PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motosiklete arabaya yağı koyanlar ? (anket)



Sayfa : [1] 2

tahsins
31 Ağustos 2013, 13:28
4t yağ fiyatlarının yüksekliğinden ve sık yağ değişimi yaptığımdan yaklaşık 7000km dir motosikletime araba yağı koyuyorum.4 litresi 35tlden 10-40 gm araba yağı buldum en son. sonuç olarak
ne vites geçişleri ne çalışması ne debriyaj baabında motorda 4t ve araba yağı koyduğum zamanlar arasında en ufak bir fark göremedim.
istanbuldaki kuryelere bakıyorum. çoğunda cbf varki cayır cayır yağ yakan bir motor. maliyet hesabı yapan kuryelerin litresi 25tl den motorlarına 4t yağ koyacakları bana mantıklı gelmiyor. eminim bulabildikleri en ucuz araba yağı hatta tenekelerdeki kamyon yağı kullanıyorlar.
bi yorum alayım bide anket açayım dedim..


düzeltme : anketi açamadım. yorum yeterli..

tr_select
31 Ağustos 2013, 13:35
İtiraf ediyorum RR varken; en pahalısını, en kalitelisi ile oğlumu beslerdim.
Scooter için ise, Patates kızartmada kullandığım zeytinyağını koymadığım kaldı desem yeridir :mrgreen: Ayrımcılık yapıyorum... :pale:

rumelian
31 Ağustos 2013, 13:40
4t yağ fiyatlarının yüksekliğinden ve sık yağ değişimi yaptığımdan yaklaşık 7000km dir motosikletime araba yağı koyuyorum.4 litresi 35tlden 10-40 gm araba yağı buldum en son. sonuç olarak
ne vites geçişleri ne çalışması ne debriyaj baabında motorda 4t ve araba yağı koyduğum zamanlar arasında en ufak bir fark göremedim.
istanbuldaki kuryelere bakıyorum. çoğunda cbf varki cayır cayır yağ yakan bir motor. maliyet hesabı yapan kuryelerin litresi 25tl den motorlarına 4t yağ koyacakları bana mantıklı gelmiyor. eminim bulabildikleri en ucuz araba yağı hatta tenekelerdeki kamyon yağı kullanıyorlar.
bi yorum alayım bide anket açayım dedim..


düzeltme : anketi açamadım. yorum yeterli..

valla bende apachesi olan bir kuryeye sordum. onlarda acık 10w/40 (kısın) yazın da acın 20w/50 koyuyorlarmış. hiç sorun yaşamamışlar.

Levsy
31 Ağustos 2013, 13:45
Firmaların motosiklet yağı fiyatları ile kulağımızın arkasına doğru uzandıkları gerçeğini kabul etmek gerek. Islak debriyaj ve yüksek devirler için geliştirilmiş yağ, ama bu özellikler için o kadar fazla fiyat farkı olmasını gerektiren sebepler nedir bilemiyorum.

Motosikletimi şehir içinde kısa mesafeler ve işe gidip gelmede kullanan biri olsaydım muhtemelen ucuz olan oto yağlarından kullanmakta sakınca görmezdim. Ama genelde hafta sonları Ankara dışına doğru gaz açan biriyim. Örneğin motorumu 1 saat boyunca ortalama 7.000 devirde oto yağı ile çalıştırmak beni endişelendirdiği için mecburen "işte burada" diye kulağımı göstermeye devam ediyorum :)

antilop_skul
31 Ağustos 2013, 13:50
ben duruma göre degısıklık gostertıyorum scootere acık ysg alıyotrdum lıtresı 7 tl den sonrakı motoruma castrol shell po ne bulursam koyuyordum lıtresı 20-25 tl den sımdıkı motoruma ılk yag degısımını po dan 4t aldım 2 lt 38 tl odedım . gecenlerde gene yag aldım lt sı 13 tl po dan aldım . cogu motosıklet tamırcısı totalın teneke yagını kullanıyor bılgınız olsun

EnesBeyter
31 Ağustos 2013, 13:51
tahsin abi görünmüyon bu sıra :) sayfaya da uğramıyon

gt250-bora
31 Ağustos 2013, 13:53
2 adet hyosung gt250 cometim var 4t-15-40 castrol kışın 4t-20-40 castrol yazın kullanıyorum vites geçişleri daha düzgün hatta geçen kış 15-50 kullanmıştım sanki o daha iyiydi...

blt_59
31 Ağustos 2013, 13:55
2000 km de 25 tl yaga vermek,motorunu seven biri için kafaya takılack bi rakkam olmaması lazım,ben sürekli castrol kullanırım,bir kere opetten 12 tl ye yag koydum,akşamı degiştirdim,vitesler çat çuk gidiyordu,araba yagında nasıl fark olmuyo anlamadım..

