PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Shell Nitro+ yakıt ?



Sayfa : [1] 2

barisim1985
15 Ekim 2013, 22:52
selam arkadaşlar dün denemek için 4zamanli motoruma shell nitro+ yakıtı aldım yanma oranının yüksek olduğunu düşünüyordum. Sanırım yanılmadim çünkü benzinlikten çıktıktan 200mt sonra bir Fark hissetmeye başladım Sanki delirmeye başladı motorsiklet gaz tepkisi değişti yaklaşık %10 oranında daha hizlandigini ve güçlendiğini düşünuyorum , Belkide benimki psikolojik bi etki bilemiyorum, aranızda kullanan bir arkadaşim Varmı ?sizde benim gibi Arada bir Fark olduğunu düşünüyormusunuz ?

serseric
15 Ekim 2013, 22:57
Bende ayni seyi denedim.Bence hem psikolojik hemde mekanik bir farklilik var.Hakilaten motor sanki dahada canlaniyor ama bunu bir ustaya sordugumda motorlara sadece 95 oktan benzin konmasinin gerektigini diger turlerin motoru seyrelttigini ve zamanla zarar verdigini soyledi

drumstar
15 Ekim 2013, 23:04
Ben de denedim ciddii anlamda fark ediyor. Hem dizelde hem benzinde kullandıkları katkılar çok fazla kaliteli!

barisim1985
15 Ekim 2013, 23:09
Evet bende sürekli kullanımda 97oktanin zararlı olduğunu düşünuyorum ama öncelikle motorsikletim japon mali olmasına biraz güveniyorum sonrada 2/1 oranda 97oktan kullanmaya özen gösteriyorum Sanırım bunun bir zararı olmaz , olacaksada çok çok uzun vadede minimum bir zarar olur, ben bir motorsiklet tamircisinin yakıt ve özellikleri ve Motora verdiği yarar ve zarar konusunda yeterince bilgi sahibi olduğunu düşünmüyorum, 4ay'dir karbüratörumün avans ayarını bile yapamadılar 6tane tamirci gezdim, bu sebeble Her söylediklerinede inanmiyorum. :)

yamyamaha
16 Ekim 2013, 00:27
gereğinden fazla oktan yakıt ta etksiz eleman vazifesi görür. klasik anlamda klasik sıkıştırma oranları ile çalışan genel motosikletlerde( 9/1 - 10/1 sıkıştırma ) 91 oktanın üstündeki tüm yakıtları huzur ve huşu içinde kullana bilirsiniz. 8 e 1 sıkıştırma oranın altında motosikletiniz varsa gaz yağı da kullana bilirsiniz. ( ateşleme avansını ayarı ile küçük bir kurcalama gereke bilir.)
motorun nasıl seyreltme - damıtma- sıkılaşma oldugunu telafüz edenler bunun anlatımını yapamadıkları süre boyunca ben yukarıda yazdığımı savunurum.
not. usta mühendis yada bilir kişi değilim yanlışta olsa bildiğim budur. :)
ama yakıt katkıların genel anlamda pozitif etkileri vardır. bura da hazır katılmış. ekstira masrafsız katkı olayı çözülmüş ne güzel. ben bir ara temizleyici katkı kullandım işe yaradı ama benzinim uzun bir süre çok pis koku verdi, arkadaşlar kaçak benzin mi kullanıyorsun diye sormaya başlamıştı. :)

barisim1985
16 Ekim 2013, 02:09
aksi ispat edilene kadar en doğru bilgi bildigin bilgidir Haklısin , motorsikletimin 8.8/1 sıkıştırma oranı olduğunu Fark ettim Sanırım 9/1 daha yakın olduğu için 95 oktan güvenli diye düşünuyorum arada da 97oktan ile harmanliyorum. 2.el araç alıyoruz ama Ilk elden alan gamsız arkadaşlar bir kullanım kılavuzunu bile muhafaza edemiyor, oysa ne yazıyosa %90 Dikkat etmek gerek

forewer
16 Ekim 2013, 09:47
Bende ayni seyi denedim.Bence hem psikolojik hemde mekanik bir farklilik var.Hakilaten motor sanki dahada canlaniyor ama bunu bir ustaya sordugumda motorlara sadece 95 oktan benzin konmasinin gerektigini diger turlerin motoru seyrelttigini ve zamanla zarar verdigini soyledi
Motoru seyreltmek ne demek?

dental_land
16 Ekim 2013, 10:08
Benzin kullanımı ile oluşabilecek farklar insan deneyimi ile saptanamaz.

cesur509
16 Ekim 2013, 10:39
97 oktan benzin ile 95 oktan benzinin karıştırılması bile doğru değil. Ya 95 olacak yada 97 oktan.

