PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motora dizel yakıt sonrası ...



ZLaTaN_53
17 Ekim 2013, 23:01
tamamiyle meraktan denemek için normal yağ koyarım normalde çok az benzinin uçuçuluğunu kaybetmiyecek şekilde bugün de bi mazot koyayım dedim . az koydum . yol yaptım sorun olmadı duman dışında ama 1 litre benzine 1 litre mazot katınca yarım saat çalıştırdım busefer gaz yememeye başladı rolanti bi düşüyor bi artıyor. motorda acayip ısındı rolantide farketmemişim. (gezmiyorum) biraz gaza yüklendim devir yaptırmak için ama o nasıl bi ses sanki subab sesi idi ama acayip tıkırtı geliyodu subablardan sanırım. hemen anında ateşlemeyi kapadım korkudan . dedim bu motor subabları dağıttı. kapadığımda motorun önünden ve egzozdan bi beyaz duman çıktı anlatamam :D yanacak sandım . neyse 1 saat sonra soğuduktan sonra depoyu saf benzinle doldurdum . 1 dk çalıştırmaya çalıştım . zorlanarak çalıştı ama ilk başlarda çok siyah duman çıkarıyodu gaz yemiyodu karbüratörde duran mazot karışımından sanırım . o korktuğum şıkırtı sesi yoktu. biraz rolantide çalışmaya bıraktım karbüratöre saf benzin ulaştığında motor kendini toparladı devir normale döndü sonra gezdim biraz tam temizlensin içi diye eve geldim duman da yok oldu . motor eskisi gibi çalışıyo şimdi ama çekişi arttı nedense gazı kökleyince ok gibi fırlıyor nedendir bilemedim. pistonları yağladığından olabilir saf benzin var içinde. merak ettiğim bu ses subabtan geliyodu sanırım subap kesti dağıttı içini sandım ama sonra normal çalıştı . acaba bi zarar verdimi aynı şekilde çalışmazdı ? neden yaptı böyle.

draggy
17 Ekim 2013, 23:07
hocam motora yaptığın eziyeti kendine yapmıyorsun değil mi? kolonya falan içmek gibi :mrgreen:

İmportant
17 Ekim 2013, 23:08
O pistonlardan daha hayır gelmez. Tiner koyun temizlensin makina.

Buralar değerlenir.

Arda_Karaca
17 Ekim 2013, 23:20
Bu meraklarin sonu yok. Para denklestirip motosiklet alamayan arkadaslarimiz var. Onlarin birine hediye ediver motosikleti. Bari ziyan olmasin boyle.

wolrath
17 Ekim 2013, 23:24
arada bır archers,jager ya da absynthe felan da at depoya.kafa guzel madem zevkıne varsın canım motor :)

54RR
17 Ekim 2013, 23:26
Merak ediyorum neden yaptınız böyle bir şeyi ? hani benzin mazot karışır nitroya dönüşür motor şahlanır gibi bir düşünceniz mi vardı ? yoksa can sıkıntısı mı ?

yalowa
17 Ekim 2013, 23:43
Cok bilimsel bir calisma olmus, tebrikler (: Bir sonraki sefere dizel bir motora 98 oktan benzin koyun.

ZLaTaN_53
18 Ekim 2013, 00:01
xgj150-23 var bende yani cbr600 e böyle bişey yapacak değilim :D yakıt sarfiyatını azaltmak için denedim ama azdaha motor gidiyodu :) yağa devam . benim öğrenmek istediğim . mazotla çalışırken o acayip subap sesi neden geldi bembeyaz duman çıktı hem motordan hem egzozdan ve benzin koyduktan sonra o ses yok oldu. motorda bi sorun yok şuan ne duman çıkarıyor nede performansta bi sorun var eskisinden canlandı nedense :D

tr_select
18 Ekim 2013, 00:05
Biraz tuz ruhu - biraz kolonya... Birazda nitro koy dostum içine ohhh yarasın. Bak nasıl patlıyor gör sonra :mrgreen:

ZLaTaN_53
18 Ekim 2013, 00:14
@draggy
kolonya değilde mazot içtim (yanlışlıkla :) )

@yalowa dizel aracıma 50 litrede 1-2 litre 95 oktan benzin atarım. kışın iyi oluyor.

