PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk motor kazam :)



Sayfa : [1] 2

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 17:12
saatte 60-65 km hızla gidiyorken bir anlık dalgınlık sonucu kırmızı ışığı geç farkettim ve keşke geçseymişim. durmaya çalıştım. arka frene bastım durmadı o an nedense kendimi durmaya odakladığımdan her iki frenede bayağı asılmışım :) derkeeeeen arkadan başladı sonra hem arka hem ön, motor altımdan kaydı. o anda hemen motoru bıraktım ve kendimden uzaklaştırdım. sol tarafıma düştüm. asfalt çok kaymaktı.kafam yere çarptı ve sürtündü. Tabiki kaskım vardı hiç bir şey olmadı. sol omzum dirseğim ellerim dizlerim sürtünüyorum tabi... montum kaskım dizliklerim vardı. kucakladılar beni. sadece eldiven takmamıştım. sağ elimin üstü yüzüldü. motorumda bir şey yok koruma demirim sağolsun :) bu ufak kaza bana o kadar çok şey öğrettiki....
korumalar candır çok önemli ne olursa olsun ne kadar kısa mesafe olursa olsun ne kadar sıcak olursa olsun çıkarmayın ve ben eldiveni takmıyordum her şeyi takın tam korumalı. biri eksik olmasın.
dalgınken motora binmek tehlikeli ve hızlı ve doğru kararı vermek çok önemli ben bunu kaydırana kadar yapamadım.
kayma anında toparlayamayacağımı anladığımda bıraktım ve kendimden uzaklaştırdım motoru...
hemen kalktım motoru kaldırdım ( o an bi güç geldi:) ) ve sağa çekip hem kendimi hem motoru kontrol ettim insanları sakinleştirdim ve yoluma devam :) ... doğruca ustama :) :bounce::cherry:

albaywolf
27 Ağustos 2013, 17:16
Korumalar varken 2 teker sanıldığı kadar tehlikeli olmuyor işte. Geçmiş olsun :)

sbr
27 Ağustos 2013, 17:16
geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. bir kazayı bu kadar gülümseyerek anlatman da enteresan olmuş.

cihan54
27 Ağustos 2013, 17:20
En kötü kazan böyle olsun.. Geçmiş olsun.

sailor33
27 Ağustos 2013, 17:29
Geçmiş olsun. Tekrarını yaşamamanız dileği ile. Bu da en azından tecrübe olmuştur sizin için. Fren yaptığınız da motorunuz kaymaya başladığını hissederseniz frenlerden elinizi ayağınızı çekin anlık olarak motosiklet kendini toparlayacaktır. Sonrasında daha kontrollü bir fren yaparsınız:cat:

Levsy
27 Ağustos 2013, 17:32
Geçmiş olsun. Frenlemen çok ama çok hatalı :)

Forumdaki bu konuyu (http://www.motosiklet.net/forum/alpaslan-kuzucan/29411-motosiklet-fren-teknigi.html) okursan iyi olur.

Ayrıca bu videoyu (http://www.uzmantv.com/motosikletle-acil-durumlarda-frenler-nasil-kullanilir) da izlemende yarar var.

C@LiMeRO
27 Ağustos 2013, 17:34
Geçmiş olsun..en son kazan bu olur inşallah :rendeer:

drsteel
27 Ağustos 2013, 17:35
Kaskın görevi bitmiş hemen yenilemen lazım bir sonrakimde seni korumAz geçmiş olsun panik fren yapacaksan arkayı sık önü sık bırak sık bırak o zaman dengeli durursun birde kavşaklarda sana yeşil yansa bile aniden duracakmişsın gibi kendini ayarla geçen gün kavşakta trafik polisi olmasına rağmen dolmuş önümden kırmızıda geçti riski en aza indirmiş oluyorsun

izmir3535
27 Ağustos 2013, 17:41
bebek lerde düşe kalka büyüyorrr.motosiklet kullanıyorsan kaza kaçınılmazdır:pale:.geçmiş olsun

nietzsche
27 Ağustos 2013, 17:47
bebek lerde düşe kalka büyüyorrr.motosiklet kullanıyorsan kaza kaçınılmazdır:pale:.geçmiş olsun

Kesinlikle katılmıyorum. Bisiklet değil bu. Biz de çocuk değiliz. Yaralarımız ve kırıklarımız artık eskisi gibi çabuk iyileşmiyor.

