PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ramzey 200 Karbüratör sorunu (İyi bayramlar)



ugrgnr
17 Ekim 2013, 10:52
selamun aleykum herkse iyi bayramlar. karbüratörümle ilgili sıkıntım var. ilk sorum, ramzey 200 cross'larda, hava ayarı dıger motorlara gore degısıyor mu? normalde 1.5turla 2.5tur arasında tutuyor dıye bılıyorum ama benımkı şu an yarım turla gıdıyor kı ıstıkrarlı calısmıyor. 1.5 tur yapsam teklıyor rolantı ayarla et yok. jıkle de calısmıyor zaten. ustaya dedım boyle boyle anlattım bıraktım motoru 2 gun kaldı bıraz yogunluk nedenıyle. aldım motoru sorun dedım neymıs usta, jıklenın ayarı bozulmus yaptım dedı. calıstırdım hakkaten ıyı calısıyor ama cook hafıf bır tekleme yıne var motorda. eski istikrarıyla calısmıyor motor. o eski ramzey yok yani hala yok. jıkle tamam ama acıyor 3bin devirde calısıyor sonra ısınınca dusuyor. 2gun once yıne basladı motor. bi 100kmlik yol yaptım ve geldım motor ısınınca zaten yıne yedi kafayı. şimdi mesela 1.viteste 4-5bin devirle giderken motor zaten bellı edıyor bı hafıf boguluyo acılıyo hanı havayla karıstıramıyor adam gıbı. yıne bozuldu ayarı anlıcagınız. ne yapmam lazım bu motorun sıkıntısı nedir. nerelere bakmak lazım. hava ayar vidası dıceksınız sanırım oyle gelıyor arastırmalarımdan sonra ama sanmıyorum. vida saglam gibi gözüküyor ki o vidayı nerde bulucam cıkarsam. sorun bana karburatorun ıcınden gıbı gelıyor o kadar usta degılım maalesef gıremıyorum tırsıyorum ki bişey anlamam. bu arada birşey aklıma geldı. karbüratörde 2 tane kutu var hava ayarıyla mı benzının karburatorde havuzdakı sınırıyla mı ılgılı bişeydi. ordan olabılır mı ? o kutuların da ayarı var cunku onda da ince ayar gerekiyor.

ferhatkars
17 Ekim 2013, 12:15
yarım turda zengin karışımla çalışır...
sen hava ayar vidasını komple sıkıp 2 tur geri aç...
daha sonra da hava filtreni kontrol et...başka biryerlerden hava alıyor mu?
karbüratörü basınçlı havaile komple temizle(t)...
aslında rialli de karbüratörler ucuz...200cc motor için 60 tl... yenisini alıp takın...
aldıgın benzin de sorun olabilir...
benim motorun hava filitresi zincire cok yakın...hava filtrenin vidası çıkıp zincirin üzerine düşmüş ve zincir orda bir kanal açmış...
motor cok hava aldıgı için bir türlü karbüratör ayarını yapamıyordum...söküp takmaktan hava ayar vidası yalama oldu...
o sorun yüzünden motoru satacaktım...
sonra tesadüf hava filitresindeki kırık yeri gördüm...orayı kapattıktan sonra motor kendine geldi...

canerol
17 Ekim 2013, 12:31
bide benzin filtreni kontrol et...

kuroscu
17 Ekim 2013, 12:48
gecen sene bendede vardı söküldügü zaman toplamak çok zor bidaya ayar tutmuyor .yenisini almıştım bana 400 geldi taktık baya pahalı bende sattım motoru

ugrgnr
17 Ekim 2013, 13:24
yarım turda zengin karışımla çalışır...
sen hava ayar vidasını komple sıkıp 2 tur geri aç...
daha sonra da hava filtreni kontrol et...başka biryerlerden hava alıyor mu?
karbüratörü basınçlı havaile komple temizle(t)...
aslında rialli de karbüratörler ucuz...200cc motor için 60 tl... yenisini alıp takın...
aldıgın benzin de sorun olabilir...
benim motorun hava filitresi zincire cok yakın...hava filtrenin vidası çıkıp zincirin üzerine düşmüş ve zincir orda bir kanal açmış...
motor cok hava aldıgı için bir türlü karbüratör ayarını yapamıyordum...söküp takmaktan hava ayar vidası yalama oldu...
o sorun yüzünden motoru satacaktım...
sonra tesadüf hava filitresindeki kırık yeri gördüm...orayı kapattıktan sonra motor kendine geldi...

hava filtresine fazladan hava girerse yapar mı bu ayarsızlıgı? sorum baya cahilce oldu :) ben mantık olarak yapar diye düşündüm ama kimseden duymadım yapar yapmaz dıye bısey oyle olunca... benim filtrenin motora baglanan kısmı var. belki bilirsiniz http://image5.sahibinden.com/photos/24/52/07/94245207rw2.jpg bu resimdeki, en kucuk kıvrık olan hortumun baglandıgı yer dedıgım yer. işte bu arkadaş benim filtrede yerinden çıkık hafif. yapıstırdım ettım ama farkı goremedım belki dikkat etmedigimdendir. ben oyle durmasın dıye yapıstırdım hava almasın dıye degıl :) şimdi filtreden hava alırsa fazladan, bu dengesızlıgı ypar dıyosunuz degıl mı? eger oyleyse hemen gırısıyorum motora

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:21 ----------


bide benzin filtreni kontrol et...

benzin filtrem temiz onu dun kontrol ettım benzınle ılgılı bı sıkıntı yasayınca da, benzin filtresiyle ne ilgisi var acaba, benzin mi az geliyor diyosunuz? motorun performansı yerinde ama..