Slayerrr
31 Ağustos 2013, 13:58
Sık sık yağ değiştirmek yerine aynı yağı 7000 km kullansaydın yine en ufak bir fark göremeyecektin. Peki bu bir fark olmadığı anlamına mı geliyor? Ayrıca o kuryelerin yağ parasından kaçacağını sanmıyorum, motoru eline alma riskine girmezler bence.

tahsins
31 Ağustos 2013, 14:16
Sık sık yağ değiştirmek yerine aynı yağı 7000 km kullansaydın yine en ufak bir fark göremeyecektin. Peki bu bir fark olmadığı anlamına mı geliyor? Ayrıca o kuryelerin yağ parasından kaçacağını sanmıyorum, motoru eline alma riskine girmezler bence.

kurye asıl aynı yağı 7000km kullanırsan motoru eline alır bence. ben 1500-2000km de yağ değişmeme rağmen çıkan yağ hacamat oluyor.
bide günde 300ml yağ yakıp ekleyen kuryenin 4t yağ kullandığında ayda 300tl gibi bir extra yağ masrafı çıkar. ki ben buna ihtimal vermiyorum..bence araba yada kamyon yağı koyuyolardır..

boora
31 Ağustos 2013, 14:24
ilk başlarda castrol 10-40 scooter yağı koyuyordum. sonradan düşündüm benim motorun teknolojisi eski 70-80li yıllardaki honda cg taklidi ne gerek var pahalıya ? her 1000 km de değiştiriyorum zaten bende 3 litrelik bp visco 2000 lpg 20-50 yağ aldım 30 lira. hiç bir sıkıntısı yok. hatta son hız arttı 9000 de devir kalıyordu artık 9500 yapıyor. viteste takılmalar yapıyordu ara sıra artık onu da yapmıyor :) ucuz olan daha iyi geldi benim makineye

onursakin
31 Ağustos 2013, 14:27
Ben ilk zamanlarda pek anlamadigimdan almıştım. 1500 km falan sorun olmadi sonra vites gecisleri baya zorlasti. Ondan sonra tavsiye üzerine motul 5100 aldım, motor kendine geldi. 4binde bile nerdeyse aynı performans. Motorunuza değer veriyosaniz motul veya ipondan şaşmayın.

Tsubasa
31 Ağustos 2013, 14:44
cbf yag secmez, kamyon yagıda koysan litresi 7 lira
o bile ince geliyor yakıyor zamanla.
ama wolfe koyarak bence kötü yapıyorsun.
baştan bişi belli olmaz ama ileride sorun üstüne sorun cıkartırsın
araba kamyon yagları yüksek sıcaklıga dayanmaz özelliğini yitirir. sürtünmeye neden olur.
atıyorum motorun silindir ömrü 50 bin ise 25 binde gider geçmiş olsun dersin.
bana kalırsa o motordan hayır beklemek yanlış
..
bi de şu var motosiklet senden ne istiyor?
1 güzel yag
2 güzel benzin
3 temiz hava
hangisini verebiliyorsun?

tahsins
31 Ağustos 2013, 14:59
tahsin abi görünmüyon bu sıra :) sayfaya da uğramıyon
çok girmiyorum foruma. anca kafama birşey takılırsa.


cbf yag secmez, kamyon yagıda koysan litresi 7 lira
o bile ince geliyor yakıyor zamanla.
ama wolfe koyarak bence kötü yapıyorsun.
baştan bişi belli olmaz ama ileride sorun üstüne sorun cıkartırsın
araba kamyon yagları yüksek sıcaklıga dayanmaz özelliğini yitirir. sürtünmeye neden olur.
atıyorum motorun silindir ömrü 50 bin ise 25 binde gider geçmiş olsun dersin.
bana kalırsa o motordan hayır beklemek yanlış
..
bi de şu var motosiklet senden ne istiyor?
1 güzel yag
2 güzel benzin
3 temiz hava
hangisini verebiliyorsun?

