PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorumla ilgili sorun. Motoru yakıcam artık, yardım !!



Sayfa : [1] 2

onuRRtas
15 Ekim 2013, 12:36
Selamlar.

Konu biraz yanlış yerde farkındayım ama Mt-Teknik Servis'e çok kişi uğramıyor bu aralar.

Bu sorunun tam olarak ne zamandır olduğunun farkında değilim, kurcalarken biyerlerini bozmuş olmam muhtemel aslında :P

Sorunum ise şu, motor ısındıktan sonra devir yavaaaş yavaşş düşüyor düşmesi gereken hızda değil. Soğukken ilk birkaç dakika böyle bir sıkıntı yok.

EE neden dert ediyorsun diyen varsa yahu mesela 2. viteste gidiyorum gazı bırakıyorum motor yığılmıyo resmen gitmeye devam ediyo... :pale:

Sorun nedir, yaşayan varmı, noooolur yardımcı olun, bayram harşlığı bile verebilirim çözümü bulana :)))


http://www.youtube.com/watch?v=NZLuWcgDRFs

tahsins
15 Ekim 2013, 12:42
hocam videoyu iizledim bir sorun göremedim. yanlız ybrnin karburatörü farklı. yığılma belki ondan olmuyor. yani bizim mekanik karburatörler de yığılma felaket oluyor doğru.
bence giderken çek videoyu ama pek birşey çıkacak gibi durmuyor

onuRRtas
15 Ekim 2013, 12:46
hocam videoyu iizledim bir sorun göremedim. yanlız ybrnin karburatörü farklı. yığılma belki ondan olmuyor. yani bizim mekanik karburatörler de yığılma felaket oluyor doğru.
bence giderken çek videoyu ama pek birşey çıkacak gibi durmuyor

hocam aynı kasa başka ybrde bu sorun yok.. ondan işkilleniyorum. soğukken bende de olmuyor.

ferhatkars
15 Ekim 2013, 12:59
gaz telini yağlamayı denedin mi?

onuRRtas
15 Ekim 2013, 14:17
gaz telini yağlamayı denedin mi?

psikopatlık yapıp komple teli çıkartıp bile denedim.. :)))) yine aynı.

---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 12:03 ----------

yokmu bilen :pale:

Green Arrow
15 Ekim 2013, 14:24
Servise gösterseniz ?.Hoş bayram günü ne servis ne de burda yardım edicek birini zor bulursunuz :)

muhittinKaplan
15 Ekim 2013, 14:30
Kısaca Gazı kessemde kendisi yavaş yavaş iniyor diyorsunuz öylemi ?
(video normal bence)

onuRRtas
15 Ekim 2013, 14:45
Kısaca Gazı kessemde kendisi yavaş yavaş iniyor diyorsunuz öylemi ?
(video normal bence)

aynen öyle, emsallerinde böyle bir sorun yok.

Linwelin
15 Ekim 2013, 14:50
Aynen bendeki ybr tam anlatmak istedigin gibi gaz kesince yigiliyor, anladim demek istedigini.. Valla hic bilemicem nedendir, basima gelmedi hic.. Burdaki arkadaslar kadar motorculugumda yok hani, kusura bakma..

kackinen
15 Ekim 2013, 14:51
Dostum jikleni kontrol et, karbüratör tahliye vidasindan biraz benzin akıt eğer düzelmezse hava yakıt karışımından diye tahmin ediyorum. Motor biryerlerden de hava alıyor olabilir

onuRRtas
15 Ekim 2013, 15:04
Dostum jikleni kontrol et, karbüratör tahliye vidasindan biraz benzin akıt eğer düzelmezse hava yakıt karışımından diye tahmin ediyorum. Motor biryerlerden de hava alıyor olabilir

hava alıyor olabilmesi bana da muhtemel gelmiyor değil..

hayat2teker
15 Ekim 2013, 15:07
Telefondan giriyorum, videoyu göremedim, kaç model? 2009 ve öncesi ise birkaç şey geliyor aklıma karbüratör ile ilgili

Linwelin
15 Ekim 2013, 15:21
Telefondan giriyorum, videoyu göremedim, kaç model? 2009 ve öncesi ise birkaç şey geliyor aklıma karbüratör ile ilgili

2011 ybr esd motor..

hayat2teker
15 Ekim 2013, 15:30
2011 ybr esd motor..

