PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 100cc motosikleti 125cc yapma planı



yasin.33
28 Ağustos 2013, 21:16
Merhaba
100cc motosikletim var 125cc yapma fikri birkaç gündür aklımı kurcalıyor.
Yarın tamirciye gitcem bakım vs. için.
Önceki gittiğimde yaşını almış bir amca vardı. bd 100 motosikleti 125cc yapmış. Biraz muhabbet ettik, çekişinde çok fark oldu, yakıt fark etti de fazla fark etmedi, diyor. Dediğine göre sorun da çıkarmamış.
Arkadaşla konuşurken o da benim motordan alacakmış, direk 125cc yapcam alınca diyor.

1-Sizce yaparsam başıma bela olur mu?
2-Sonradan benzini içme gibi durum olur mu?
3-Memnun kalmazsam eski parçaları taksam düzelir mi?
4-Krank değiştirmek gerekir mi? Amca tek silindir değiştirdim dedi?
5-Ayrıca ön düzeni 3.25 düşürsem 18 jantla çamurluğa vurur mu? Arkadaş yaptırmış, (ne kadar düşürdü bilmiyorum) tak tak vurdu, 17 jant yapmadan olmaz, dedi. Sizce dediği gibi olur mu? Öyle olursa gerek yok böyle kalsın.

Satarken zarar vs. önemli değil. Lise 4e kadar binerim zaten. İyi bakarım motosiklete ama o zamana kadar hali kalır mı bilmem.

Son olarak da not: Forumdaki konuları taradım ama istediğim bilgileri alamadığım için konu açtım.

Şimdiden teşekkürler. Yarın tamirciye gideceğim acilen fikirlerinizi belirtirseniz sevinirim.

tr100a
28 Ağustos 2013, 21:56
ben cub u yaptım kesin değişmesi gereken parçalar krank. silindir. piston sekman. silindir kapağı. komple karbüratör ve eksozda değişse iyi olur
bunlardan biri değişmese olmaz

yasin.33
28 Ağustos 2013, 22:00
arkadaşla da görüştüm onu 150cc yaparken yapman gerek dedi öyle yaparsam bayağı pahalıya patlar da kaça patlar

bunu istememin sebebi 5 vites olunca çok çabuk hızlanıyor 30 40 saniye gibi bir sürede son hıza ulaştırıyor

tr100a
28 Ağustos 2013, 22:15
senin krank 49.5 mm piston çapın 50 mm hesaplayalım
pi x r kare = silindirin alanı x h = silindirin hacmi
3.14 x 625 = 1962.5 silindirin alanı x 49.5 = 97.14 senin motorun hacmi
52 mm piston takacak yarısı 26 x 26 = 676

3.14 x 676 = 2122.64 x 49.5 = 105 cc yapar 125 cc olmaz

49.5 seninkrank ana kol ile piston kol yatağı arasındaki mesafe bu 125 cc de 54-55 mm olması lazım ki çekişi artsın
piston çapı 125 cc de 54 mm civarı kumpasla ölçtür
27 nin karesi 729

729 x 3.14 = 2289 silindirin alanı X 55 = 125.8 cc olur motor

hic bir motosiklet tamircisi bu hesabı yapıp senin motorun hacmi bu oldu diyemez sadece sallar

yasin.33
28 Ağustos 2013, 22:23
abi sonuçta sadece silindirle kurtulamıyoruz değil mi ?

tr100a
28 Ağustos 2013, 22:59
malesef motoru yaptırınca şanzıman dişlileriylede oynaman lazım ki motorun hızlı gidebilsin

yasin.33
28 Ağustos 2013, 23:30
neyse ya peki çok çabuk son hıza ulaşıyor vitesi çok atif kullandırıyor ona çare var mı forumda görmüştüm hem hızı artıyor hem de motor rahatlıyordu

canerol
28 Ağustos 2013, 23:49
neyse ya peki çok çabuk son hıza ulaşıyor vitesi çok atif kullandırıyor ona çare var mı forumda görmüştüm hem hızı artıyor hem de motor rahatlıyordu

ön dişliyi arttırınca vites aralığı uzar.

koray4235
28 Ağustos 2013, 23:51
malesef motoru yaptırınca şanzıman dişlileriylede oynaman lazım ki motorun hızlı gidebilsin

sadece silindir ,üst kapak, grank , karborator , deiştirmek yeterli deilmi şanzumanda ne dislisi deiştircez?

tr100a
29 Ağustos 2013, 00:00
100 lük motor 6.5 beygir 125 cc yaptın oldu 10 beygir daha kuvvetli fakat motor devri aynı hızın artması için en basiti şanzıman çıkışındaki dişliyi büyütücen

Ose
29 Ağustos 2013, 00:36
Beyler hiç oynamayın benim cub çok az yakıyordu 500km bakımını yaptırırken biraz ayar ver dedim ustaya 90km yapıyorum en fazla rodajda daha eskidende aynıydı biraz çekiş arttı lakin busefer su gibi benzin içmeye başladı bin pişman oldu ...ama hissedilir derecede fark var..

shooter1
29 Ağustos 2013, 00:50
nedir bu hız sevdası sanki hız yapabilceğiniz pist var abi ben 100 yaptım mı tamam diyorum bundan sonrası sakata getirir insanı hız yapan biri var burt munro bunun motoru görün grenaj kısmı nasıl diye

yasin.33
29 Ağustos 2013, 09:16
125cc hız makinesi mi ? sadece çekişi artsın güçlensin istiyorum.