yağın ve benzinin en ucuzunu veriyorum tsubasa. havayıda kendi buluyo biryerlerden :)

canerol
31 Ağustos 2013, 15:15
bende itiraf edeyim bari :)
hep castrol power 1 20-25 lira civarıydı 10bin km boyunca ondan koydum 2.500 de bir değiştim
sonra motorumu satmaya karar verdiğim gün ucuz yAğlardan koymaya başladım :)
şimdi ise 6000 kmde bir bakım yapılan bir kle aldım ama ben 5000 de bir yapacam bakımları
3.4 lt yağ alıyor mecbur 4lt lik alacaz 80 tl civarı:) ben zaten senede 5 6 bin km yapıyorum :) o yüzden 3ün 5in hesabını yapmıyorum :)
şunuda söyleyeyim ben castrol koyarken yağ eskiyince veya başka yağ koyduğum zaman tekrar castrole dönünce motor bir rahatlıyordu son hızı 130 sa 140 rahat görüyordu :)psikolojik değil :D

dyavol-77
31 Ağustos 2013, 15:16
Ben benim 2011 honda cb600f hornet'ime her 3.000km'de bir yağ+yağ filtersi Castrol power 1 racing 10w-50 ile değiştiriyorum....memnunum........:wiinkk:

Oldjack
31 Ağustos 2013, 15:23
Bende çok farketmeden castrol 2t yazan bir yağ koydum vitesler falan takır tukur oldu hiç gerek yok .

tahsins
31 Ağustos 2013, 15:56
Bende çok farketmeden castrol 2t yazan bir yağ koydum vitesler falan takır tukur oldu hiç gerek yok .

2t yağlar daha farklı ama.benim dediğim sentetik benzinli araba yağları.

numangokce
31 Ağustos 2013, 22:34
motosikletle gazete dağıtımı yapan bi abim -ki kendisi moosiklet sevdasını aşılamıştır- kendisinde honda titan vardı, dediklerini aynen aktarıyorum:
"-motosiklet için yağlar var. z..ret onları. para tuzağı. git açık 20-50w yağ koy, çıkan yağla da zincirini yağlarsın." banada mantıklı geldi ve aynen deiği gibi arabalar için kullanılan yağlardan kullanıyorum. ama 10-40w yarı sentetik yağ tercih ediyorum. PO marka litre fiyatı 17,5TL. Ve memnunum... ne vites geçişlerinde, ne debriyajda ne de motorun çalışmasında sıkıntı yaşamadım. soranlara da tavsiye ediyorum. ama motosiklet yağından daha dayanıksız olabileceğini ve vaktini beklemesini de söylüyorum soranlara.

speed_dream
31 Ağustos 2013, 22:57
motosikletinde araba yağı kullanan arkadaşları uyandırayım önce debriyaj balatasıyla başlarsınız ,zamanla bu şanzıman ve hatta motor patlatmaya kadar gider.
araba yağıyla motosiklet için üretilen yağların yapıları çok farklı.araba en fazla 6-7 bin devir çeviriyor ama en küçük 125 cc motosiklette bile vites devri nereden baksan 4-5 bin dir.4 silindirli büyük makinaları hiç bahsetmiyorum bile.ben motorda 6 bin devirde vites geçişi sağlıyorum kaldı ki 14 000 de kesiciye giriyor motorum.
şimdi soruyorum size araba motoruna göre yapılmış bir yağ bu devirlere nasıl dayanacak? ve ya nereye kadar dayanacak?
o şimdilik birşey yok diyen arkadaşların motosikletlerinin ömrünü yemeye devam etsin...:farao:
biz bu memlekette 2. el racing motorsiklet alınmaz diye bilirdik ama,bu konuyu okudukdan sonra 2.el 125 cc bile alınmayacağına kanaat getirdim :farao:

COQ
31 Ağustos 2013, 23:02
Motosikletinizi satiliga çikardiginizda,
alicinin bu konuyu görmemesi için dua ederek ve Allah'in dualarinizi kabul edecegi varsayimindan hareket ederek istediginiz yagi kullanabilirsiniz.
Ha motorunuzu satabilirmisiniz?
Onu bilmem.
Ama ben asla almam alana da hayirli olsun.:P

tinerci
31 Ağustos 2013, 23:22
Konuya açıklık getirmek üzere yağ fabrikalarında çalışmış tecrübeli kimyagerler aranmaktadır. Askerlik engeli bulunup bulunmaması pek de umrumuzda değildir.