Hmm.. hava ayar vidası ile oynandığında devir değişiyor mu?

onuRRtas
15 Ekim 2013, 15:35
Hmm.. hava ayar vidası ile oynandığında devir değişiyor mu?

evet hocam. tamamen sıkarsam stop ediyor.

zerzura
15 Ekim 2013, 15:58
Diyaframdan hava alıyor olabilir mi?

hayat2teker
15 Ekim 2013, 16:17
Söktünüz mü? hava kanallarında kısmi tıkanıklık olabilir, özellikle diyaframa giden ve ordan çıkıp rolanti memesine giden kanalda

PEHLİVAN94
15 Ekim 2013, 16:17
Benim bildigim sadece yuksek hacimli ve yuksek beygirli motorlarda devir hizli cikip hizli azalir.

onuRRtas
15 Ekim 2013, 16:22
Diyaframdan hava alıyor olabilir mi?

hayır kesinlikle almıyor çok defa kontrol ettim.


Söktünüz mü? hava kanallarında kısmi tıkanıklık olabilir, özellikle diyaframa giden ve ordan çıkıp rolanti memesine giden kanalda

detaylı bir temizlik sonrası yine sonuç aynı idi.

telmessos
15 Ekim 2013, 16:33
eğer durum sadece videodaki durumsa bence bi problem yok ama motor yolda giderken yığılma motor freni yapmıyor ise sıkıntı var motorun gidişi nasıl hızlanması gaza tepkisi nasıl

onuRRtas
15 Ekim 2013, 16:54
eğer durum sadece videodaki durumsa bence bi problem yok ama motor yolda giderken yığılma motor freni yapmıyor ise sıkıntı var motorun gidişi nasıl hızlanması gaza tepkisi nasıl

herşey mükemmel, düz yolda 110 km/h hıza kadar çıkabiliyor. kompresyonla ilgili bir durum değil kesinlikle bir ayarsızlık var ama nerede bilmiyorum..

---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

aslında bir teorim var...

Supaplarımdan ses geliyor. şık şık şık şık.

belli ki biraz açık bırakmışım.

biraz kapatınca bu sorun düzelebilir mi ki acaba..

babaduru
15 Ekim 2013, 17:03
Gaz telinin girdiği yerlerde muhakkak bi yay vardır değiştir kurtul.Kolay gelsin

alp_tunay
15 Ekim 2013, 17:03
Gaz pistonunun yayı yumuşamış olabilir... Yayı değiştir...
Ya da yayı biraz uzatıp tekrar tak....
Piston geç tepki veriyor...

onuRRtas
15 Ekim 2013, 17:19
Gaz telinin girdiği yerlerde muhakkak bi yay vardır değiştir kurtul.Kolay gelsin

hocam vakumlu bu karbüratör, mekanik değil yani.. yay içerde vakumun üstünde..

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

sorunun sübabların fazla açık olması da düşündürüyor. yaptığım ayar çok doğru değil herhalde çünkü bariz sübab sesi var içinde 20 40 yağ olmasına rağmen onun da videosunu çektim..


http://www.youtube.com/watch?v=El6B6Q8ktc4&feature=youtu.be

alp_tunay
15 Ekim 2013, 17:44
Bana pek sübap sesi gibi gelmedi....
Daha ciddi bişeyler var motorda....
Ses hoş değil...

hayat2teker
15 Ekim 2013, 17:54
Bana pek sübap sesi gibi gelmedi....
Daha ciddi bişeyler var motorda....
Ses hoş değil...

Evet, sanki.. Krank boşluğu sesi gibi bir takırtı var; yanma ile aynı anda. Ama konuda belirtilen sorun bununla ilgili değildir diye tahmin ediyorum çünkü aynı vuruntu bende de var :) ama bahsi geçen problemi yaşamıyorum.