Düşüp kalkmaya hiç gerek yok. Eğitim ve kapalı alanlar var.

izmir3535
27 Ağustos 2013, 17:53
Kesinlikle katılmıyorum. Bisiklet değil bu. Biz de çocuk değiliz. Yaralarımız ve kırıklarımız artık eskisi gibi çabuk iyileşmiyor.

Düşüp kalkmaya hiç gerek yok. Eğitim ve kapalı alanlar var. evet sen motorunla kapalı alanlarda gez . hiç trafiğe çıkma ozaman. motosikleti hayatında yaşam biçimi haline getirdiysen mutlaka ama mutlaka düşeceksin .bundan kurtuluş yok.sen nekadr usta olursan ol biri gelip san vurrur.

İmportant
27 Ağustos 2013, 17:55
Geçmiş olsun.

aquarist4
27 Ağustos 2013, 18:15
Geçmiş olsun. En kötü kazan bu olur umarım..

Murat 48/30
27 Ağustos 2013, 18:17
Geçmiş olsun, korumalar ve arkandan hızlıca araç gelmemesi büyük şans.En kötü kazan bu olur inşallah.Benzeri başıma geldi koruma gerçekten önemli.

Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır derler, önemli olan baharatı, bence korumada işin baharatı :P

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 18:17
frenleme konusunda çok şey okudum ve izledim ama o an uygulayamadım teoride kaldı.düştükten sonra insanları sakinleştirmeye çalıştım birde kızın biri şoka girdi beni görünce :)

izmir3535
27 Ağustos 2013, 18:25
frenleme konusunda çok şey okudum ve izledim ama o an uygulayamadım teoride kaldı.düştükten sonra insanları sakinleştirmeye çalıştım birde kızın biri şoka girdi beni görünce :)

2000 yılında şeritimde giderken hiç bir şuçum yok iken araç sürücüsü serit ihlali yapıp bana çarptı.kafa kafaya çarpıştık. kaza anında tek yaptığım şey ayaga kakmaktı.bu beni kurtardı. koruma da yoktu üzerimde. havalandım ve yere düştüm.istediğiniz kadar usta olun veya olmayın biri gelip size çarpıyor. o kazada mtr pert oldu.adam %100 suçlu.ama neye yarar ölebilirdimde. siz mtr kullanmaktan sa nasıl düşeceğinizi öğrenin bu hayat kurtarır emin olun...

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 18:29
2000 yılında şeritimde giderken hiç bir şuçum yok iken araç sürücüsü serit ihlali yapıp bana çarptı.kafa kafaya çarpıştık. kaza anında tek yaptığım şey ayaga kakmaktı.bu beni kurtardı. koruma da yoktu üzerimde. havalandım ve yere düştüm.istediğiniz kadar usta olun veya olmayın biri gelip size çarpıyor. o kazada mtr pert oldu.adam %100 suçlu.ama neye yarar ölebilirdimde. siz mtr kullanmaktan sa nasıl düşeceğinizi öğrenin bu hayat kurtarır emin olun...

aynen öyle kontrolü kaybettiğim anda motordan uzaklaştım, bıraktım. motor sağ tarafımdan çıktı ben sola yattım sonra hemen kalktım zaten :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim...

sailor33
27 Ağustos 2013, 18:35
Soğuk kanlı olmak zorundayız aksi halde sonuçları kötü oluyor. Tartışmanızın hiç bir anlamı yok arkadaşlar. Başınıza aniden gelen bir olay da ne tepki vereceğinizi ya da vereceğimizi o an biz bile bilemeyiz. Biz emniyetimizi alıp öğrenmemiz gerekeni öğrendikten sonra bir yerde hani derler ya taktiri Allah'a bırakacaksın o durumda kalıyoruz. Saygılar

Garip
27 Ağustos 2013, 18:36
aynen öyle..

basit eldiven gibi görünen koruma bile önemli. düşüldüğü zaman el daha çok sürtünecek ve normal hayata devam ederken eller çok önemli. herkes görecek soracak "ben sana demedim mi motor tehlikeli"diyen ama arabaya binerken emniyet kemeri bile takmayan hatta çocuğunu öne oturtan danalar olacak. motor denen şey korumalar ile beraber motor olur.çok önemli..