adem80
31 Ağustos 2013, 23:28
motosikletle gazete dağıtımı yapan bi abim -ki kendisi moosiklet sevdasını aşılamıştır- kendisinde honda titan vardı, dediklerini aynen aktarıyorum:
"-motosiklet için yağlar var. z..ret onları. para tuzağı. git açık 20-50w yağ koy, çıkan yağla da zincirini yağlarsın." banada mantıklı geldi ve aynen deiği gibi arabalar için kullanılan yağlardan kullanıyorum. ama 10-40w yarı sentetik yağ tercih ediyorum. PO marka litre fiyatı 17,5TL. Ve memnunum... ne vites geçişlerinde, ne debriyajda ne de motorun çalışmasında sıkıntı yaşamadım. soranlara da tavsiye ediyorum. ama motosiklet yağından daha dayanıksız olabileceğini ve vaktini beklemesini de söylüyorum soranlara.
titan tipi cg tarzı motorlarda 20w50 4t araba yağı kullanılabilir. İteceklidir. Egzantrik zinciri falan yoktur. 11 yıl titan bindim. Kullandığım yağların %80 i araba yağıydı. Hiç bi zararını görmedim. Ybr cbf tarzı egzantrikli motorlar için uygun olmadığını düşünüyorum. Onlar biraz hassas.

cool113
31 Ağustos 2013, 23:29
scooter motosikletime castrol edge 5w 40 tam sentetik 4 lt arabalar için olan bidondan alıp koyuyorum. hiçbir fark göremedim hatta performansı daha iyi oldu. kışın sabahları daha rahat çalışıyor. 4 lt tam sentetik yağı 70 TL alıyorum.

tahsins
31 Ağustos 2013, 23:29
Motosikletinizi satiliga çikardiginizda,
alicinin bu konuyu görmemesi için dua ederek ve Allah'in dualarinizi kabul edecegi varsayimindan hareket ederek istediginiz yagi kullanabilirsiniz.
Ha motorunuzu satabilirmisiniz?
Onu bilmem.
Ama ben asla almam alana da hayirli olsun.:P

niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..

serdar1547
31 Ağustos 2013, 23:38
ben arabanın yağ değişimi geldiğinde gidiyorum 4 litre yağ alıyorum,2,800 ml arabaya koyuyorum kalan 1,200 ml ise motora koyuyorum...arabaya 200 ml eksik koyuyorum her seferinde motora da arabanın km ne zaman dolarsa koyduğum için ikisine de haksızlık yapmadığımı düşünüyorum.motordan çıkan kötü yağ ile de zinciri yağlıyorum,diş fırçasıyla....aslında bu kadar pinti değilim ama nedense bu bende alışkanlık oldu,hep böyle yapıyorum artık.
motorun yağını km göre değiştirmiyorum,arabaya ne zaman alırsam o zaman değiştiriyorum.bazen motorun yağını 1,000 km de değiştiriyorum bazen 4,000...arabanın km sine bağlı yani.uzun süredir bunu yapıyorum arabada da motorda da sorun yok

COQ
31 Ağustos 2013, 23:46
niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..

Umarim memnuniyetiniz uzun yillar devam eder.

dyavol-77
31 Ağustos 2013, 23:49
motosikletinde araba yağı kullanan arkadaşları uyandırayım önce debriyaj balatasıyla başlarsınız ,zamanla bu şanzıman ve hatta motor patlatmaya kadar gider.
araba yağıyla motosiklet için üretilen yağların yapıları çok farklı.araba en fazla 6-7 bin devir çeviriyor ama en küçük 125 cc motosiklette bile vites devri nereden baksan 4-5 bin dir.4 silindirli büyük makinaları hiç bahsetmiyorum bile.ben motorda 6 bin devirde vites geçişi sağlıyorum kaldı ki 14 000 de kesiciye giriyor motorum.
şimdi soruyorum size araba motoruna göre yapılmış bir yağ bu devirlere nasıl dayanacak? ve ya nereye kadar dayanacak?
o şimdilik birşey yok diyen arkadaşların motosikletlerinin ömrünü yemeye devam etsin...:farao:
biz bu memlekette 2. el racing motorsiklet alınmaz diye bilirdik ama,bu konuyu okudukdan sonra 2.el 125 cc bile alınmayacağına kanaat getirdim :farao:

Bu zihniyet(motosiklete-araba yağ koyan), yarın-büyük makine aldığında aynı şeyi yapacaktır.......o yüzden bu memlekette 4 silindir 30.000km'den sonra geberir (mantığı var). Adamlardan y.dışında motra anahtar değmeden 200.000 mil çeviren var(2004 cbr600f4i)...burada aynı makineden 100.000 km devireni görmedim-duymadım.....(motora 15-20 bin verir&yağ+y.fltr'sine 200-250 tl'yi çok görür):cherry::queen:

tahsins
01 Eylül 2013, 00:39
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..