Arkadaşın sorunu yine karbüratör ile ilgili kanımca, yeni modellerin karbüratörünü hiç sökmedim bile, eski model olsa -argo tabirle- "öttürürüm" :)

onuRRtas
15 Ekim 2013, 17:59
Evet, sanki.. Krank boşluğu sesi gibi bir takırtı var; yanma ile aynı anda. Ama konuda belirtilen sorun bununla ilgili değildir diye tahmin ediyorum çünkü aynı vuruntu bende de var :) ama bahsi geçen problemi yaşamıyorum.

Arkadaşın sorunu yine karbüratör ile ilgili kanımca, yeni modellerin karbüratörünü hiç sökmedim bile, eski model olsa -argo tabirle- "öttürürüm" :)

sübab ayarı yapacağım yakın bir zamanda, ses gidince anlarız krankda boşluk var mı yok mu ..

ama şöyle de bir durum var bujiyi ne kadar temizlersem temizleyeyim simsiyah oluyor, hava ayarını arada değiştirdiğim halde bile.. :) buji de iridyum dandik de değil yani..

telmessos
15 Ekim 2013, 18:25
bu krank sesi sorununu bir kaç forumda okumuştum ybr esd ile ilgili subab sesi daha ince oluyor benim bildiğim çıtırtı gibi bu biraz vuruntulu

hayat2teker
15 Ekim 2013, 18:42
sübab ayarı yapacağım yakın bir zamanda, ses gidince anlarız krankda boşluk var mı yok mu ..

ama şöyle de bir durum var bujiyi ne kadar temizlersem temizleyeyim simsiyah oluyor, hava ayarını arada değiştirdiğim halde bile.. :) buji de iridyum dandik de değil yani..

Yakın bir zamanda derken motor soğur soğumaz başla bence (:
Buji siyah > zengin karışım > Detaylı temizlik yaptığını söylemiştin; bazı zerrrecikler basınçlı hava ile çıkmıyor, benzer bir problemle çıldırmak üzereyken forumda sigorta teli kullanarak kanalları temizlemeyi öneren bir mesaj görmüştüm, uyguladım, sonuç olumlu. Bujinin siyah olmasından yola çıkarsak sorunun kesinlikle karışım ile ilgili. Yeteri kadar hava gelemiyor biryerlerden. Hava ayar vidasını söktükten sonra hava tutarken hava vidasının uç kısmına gelen deliği manifold tarafından parmağınızla kapatıp basınçlı havanın yönünü rolanti memesine doğru yönlendirdiniz mi?

onuRRtas
15 Ekim 2013, 18:47
Yakın bir zamanda derken motor soğur soğumaz başla bence (:
Buji siyah > zengin karışım > Detaylı temizlik yaptığını söylemiştin; bazı zerrrecikler basınçlı hava ile çıkmıyor, benzer bir problemle çıldırmak üzereyken forumda sigorta teli kullanarak kanalları temizlemeyi öneren bir mesaj görmüştüm, uyguladım, sonuç olumlu. Bujinin siyah olmasından yola çıkarsak sorunun kesinlikle karışım ile ilgili. Yeteri kadar hava gelemiyor biryerlerden. Hava ayar vidasını söktükten sonra hava tutarken hava vidasının uç kısmına gelen deliği manifold tarafından parmağınızla kapatıp basınçlı havanın yönünü rolanti memesine doğru yönlendirdiniz mi?

hacım senden bir rica olsun mu :)

ben 2 gün sonra falan çok detaylı bir bakıma giricem. aklına ne gelirse diyebilirim çünkü nasipse 4-5 gün sonra 800 km'lik bir yolculuk yapacağım.

bana uzuuuuun uzuuuun detaylı detaylı neler yapmam gerektiğini yazarmısın.

bu arada sübab ayarını kendin mi yaptın, yaptıysan hangi değerleri kullandın ?

hayat2teker
15 Ekim 2013, 19:47
hacım senden bir rica olsun mu :)

ben 2 gün sonra falan çok detaylı bir bakıma giricem. aklına ne gelirse diyebilirim çünkü nasipse 4-5 gün sonra 800 km'lik bir yolculuk yapacağım.

bana uzuuuuun uzuuuun detaylı detaylı neler yapmam gerektiğini yazarmısın.

bu arada sübab ayarını kendin mi yaptın, yaptıysan hangi değerleri kullandın ?