canerol
17 Ekim 2013, 13:50
evet arkadaşın dediği gibi fazla hava girersede ayar tutmaz
karbüratörden motora bloğuna giren yuvarlak plastik parçada patlak çatlak varmı aynı şekilde filtreden rarbüratöre giren plasktik parçada...
aynı dediğin gibi bi sorunu anlatmıştı tamircide bi arkadaş motorun her yerini söktüler en son filtrede sorun çıkmıştı :)

cenkito
17 Ekim 2013, 14:09
hava filtresine fazladan hava girmesi sorunu yapar, karburatörün hava filtresine ve manifolta baglantı noktalarını iyi kontrol et.hava almasın.

dediğin kıvrık hortum ise kartel havalandırmasıdır. karteldeki yag buharını hava filtresine yollayıp kartel basıncını düşürür.

o hortumda da yırtık kırık varsa fazladan hava alır.

serkanADH13
17 Ekim 2013, 14:21
motorunun subapları sıkı ıse ondanda yapar,
Motor soğukken subaplar hafıf sıkıdır calısır,
ısınınca metal yumusar ve ceker,,çelik ısınınca kendını salar ve buyur,
ısınınca ıyıce sıkıyor olabılır subapların,

bujı,,hava fıltresı,karburator,manıfolt,

bunlarda etkendırler,
o gosterdıgın sıyah parca olsun olmasın cok sıkıntı değildir,
karterden cıkan ve hava fıltresıne gıren hortum,
motor blogundakı sıcak havaı tekrar motora verıp sıcak havadan daha rahat calısmasını saglamak adınadır,
o elındekı parca ıse,
motoru asırı sıkıstırınca bloktan gelecek olan buhar ıle yag kalıntılarını depolamak ve dısarı atmak adına bulunur...

ugrgnr
17 Ekim 2013, 15:11
sagolun bi bakayım ilk önce şu kartelden cıkan hortumun baglandıgı yeri bi ayarlıyım ondan sonra sübaplara baktırıcam. buji yeni değişti manifolt da aynı sekılde. geri sübap ve o parça kalıyor. gerçi sübap ayarına 1 ay önce falan baktık iyiydi tam yerindeydi, bakalım o parçada mı soruuun yoksa sübap falanmı

serkanADH13
17 Ekim 2013, 15:16
motoru asırı zorlarsan sıkısmış olabılır,

ugrgnr
17 Ekim 2013, 16:45
motoru asırı zorlarsan sıkısmış olabılır,

bu zamana kadar hiç aşırı zorlamadım hani tam gaz gitmedim hep onun bi devir altında giderim. subapların sıkması tam gaz yapıp cidden motoru zorlayınca oluyo diye biliyorum dedıgınız gıbı. yapmadım şu ana kadar öyle bişey

ugrgnr
18 Ekim 2013, 19:59
http://image5.sahibinden.com/photos/24/52/07/94245207rw2.jpg buradaki uzun hortumun hem hava filtresine hem de o egzozdakı parça sanırım egzoz vakumu olarak diye mi ne geçiyor ona baglandıgı yerde çatlaklar mevcut. zaten o hortum da zarar gormus degısıcem yakın zamanda. sormak istedigim, bu hortumdakı catlaklardan da fazla hava girer ve karbüratöre ayar yapılması zorlasır degıl mı? şimdi benim bu motordan hava filtresine baglanan parçayı ıyıce yapıstırdım beklıyorum bıraz kurusun dıye, bırazdan motoru calıstırıp bakıcam dengesızlık ondan mıymıs. ama dıyorum kı bu hortumdan da hava alıp da yıne aynı seyı yasatabılır karburatore. acıl bi cevap bekliyorum arkadaslar. degıseyım mı bu hortumu ?[COLOR="Silver"]

ugrgnr
19 Ekim 2013, 15:57
hava ayarı şu an yarım tur açık. ben heryerde 1.5-2.5 tur arası falan dıye goruyorum. yarım tur da zengin karışım diye biliyorum. ugrastım dun aksam 1.5 tur falan yapıyorum ama daha ayarsız oluyor 1.5turda. yarım turda biraz daha iyi 1.5 tura göre. yarım turda yine teklemeler hafif patlamalar falan var. kaçtır bu ramzey crossların orjinal hava ayarı?

--buji ngk'nın dpr9ea-9 modeli. acaba bujiden mi bu dengesizlik? bujiden olabilir diyeni de cok gordum nette. bi de geçen yolda giderkenn buji kesti. bu bujiyı ramzeyle uyumlu diye verdiler. dedim fark etmiyor mu falan 8 modeli 7 modeli falan var. dedi farketmiyo cok hangısını ıstersen onu verırım. bu konusma garıp geldı acaba buji midir sıkıntı? acil cevap bekliyorum

ferhatkars
19 Ekim 2013, 17:29
5-6 senedir en ucuz buji hangisi ise onu kullanıyorum... ve her bujiyi de en az 10.000 km kullanıyorum...
hep de çin malı motorlar... bujiden yana bir sorun hiç olmadı...
senin karbüratör bu... vakumu da arızalı olabilir...
fiyatı da bayağı tuzluymuş yaw 399.98 tl ::ohmy:: :sunny::santa:
http://j1310.hizliresim.com/1g/m/tqs10.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

sana önerim şu... rialliden 200 cc için bir kabüratör sipariş et ve kullan... 60 tl civarı idi...
silindir ve hava filtre girişine felan iyice bak ona göre iste...