Birde netten biraz araştırdığınızda 97 oktan benzinin motosikletlerin ( özellikle küçük cc ) vuruntulu çalışmasına neden olduğunu ve kullanılmaması gerektiğini bulabilirsiniz.

Serk21
16 Ekim 2013, 11:09
Suan ki kullandigim motosikletime sadece 1 kere 20 tl lik 97 oktan benzin kondu, o da pompacinin sazanligi. Fark eder etmez durdurdum.

Yuksek oktan yanma isisini da etkileyecegi icin hava sogutmali motorda kullanmiyorum. Hem zaten fındık kadar motor canı ne ki abanalim :)

Cok sefer gorduk benzine yuksek yanici madde koyup pistonu ufalanlari :) gerek yok yakmaya. Bende bir kavanoz dolusu ÷20 nitrojenli yakit var. Kendi motoruma koymadim ama isteyen olursa vereyim dedim kimse yanaşmadi :)

ilkadam
27 Şubat 2015, 15:31
Hort.. :D

Ben 95 nitro'yu önce arabamda denedim hani kayda değer bir fark oldu topspeed yaparak anladım.
Dün de motoruma aldım ancak pek beklentim yok keyfi oldu, 150CC canı nedir ki.

alitezz
27 Şubat 2015, 15:39
gözle görülür bir fark olduğunu zannetmiyorum bende denemiştim açıkcası pek bir fark olmadı

Ercument
27 Şubat 2015, 15:56
Bir kere farkında olmadan 95 Nitro aldım. Depoda 30 Km fazla gitti daha sonra 3 kere denedim 3 defadada 30-40 km arası fazla yol yaptım. Motorun gidişinde hiçbir fark göremedim.

rebirth
27 Şubat 2015, 17:09
Madem konu hortlamış, ben de yazayım.
9/1 , 10/1 sıkıştırma oranına sahip bi araç(motosiklet veya otomobil)kullanıpta "ben 95nitro+ kullandım daha hızlı gidiyo" demek tamamen psikolojik bi olay.
95full save ile 95nitro+ arasında oktan farkı bile yok, nitro+'da motor sağlığına etki ettiği söylenen katkılar var sadece.
Bu iki yakıt arasında oktan farkı olsa bile, diyelimki 95nitro+ biraz daha yüksek oktanlı olsun, yinede bunun faydasını görebilmeniz için bi 13/1 sıkıştırma oranlı bi araç kullanıyor olmanız lazım. Heleki normal binek araçlarınızla bu farkı mümkün değil göremezsiniz. Yüksek oktanlı yakıt yüksek sıkıştırma oranına sahip araçlarda kullanılır(minimum 11/1), kullanılma sebebi ise yakıtın piston tam sıkışmadan patlamasını engellemektir.Çünkü yüksek oktanlı yakıt sanıldığının aksine daha yanıcı değildir, daha yüksek basınçta patlar.
Reklamlara aldanıp bu yakıtla standart araçlarınızda performans arttıracağınızı sanmayın.

Mr.Yldrmdmr
27 Şubat 2015, 17:20
İyi Günler arkadaşlar. Bir Yamaha YBR motorum var bu zamana kadar daha 3 defa benzin aldım. biri ilk alışımda 50 tl'likti diğerinde fulledik en sonuncusnda da ne kadar yaktığını hesap ettik. Şimdi hepsinde shell V-Power nitro+ aldım. motor daha 268 km'de en iyisini bu olarak gördüğüm için kullanıyorum. Çok uzatmıycam sizce 2014 Model yamaha ybr hava soğutmalı 125 cc bir motor için en iyi yakıt bu mu yoksa daha iyisi varmı?

capozzz
27 Şubat 2015, 17:55
Our new and improved formulation is designed to start working instantly, from the moment the fuel reaches the engine. We have increased the detergent, which cleans away deposits that can affect engine performance, and also the friction modifier content. This friction modification technology has been tested with Ferrari as part of our longstanding technical partnership and is designed to instantly reduce friction in critical engine areas.This helps the engine to deliver more power to the wheels.


