PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha r1 = ses ?



Görkem_
28 Ağustos 2013, 02:23
Bu iki oluyo, foruma böyle ufak şeyler icin konu acarak kalabalık yapıyorum.Tekrar kusuruma bakmayın...
Altın elbiseli adamı takip edenler bilir r1 in Türkiyede tutmadığını ve sebebininde sesi olduğunu söylemişti.Virajda gaz acabilmek icin silindirler eş zamanlı ateşleme yapmıyomuş ve bunun sonucundada seste boşluklar oluşuyomuş, yani formula 1 aracı gibi yırtına yırtına değilde daha hyosungvari cıkıveriyomuş ses...
Şimdi benim asıl sorum şu, bu asitmetrik calışan silindirlere belirli bi yılda gecişmi yapıldı, yoksa r1 oldum olası böyle mi ?
Yan sorumda şu, bazı videolarda bakıyorum gerçekten sesi cok kötü olan r1 ler var, bazılarında ise durum tam tersi.Şimdi böyle olunca, acaba iş iyi bi egzoz tamı bitiyo diye düşünüyorum ama bilgim yok, fikrim yok, sadece sorularım ve tahminlerim var.

Şimdi varımı yoğumu ortaya koyup ilk defa büyük bi makina alıcam, sonradan pişman olmak istemiyorum.Araştırıp bulamadığım şeyleri size soruyorum.

COQ
28 Ağustos 2013, 02:40
Belirli bir yilda geçildi.
Daha önce yoktu öyle birsey.
Egzozla da alakasi yok.

Wazaa.35
28 Ağustos 2013, 02:41
Dediğin olay 2009 ve sonraki serilerde geçerli hocam.2008 e kadar normal sıralı 4,bildiğimiz 4silindir racing sesi yani diğerleriyle aynı sistem.

hisvarlar
28 Ağustos 2013, 02:44
Hacım son kasa r1 de durum böyle. Öncesi normal. Ayrıca varını yoğunu koyup büyük makine almanı önermem sonradan masraf çıkarsa üzülürsün. Birde devamlı otobana çıkıp gazlamayı falan düşünmüyorsan binlik sana gereksiz kalır gibi.

Görkem_
28 Ağustos 2013, 03:03
Cevap veren herkese teşekkür ederim.İcimi rahatlattınız valla.Zaten fiyatı uygun olması acısından 2004-6 arası temiz bi motor bulabilirsem eğer alıcam.


Hacım son kasa r1 de durum böyle. Öncesi normal. Ayrıca varını yoğunu koyup büyük makine almanı önermem sonradan masraf çıkarsa üzülürsün. Birde devamlı otobana çıkıp gazlamayı falan düşünmüyorsan binlik sana gereksiz kalır gibi.

Valla elimden geldiğince hem temiz bi motor bulucam hemde 2-3 yere göstericem hatta bi tanesi orjinal yamaha servisi bile olabilir, tabi önce bi arayıp sormak lazım varmıymış expertiz olayları diye.

Ben tabiki hayatımın birikimini koyucam ortaya; Şimdi yaş 21, kendimi bildim bileli hep calışırım ama tabiki okul hayatının yanında part time olarak + yazları vs... Gerçi öyle yada böyle ortada ciddi bi emek var, ben motor parası biriktiriyorum diye, ufak şişeye evden damacadan su doldurup doldurup okula getiren birisiyim yani :)

Söylemesi ayıp babamında maddi durumu iyi, ama motor konusunda beni engellemek amacıyla yardım yapmıyodu.En son zar zor ikna ettim, öyle yada böyle büyük bi motor alıcağımı anlayıncada para konusunda yardımcı olmaya karar verdi.O para vermesse alamıyacağımı düşündüğü icin vermiyodu.Şimdi ise vereceği paranın değiştireceği tek şeyin sadece ; alacağım motorun 2000-2001 model olmasından da 2004-2006 model olacağını anlayınca işler değişti tabi... Neyse fazla uzattım, motor ilerde masraf cıkarsada öyle cok zorlamaz bizi.

