyar değil ki biriktirip alalım . Ama şimdi bu motor. Allah göstermesin bi kaza yapsan 600'lüğün kazası sıkıdır yani hızlı koşan at misali .. Sonra o kredi borcu yıkmasın senı dostum öylede düşün .

redmachine
20 Ekim 2013, 00:28
Tamamına kredi çekilecek.....:) bunun benzini var(az yakmaz bu aletler...),bakımı var(en basitinden 3lt yağ-90 lira+y.filtre 40 lira),lastik var(ön-arka=750 liradan başlar),zorunlu sigorta var=ist. için min: 200 lira,hele ki 5-7 yaşında alette, zincir-dişli ister=en-az 400 lira vs.vs kredi taksidin olacak...sana bi abi tavsiyesi kazancın 2.000 lira altında ise sakın bulaşma...:wiinkk:

Valla arkadaşlar bekarım, çoluk çocuk yok, evlenmeyide düşünmüyorum. Evim var kirada değilim. hocam 2000 TL net maaşım var çok güzel tutturdun tebrik derim :)

Bulabildiğim en iyi faiz oranı % 0.85 eğer 2010 model 22-23.000 TL civarında motor alırsam aylık yaklaşık 1100 TL'ye geliyor. 900 TL'de bana kalacak. 24 ay boyunca bu şekilde olacak
ya da
2006-2008 model 600RR veya R6 17.000 TL civarında, 24 ay ödeyeceğim ayda 800 TL.

Şimdi sizce aradaki fark yüküne girmeye değer mi? yani 2006-2007 model motor alırsam çok başım ağrır mı, eski model motor aldığımda acısı kat kat maddi olarak çıkar mı yoksa 300 TL fark için değmez eski model motor almaya git 2010 model mi al dersiniz?

Bu arada motoru alırken yetkili servisinde ekspertiz yaptırmayı düşünüyorum herhalde en sağlam bu şekilde anlaşılır çürüğü çarığı var mı yok mu diye?

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız? :)

forevermore
20 Ekim 2013, 23:34
Dostum o para ile çok rahat geçiniyor olsaydın şimdiye birikmiş paran olurdu. Eğer birikmiş paran yoksa demek ki halihazırdaki maaşın sana anca yetiyor. E kredi çekince bunun 1 lirası krediye gitti diyelim. Eski hayat standartının yarısına düşeceksin. Motorun rutin masrafları bakımları benzini falan da düşünüldüğünde pek de mantıklı durmuyor bu şekilde sahip olmak...

Mehmet Turan
21 Ekim 2013, 01:18
Aldıktan sonrada dikkat etmek gerekli disk kilidini zincir kilidini alarmını eksik etme malum en çok s.s çalıyorlar. Allah kimsenin başına vermesin.

Serk21
21 Ekim 2013, 02:48
Oyle bir noktadasin ki asagi tukursen sakal yukari tukursen biyik..

Bence 7-8 ay kadar sabredip bi 5.000 tl kadar biriktirip,uzerine 18.000 cekip kafani agritmayacak modelli bir ss almalisin. Evet insan hemen yarin sahip olmak istiyor ama malesef Turkiyede 7-8 yasinda evveliyati duzgun ss bulmak samanlikta igne bulmak gibi :(

Sabretmekte fayda var.

iptaluyelik02
21 Ekim 2013, 14:52
Valla arkadaşlar bekarım, çoluk çocuk yok, evlenmeyide düşünmüyorum. Evim var kirada değilim. hocam 2000 TL net maaşım var çok güzel tutturdun tebrik derim :)

Bulabildiğim en iyi faiz oranı % 0.85 eğer 2010 model 22-23.000 TL civarında motor alırsam aylık yaklaşık 1100 TL'ye geliyor. 900 TL'de bana kalacak. 24 ay boyunca bu şekilde olacak
ya da
2006-2008 model 600RR veya R6 17.000 TL civarında, 24 ay ödeyeceğim ayda 800 TL.