Shell V-Power Nitro+ Gasohol 95 contains a powerful cleaning technology, developed to help enhance everyday driving performance and responsiveness. Its unique formulation is designed to act instantly, actively cleaning your engine, protecting vital engine parts and helping to deliver a more powerful performance.

Shell V-Power Nitro+ Gasohol 95 is formulated to prevent the build-up of power-robbing inlet valve deposits and help remove any that have been left behind by other fuels. This turns the engine more freely, helping your engine to breathe easily and aids in the transfer of energy from the fuel to the wheels more efficiently.

Böyle açıklamışlar. Benim anladığım, performans artışı için yüksek yanma gibi bir şey amaçlanmamış. Motor içerisindeki, enjektörlerdeki yakıt kalınıtlarını temizleyerek ve sürtünme azaltıcı içerik kullanmak suretiyle motor içerisindeki sürtünmeyi azaltarak performans artışı sağladığını anlatıyor burada. Tabii, bu yakıt içerisindeki temizleyiciler aynı zamanda enkjektörleri de temizlediği için enjeksiyonlu araçlar için çok büyük fayda sağlar.

Yani örneklersek, Shell'in iddiası şu;

100 birim güç üretebilecek bir motorumuz var, ancak bu motor yakıt kalıntıları ve sürtünmelerden dolayı 95 birim güç üretir. Biz, bu yakıt kalıntısı ve sürtünmeyi azaltarak (atıyorum) 98 birim güç üretmesini sağlıyoruz.

hsk
27 Şubat 2015, 18:27
Benim motorun kıtapçıkta 90 uzeri oktan tercih ediniz yazıyor bir sefer aldım benim motor bile belli ediyor hemen farkı altımdan kaçaçak gibiydi zararı varmıdır acaba ? Yoksa güzel motorun gidişi falan daha seri oluyor çünkü.

capozzz
27 Şubat 2015, 18:36
Zararı değil, aksine faydası var. Motorun içini temizliyor, sürtünme önleyici ile aşınmaları azaltıyor.

KYorulmaz
27 Şubat 2015, 19:07
Shell V Power Nitro+ 95 oktan kullanırım. Memnunum :)

dental_land
27 Şubat 2015, 19:37
97 oktan koyunca benim motor daha iyi gidiyor - diyen adama helal olsun derim

Sado39
27 Şubat 2015, 21:12
TP'den ve 95 oktandan şaşmayın. Macera aramaya gerek yok. :)

HE1SENBERG
12 Ağustos 2015, 00:36
Shell de 97 oktan benzin yok, V-power nitro+ da 95 oktan. Sadece özel katkılı, bence motor için ideal yakıt.

Ahmtmngrsy
12 Ağustos 2015, 20:15
Arkadaşlar shell v-pover 95 oktan değil mi neden 97 diyosunuz ?

IRau
29 Şubat 2016, 21:26
evet deneyen varmı

kahraman1
29 Şubat 2016, 22:08
Ben shellden normal 95 aliyordum 2ay önce pompaci bundan koyalimmi diye başlıktaki benzini önerdi ne farkı var dedim,temizleyici katkısı var dene istersen dedi.tamam dedim ve hala özellikle bunu kullanıyorum çünkü diğer benzin arada tekleme falan yaptırıyordu aha yine pis benzine denk gelmişiz diyordum bunu kullandigimdan beri böyle bi sıkıntı olmadı.Motorum enjeksiyonlu. Performans arttığını düşünen arkadaşlar diğer benzinin pompasi yeşil renkli bölüme takili, bu ise kırmızı renkli bölümde takılı olduğu için ister istemez beyin size o sinyali gönderiyor :D
Bu arada ikiside 95oktan

RiDeR_2
29 Şubat 2016, 22:23
İkiside 95 oktan, nitronun 97 adı eskiden kalma
Ben arabada da motorda da yıllardır nitrodan şaşmıyorum. İki araçta da farkını gördüm. Öyle önceden 90la gidiyodum şimdi 110 yapıyorum farkı değil ses ve motorun çalışmasının rahatlığı farkı.