@54RR
yağ yerine mazot deneyim dedim. yakıt tasarufu açısından

@İmportant
motorda kompresyon la ilgili bi sıkıntı yok. kurum çözmek için deniyeceğim.

@redlion999 yakışmadı.

yamyamaha
18 Ekim 2013, 00:21
motorunuzun yakıtı benzin merak edip kattığınız mazot dizellerde basıç altında kendiliğinden ateşlenir. yani siz motorunuzun yakıtı ile oynamışsınız ama yeni nesil yakıtınıza ( benzin mazot karışımı ) ki biz ona bemo diyoruz uygun ateşleme ayarı yapmadığınızda sağlıklı çalışmamış.
not : uygun ateşleme ayarını yapsaydınız da sağlıklı çalışmazdı. :)
ama oranlarda oynama yaparak daha az zararlı ve daha az şıngırdamalı bir çalışma elde edebilirsiniz. siz bire bir katmışınız. onun yerine on a bir veya 20 ye bir katmayı deneyin. ve mazot yerine alkol ve gaz yağı seçenekleride vardır. sizi memnun eden bir karışıma mutlaka ulaşırsınız. buradaki olumsuz yorumlar dalgacı ifadeler canınızı sıkmasın. en fazla arıza yapar gider tarmir ettirirsiniz. ama bu tür araştırmalar yaptıkca ruhunuz beslenecek ve siz tatmin olacaksınız. ben çalışmalarında başarılar dilerim.
değişim güzeldir gelişim olduğu sürece.

ZLaTaN_53
18 Ekim 2013, 00:34
ben buraya sadece tecrübemi paylaşmak bilgilendirmek öğrenmek için yazdım . bu konularda acemi değilim . ama kimse kimseyi tanımadığı için yazıyor . ben yağ kullanıyorum depoda ucuculuğunu kaybetmeyecek kadar . yakıtta da tasarruf ediyor. ama benzin ile mazot bukadar büyük problem yapacağını beklemiyodum . benzin ile mazotun yanma dereceleri farklıdır. ama bukadarda olmazki :D acayip bişey oldu. artık rolantide düşük devirde mazot yanmıyor. gaza yüklenince yüksek devirde çevirince sıkışma arttığı için mazot da ayrı yanıyor benzin ayrı . onun için subablar delirmiş olmalı 1 kere ateşliyeceğine 2 kere ateşledi sanırım 5 zamanlı oldu motor :D

yamyamaha
18 Ekim 2013, 00:46
tam tersi ola bilir 3 seferde bir ateşlenmiş gibi düşün. çünkü mazotun tutuşması için gerekli sıçaklığa ançak 25e 1 gibi yüksek sıkıştırma oranlarına sahip motorlar ulaşır bizim motorların ortalama sıkıştırma oranları mazotu tutuşturmaya yetmez. benzinin hatrına tutuşur buda her ateşlemede ya olur ya olmaz.
bak bunu yapan arkadaşlar da var mış.
http://cbf150.net/smf/index.php?topic=4595.0
burada anlatığına göre arkadaş 13 litrelik deposuna 1 litre koyuyor yani oranı 12ye bir sen yarı yarıya yapmışsın cozutmuş motorcağız. dediğim gibi oranlarda oynama yaparsan hoşuna giden bir karışım bulursun. yaşasın bemo kahrolsun pahalı benzin diyerek sözü bitirmek istiyorum.

frantisec
18 Ekim 2013, 00:49
2 zamanlıda mazotla benzini karıştırdığımız zamanlar oldu.yağsız çalışmaması açısından mazot koyduk.fazlaca dumandan başka birşey yapmadı.benzinin kalitesini düşürüyor.
benzine naftalin koyuncada oktanı artıyor ne haber :) sen bakma sana delimisin diyenlere.denemek iyidir.