Güzel Şale
01 Eylül 2013, 00:50
Sıfır km motosiklet almaktan başka çare yok!

serdar1547
01 Eylül 2013, 00:53
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..
vallaha abicim ne yağın zamanına dikkat ediyorum,ne yağın miktarına,ne de araba yağıymış kamyon yağıymış ona....ama motorlarımın hiçbiri beni üzmedi üstelik hepsi de çin malıydı,bundan iki hafta önce eski motorumu sattığım adama denk geldim,motor hala taş gibi diyor,çok temiz diyor.

dyavol-77
01 Eylül 2013, 01:15
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..

Ben de kurye'yim( 12 cb125e var-56.000km'de)Sıfır'dan beri bende ve sürekli castrol power yağ kullandım(günde ort. 200 km geçiyorum- 4000 km^'de bir yağ değişirim)-bu saate kadar yağ-f.balata-buji-h.filtre harici herşey fabrikasyon
Ayrıca o mok attığın cbf 150'ler ve cb125e'ler bizim için gözde kur. motorlarıdır. İstanbul'a bi ara uğrarsan şöyle etrafına bi bak her yer cbf,cb sonra ybr ( yer-gök...) bir-kaç tvs :cherry: Senin ^^SALKAN^^dan, ara-ki bulasın :)
UCUZ MAL alacak kadar zengin değilim:sunny:

Thracian
01 Eylül 2013, 01:29
Ben her konuda aşırı pimpirikliyimdir özellike motosiklet dedin mi akan sular durur.O yüzden kullanma klavuzunda kaç numara önerdiyse o numaraya göre iyi bir marka 4T yağ kullanmaya özen gösteririm.Eski motosikletimde Castrol'ün 10w40 4t yağını kullanıyordum bulunduğum bölgeye yaz-kış iyi performans veriyordu.Yeni motosikletime servis Motorex'in 10w40 4T yağını kullandı.Şahsen motosiklete araba yağı kullanımını pek önermiyorum.Özellikle vites kutusu ve motor yağı ayrı olmayan motosikletlerde motor yağı hem vites dişli yağı hem de motor yağlamada görev yaptığı için 4T yağ kullanımı önemli.Motosiklet motoru arabalara göre daha fazla devir çevirdiği ve dolayısıyla daha fazla ısındıkları için 4T yağların bileşimi biraz daha farklıdır.Araba yağı ile de motosiklet gider ama ne kadar gider ne kadar performans verir orasını bilemem.

Thunderwolt
01 Eylül 2013, 02:05
motorumu satılıga cıkartıgım gün yagın degişmesi gerekiyordu kmsini doldurmuştu. gittim 4 litre motul yag aldım 2 hafta sonra motorumun satılacagını bile bile kaliteden zarar gelmez :)

numangokce
01 Eylül 2013, 04:35
titan tipi cg tarzı motorlarda 20w50 4t araba yağı kullanılabilir. İteceklidir. Egzantrik zinciri falan yoktur. 11 yıl titan bindim. Kullandığım yağların %80 i araba yağıydı. Hiç bi zararını görmedim. Ybr cbf tarzı egzantrikli motorlar için uygun olmadığını düşünüyorum. Onlar biraz hassas.

benim kullandığım da cg tip motora sahip bir motosiklet. yine bahsi geçen abimin tavsiyelerinden birine uyup bunu tercih etmiştim. etrafımda ybr gibi üstten egzantirikli motor kullanan arkadaşım yok. Ama öğrendiğim iyi oldu.

Alper Kaya
01 Eylül 2013, 04:54
niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki :)

ferdinandd
01 Eylül 2013, 05:11
Motorunun yaratıcı mühendisleri tarafından özellikle belirtilmemişse yağın mevsimi olmaz :) Kullanım kılavuzlarına bu yüzden tüm standartları ile detaylıca yazarlar.

Yağın mevsimi olsaydı, kışın Salco wolf ile BMW 1200 GS, 10W-30 yağ kullanırdı veya daha ince bi yağ :)

Bu yüzden kılavuzda yazan TÜM standartlara uymak iyidir, uymayanları uyarmakta iyidir :)

Sigara içen bir insan 80 yıl yaşayabilir, içmeyende yaşayabilir :) Sigara içenin tüm hastalıklara direnci ve yaşam kalitesi her zaman daha düşüktür, herhangi bi sebepten her an küt diye gidebilir!

Bu yağ sorusu biraz böyle bişey olmuş :)

Benim şahsi görüşümse, canını taşıyan alet margarinle bile çalışabilir o sorun değil, ama yarın bigün ölme ihtimali diğerlerinden herzaman çok çok öndedir.