IRau
01 Mart 2016, 00:26
Ben shellden normal 95 aliyordum 2ay önce pompaci bundan koyalimmi diye başlıktaki benzini önerdi ne farkı var dedim,temizleyici katkısı var dene istersen dedi.tamam dedim ve hala özellikle bunu kullanıyorum çünkü diğer benzin arada tekleme falan yaptırıyordu aha yine pis benzine denk gelmişiz diyordum bunu kullandigimdan beri böyle bi sıkıntı olmadı.Motorum enjeksiyonlu. Performans arttığını düşünen arkadaşlar diğer benzinin pompasi yeşil renkli bölüme takili, bu ise kırmızı renkli bölümde takılı olduğu için ister istemez beyin size o sinyali gönderiyor :D
Bu arada ikiside 95oktan

motorun iç organları temizlensin diye 3 depodur v pover alıyorum demekki yanlış yapmıyomuşum :D
performans için değilde sadece temizlik için alıyodum zaten

kahraman1
01 Mart 2016, 00:35
motorun iç organları temizlensin diye 3 depodur v pover alıyorum demekki yanlış yapmıyomuşum :D
performans için değilde sadece temizlik için alıyodum zaten
Şimdi bende öyle düşündüm ama diyelimki o iç organları temizliyor peki bu temizlenen pislik nereye gidiyor?? Eğer benzinle beraber yakiliyorsa pistonda kararma yapmazmi yada enjeksiyon daki pislikleri çözücü özelliği varsa çözünce ne oluyor yanan benzine karışmadan tahliye şansıda yok benzin filtresindemi bırakıyor acaba,inşallah bilen biri gelir anlatır çünkü ben bi türlü benzin kullanarak temizliğe anlam veremedim.

IRau
01 Mart 2016, 00:39
Şimdi bende öyle düşündüm ama diyelimki o iç organları temizliyor peki bu temizlenen pislik nereye gidiyor?? Eğer benzinle beraber yakiliyorsa pistonda kararma yapmazmi yada enjeksiyon daki pislikleri çözücü özelliği varsa çözünce ne oluyor yanan benzine karışmadan tahliye şansıda yok benzin filtresindemi bırakıyor acaba,inşallah bilen biri gelir anlatır çünkü ben bi türlü benzin kullanarak temizliğe anlam veremedim.

aslında enjeksiyon temizleyiciler var 10 liraya satılan şimdi güvenip alınmıyorda hepsi arabalar için üretilmiş 40 litre benzine bütün hepsini koyuyosun
motor zaten 12 litre yakıt alıyo ben onu nasıl bölücemde kararında koyucam..

üstteki arkadaşında dediği gibi muhtemelen oktanı 95 ve içinde enjeksiyon temizleyici var depodaki pisliği ve enjeksiyon sisteminde bulunan pisliği çözüp egzos dan atıyor...

sanırım devamlı kullanmak gerekiyor etkisini görmek için

harun27
01 Mart 2016, 01:00
Daha biraz önce 20 liralık aldım ve ibremi sıfırladım bakalım kac km sonra yedege gec diyicek bana :)

bagriacik
01 Mart 2016, 01:31
Plasebo etkisi; kişinin aldığı ilaç (ilaç yerine verilen etkisiz ilaç) hakkında kendini iyileştireceği yönündeki düşüncesi, bu inancına paralel olarak fiziksel veya psikolojik iyileşmesidir. Bir bakıma, bireyin kendini iyileşeceğine inandırmasıdır. Alınan ilacın hiçbir etkisi olmasa bile, kişi inandığı için meydana gelen hem fiziksel hem psikolojik olarak iyileşmesidir.

Sakın ola yanlış anlaşılmasın, kendi düşüncem üzerinden minik bir latife benimki. Standart yakıttan şaşmayınız bence. :)

RiDeR_2
01 Mart 2016, 01:34
Şimdi şöyle bişey oldu, bizimkiler uzun yola gidecek benim işim vardı ben gidemiyorum. Babama dedimki kesinlikle nitro alıyosun. Neyse gitti geldiler arabaya biniyorum ama arabada bi farklılık bi terslik var bakımı yaklaştı ondan heralde diye düşünüyorum böyle bikaç gün geçti, bigün eve dönerken benzin alsammı diye düşünürken jeton düştü benzin almadım babama sordum nitromu aldın diye yol üzerinde geçtiği shelllerin hiç birinde nitro yokmuş en son normal almış ozaman işin ne olduğu açığa çıktı. Depoyu bitmeye yakınken nitroyla doldurdum durum düzeldi. Benim için durum böyle bu tür şeyler yaşadım oyüzden nitro almaya özen gösteriyorum