Şimdi sizce aradaki fark yüküne girmeye değer mi? yani 2006-2007 model motor alırsam çok başım ağrır mı, eski model motor aldığımda acısı kat kat maddi olarak çıkar mı yoksa 300 TL fark için değmez eski model motor almaya git 2010 model mi al dersiniz?

Bu arada motoru alırken yetkili servisinde ekspertiz yaptırmayı düşünüyorum herhalde en sağlam bu şekilde anlaşılır çürüğü çarığı var mı yok mu diye?

Siz benim yerimde olsanız ne yapardınız? :)
ben senin yerinde olsam o motorlara yaklaşmazdım en azından,
gider 10.000-12000 Tl.lık 250 cc bir motoru taşıt kredisi ile alır, sorunsuz bir motor sürerdim,hem az yakar ,hem her yere gider,ha SS keyfi verir mi ya da ne kadar olur.
o paraya o kadar olur ama kesinlikle başın ağrımaz.
Yoksa her an büyük arızalar çıkarabilecek,arıza çıkardığında da büyük bir ihtimalle tamirini bile yaptıramayacağım,on para etmez ustaların ağız kokusunu çekeceğim,kazıklanacağım bir motora korka korka binmektense bunu yapardım.

İmportant
21 Ekim 2013, 14:59
ben senin yerinde olsam o motorlara yaklaşmazdım en azından,
gider 10.000-12000 Tl.lık 250 cc bir motoru taşıt kredisi ile alır, sorunsuz bir motor sürerdim,hem az yakar ,hem her yere gider,ha SS keyfi verir mi ya da ne kadar olur.
o paraya o kadar olur ama kesinlikle başın ağrımaz.
Yoksa her an büyük arızalar çıkarabilecek,arıza çıkardığında da büyük bir ihtimalle tamirini bile yaptıramayacağım,on para etmez ustaların ağız kokusunu çekeceğim,kazıklanacağım bir motora korka korka binmektense bunu yapardım.

Aynı fikirdeyim. Cbr250,Cbf600abs,Er6f,f650gs alınabilir.

VOLkann
21 Ekim 2013, 17:35
İşin maddi boyutu seni ilgilendirir o konuda yorum yapmayacağım. Arkadaşlar dikkat etmen gereken şwyleri tek tek yazmışlar gayet de güzel olmuş. Benim dikkat çekmek istediğim konu alacağın motosikletin sahibi çok önemli. Çünkü memlekette bu tarz motorların kiralanmasından, yedek parçasından vs para kazanan çok ciddi bi zümre var. Km düşürmenin 50 TL olduğu bizim 17-18 vereceğimiz motorlarıı 11-12 ye bulup (emlakçı gibi araştırıp) her türlü suyunu sıkanların olduğu memlekette sahibi çok önemli bence. Giydirirler çin grenajı veya başka makinadan çıkma, düşürürler km yi, tramer kayıtsız kazalarda çıkmıyo zaten bi egsozla boyarlar gözünü iki ay sonra çıkmaya başlayınca kokusu canın sıkılır.

ilovetrance
24 Ekim 2013, 11:23
İnsanlar çok istedikleri şeylere ulaşmak için bazen mantıklı düşünemeyip, gerçekleri göremeyebiliyorlar.Maaşının yarısından fazlasını krediye bağlamak bence hiç mantıklı değil.Ben maaşımın çeyreğini motora bağladım yinede zorlanıyorum ehliyet ,ekipman derken borç içinde kaldım:))

600 cc makinanın sana benzin masrafı aylık 300 TL'yi bulur.Maaştan geriye kaldı 600 TL. Sigara içiyor musun? :)

durmazzz
24 Ekim 2013, 13:30
Bende seneye almayi dusunuyordum fakat arkadaslarin tavsiyelerini okuduktan sonra fikrim degisti.2 yil daha cbr 250 me binecegim.borcum bittikten snr en az 2010 model bir ss almayi dusunuyorum.

turkish39
24 Ekim 2013, 15:54
İlla ss istiyorsan 0 km hyosung al,sesi ve hızı 600 cc gibi olmasa da en azından 0 km 1-2 sene arkana bakmazsın.Görüntüsü 250 cc ler arasında en heybetli olanı hyosung.