Tİme_shİft42
27 Ağustos 2013, 18:44
Fren mesafen yoksa o disk frenlerde kurtarmaz seni

Önce arka fren sonra ön fren hafiften sıkılmalı sonra

Arka ve önü aynı anda yavas yavas sıkmak gerekiyor

ogzcngdk
27 Ağustos 2013, 19:05
geçmiş olsun..

her zaman soğukkanlı olmak lazım sonuna kadar fren sıkmak direk düşmek demek bence.. durmayacaksa bile freni bir noktadan sonra daha fazla sıkmamak lazım

gittiği kadar gitsin en kötü kırmızıyı geçersin arabaların önüne doğru kırarsın geçte olsa durursun

nietzsche
27 Ağustos 2013, 19:11
evet sen motorunla kapalı alanlarda gez . hiç trafiğe çıkma ozaman. motosikleti hayatında yaşam biçimi haline getirdiysen mutlaka ama mutlaka düşeceksin .bundan kurtuluş yok.sen nekadr usta olursan ol biri gelip san vurrur.

ne alakası var anlamadım.

adam gibi kullanmayı öğren ve öyle trafiğe çık. trafiğe çıkıp düşe kalka öğrenirim diye bi mantık mı var? daha motora hakim olmadan, nasıl frenleme yapılır, nasıl dönülür, nasıl binilir inilir bilmeden trafiğe atlamanın anlamı ne?

kapalı alanda birçok şeyi öğrenirsin ve bunlar trafikte işini çok kolaylaştırır.

genelde 2. seviye eğitimlerde öğretilir sert frenleme konusu. arkadaş bunu bilseydi bu kazayı belki de hiç yaşamayacaktı.

umarım şansın yaver gider de öğrenirken her düştüğünde kalkabilirsin dostum.

başkalarının sebep olduğu kazalar yürürken de olabilir.

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 19:18
ilk arka freni sıktım
sonra yetmeyince ön fren sonra o da yetmedi hızlı değildim ışığı çok geç farkettim. yetmeyince asıldım frene sanırım hatam burada oldu (geç farketmenin dışında)

mete_han
27 Ağustos 2013, 19:28
geçmiş olsun...kimbilir ne vardı aklında o an nerelere gittin...radyo vs falan dinliyormusun sürüş esnasında kulaklıkla...

Salih_T
27 Ağustos 2013, 19:29
Geçmiş olsun.. Umarım tekrarı olmaz...

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 19:40
geçmiş olsun...kimbilir ne vardı aklında o an nerelere gittin...radyo vs falan dinliyormusun sürüş esnasında kulaklıkla...

hayır dinlemiyordum..günün yorgunluğu sıcak ve dalgınlık... :(

EnesBeyter
27 Ağustos 2013, 21:10
senin korumaların ve motorun koruma demiri görevini yapmış geçmiş olsun:)

ykocabay
27 Ağustos 2013, 21:28
Geçmiş olsun, kazasız, belasız bol keyifli sürüşler dilerim, size ve herkese...

krd
27 Ağustos 2013, 22:36
ABS nin önemi.

hissizadam
27 Ağustos 2013, 22:53
öncelikle büyük geçmiş olsun. güvenlik ekipmanlarının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. ben 30'la filan yani bisiklet hızında aynı şekilde kayarak düştüm 15 günden fazla oldu yaralar yeni geçiyor. çok dikkat etmek lazım. http://gss.gs/N4A

zeytinezmesi
27 Ağustos 2013, 23:30
öncelikle büyük geçmiş olsun. güvenlik ekipmanlarının önemi bir kez daha ortaya çıkıyor. ben 30'la filan yani bisiklet hızında aynı şekilde kayarak düştüm 15 günden fazla oldu yaralar yeni geçiyor. çok dikkat etmek lazım. http://gss.gs/N4A

sizede çok geçmiş olsun. benim şansım etrafımda önümde arkamda araba yaya falan olmamasıydı. kendi çapımda dengeyi kaybettiğimi anladım. yan yatırıp bıraktım motoru. o arada ufak tefek ezikler oldu o kadar. hatanın büyüğü bendeydi...kaymak gibi asfaltın dışında...