Tek dileğim motosikletinin öldüğü gün üzerinde kimsenin canı olmasın, gerisi mühim değil :)

HEROCAN35
01 Eylül 2013, 05:24
ben eski hurdayıca sattıgım motora koymuştum bi kere acayip duman atmıştı şuanki motoruma devamlı castrol acteva 20 / 40 4t motor yagı kullanıyorum normalde 14 tl ye alıyordum en son bayramdan önce 15 tl ye aldım memnunum da

sadece size kullanmayın diyebilecegim ucuz motor koruma yagları var hani galericiler veya motoru bitik motorsikletlerini duman vs. atmasın diye konulanlar sakın sakın ismi cismi belli olmayan bi markanın korumalı yagını alıpda motorunuza koymayın

geçenlerde devamlı motorumun arıza vs. işlerini yaptırdıgım ustanın dükkanına gittim elinde 100 lük cup silindir üst kapagı söylenip duruyo elinde tornavida sürtüp duruyo usta ne iş gene kim kızdırdı seni dedim elindeki kapagı gösterdi kapak resmen hani düz beton evlerin çatılarına yagmur sızdırmasın diye filinko tsürerler bi zaman sonra boya gibi kabuklanır aynen öyle tornavidayı sürttükçe kabuk kabuk kalkıyor

bitane sıfır silindir çıkardı rafdan cup a taktı üst kapak da takıldı egzantirik zinciri vs. herzamanki prosedür motor yaglama yapmıyor motorun sahibi geldi o sırada hay gelmez olaydı :queen: bu motora hangi o.ç. koruyucu koydu demezmi adam yok ben koymadım oglan bi sefer benzinlikte yag koydurmuş diyo tamircide yaw geç onu adam benzinlikte yag koymaz açık veya kapalı yagı satar yagı sen koyarsın

neyse öyle yada böyle ugraşa ugraşa yaglama yaptırdı yag pompasını temizledi adam komple usta bu motorun şanzımanını yaralım parası neyse vereyim diyo usta yok abi bana 500 tl versen yinede ugraşmam motoru çalıştırır teslim ederim diyo dedim usta yap işte parasıyla degilmi (mantıken) geçenlerde ybr açtım 3 gün ugraştım diyo arkadaşlar gözümle görmesem inanmam adam benzine yatırıyo parçayı yinede banamısın demiyo

Wazaa.35
01 Eylül 2013, 05:48
sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki :)

Ah şu honda yokmu:) 2006 model motor tek marşla çalışmıyorsa zaten o bozulmuştur hocam benim motorumda 2007 model maşallahı var.Markalara kurulmayalım araştıralım,binelim,test edelim ona göre alalım.Bir servis kötüdür marka kötü değildir.Bende çok çin malı kullandım tepe tepede kullandım hayrını gördüm kötü serviste gördüm,ama adamlar tek telefonla yetkisini elinden alabiliyor.Çin malı olmasaydı insanlar mobylette e biniyor olucaklardı.

Ben motosikletim için en iyisi ne ise daima onu kullanırım sizede tavsiyem odur.Arabalar gibi 2500devirde gitmiyosunuz motorunuza yazık kimse kimseyi kandıramaz.Koskoca firmalarda size extra fiyat koyup araba yagını iteleyemez.Ben 2500kmde bir değiştiririm araba gibi değildir sanzımanada motorada aynı yağı kullanıyoruz çünkü daha çok yıpranıyor

Bedavacı armut piş agzıma düş zihniyeti oluşmuş,herşey en ucuzu olsun yağı suyu dandik benzinide az yaksın arıza yapmasın heryere götürsün,bozuluncada çin malıydı zaten olcağı bu dersin ama hakkın yok.
Benim için motor bir ulaşım aracı değildir.öyle olsaydı yayardım kıçımı açardım klimayı arabayla giderdim.

Alper Kaya
01 Eylül 2013, 06:48
Ah şu honda yokmu:) 2006 model motor tek marşla çalışmıyorsa zaten o bozulmuştur hocam benim motorumda 2007 model maşallahı var.Markalara kurulmayalım araştıralım,binelim,test edelim ona göre alalım.Bir servis kötüdür marka kötü değildir.Bende çok çin malı kullandım tepe tepede kullandım hayrını gördüm kötü serviste gördüm,ama adamlar tek telefonla yetkisini elinden alabiliyor.Çin malı olmasaydı insanlar mobylette e biniyor olucaklardı.