Elimden geleni yaparım kardeşim. benden kat kat bilgili arkadaşlar da var forumda, sonuçta birçok bilgiyi buradan edindim, okudum okudum araştırdım uyguladım. kısacası diğer arkadaşların da yardımcı olmasını isterim, özellikle yeni model kullanıcılarının..
subap ayarına gelince; emme 0.10 luk sentil ile, eksoz ise bildiğimiz jilet ile ama jilet ne çok sıkı ne de gevşek olacak şekilde yapıyorum (0.11 ya da 0.12 falandı jilet) ki zaten kitapçıkta emme 0.08-0.12 , eksoz 0.10-0.14 yazıyordu sanırım, orta değerleri kullanıyorum

onuRRtas
15 Ekim 2013, 19:55
Elimden geleni yaparım kardeşim. benden kat kat bilgili arkadaşlar da var forumda, sonuçta birçok bilgiyi buradan edindim, okudum okudum araştırdım uyguladım. kısacası diğer arkadaşların da yardımcı olmasını isterim, özellikle yeni model kullanıcılarının..
subap ayarına gelince; emme 0.10 luk sentil ile, eksoz ise bildiğimiz jilet ile ama jilet ne çok sıkı ne de gevşek olacak şekilde yapıyorum (0.11 ya da 0.12 falandı jilet) ki zaten kitapçıkta emme 0.08-0.12 , eksoz 0.10-0.14 yazıyordu sanırım, orta değerleri kullanıyorum

zaten karbüratör hariç nerdeyse bütün donanım aynı, çok tecrübeli değilim bu motorda henüz :) dediğim gibi ricamı yerine getirirsen çok sevinirim :))

onuRRtas
15 Ekim 2013, 21:58
tekrar kontrol ettim. soğukken sübab sesi de yok bu sorun da yok devir hızlı düşüyor. bir gram da sübab sesi gelmiyor... bu ne ilginç sorun yahu.

fbcino
15 Ekim 2013, 22:13
Kesinlikle subap ayarı sıkıntısı var, iniş çıkışlar aynı anda olmuyor güzel bir ustaya ayar yaptırmanız gerek. Aynı sorun bende de olmuştu, devir hızlı düşüyor demiştim ustaya; rölanti düzgün saymayınca tekrar motoru açtı ve subap ayarını tekrar kontrol edince iniş çıkışlarda problem var kocaman bir anahtarı sokup bir kaç tur döndürme filan yapmıştı teknik işlerden pek anlamam.

hayat2teker
15 Ekim 2013, 22:27
İlk videoyu izleyememiştim, şimdi baktım. Karbüratör ile ilgili dediklerimi unut :)
Rolantide sabit durabiliyor, gaz vermediğin zamanlarda gördüğüm kadarı ile.

Subapların (en azından emme subabı) sıkı, tam kapatamıyor, bu problem durup dururken olmuş olamaz, yanlış bir subap ayarı mı yaptın veya yaptırdın?
Bazı ustalar (?) el yordamıyla ayarlar, alet edevat kullanmazlar kendilerine çok güvendikleri için, böyle bir şey mi oldu?

Motor ısındıktan sonra bu sorunun meydana gelmesinin sebebi ise subabın genleşmesi (uzaması) ve böylece boğazı tam kapatamaması.

onuRRtas
15 Ekim 2013, 22:32
İlk videoyu izleyememiştim, şimdi baktım. Karbüratör ile ilgili dediklerimi unut :)
Subapların (en azından emme subabı) sıkı, tam kapatamıyor, bu problem durup dururken olmuş olamaz, yanlış bir subap ayarı mı yaptın veya yaptırdın?
Bazı ustalar (?) el yordamıyla ayarlar, alet edevat kullanmazlar kendilerine çok güvendikleri için, böyle bir şey mi oldu?

Motor ısındıktan sonra bu sorunun meydana gelmesinin sebebi ise subabın genleşmesi (uzaması) ve böylece boğazı tam kapatamaması.

ben ayarladım :pale: ayarı ise 0.10 mm ile ayarladım... emme sübabı sıkı 0.10 du eksoz ise tatlısıkı 0.10 :pale: bence sorun fazla açık olmasından olmasın ???

hayat2teker
15 Ekim 2013, 22:43
ben ayarladım :pale: ayarı ise 0.10 mm ile ayarladım... emme sübabı sıkı 0.10 du eksoz ise tatlısıkı 0.10 :pale: bence sorun fazla açık olmasından olmasın ???