Ayda bi iki otobana cıkıp tatlı tatlı, ayarında, abartmadan gazlamaya cıkmayı tabiki düşünüyorum ama asıl zevkim o değil okula gitmek olucak.Okulum evime 47 km mesafede ve 45 km si E-5 : Halıcıoğlu-Kartal . Artık hyosungtan gerçekten sıkıldım... 3 yıldır, aynı gösterge, aynı elcik, aynı depoyu görmekten bıktım... Tamam o motorun verdiği fiyat/karşılık oranını başka hiç bişey veremez ama ben zaten tadını fazlasıyla cıkardım... Ha şuda var, benzin konusu yüzünden, hyoyla ayda 5 gün okula motorla gidiyosam r1 le 2 kere gidicem ama olsun, razıyım yani...

Green Arrow
28 Ağustos 2013, 03:51
Daha yüksek bir model temiz bir 600 lük baksan daha iyi olmaz mı ? her konuda çok daha ekonomik ve yeterli olur bence.

flame
28 Ağustos 2013, 04:29
Bende "kullanamazsın edemezsin" gibi şeyler demeyeceğim size.Bence 600cc biraz yüksek modelli baksanız ?En azından satış esnasında ve çıkaracak masraflar konusunda biraz daha rahat olursunuz.Üstüne üstlük şehir içi "kısır olma" sorunundan kurtulursunuz.

utkan35
28 Ağustos 2013, 10:17
R1 Neden Amerikan Arabası gibi ses çıkartıyor?
Crossplane Krank, Konvansiyonel bir 4 silindirli motosiklet motorunda pistonlar karşılıklı çalışırlar.


Dıştaki 2 piston tam tepedeyken, içteki 2 piston 180 derece terste, yani en aşağıda dururlar. Ateşleme sırası genelde 1-2-4-3’tür, patlamalar arası 180 derecedir, toplamda 4 zamanlı motorun 2 sefer olan yanma turu yani 720 derece tamamlanır. R1’in krankına Crossplane adı verilmesinin sebebi krankın bir tarafından bakıldığında piston pimlerinin X (cross) şeklinde hareket ediyor olmasıdır. Pistonlar birbirlerine 90 derecelik açıyla durur ve ateşleme düzeni 1-3-2-4’tür. Ateşleme düzensizmiş gibi bir izlenim yaratır. Ateşleme zamanlamaları, konvansiyonel sistemdeki gibi 180 derece aralıklarında değil, 270-180-90 ve 180 derecelerdedir. Yamaha’nın açıklamasına göre bu sistem sayesinde krank üzerindeki aşırı yükler minimuma indirilmiş, ve sürücüye daha iyi cevap veren bir motor çalışması elde edilmiştir. Egzozun tor tor biçiminde ses çıkartması ve R1’in Dodge Charger gibi çalışmasının sebebi, Crossplane krankların başlangıçta V8 silindirli Amerikan arabaları için tasarlanmış olmasıdır.

Alıntı http://www.motoron.com.tr/HaberDetay.aspx?ID=233

hisvarlar
28 Ağustos 2013, 11:59
Cevap veren herkese teşekkür ederim.İcimi rahatlattınız valla.Zaten fiyatı uygun olması acısından 2004-6 arası temiz bi motor bulabilirsem eğer alıcam.



Valla elimden geldiğince hem temiz bi motor bulucam hemde 2-3 yere göstericem hatta bi tanesi orjinal yamaha servisi bile olabilir, tabi önce bi arayıp sormak lazım varmıymış expertiz olayları diye.