Karlıyollar
29 Ağustos 2013, 10:42
Sonra motorum kilitlendi diye konu açabilirsin.
Gerek yok böyle şeylere boşuna masraf.
Zaten cuplar şehiriçi motordur fazla çekişe gerek yok sonuçta enduro yapmıyacaksın ya.

Tİme_shİft42
29 Ağustos 2013, 10:49
Ön disliyi bir numara büyügü ile degis

Ama 125 cc gibi olmaz gene

cool113
29 Ağustos 2013, 10:58
bence bu kadar parça parası vereceğine 100 cc motosikletini satıp üzerine biraz ekle 125 cc motosiklet al. cebinden daha az para çıkacaktır, orjinalliğide bozulmayacaktır.

yasin.33
29 Ağustos 2013, 11:13
onu yapamam işte motor bana hediye dedemden satarsam ayıp olur motor cup değil cg tipli olanlardan yardım etseniz forumda gördüm arkadaşla konuşup yaptırdığında sıkıntı yapmış mı vs. konuşacağız ama önce sizlerin de fikirlerini alayım dedim

cenkito
29 Ağustos 2013, 11:23
arkadasım cok abartı bişeye cıkartmazsan sorunsuzca binersin.

ama yapan ustana ve kullandıgın uyumlu parcaların kalitesine baglı.olmaz diye bişe yok.

ben kendi 150 cc cross motorumu evde kendim 210 cc ye cıkarttım.

yaklasık 4000 km oldu yag değişimi dısında masrafım olmadı.

eskiden birinci vites stop ettiği rampaları şimdi iki de pati atarak cıkıyor

ama piyasada yarıslar için hazırlananlar gibi üst nokta yaptırma motor elinde patlar

zaten çinli motorların motor parcalarının cogu 100-125-150 hatta 200 cc de de aynı

yaptırabilirsin ama modifiye olayını abartmadan :cat:

yasin.33
29 Ağustos 2013, 11:26
yarışlık gözüm yok yakıta dayanılmaz o zaman :) arkadaş 150cc yapmış 125ccyi ama o 200 üst kapak 200 karbüratör fln yaptırmış bayağı masraf yaptırmış peki tek silindri değiştirmek yeterli olur mu 125cc için ?

cenkito
29 Ağustos 2013, 11:33
ben 150 lilik motoru önce silidiri değişip 166 cc yaptım, kesmedi..
sonra sadece krank silindir değiştim cok farketti.gayet ii oldu.
daha sonra ayar gayar için üst kapagı sökerken vidaları yalama oldu gittim 200 lük üst kapak aldım cok az daha iyi oldu.

halen orjınal karburatörle kullanıyorum, şimdilik değişimi de düşünmüyorum.

yalnız 125 cc motorrların krank kolundaki delik (pistonun baglandıgı, piston piminin gectiği) cogunda 13perno (13mm) diye biliyorum.

150 lilik pistonlar(çapı 62mm olan) ise 15perno. eger 13 perno 62 piston piyasada varsa sorunsuzca yaparsın.

yoksada kranktaki biel kolunu uygun olanla değişebilirsin, ama bunun için kartelin komple acılması gerek işçilik masrafın artar.

zaten komple actırdıktan sonrada istersen 200 olarak da toplatabilirsin.

bu işlemler sonunda motorun cekişinde atla deve kadar fark göreceksin.

yani sana demem o ki yapmısken eger uygun parca varsa piyasada

125 değilde direk 150 olarak tak silindiri pisman olmazsın

yasin.33
29 Ağustos 2013, 11:39
o kadar uğraşmayalım 125cc olsun 13 pernolu silindirle kurtarabilir miyiz?

cenkito
29 Ağustos 2013, 11:50
125 yeter dersen kurtarırsın ama alacagın zaman arastır varsa 62mm 13 perno tak.

ama karteldeki silindir gömlek acıklıgı kurtaracaksa sorunsuzca onuda takarsın.

