PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Enduro Seçimi



izcade
14 Ekim 2013, 14:23
Merhabalar bir ybr 125 kullanıcısı olarak enduro ya geçiş yapmak istiyorum. 13000 tl kadar bir bütçem var aşağıdaki motorlardan enduroya başlangıç için hangisini tavsiye edersiniz. Boyum 1,72 cm.

1-APRİLLA PEGASO 650 (2005-2006)
2-HONDA TRANSALP XL 650 (2004-2006)
3-BMW 650 GS (2003-2005)
4-KAWASAKİ KLE 500 (2005-2006)

beko12345
14 Ekim 2013, 14:28
Bu konu iyi oldu. Bende aşağı yukarı o bütçe ile seneye bu saydığın modellerden birini düşünüyordum. Takipteyim.

aranel
14 Ekim 2013, 15:40
Bmw f650 nin parçalarının çok pahalı olduğunu biliyorum sadece. Bir de tek silindir olması yüksek hızlarda çok titreşim yapıyor.

Birde bunu buldum yardımcı olur:http://www.moto-park.com/forum/smf/index.php?topic=60.0

PEHLİVAN94
14 Ekim 2013, 17:08
Transalp olabilir.

Emre ÖZCAN
14 Ekim 2013, 18:31
Aprilla ve bmw yi bastan eleyelim. 13 bin tl butceyle bu markalara girilmez. Translap enduronun efsanesi bana gore. Kawasakide ideal. Birgun param olursa diye arastormistim

canerol
14 Ekim 2013, 18:49
hocam 1 senedir hatta 1.5 senedir bu dediğin araştırmayı yaptım.
benimde bütçem 10-13 arasıydı....
aprilla çok meşur bişe değil parçası sıkıntılı falan
bmw çok güzel boyunada göre fakat parça fiyatı çok en ufak parçası uçuk fiyatlı
yakıtı güzel görüntüsü güzel aslında alınır ama ben yanaşmadım....
ta 650 xl çok güzel motor yatak gibi görüntüsü önden hoşuma gitmiyor...ve yakıtı aşırı fazla bizzatta gördüm 6 7 lt civarı :)az yakan ilaki vardır ama ben görmedim :)
şimdi gelelim kleye :)
benim tercihim kle oldu 2007 model 2008 trafik çıkışlı 13600km civarıydı.dediğimiz fiyata göre en ideali kle şimdi neden
yakıt olarak en azlarından biri ben son ölçmemde 4.3 lt yaktı.bu 4.3 ün içinde 90 110 ara ara 150 160 :)
şehir içi ölçmesini tam yapmadım ama oda 4.5 civarı.
görüntüsü ve motorun ince olması nedeniyle şehir içindeki kıvraklığı çok hoşuma gidiyor :)
şimdi parça fiyatı falan z-moto falan hikaye ebay a baktığın anda 5.000 e yakın yedek parça aksesuar bulabiliyorsun.
şimdi arka amortisör istediğin derecelerde ayarlanıyor ama senin boyunda nasıl olur bilemem...
benim aldığım arkadaşta senin boylarındaydı ben bindiğimde plaka tekere değiyordu artçılı kullanımda bir diş yükseltim şimdi sorun yok.
bende 1.87 boyundayım bu şekilde ayaklarım tam yere değiyor.

izcade
17 Ekim 2013, 23:33
Arkadaşlar bmw için parçaları pahalı diyorlar fakat söylermisiniz hangi motorun ucuz ki? canerol yorumun için teşekkürler.

canerol
17 Ekim 2013, 23:43
hepsi pahalı ama
bmw nin arkasında borusan var adı üstünde :)

beko12345
17 Ekim 2013, 23:48
Benim gönlüm transalpten yana bu bütçeyle tabii.

Aslında v-strom diye haykırasım var ama :)

canerol
18 Ekim 2013, 00:00
Benim gönlüm transalpten yana bu bütçeyle tabii.