Ben tabiki hayatımın birikimini koyucam ortaya; Şimdi yaş 21, kendimi bildim bileli hep calışırım ama tabiki okul hayatının yanında part time olarak + yazları vs... Gerçi öyle yada böyle ortada ciddi bi emek var, ben motor parası biriktiriyorum diye, ufak şişeye evden damacadan su doldurup doldurup okula getiren birisiyim yani :)

Söylemesi ayıp babamında maddi durumu iyi, ama motor konusunda beni engellemek amacıyla yardım yapmıyodu.En son zar zor ikna ettim, öyle yada böyle büyük bi motor alıcağımı anlayıncada para konusunda yardımcı olmaya karar verdi.O para vermesse alamıyacağımı düşündüğü icin vermiyodu.Şimdi ise vereceği paranın değiştireceği tek şeyin sadece ; alacağım motorun 2000-2001 model olmasından da 2004-2006 model olacağını anlayınca işler değişti tabi... Neyse fazla uzattım, motor ilerde masraf cıkarsada öyle cok zorlamaz bizi.

Ayda bi iki otobana cıkıp tatlı tatlı, ayarında, abartmadan gazlamaya cıkmayı tabiki düşünüyorum ama asıl zevkim o değil okula gitmek olucak.Okulum evime 47 km mesafede ve 45 km si E-5 : Halıcıoğlu-Kartal . Artık hyosungtan gerçekten sıkıldım... 3 yıldır, aynı gösterge, aynı elcik, aynı depoyu görmekten bıktım... Tamam o motorun verdiği fiyat/karşılık oranını başka hiç bişey veremez ama ben zaten tadını fazlasıyla cıkardım... Ha şuda var, benzin konusu yüzünden, hyoyla ayda 5 gün okula motorla gidiyosam r1 le 2 kere gidicem ama olsun, razıyım yani...

Hikayemiz nedeyse aynı :queen: Lakin ben birdaha racing alacağımı sanmıyorum. Enduro varken :) Ancak tekrarlıyorum, yazdığın şartlarda binlik gerçekten çok gereksiz olacaktır. Piyasa motoru diyebilirsin ancak 2007de çıkan 600rr kasa hem çok hafif hemde dengeli. Ve sakin kulanıldığında az yakan parça falan uygun bir makine. Değerlendir derim, ayrıca sesi r1 den güzel çıkar :)

Görkem_
29 Ağustos 2013, 00:09
Hikayemiz nedeyse aynı :queen: Lakin ben birdaha racing alacağımı sanmıyorum. Enduro varken :) Ancak tekrarlıyorum, yazdığın şartlarda binlik gerçekten çok gereksiz olacaktır. Piyasa motoru diyebilirsin ancak 2007de çıkan 600rr kasa hem çok hafif hemde dengeli. Ve sakin kulanıldığında az yakan parça falan uygun bir makine. Değerlendir derim, ayrıca sesi r1 den güzel çıkar :)
Ya yemişim sesini, ona bineceğime cbr 125 e binerim, 30 metre uzaktan zaten bi farkı yok.Ben motora hem binerken hem bi mekanda oturup motoru izlerken, makine olduğunu hissetmem lazım. 600rr o hissi bana hyo kadar bile yaşatamaz :) . Ki diğer yandan r1 den söz ediyoruz, motor tasarım harikası, 360 derece, tam olarak her acıdan inanılmaz yırtıcı bi görüntüsü var, kalıp, renk, keskin hatlar, herşey onda...


Bende "kullanamazsın edemezsin" gibi şeyler demeyeceğim size.Bence 600cc biraz yüksek modelli baksanız ?En azından satış esnasında ve çıkaracak masraflar konusunda biraz daha rahat olursunuz.Üstüne üstlük şehir içi "kısır olma" sorunundan kurtulursunuz.
Şimdi muhtemelen sizin kastettiğiniz motor alalen yeni kasa 600 rr ama ben sevmiyorum, ufacık, 125 lik motordan hallice...