mahir212
28 Ağustos 2013, 00:13
Geçmiş olsun

numangokce
28 Ağustos 2013, 00:34
Fren mesafen yoksa o disk frenlerde kurtarmaz seni

Önce arka fren sonra ön fren hafiften sıkılmalı sonra

Arka ve önü aynı anda yavas yavas sıkmak gerekiyor

ben kendi ABS'mi kendim yapıyorum :D arka frene basıyorum gerekli şiddette, ön freni de sıkıp yarım bırakıyorum. :D işe yarıyomu bilmem de ön amortisörün yaylanması hoşuma gidiyo nedense... geçmiş olsun, en büyük kazan bu olur inşaallah... motorcunun kazası olmaz diye bişeye inanAmıyorum.

MrMaydec
28 Ağustos 2013, 00:38
bende ilk ayımda böyle birşey yaşadım fren kontrolünü ozaman öğrendim sen biraz geç kalmışsın ama inşallah en büyüğü bu ilk ve son olur geçmiş olsun :rendeer:

zeytinezmesi
28 Ağustos 2013, 00:59
bende ilk ayımda böyle birşey yaşadım fren kontrolünü ozaman öğrendim sen biraz geç kalmışsın ama inşallah en büyüğü bu ilk ve son olur geçmiş olsun :rendeer:

:) teşekkür ederim

ea1925
28 Ağustos 2013, 01:39
Geçmiş olsun en kötü kazan böyle olur inşallah

dreamkiller
28 Ağustos 2013, 10:04
geçmiş olsun...2

polo34
28 Ağustos 2013, 10:34
geçmiş olsun, o gibi durumları bende yaşadım, aniden durmak gerektiği zaman motoru hissetmek gerekiyor, yani arka teker kitlendiğini anladığınız an freni pompalamak gerekiyor, yani çek bas çek bas çok seri bir şekilde ama arka tekeri de hissederek, motor 8 çizerse geç kalmışsanız daha yavaş pompalayarak ve ne yazık ki durmayacak şekilde o sekiz çizme olayını atlatmak gerekiyor, sekiz çizme olayını atlatamazsanız zaten motorun üzerinde olmuyorsunuz :) bir açık otoparkta park etmiş bir aracın geri geri çıkarken anormal ani bir fren yapmak zorunda kalmıştım, sanki ön tekere abanıp motorun arkasını havaya kaldırıcam sanmıştım, yazın çok sıcakken yanan asfaltta sekiz çizme olayını çok yaşadım, insanı motordan soğutuyor :)

bu arada vespa akademide ileri sürüş eğitimi alarak motora başlamıştım, orada bize her zaman frenleri aynı oranda eşit olarak ön arka beraber kullanmaya alışın diyorlardı ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------


ilk arka freni sıktım
sonra yetmeyince ön fren sonra o da yetmedi hızlı değildim ışığı çok geç farkettim. yetmeyince asıldım frene sanırım hatam burada oldu (geç farketmenin dışında)

fren kullanma hatası olmuş, dediğim gibi yapmaya alışırsanız iyi olur ... beraber sıkıp bırakmaya alışın ... frene asılmak diye bir şey olmamalı, freni pompalayaraktan dengenizi anlık olarak hissedebilirsiniz ...

zeytinezmesi
28 Ağustos 2013, 10:57
geçmiş olsun, o gibi durumları bende yaşadım, aniden durmak gerektiği zaman motoru hissetmek gerekiyor, yani arka teker kitlendiğini anladığınız an freni pompalamak gerekiyor, yani çek bas çek bas çok seri bir şekilde ama arka tekeri de hissederek, motor 8 çizerse geç kalmışsanız daha yavaş pompalayarak ve ne yazık ki durmayacak şekilde o sekiz çizme olayını atlatmak gerekiyor, sekiz çizme olayını atlatamazsanız zaten motorun üzerinde olmuyorsunuz :) bir açık otoparkta park etmiş bir aracın geri geri çıkarken anormal ani bir fren yapmak zorunda kalmıştım, sanki ön tekere abanıp motorun arkasını havaya kaldırıcam sanmıştım, yazın çok sıcakken yanan asfaltta sekiz çizme olayını çok yaşadım, insanı motordan soğutuyor :)

bu arada vespa akademide ileri sürüş eğitimi alarak motora başlamıştım, orada bize her zaman frenleri aynı oranda eşit olarak ön arka beraber kullanmaya alışın diyorlardı ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:31 ----------



fren kullanma hatası olmuş, dediğim gibi yapmaya alışırsanız iyi olur ... beraber sıkıp bırakmaya alışın ... frene asılmak diye bir şey olmamalı, freni pompalayaraktan dengenizi anlık olarak hissedebilirsiniz ...