Ben motosikletim için en iyisi ne ise daima onu kullanırım sizede tavsiyem odur.Arabalar gibi 2500devirde gitmiyosunuz motorunuza yazık kimse kimseyi kandıramaz.Koskoca firmalarda size extra fiyat koyup araba yagını iteleyemez.Ben 2500kmde bir değiştiririm araba gibi değildir sanzımanada motorada aynı yağı kullanıyoruz çünkü daha çok yıpranıyor

Bedavacı armut piş agzıma düş zihniyeti oluşmuş,herşey en ucuzu olsun yağı suyu dandik benzinide az yaksın arıza yapmasın heryere götürsün,bozuluncada çin malıydı zaten olcağı bu dersin ama hakkın yok.
Benim için motor bir ulaşım aracı değildir.öyle olsaydı yayardım kıçımı açardım klimayı arabayla giderdim.not:2011 model sıfır hyosung gt250r alıp 16.800km kullandım sattım ilk aldığım günden sattığım güne kadar tek marşta çalışmadığı bazende hiç çalışmayıp itmek zorunda kaldığım günler oldu k.bakmayında insan sıfır aldığı malı 700km deyken itince morali bozuluyor he bunları yaşadım yaşarkende bakabileceğimin en iyi şekilde bakmama rahmen oldu yani anlıycan sana katılmıyorum ilk 1 metnine itafen

adanalı
01 Eylül 2013, 08:10
arkadaşlar,arşivimden yağ ile ilgili önemli bilgi.uzundur ama mutlaka okumanızı tavsiye ederim.


ALINTIDIR.
Öncelikle, yüksek devirli motorlara sahip olan sürücüler için yağ inanılmaz önemli bir maddedir. Yağlamanın önemini ve kısa bilgileri aşağıda sizlerle paylaşıyorum. Tüm motosiklet ve araç sahiplerinin okuması gereken bir yazı olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle YAĞ Nedir ve Görevi Nedir ile başlayalım ;
YAĞ motor bloğunuzun içinde bulunan ve aktarma organlarını meydana getiren metal parçalarının sürtünmeden dolayı aşınmasını önleyici kimyasal bir maddedir.

Motor yağı, motorun tüm hareketli aksamı üzerinde film şeklinde ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bu da tekerleklere daha fazla güç aktarıldığı anlamına da gelir. Motor yağı içerdiği deterjan mineralleri sayesinde motoru temizlemeye de yardımcı olur. Pasa karşı korur ve aynı zamanda silindirlerin çevresindeki aşırı sıcağın bir bölümünü kartere indirmeye yardımcı olur.

Motorlarınıza uygun Yağ seçenekleri ve hangisini seçmeliyiz konusuna gelince ;
Yağ çeşitleri olarak 2 kategoriyi ele alabiliriz; Sentetik Yağlar ve Mineral Yağlar.

Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır? Hangisini kullanmamız gerekir karar verelim?

Mineral yağlar, petrolün islenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, baz yağın çeşitli kimyasal işlemlerden geçmesinden sonra laboratuar koşullarında insan eliyle üretilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karsı daha dayanıklıdır.

Sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.

Bizim motorlarımız için TAM SENTETİK ya da YARI SENTETİK yağları kullanmamız gerekir. Kullanım alışkanlıklarınıza göre bunun seçimini yapabilirsiniz. TAM SENTETİK yağ daha ince olup yüksek devirlerde daha iyi performans vermekte ve daha dayanıklı bir yapıya sahiptir.

Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.

İnce yağ motora zarar verir mi?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, motorunuza uygun ve üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.

Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikâyetleri oluşmaktadır
Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan hohlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır

Viskozite Derecesini Seçmek
En bilinen viskozite sınıflandırmaları şunlardır: SAE (Society of Automotive Engineers) siniflandirmasiSAE sınıflandırması diğerlerinden farklı olarak yağı düşük ve yüksek ısılardaki viskozitesine göre sınıflandırır, dolayısıyla bir miktar daha ayrıntılı olduğu söylenilebilir. Ancak en bilinen ve en çok kullanılanı olması sebebi ile ilk sırada

SAE sınıflandırmasını inceleyelim;
SAE sınıflandırmasında derece W harfi ile ayrılan iki rakamdan oluşur. W, winter yani kıs anlamındadır ve yağın düşük sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Örneğin 10W–40 takı 10W gibi. Bu, ayni zamanda yağın temel viskozitesidir, yani polimer eklenmeden önceki asil viskozitesi. Bu rakam ne kadar düşük olursa yağ o kadar ince olacağından, bu bize ayni zamanda yağın düşük ısılarda ne kadar akıcı olacağını ve motorun ne kadar kolaylıkla çalışacağını da gösterir. İkinci rakam yağın yüksek isi viskozitesini verir. 10W–40 takı 40 gibi. Bu rakam ne kadar yüksekse, yağ sıcakken o kadar viskoziteli, yani kalın demektir.