Yeni kasa r6 desek fiyatları cok ucuk...
Yeşil renk 2005-6 ZX6r, Turuncu renk 2006 model 600 rr da alabilirim tabi cok temiz ve orantılı bi fiyata bulursam... Ama asıl gönlümdeki motor r1, bordo, kırmızı-beyaz, sarı, hiç farketmiyo hepsi birbirinden güzel... Tabi bütün renklerini sevdiğim icin r1 de seceneğim bol olucak ve büyük ihtimal alacağım motor odur.

flame
29 Ağustos 2013, 00:52
Ya yemişim sesini, ona bineceğime cbr 125 e binerim, 30 metre uzaktan zaten bi farkı yok.Ben motora hem binerken hem bi mekanda oturup motoru izlerken, makine olduğunu hissetmem lazım. 600rr o hissi bana hyo kadar bile yaşatamaz :) . Ki diğer yandan r1 den söz ediyoruz, motor tasarım harikası, 360 derece, tam olarak her acıdan inanılmaz yırtıcı bi görüntüsü var, kalıp, renk, keskin hatlar, herşey onda...


Şimdi muhtemelen sizin kastettiğiniz motor alalen yeni kasa 600 rr ama ben sevmiyorum, ufacık, 125 lik motordan hallice...

Yeni kasa r6 desek fiyatları cok ucuk...
Yeşil renk 2005-6 ZX6r, Turuncu renk 2006 model 600 rr da alabilirim tabi cok temiz ve orantılı bi fiyata bulursam... Ama asıl gönlümdeki motor r1, bordo, kırmızı-beyaz, sarı, hiç farketmiyo hepsi birbirinden güzel... Tabi bütün renklerini sevdiğim icin r1 de seceneğim bol olucak ve büyük ihtimal alacağım motor odur.

Biz size ne desek siz kafaya koymuşsunuz :D Ama bence ilk önce 600cc kullanın.1000cc zevkini sonraya saklayın.

wolrath
29 Ağustos 2013, 01:20
Ya yemişim sesini, ona bineceğime cbr 125 e binerim, 30 metre uzaktan zaten bi farkı yok..

bak bence bundan al.sesını bılmem de ,30m uzaktan dırek farkedılırsın...

http://www.bodrumdabugun.com/wp-content/uploads/2013/01/olumune-yaris-2.jpg

flame
29 Ağustos 2013, 02:24
bak bence bundan al.sesını bılmem de ,30m uzaktan dırek farkedılırsın...

http://www.bodrumdabugun.com/wp-content/uploads/2013/01/olumune-yaris-2.jpg

Ben nasıl kawa bağımlısıysam adam da 600rr'a laf edene dayanamıyor :D Bisiklet o bisiklet gitmez ufacık :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

Bu arada şaka geyik bir yana 636 hariç 600rr diğer tüm 600ccler ile aynı boyda...Nasıl ufak.Daha öncede görmüştüm ben bu yorumunuzu.Dikkat etmiyormusunuz acaba ?

wolrath
29 Ağustos 2013, 02:27
saka gıbı bence.kardesımız 12.08.13 te %90 RR alcam demiş...


http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/120335-buyuk-motorsiklet-fan-acma-muhabbetti.html#post3122905

hisvarlar
29 Ağustos 2013, 03:25
Görkem 2006 600rr movistar var bir abimizde. Düşünürsen pm atarsın.

Görkem_
02 Eylül 2013, 02:02
saka gıbı bence.kardesımız 12.08.13 te %90 RR alcam demiş...


http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/120335-buyuk-motorsiklet-fan-acma-muhabbetti.html#post3122905

%90 demişim işte, evet alabiliirim ama 2006 model ve öncesi olur tabiki.

velizrsln
06 Aralık 2014, 20:14
merhaba hocam konuyu açalı 1 yıl olmuş ama ben bugün yolda bir r1 gördüm sesi çok güzeldi yani sıralı silindirdi ve bu 2 şer 2 şer eş zamanlı patlamayı yeni yaptılar r1de, birde r6 veya diğer 600 lük ler dururken neden 1000 lik alıyorsun?