Aslında v-strom diye haykırasım var ama :)
aynen ama bütçe yetmiyor bu fiyatlara ölüleri var...

yamyamaha
18 Ekim 2013, 00:31
ustam hepside güzel motor ama aprilla ile bmw daha bir geçiş motoru gibi. tarasalp ve kle daha bir aradığımı buldum beş altı sene takılırım tarzı bir motor. bunların yanına yamaha 660 da ekleye biliriz. aslında en önemlisi bu almayı düşündüğün motorlara çevrende ulaşa biliyorsan kiralayıp her biri ile bir iki gün vakit geçirmen. her biri ile tek tek ilgilendiğinde zaten bünye otomatik bir seçim yapıyor gerisi duygusal yakınlaşmaya kalıyor.

erro
18 Ekim 2013, 00:47
aynen ama bütçe yetmiyor bu fiyatlara ölüleri var...

13 e diri vstrom bulabilirsin...bakma yazan fiyatlara bence...

Linwelin
18 Ekim 2013, 00:58
Katiliyorum. Malum sitedeki ilanlari galerici arkadaslarim araba icin kovalio. 16yazan arabaya 12.5tan giriolar ve %70 olumlu donus yapio bu sistem 16yazan arabayi 13-13.5 civarina alio. İsinizi kovalamadan hevesinizi kirmayin.. Hayirlisiyla gonlunuzden gecen motora kavusmaniz dilegiyle..

13 e diri vstrom bulabilirsin...bakma yazan fiyatlara bence...

izcade
19 Ekim 2013, 15:31
Yorumlarınız için teşekkürler. aprilla ve honda yı elemiş bulunmaktayım. honda TA'ya bir türlü ısınamadım diazynı eski gibi geliyor birde yakıt tüketimi yüksek gibi yorumları çok duydum. fakat hala bmw f650gs ve kawasaki kle 500 ile yorumlarınızı veya nasihatlarınız bekliyorum teşekkürler. 10000-13000 tl arası bu 2 motoru bulacağımı düşünüyorum.

mali_181
19 Ekim 2013, 15:35
Vallahi bende cesaret edebilsem cbr ı satıp alıcam bi tane kle500 ama ah işte 3 lt yakıtı bırakıp geçemiyorum bi türlü birde tabi eski kasa makineler korkutuyo insanı ne yalan söliyim

Sinan Er
21 Ekim 2013, 18:01
Enduroya geçmek istediğimde benzer araştırmaları yapmıştım. Zaten fazla seçenek yok.

Motorlar 3 aşağı beş yukarı birbirleri ile aynı kapasitedeler.


Burda sizin kriterleriniz devreye giriyor. Siz kendi kriterlerinizi belirleyin motor kendiliğinden ortaya çıkıyor.


Canım istediğinde araziye gireceğim diyorsanız TA yı eleyin. Geri kalanı ha diyince araziye girer.
Şehir içinde kullanacağım arada bir de agresif olacağım diyorsanız TA yı eleyin cüssesi buna müsade etmez.
Uzun yola çıkacağım yolda kalmalarla da uğraşamam diyorsanız TA alın gerisini eleyin.
Yolculuk konforu yüksek olsun keyif alayım diyorsanız TA alın gerisini eleyin.
Az yaksın diyorsanız KLE ve 650 gs dışındakileri eleyin.
Az yaksın parçası kolay ve ucuz bulunsun diyorsanız KLE dışındakileri eleyin.

Bu kriterler daha da çoğaltılabilir. Uzun süre KLE 500 Kullandım. Diğer motorları da yakından takip ettim Kriterlerinizi belirleyin elimden geldiğince fikir vermeye çalışırım. Şİmdiden hayırlı olsun.

mali_181
21 Ekim 2013, 18:27
Enduroya geçmek istediğimde benzer araştırmaları yapmıştım. Zaten fazla seçenek yok.

Motorlar 3 aşağı beş yukarı birbirleri ile aynı kapasitedeler.


Burda sizin kriterleriniz devreye giriyor. Siz kendi kriterlerinizi belirleyin motor kendiliğinden ortaya çıkıyor.