62mm silindirin gömleği yaklasık 66-67mm olabilir ölçmedim.

mevcut silindiri sökünce belli olur o acıklık resimdeki yerden bahsediyorum

http://www.hizliresimyukle.com/images/2013/08/29/zHyeN.jpg

burada da ben motorumu yaparken ki resimlerim var

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/97268-mondial-150-x-treme-max-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-85.html

eski fabrikasyon ramzey 200 crosslar 3 vites dişlisini kırarmıs.

yeni versiyon RKS200 croslar 1 . vites dişlisini kırıyormus

ama 5000 km oldu benim sonradan olma 210 cc motorumda allah nazardan saklasın hiçbir sorun olmadı

beko12345
29 Ağustos 2013, 11:59
Lise4 e kadar o motora bineceksin ha ? Kaç yaşındasın ? Ehliyeti sormuyorum bile çünkü olmadığına eminim ...

mahsunkul
18 Temmuz 2015, 12:22
mondial 100 prince henüz yüz km de eşimle biniyorum genelde çekişte sorun var hız tutkum yok lakin iyi bir çekiş için acaba ne kadar masrafla 125 veya 150 cc yaptırabilirim tam randuman için ilk beşyüz bakımnı yaptırdıktan sonra değişim olurmu saygılar

Mamba09
18 Temmuz 2015, 12:54
boşuna para harcamayın arkadaşım ya. olmayacak, o motor 20-30 kilometre hızlı gitse de, o güven hissi olmayacak. niye o kadar para harcayıpta uğraşıyorsunuz bunlara. en azından alın elinize alet takımını kendiniz yapın ki "haa öğrenmek için yapıyor" diyelim. bırakın abi bu işleri. 100lüğü 125lik yaptın ne fark etti? adam gibi bir lastik alın o paraya, viraj yapın. yada o parayı benzin parası olarak kullanın uzun bi gezi yapın. eminim daha çok zevk alacaksınız.

sizin sorunuza gelirsek, bence altınızdaki motoru satıp 125cc yada 150cc başka bir motosiklet almak daha kolay ve ucuz olur.

cenkito
18 Temmuz 2015, 13:04
Bu basliga daha once yazdigim gibi isi abartmadan standart olarak 125 yada 150 cc yapilabilir
SORUNSUZ olarakda uzun sure kullanilir

3,5 yil oldu yag ve debriyaj balatasi haricinde
parca degismedim
keyfi olanlar haric

cankobar
03 Ağustos 2018, 13:58
konuyu hortlatma pahasına bu mesajı yazma gereği duydum çünküçoğu forumlarda ki konularda da olduğu gibi bu konuda da yine düz mantık at gözlüğüyle işin kolayına ucuzuna kaçmayı seven ve bu yönde tavsiyede bulunan şahıslar var! adam motoru nasıl güçlendiririm diye soruyor gelen cevap onu sat güçlüsünü al hiç uğraşma oluyor! soruyu soran aptalda bi siz mi akıllısınız,onun aklına gelmiyo da bi sizin mi aklınıza geliyor bu dahiyane fikir!
madde 1: 100 cc altı motorlar vergiye ve trafik sigortasına tabi değildir,dolayısıyla 125-150 cc lere göre daha avantajlıdır.
madde 2: ruhsatta 100lük gibi görünürken aslında 125 yada 150 lik olması için harcanan paraya değer en azından boşuna sigorta ve vergi parası ödeyeceğime keyifle düşük cc motorumu modlarım yoluma bakarım hem özel hemde güzel bi motor sahibi olurum.
madde 3: ucuzcu ve kolaycı yorumcu arkadaşlar belli ki parasız ve tembel kişiler,unutmayın ki kalite zor ve pahalıdır!!!
madde 4: yeterince açıklayıcı oldum sanırım birdahada bööle abuk subuk yorumlar yapılmaz heralde.

janset1604
03 Ağustos 2018, 18:08
Silindir üst kapak ve piston değişimiyle sıkıştırma oranını da ayarlarsan bir miktar güç elde edebilirsin. Kendin yap, en azından temel motor mantığını anlamış olursun bir işe yarar. Gaziantep'te yaşıyorum ve burada çok ilginç cg motorlar var. 200 ns, cbr 250 gibi motorlar bile yetişemiyor hızlarına ve çekiş güçlerine. Motorun her yerini tornada değiştirip düzensiz çalışan, ilk fırsatta piston kitleyecek motorlar yapıyorlar. Her hafta birisi o aşırı modifiyeli motorlar yüzünden hayatını kaybediyor.

Hobi olarak 100 cc motosikletin pistonunu ve silindirini değiştirip 110-115 cc yapmanın ne motora ne de kullanıcısına zararı olur. Zaten cg silindir setleri oldukça ucuz. Farklı bir deneyim yaşamış olursunuz. Ancak aşırıya kaçıp, cg şasesine korkunç güç üreten bir motor yapmaya kalkmak tek kelimeyle ahmaklık.