tamamdır ;) teşekkür ederim :)

nietzsche
28 Ağustos 2013, 11:50
tamamdır ;) teşekkür ederim :)

frenleme için ben de polo gibi düşünürdüm. fakat eğitimde böyle olmadığını öğrendim.
arka teker bir defa kitlendimi artık bırakılmaz. o tekeri ya hiç kilitlemeyeceksiniz, yada kilitlediyseniz bir daha bırakmayacaksınız. arka teker kilitlendiği zaman motorun arkası sağa yada sola gitmeye başlıyor. o freni bıraktığınız anda motor tüm dengesini kaybediyor.
bunun için arka fren kilitlendiğinde asla bırakmayın.

Gelin beni dinleyin ve eğitim alın. pişman olmazsınız.

buberk
28 Ağustos 2013, 12:05
Bu kazadan almamız gerekenler:

bu ufak kaza bana o kadar çok şey öğrettiki....
korumalar candır çok önemli ne olursa olsun ne kadar kısa mesafe olursa olsun ne kadar sıcak olursa olsun çıkarmayın ve ben eldiveni takmıyordum her şeyi takın tam korumalı. biri eksik olmasın.
dalgınken motora binmek tehlikeli

izmir3535
28 Ağustos 2013, 12:19
ne alakası var anlamadım.

adam gibi kullanmayı öğren ve öyle trafiğe çık. trafiğe çıkıp düşe kalka öğrenirim diye bi mantık mı var? daha motora hakim olmadan, nasıl frenleme yapılır, nasıl dönülür, nasıl binilir inilir bilmeden trafiğe atlamanın anlamı ne?

kapalı alanda birçok şeyi öğrenirsin ve bunlar trafikte işini çok kolaylaştırır.

genelde 2. seviye eğitimlerde öğretilir sert frenleme konusu. arkadaş bunu bilseydi bu kazayı belki de hiç yaşamayacaktı.

umarım şansın yaver gider de öğrenirken her düştüğünde kalkabilirsin dostum.

başkalarının sebep olduğu kazalar yürürken de olabilir. ben trafiğe çıkıp düşe kalka öğrenirim diye bir şey söylemedim motosiklet i kullanıyorsan düşeceksin dedim. düşmeyi de bilmel gerekir dedim. iyi oku

DEMENDE
28 Ağustos 2013, 12:59
Geçmiş olsun kardeşim Allah beterinden korusun...Kaza işte oluyo anlamıyosun bile anlık bişey..En ufak bile olsa tekrarını yaşamaman dileğiyle.Kazasız belasız hayırlı günler herkese...

bpk
28 Ağustos 2013, 13:04
Büyük geçmiş olsun dostum. Bende bir sene önce yolda şeridimde giderkene birden tekerleğim patlamıştı aynı şekilde benim de korumalarım tamdı ve gerçekten korumaların varken motor sanıldığı kadar tehlikeli değil :) Seninkinden tek fark ben bariyerlere bindirdim motorum pert oldu :/ O gün bugündür hasretim..

Re!S*33
28 Ağustos 2013, 13:06
geçmiş olsun ilk ve son olur. bu arada lastikleri değiştirmeni öneririm eğer üstündekiler orjinalse

polo34
28 Ağustos 2013, 13:46
frenleme için ben de polo gibi düşünürdüm. fakat eğitimde böyle olmadığını öğrendim.
arka teker bir defa kitlendimi artık bırakılmaz. o tekeri ya hiç kilitlemeyeceksiniz, yada kilitlediyseniz bir daha bırakmayacaksınız. arka teker kilitlendiği zaman motorun arkası sağa yada sola gitmeye başlıyor. o freni bıraktığınız anda motor tüm dengesini kaybediyor.
bunun için arka fren kilitlendiğinde asla bırakmayın.