Canım istediğinde araziye gireceğim diyorsanız TA yı eleyin. Geri kalanı ha diyince araziye girer.
Şehir içinde kullanacağım arada bir de agresif olacağım diyorsanız TA yı eleyin cüssesi buna müsade etmez.
Uzun yola çıkacağım yolda kalmalarla da uğraşamam diyorsanız TA alın gerisini eleyin.
Yolculuk konforu yüksek olsun keyif alayım diyorsanız TA alın gerisini eleyin.
Az yaksın diyorsanız KLE ve 650 gs dışındakileri eleyin.
Az yaksın parçası kolay ve ucuz bulunsun diyorsanız KLE dışındakileri eleyin.

Bu kriterler daha da çoğaltılabilir. Uzun süre KLE 500 Kullandım. Diğer motorları da yakından takip ettim Kriterlerinizi belirleyin elimden geldiğince fikir vermeye çalışırım. Şİmdiden hayırlı olsun.
kle in en garip yanı herkesin farklı bir tüketim sergilemesi mesela ben uzun yolda 90 km-100 km sabit hızlarla giden bir sürücüyüm bu hızlarda kaç lt yakıt tüketimi oluşur??

ozrace
21 Ekim 2013, 18:36
bende bu motorları araştırıyorum,gönlüm transalp'den hatta Africa Twin'den yana ama Africa Twin satıcıları çok fantastik insanlar,motor için 16-20000TL gibi rakamlara çıkıyorlar.Transalp güzel ama 2000 model ile 2005 model'ine aynı parayı istiyorlar ve yakıtı yüksek.
Aprilla'ya kafayı takmıştım çünkü uygun fiyata 2003-2005 model alabiliyorsun hemde enjeksiyonlu.parça olarak f650 ile aynı sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Ama hem yakıt tüketimi,hemde fiyat olarak bu gidişle bende KLE 500 alacağım sanki...

canerol
21 Ekim 2013, 19:57
kle in en garip yanı herkesin farklı bir tüketim sergilemesi mesela ben uzun yolda 90 km-100 km sabit hızlarla giden bir sürücüyüm bu hızlarda kaç lt yakıt tüketimi oluşur??

ben 2 hafta önce 450 km yol yaptım grup sürüşü haliyle 100ü fazla geçmedim ara ara bastım 140 150 öyle milimetrik hesaplama yapmadım ama 100 kmde 4.3 lt yaktı.bunu 4.5 hatta 5 üstü yakanlarda var...motorun bakımlarıyla alaka bişe bence çünkü çok agrasif süren biriyim buna ramen en düşük benimki :)

bende bu motorları araştırıyorum,gönlüm transalp'den hatta Africa Twin'den yana ama Africa Twin satıcıları çok fantastik insanlar,motor için 16-20000TL gibi rakamlara çıkıyorlar.Transalp güzel ama 2000 model ile 2005 model'ine aynı parayı istiyorlar ve yakıtı yüksek.
Aprilla'ya kafayı takmıştım çünkü uygun fiyata 2003-2005 model alabiliyorsun hemde enjeksiyonlu.parça olarak f650 ile aynı sıkıntı olacağını sanmıyorum.
Ama hem yakıt tüketimi,hemde fiyat olarak bu gidişle bende KLE 500 alacağım sanki...
senide kleci yapacam öner abi :)
ama kle gürcüce çok değişik anlama geliyor :) hatta bi kızla anımız var :)
o tarafa geçerseniz kle ile biraz ilgi görebilirsiniz :)

d.berkay
21 Ekim 2013, 19:58
Yamaha XT660R da düşünebilirsiniz bence. O fiyat araliginda temiz ve düdük km motorlar bulunabiliyor..

leon99
21 Ekim 2013, 21:03
Arkadaşlar peki v stromların km leri çok yüksek bu kadar yüksek km li motor almak mantıklı mı ne gibi bi sıkıntılar olabilir?

ceyceypad
21 Ekim 2013, 21:50
km geri alınmışları var birde dikkat

izcade
21 Ekim 2013, 22:07
Sanki KLE ye doğru gidiyorum.

canerol
21 Ekim 2013, 22:22
Arkadaşlar peki v stromların km leri çok yüksek bu kadar yüksek km li motor almak mantıklı mı ne gibi bi sıkıntılar olabilir?

bende çoğu kişi gibi km takıntılıyım yüksek kmli motorlara yanaşmıyorum ama millette bunu bildiğinden kmleri düşürüyorlar muhakkak yüksek ccli motorlarda secereli motorları seçmek lazım.