Ayni viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
Yağın içerisindeki temel yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.

Motorlar neden Yağ Eksiltir?
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakin tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.

Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.

Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.

Sabahları bazen motorun zor çalışması motor yağı ile ilgili bir sorun mudur?
Araçlar soğuk havalarda bazen zor çalışabilirler. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
Burada ÇOK DİKKAT etmeniz bir diğer konu ise; motorunuz tam anlamı ile ısınmadan (Azer da devir göstergesindeki ilk baklanın yanıp sönmesi daha motorun tam anlamı ile ısınmadığı anlamına gelir, sürekli yanmaya başladığında motor yeterli sıcaklığa ulaşmış ve tam yağlama yapıyor demektir.) kesinlikle yüksek devirlerde motorunuzu KULLANMAYINIZ! En fazla hasarı ilk çalıştırmada ve ısınmadan yüksek devir çevirerek motorunuza vereceğinizi UNUTMAYIN!

Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir hatta aracınıza zarar verebilirsiniz.

Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
Eklenen yağın ayni viskozite derecesinde, ayni API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır.

Sonuç :
Her yağ, mümkün olan en yüksek performansı vermek üzere formüle edilir. Bu sebeple, yağınız zaten kaliteli ise hiç katkı eklememek, yok kaliteli değil ise de katkıya para vermek yerine yağı daha kaliteli seçmek en iyisi. Sadece gidip motorunuza göre raftaki en kaliteli yağı âlin ve mümkün olduğunca markadan markaya, mineralden sentetiğe, değişik viskozitelere geçmeyin. Performans ihtiyacınız ne ise, ona uygun bir yağ seçin. Evet, seçtik yağlar mineral yağlara oranla hatırı sayılır derecede pahalıdırlar, ancak daha uzun ömürlüdürler ve sağladıkları koruma da mineral yağlara oranla çok daha fazladır

namk
01 Eylül 2013, 08:14
Uzun yıllardır Harleye binerim,çok km. ler oldu. 20/50 yağ her 3.000.km.de değiştiririm hiç bir şey olmadı.

cenkito
01 Eylül 2013, 09:32
adana da gördüğüm motor tamircileri castrol dizel yag koyuyor,

tabi teneke fiyatı da göz önüne alınmalı.

ben ise litresi 17 TL den PO maximoto 10W-40 4T sentetik kullanıyorum.

kullandıgım yagdan da memnunum.

önemli olan bence araba yaglarının debriyaj balatalarına olan etkisi.

kimisi kacırma yapıyor filan diyor, ama ben denemedim

ona bakarkanız arkadasım bor kattı yaga debriyaj kacırmaya basladı balata öldü.

kullanıp memnun oldugunu söyleyende var :silent:

dyavol-77
01 Eylül 2013, 09:56
sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki :)

Doğru söze ne hacet!!!:wiinkk: 2006'da ^^SALCAN^^ var mıydı hatırlamıyorum da...olsaydı bile çoktan KARACA_AHMET(z.kuyu) dibini boylardı....:queen:

blt_59
01 Eylül 2013, 10:02
....................

çelikatlı
01 Eylül 2013, 10:38
motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...

E_N
01 Eylül 2013, 11:36
motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...


Sus söyleme
Bir şey söyleme artık
Sus söyleme
Her şey gereksiz artık
Bana düşen dönüp de gitmek
Sonunda elimde kalan
Bir avuç hüzün ve keder
Zülfü Livaneli

dyavol-77
01 Eylül 2013, 11:49
Sus söyleme
Bir şey söyleme artık
Sus söyleme
Her şey gereksiz artık
Bana düşen dönüp de gitmek
Sonunda elimde kalan
Bir avuç hüzün ve keder
Zülfü Livaneli

Ha....ha..ha. süper-günün özeti olmuş....:cherry::):queen:

Arda_Karaca
01 Eylül 2013, 12:04
motorunuza eziyet etmeyin 20 30km,de bir 5tl benzine veriyorken 2000km,de bir 25tl veremiyorsanız vermek dokunuyorsa. ne diim bilmiyorumki sözün bittiği an...

:cat::cat::cat:

yokum
01 Eylül 2013, 12:10
Motorumu şanzıman yağı ile motor yağı ayrı olduğundan zaten araba yağı kullanıyorum. Castrol 10 40