JafJaf
01 Mart 2016, 02:56
Bir kaç akaryakıt istasyonunda çalışmış biri olarak, mazotta tamam katkı var tanker gelince farklı tanklara dolum yapıyor.
Maalesef sizin bahsettiğiniz katkılı benzin, normal benzin ile aynı tanka dökülüyordür.. , büyük ihtimal diye soru işareti koyalım, cümlemize, başımız ağrımasın.

freewill
01 Mart 2016, 04:19
performansın arttığını daha fazla sürat yaptığını düşnen arkadaşlar bence en kısa zamanda eski benzin aldığı istasyonu değiştirsinler :mrgreen:

IRau
01 Mart 2016, 10:04
dün gece burdan konusunca aklıma takıldı shell e mail atayım dedim az önce aradılar

arayan kişide motorcu çıktı mt 07 kullanıyormuş v power nitro kullandığını söyledi motorlar için bir zararı yok aksine dediğimiz gibi yakıt sistemini temizlioyormuş güvenle kullanabiliriz :)

bu olaya son noktayı koymuş olduk :)

MUHAMMED82
01 Mart 2016, 11:44
benim bildiğim yakıta göre yazılımda da değişiklikler yapılır. ben arabama %20 alkol koyuyorum ve sadece opet den alıyorum yazılımda ona göre bizim pompaların 2-3 oktanı çok birşeyi değiştirmez diye düşünüyorum.

ehil
01 Mart 2016, 17:44
oktan, setan yanma kararlılığını artırır

One_ Million
01 Mart 2016, 17:59
Kullandığın motosiklet markası ne öneriyorsa oktan olarak o yakıtı kullan, neden macera arıyorsunki? Pistemi çıkıcaksın? Yarışmı kazanacaksın? Sadece motorunun ömrünü kısaltırsın.. Adamlar milyonlarca dolar harcayıp mühendisler tutup testler yapmış doğru oktanı belirlemiş, İcat çıkarmayın :cherry: Bende denedim 600rr da 1 depo ile normalinden 15-20 km daha az yol yaptım başkada bir etkisini görmedim, belkide makina zaten canavar ondan bişey farketmemiştir..

Artı olarak kesinlikle dental_land arkadaş sonuna kadar haklı :cat: cihaza bağlamadan performansta artma olup olmadığını asla hissedemezsin, piskolojik olsa gerek.

eminemre
01 Mart 2016, 19:24
dün gece burdan konusunca aklıma takıldı shell e mail atayım dedim az önce aradılar

arayan kişide motorcu çıktı mt 07 kullanıyormuş v power nitro kullandığını söyledi motorlar için bir zararı yok aksine dediğimiz gibi yakıt sistemini temizlioyormuş güvenle kullanabiliriz :)

bu olaya son noktayı koymuş olduk :)

Benim de aklımda bu soru vardı. Shell'e girince 20 TL lik yada doldur dediğimde ağırlıklı olarak fuel save koymakla beraber, bazı pompacılar power nitro koyuyor. Acaba aradaki fark kuruş dışında nedir diye düşünmedim değil :) Ya da 250cc lik motorda bana ne kadar performans kazandıracak ?

Shell in size önüş yapması da oldukça hoş.

IRau
31 Mart 2017, 21:58
Benim de aklımda bu soru vardı. Shell'e girince 20 TL lik yada doldur dediğimde ağırlıklı olarak fuel save koymakla beraber, bazı pompacılar power nitro koyuyor. Acaba aradaki fark kuruş dışında nedir diye düşünmedim değil :) Ya da 250cc lik motorda bana ne kadar performans kazandıracak ?

Shell in size önüş yapması da oldukça hoş.

aslında şöyle oluyor enjektörler gerçekten temiz çıkıyor performanstan ziyade temizlik yapıyor haliyle daha iyi gidiyor tabi düzenli olarak kullanmak gerekli.

Sj's
31 Mart 2017, 22:11
20 bin km oldu 2 farkli motorumda denedim. Cogunlukla baska yakit kullanmadim. Titresim cok az artiyor ancak biriki defa opet aldim farki o zaman anladim. Nitro guzel yakit :)

Memory42
01 Nisan 2017, 10:42
Kesin olarak fark ediyor ses devirlenme bariz olarak, eğer bu yakıt normalse bize şimdiye kadar 2. Sınıf benzin veriyorlarmışa çıkar sonuç :)

hguzeldal
21 Temmuz 2019, 01:36
97 oktan benzin ile 95 oktan benzinin karıştırılması bile doğru değil. Ya 95 olacak yada 97 oktan.