Gelin beni dinleyin ve eğitim alın. pişman olmazsınız.

eğitim alınması şart elbette, bize eğitim de yazdığım gibi demişlerdi, forumda frenleri ortak kullanman diye yazan çok yok, neyse yazdıklarımı bende ne yazık ki tecrübe etmek zorunda kalmıştım, arka lastik kitlendiği zaman dediğiniz gibi motor sağa sola gidiyor, eğer cesursanız :) ya da soğuk kanlı iseniz (sürate göre değişir) o an motoru durdurabilirsiniz ya da benim yaptığım gibi motorun dengesini hissederek ama çok çabuk fren pompalamalarıyla olayı atlatırsınız, her fren pompalamasında artık arka fren kilitlenmesi olmaz, artık motor öne doğru yığılır, arkası havalanmak sizi üzerinden atmak ister, bisikletteki gibi arka lastiği kaydıra kaydıra da durmak mümkün olur da o iş de ayrı bir akrobatik iş, motor zaten ağır, kaydırırken yere bırakmak, bırakmayayım derken (malınız kıymetliyse) benim gibi bileğinizi epey incitebilirsiniz ...

nietzsche
28 Ağustos 2013, 16:30
ben trafiğe çıkıp düşe kalka öğrenirim diye bir şey söylemedim motosiklet i kullanıyorsan düşeceksin dedim. düşmeyi de bilmel gerekir dedim. iyi oku

Bebek yürümeyi düşe kalka öğrenir diyen başkasıydı galiba.

neyse dostum. ya sen yanlış anlattın, ya ben yanlış anladım. uzatmaya gerek yok.

motor bu, tabii ki düşme tehlikemiz her zaman var. Ancak bebeğin yürümeyi öğenmesi gibi birşey değil bu.

KaPTaNHaSaN
28 Ağustos 2013, 16:38
Kesinlikle katılmıyorum. Bisiklet değil bu. Biz de çocuk değiliz. Yaralarımız ve kırıklarımız artık eskisi gibi çabuk iyileşmiyor.

Düşüp kalkmaya hiç gerek yok. Eğitim ve kapalı alanlar var.

Bak bir sürü eğitim yazısı var , okumak ile öğrenebilse insanlar staj olmazdı dünyada.. tabikide düşüp kalkacaksınız. Bebeklerin diz kapağı yoktur. Rabbim dizlerini düşmelere korumuştur. Korumalarımız olmadan düşmemek lazım. iki teker bu istediğin eğitimi al her zzaman düşme ihtimalin var. ..
Motosiklete binmek böyle bir şey..
insanlar düşer hatta ölürler..
Geride kalanlar hayata devam ederler. Zaten edemeyen bir daha binmez..

izmir3535
28 Ağustos 2013, 16:38
Bebek yürümeyi düşe kalka öğrenir diyen başkasıydı galiba.

neyse dostum. ya sen yanlış anlattın, ya ben yanlış anladım. uzatmaya gerek yok.

motor bu, tabii ki düşme tehlikemiz her zaman var. Ancak bebeğin yürümeyi öğenmesi gibi birşey değil bu.en büyük sensin kardeşim

KaPTaNHaSaN
28 Ağustos 2013, 17:08
frenleme için ben de polo gibi düşünürdüm. fakat eğitimde böyle olmadığını öğrendim.
arka teker bir defa kitlendimi artık bırakılmaz. o tekeri ya hiç kilitlemeyeceksiniz, yada kilitlediyseniz bir daha bırakmayacaksınız. arka teker kilitlendiği zaman motorun arkası sağa yada sola gitmeye başlıyor. o freni bıraktığınız anda motor tüm dengesini kaybediyor.
bunun için arka fren kilitlendiğinde asla bırakmayın.

Gelin beni dinleyin ve eğitim alın. pişman olmazsınız.
panik anının eğitimi yoktur. İstediğiniz kadar eğitim alın bu sizin ile alakalı bir durum. (progress fren çek önce arka frene bas felan bunları uygulamak öenmlidir ama kaza anı paniği ayrı bir durum. )Abs li,motorlar vardır..