Fazla açık demek akordion üzerindeki ayar vidası ile subap arasında daha fazla boşluk var demek ki bu sadece şıkırtı yapar, kapanmamasına değil aksine daha iyi kapanmasını sağlar, ama bu demek değil ki sal gitsin, aksi halde subap ayarı diye bir şey olmazdı zaten :) Orta yolu bulacaksın kardeşim. 0.10 sentili biraz daha rahat gezinecek şekilde ayarlamayı dene.
Bir de piston üst ölü noktasını nasıl ayarladın? O konuda bir sıkıntı olmasın??

onuRRtas
15 Ekim 2013, 22:56
alternatör kapağındaki ufak bölmeyi açtım.. vitesi 5 e takıp yavaş yavaş çevirerek çizgiyi o minik kapaktaki hizaya getirdim.

şimdi anlamadım fazla mı açık yoksa fazla mı sıkı :)

bir video daha aldım.. bu arada farkettiğim kadarıyla videoda yanıltıcı seviyede sesli çalışıyor.. mesela şimdi çektiğim videoda sübab sesi çok zor gelirken videoda fazla ses var. sanırım mikrofonla falan alakalı bişi.. sabah ta farketmiştim bunu.

buyrun soğukkenki durum budur..


http://www.youtube.com/watch?v=SNxXDstJRB0&feature=youtu.be

hayat2teker
15 Ekim 2013, 23:25
alternatör kapağındaki ufak bölmeyi açtım.. vitesi 5 e takıp yavaş yavaş çevirerek çizgiyi o minik kapaktaki hizaya getirdim.

şimdi anlamadım fazla mı açık yoksa fazla mı sıkı :)

bir video daha aldım.. bu arada farkettiğim kadarıyla videoda yanıltıcı seviyede sesli çalışıyor.. mesela şimdi çektiğim videoda sübab sesi çok zor gelirken videoda fazla ses var. sanırım mikrofonla falan alakalı bişi.. sabah ta farketmiştim bunu.

buyrun soğukkenki durum budur..

http://www.youtube.com/watch?v=SNxXDstJRB0&feature=youtu.be

Şu an fazla sıkı :) (soğukken sübap sesi gelmediğini söylemen kafamı karıştırıyor sadece)
Soğukken hafiften gelmesi, ısındığında kesmesi normal olan durumdur aslında, bu nasıl iş :sunny:
Nerdesiniz YBR'ciler?? Yok mu başka fikri olan?

Motorun sıcak ve soğuk olduğu videoları ayrı sekmelerde açtım, belirgin bir fark var, evham yapmıyorsun yani..

onuRRtas
15 Ekim 2013, 23:29
Şu an fazla sıkı :) (soğukken sübap sesi gelmediğini söylemen kafamı karıştırıyor sadece)
Soğukken hafiften gelmesi, ısındığında kesmesi normal olan durumdur aslında, bu nasıl iş :sunny:
Nerdesiniz YBR'ciler?? Yok mu başka fikri olan?

Motorun sıcak ve soğuk olduğu videoları ayrı sekmelerde açtım, belirgin bir fark var, evham yapmıyorsun yani..

evet ilginç kısmı o.. kitaba da uygun yaptık aslında.. tahminen şuanda emme 0.10 eksoz da 0.12.. ikisinin de orta kararı yani.. ben bi poh anlamadım bu işten..

---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:26 ----------


evet ilginç kısmı o.. kitaba da uygun yaptık aslında.. tahminen şuanda emme 0.10 eksoz da 0.12.. ikisinin de orta kararı yani.. ben bi poh anlamadım bu işten..

ha bu arada. herşey düzgün motorda. son hız gayet güzel. yakıt tüketimi çok düzgün. 13 lt ile 480 km yapıyor sert kullanırım bide. akselerasyon da gayet güzel. bir gram yağ eksiltme de yok.. :pale:

hayat2teker
15 Ekim 2013, 23:46
Şu emmeyi de 0.12 falan yapıp bir dene bakalım durum ne olacak

onuRRtas
15 Ekim 2013, 23:58
Şu emmeyi de 0.12 falan yapıp bir dene bakalım durum ne olacak

deneyeceğim yarın.. sesi kesilir mi acaba... :pale:

hayat2teker
16 Ekim 2013, 00:10
deneyeceğim yarın.. sesi kesilir mi acaba... :pale:

Problem çözülsün de boşver sesi, incedeeen şıkırtı olsun zaten, sen motorun kalkışına, gidişine, kompresyonuna bak, takıntı yapma, yapınca motordan gelen sürtünme sesini bile dert edersin benim gibi :) Oklavayı steteskop gibi kullanıp dinlerdim motoru :)

cenkito
16 Ekim 2013, 00:11
deneyeceğim yarın.. sesi kesilir mi acaba... :pale:

birde dikkat etmen gereken sey aslında piston üst olu noktaya iki defa gelir,

birincide sıkıstırma, ikincide egzos.

subab ayarını sıkıstırma anında yapmalısın birde bu konuya dikkat et

hayat2teker
16 Ekim 2013, 00:15
birde dikkat etmen gereken sey aslında piston üst olu noktaya iki defa gelir,

birincide sıkıstırma, ikincide egzos.

subab ayarını sıkıstırma anında yapmalısın birde bu konuya dikkat et

Güzel bir ayrıntı, tebrik ediyorum

Egzantrik dişlisinin olduğu kapağı söküp işaretlerin karşılıklı durmasını sağla (çizgi yukarı bakacak)

http://img219.imageshack.us/img219/6820/31052011002w.jpg

foto, serkanAHD13'ün ybr motor yarma konusundan....

onuRRtas
16 Ekim 2013, 00:37
Güzel bir ayrıntı, tebrik ediyorum

Egzantrik dişlisinin olduğu kapağı söküp işaretlerin karşılıklı durmasını sağla (çizgi yukarı bakacak)

http://img219.imageshack.us/img219/6820/31052011002w.jpg

foto, serkanAHD13'ün ybr motor yarma konusundan....

tamamdır anlaşıldı..

bu arada.. serkan abi demişken.. kendisiyle birkaç gün önce konuşmuştum şimdi hatırladım..

abi sübablar sesli çalışıyor dediğimde ayarları ne yaptın dedi.. emme 0.10 eksoz 0.12 gibi abi dedim kardeşim çok açık demişti.

senın motorun sıfır değil yani sıfır ayarları yapmaman gerek çünkü zamanla aşınan parçalar bir miktar boşluk bırakacaktır senin yapman gereken emmeyi 0.08 eksozu da 0.10 değerleridir dedi.

hayat2teker
16 Ekim 2013, 01:04
Serkan ustanın dediğini yabana atma, sübap sesinin soğukken değil de ısındıktan sonra gelmesinin sebebini de merak ettim :)

onuRRtas
16 Ekim 2013, 01:12
Serkan ustanın dediğini yabana atma, sübap sesinin soğukken değil de ısındıktan sonra gelmesinin sebebini de merak ettim :)

ya birşey diyeyim mi.. serkan abinin dediğini uygulayınca bütün sorunlar düzelecek gibi duruyor.. yarın ilk önce sıkı yapayım tavsiye ettiği gibi. sonra ısıtırım baktım düzelmiyor, açar bide öyle denerim soğuduktan sonra, işyerinde iş yok nasılsa :))))

bu arada hocam bakımlar için listeyi lütfen unutma, onu bekliyor olacağım :rendeer:

serkanADH13
16 Ekim 2013, 12:30
Dostum Bayramın Kutu Olsun,
Pek sorun varmış gibi gelmiyor Fakat,,,

Karburatorun Hava ayarını kurcaladıysan ondan olma ıhtımalı var,
Karbüratör manifoltunu aralık unutmuş olabilirsin,

onuRRtas
16 Ekim 2013, 14:19
Suçluyu bulduk :))))

1- sübablar biraz FAZLA açık.
2- karbüratör pilot jette ufak bir tıkanıklık

ve en önemlisi

3- monifoltun girişindeki oring 1.5 cm kadar erimiş :)

topluyorum yavaş yavaş motoru.