Birde netten biraz araştırdığınızda 97 oktan benzinin motosikletlerin ( özellikle küçük cc ) vuruntulu çalışmasına neden olduğunu ve kullanılmaması gerektiğini bulabilirsiniz.

Bende de tam tersi. Motorun vuruntusu düzeliyor Shell Nitro’da 🤓

yaşlıveacemi
21 Temmuz 2019, 01:45
Fazla kafaya takmayın 95 oktan ile 97 oktanın arasında veya nitro yok fuel save yok W/Max bilmem ne benzin arasında ki sürüş esnasında ki farkı anlayacak kişinin Türkiye de olduğunu sanmıyorum.

Levent
21 Temmuz 2019, 01:48
97'mi kaldı?

mavzer-i
21 Temmuz 2019, 01:49
shell nitroyu ducati kullanırken alıyordum ama şuan petrol ofisinden başka almıyorum.
shell den sonra petrol ofisinden benzin alınca 160 km de yanan benzin ışığı 180 km de yanınca o günden sonra petrol ofisinden almaya başladım.
kawasaki vulcan s kullanırken şehir içi 4,5 litreye kadar düşebiliyorum.
şuan versys 650 var ve ortalama tüketimde şuan 4,2 litre gösteriyor ve 175. km de

dogukanb
21 Temmuz 2019, 03:33
Bu kadar oktan muhabbeti yerine iridyum buji takıp yaktığımız yakıttan max. verimlilik alsak daha mantıklı değil mi?

nyk
21 Temmuz 2019, 09:16
sıkıştırma oranı yüksek motorlarda yüksek oktan kullanmak gerekir. yüksek oktan daha çabuk yanar demek değil aksine daha yüksek basınçlara dayanabilir demek. düşük oktanlı yakıt yüksek sıkıştırmalarda buji ateşlemeden kendiliğinden tutuşup motorda vuruntuya sebep olabilir. O yüzden buji değiştirerek düşük oktan yakıttan daha iyi verim alamazsınız. Fakat her motorda farkeder diye birşey yok deneyip görmeniz lazım. Scoter, commuter tarzı motosikletlerde hiç fark bile etmeyebilir.

97oktan değiller bu arada 95+ diye geçerler. pompada 97 oktan benzin yıllardır yok türkiyede. Bp ultimate de çok iyi hatta bence shell nitrodan daha iyi.


gerçekten yüksek oktan yakıt arayanların tek çaresi yakıta katkı atmak. Torco, VPRacing gibi markaların oktan artırıcıları ciddi başarılı ama çok pahalı. Alternatif çözüm toluen, etanol gibi kimyasallar katmak ki onları da hem bulması sorun hem fiyatları benzinden daha pahalı.

hasmet
21 Temmuz 2019, 10:20
Etanol zararlı motosikletlere.

Aracın kitapçığında yazması lazım minimum kaç oktan istediği. Fazlası gereksiz ve israf. Hissedilen fark ise büyük ihtimal psikolojik.

nyk
21 Temmuz 2019, 11:39
motosiklette hiç denemedim, arabada shell nitro'da bp ultimate'de torco vs yakıt katkısıda hatta toluende kullandım. Fark çok bariz mevcut fakat bu araçlarda ecu'da yakıta göre tekrar yazılıyor. öyleki modiyeli spor araç kullananların kanayan yarası millet kimyager oldu yüksek oktan benzin bulunamadığından. etanol yüksek oranda kullanıldığında yakıt pompası ve benzin hattına zarar veriyor fakat benzinlikten aldığınız benzinlerde de düşük oranda mevcut. saf benzin diye birşey yok zaten hepsinin içinde birçok katkı var.

sonuç olarak türkiyede yakıt kalitesi gerçekten düşük 95 bile gerçek 95 olmayabilir. O yüzden yüksek performanslı motosiklet kullananların nitro gibi ultimate gibi nispeten kaliteli yakıtlara yönelmelerini tavsiye ederim. Onun dışında ecu da vs oynama yoksa yakıt karışımlarına gerek yok tabii.