Sinan Er
21 Ekim 2013, 23:35
kle in en garip yanı herkesin farklı bir tüketim sergilemesi mesela ben uzun yolda 90 km-100 km sabit hızlarla giden bir sürücüyüm bu hızlarda kaç lt yakıt tüketimi oluşur??


Motorunda herhangibir sorun yoksa ve bakımlarını aksatmamışsan ki bu motorun bakım aralığı 10.000 km ve çok az bir maliyeti var fakat 15.000 kmde bir sübap ayarı yaptırman gerekiyor. Senkron ayarınıda unutma. bunların dışında yıkanabilir hava filtresi var. Yağ filtresi sanayide 10-20 tl ve yağ da her benzin istasyonunda var. Kolaylıkla kendin yapabilirsin. Birde iridium buji taktınmı senin kullanımınla 4.0 litreye yaklaşabilirsin. Ama unutma biraz gazı açtınmı anında 4.5 litreye çıkacaktır. 6.vites avantajını herzaman hissettiriyor 5.0 litreyi sadece çok soğuk havalarda ve agresif kullanımlarda geçebilirsin.

canerol
21 Ekim 2013, 23:48
Motorunda herhangibir sorun yoksa ve bakımlarını aksatmamışsan ki bu motorun bakım aralığı 10.000 km ve çok az bir maliyeti var fakat 15.000 kmde bir sübap ayarı yaptırman gerekiyor. Senkron ayarınıda unutma. bunların dışında yıkanabilir hava filtresi var. Yağ filtresi sanayide 10-20 tl ve yağ da her benzin istasyonunda var. Kolaylıkla kendin yapabilirsin. Birde iridium buji taktınmı senin kullanımınla 4.0 litreye yaklaşabilirsin. Ama unutma biraz gazı açtınmı anında 4.5 litreye çıkacaktır. 6.vites avantajını herzaman hissettiriyor 5.0 litreyi sadece çok soğuk havalarda ve agresif kullanımlarda geçebilirsin.
sinan hocam iridyum siz kullandınızmı memnun kalmışmıydınız.

Sinan Er
22 Ekim 2013, 00:09
sinan hocam iridyum siz kullandınızmı memnun kalmışmıydınız.

Evet kullandım motoru aldıktan 2 ay sonra değiştirdim yakıt azaldığı gibi performans da arttı. Kısaca motora çok iyi geldi. Daha önceki motorlarımda da iridium taktıktan sonra belirgin değişimler oldu. Tavsiye ederim.

HELLAS
22 Ekim 2013, 00:30
V storm. Enduro. Ise. Ki değil. Bence. O zaman. Fazer. Al. Oda. Enduro. O zaman.


Çok güzel. Tertemiz izmir de. 2006. gri. Transalp. BUZ MOTOR. MICHELIN. BAYISI. DE. komutan. Nejat. Abi de

BENI. HELLAS. GÖNDERDI. DE. O PARA LARA. ALİRSİN. KAÇİRMA DERIM. 26 000 KM. ORJINAL. KM. DE. LASTIK YENI. BENCE AL DERIM

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------


Arkadaşlar peki v stromların km leri çok yüksek bu kadar yüksek km li motor almak mantıklı mı ne gibi bi sıkıntılar olabilir?


V storm. Lar. Bitmiştir. Hayırlı olsun. Yüksek. Km. De alınmazlar. Çünkü. Suzuki
Hiç bir zaman. Bir. Ta .yada. afrika. Gibi. Olamazlar..