PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 250 mi 125 mi ?



yusufgursoy
27 Ağustos 2013, 14:28
aslında alternatiflere baktım ama sevdiğim tarz supersport tarzı. Tamam biliyorum içindeki motorun bir yarış motoru olmadığını ama zevkler...

Şimdi 1.85 e 90 95 kg biriyim. 250 düşünüyorum ehliyette çıkıyor kısmetse 2 haftaya falan alacağım... Sizin tavsiyeniz ne yönde olurdu ? Alternatifte sunabilirsiniz aklıma yatarsa onlarada bakıp karar değiştirebilirim....

Evdekiler fiyat yüzünden 125 lik desede 250 var gönlümde...

Teşekkürler şimdiden..

erro
27 Ağustos 2013, 14:32
tabiki 250...ben de aynı çelişkiye düşüp 250 almıştım ve sonra ne iyi etmişim dedim...

yusufgursoy
27 Ağustos 2013, 14:35
aradaki fiyat farkına değer diyorsun yani dostum ? peki taksit imkanı falan oluyor mu ? Ya da sıfır motor alırken nelere dikkat etmeliyim ? Bir çok haber okudum borusanda bile bmw arabalarının boyanıp satıldığı vs. motorlarda nelere dikkat edilmeli ?

BatuhanK
27 Ağustos 2013, 14:35
hemen hemen aynı boyutlardayız. Cbr 125 ''saplanmış'' gibi duruyor. 250sini kasası da aynı fakat kalın tekerlerden yine bir nebze görüntüyü kurtarabilir. Sürüş açısından 250de problem yaşamazsınız. Hyosung önerenler olacaktır ama ben frenini, sürüşünü ve tam tur çevirince bileklerin depo ve gidon arasında sıkışmasını sevmiyorum

yusufgursoy
27 Ağustos 2013, 14:41
hemen hemen aynı boyutlardayız. Cbr 125 ''saplanmış'' gibi duruyor. 250sini kasası da aynı fakat kalın tekerlerden yine bir nebze görüntüyü kurtarabilir. Sürüş açısından 250de problem yaşamazsınız. Hyosung önerenler olacaktır ama ben frenini, sürüşünü ve tam tur çevirince bileklerin depo ve gidon arasında sıkışmasını sevmiyorum

aslında dostum Barkın'ın videolarını izledim özellikle 250cc karşılaştırmasını. CBR maddiyat ve şekil olarak en mantıklısı geldi. Tamam hyosung evet ebat şekil iyi ama ayrıca onu incelediği videoyu da izlediğimde vazgeçmiştim ondan :)

250 daha mantıklı diyorsun. Bunu bi anlatabilsem. Peşin 125 i alabiliriz diyoruz ama şu 3 bini bari taksitle falan ödeyelim diyorum biraz sorun oluyor. Taksit bilgin var mı yapıyorlar mı ?

BatuhanK
27 Ağustos 2013, 14:52
net bilgim yok bayiyle konuşmak gerek, ama 3 bin tl eksik kalıyorsa büyük ihtimal 12 taksit yapacaklardır.

ERROR88
27 Ağustos 2013, 15:10
Goruntu ve oturus tamanen ayni yanliz onu kaldiririm veya arac sollarken daha atik olsun dersen 250 iyi ki ben daha hic pisman olmadim ozellikle benzin alirken iyiki 125 almisim diyorum 15 kurus sert kullanimda 13 normal kullanimda yakiyor 250 20 kurus sakinde yakiyormus kullanici yorumu son hiz olarak ben 135 e cok rahat cikiyorum ki bu 125 cc icin cok iyi 250 de 145 e rahat cikiyor topspeed 150 250 lik de 168 dir frenler mukemmel lastik degisimi sart koltuk rahat cbr 125 de titresim yuzde 15 ise cbr 250 de 40 buda goz onunde olsun ama neticede alinacak baska motor secenegin yok hyonun yaninda baya bi oarca jalitesi onde dir hondanin selamlar herkeze...

amaninmb
27 Ağustos 2013, 15:12
scooter al ilk öğrenim için. hem daha az maliyetli hem düştünmü parça CBR kadar pahalı olmaz....
Ehliyeti 2 hafta sonra alacakmışsınız. şimdiye kadar kaçbin km yaptınızda 180 ile gidebilmeyi göze alıyorsunuz?

yusufgursoy
27 Ağustos 2013, 15:23
180 yaparım demiyorum... Sadece kalıp lastikler duruş atiklik vs. biri 13 biri 26 beygir sanırım. E 6 ay sonra değiştirmek istediğimde zarar edeceğim. Bu yüzden diyorum. Scooter ileride belki rahatlık için şimdi çok farklı heveslerim var hocam

retgorus
27 Ağustos 2013, 15:31
Eğer ikisi arasında kaldı isen tabiki 250.. yakıt olarak normal kullanımda 15 kuruş civarı yakıyor... Muhtemelen taksit de yaparlar.... Ama üzerindeki lastikler berbat.. muhtemelen değiştirmek isteyeceksin..
Ama en önemlisi eğer motosiklet tecrüben yok ise muhakkak profesyonel eğitim al..

yusufgursoy
27 Ağustos 2013, 16:14
valla dostum bi abimiz iyi biliyor gösterecek yine bana. sınavı geçtim. sonra da gidip alacağım :)

BatuhanK
27 Ağustos 2013, 16:22
250cc yi gözde büyütmeye gerek yok, yurt dışında ybr250 - er6n ler ile eğitim veriliyor :| cbr 125 de cok rahat 135 e falan çıkmaz. 90-100e kadar yorulmadan çıkar, o da rüzgarsız havada. Benim gözümde motosiklet 250cc den sonra başlar, altı ekonomik taşıttır.

ozgurs
27 Ağustos 2013, 16:28
Yaklaşık bir ay önce ben de aynı durumdaydım.125 mi 250 lik mi diye.Yalnız benim 125liğim ybr idi.Hondanın 125 ve 250 liği arasında 3500 fiyat farkı var.7300 ü veren 10800 ü de verir sanırım ?
Ayrıca öğrendikten birkaç ay sonra cc büyütmek isteyeceğini de aklından çıkarma !!!

phradrel
27 Ağustos 2013, 16:40
ninja300 al bence

hakanerdogan
27 Ağustos 2013, 16:48
CBR 125 ile motora binmeyi öğrenip, gidip 0 km 250'sini aldım, şayet imkan varsa emin ol daha güvenli, 125 kamyon falan sollamıyor. Orta üst devirleri hırçın, azıcık ucundan sporcuyum falan hissi veriyordu benim rahmetli :)

ferdinandd
27 Ağustos 2013, 16:52
yurt dışında er6n ler ile eğitim veriliyor :|

Öyle de çok sıkıcı be abi, eminmisin bu durumdan :silent:

Yani er6 dan sonra büyüttüğünü hissedebilmen için sadece 1 adet mi geçiş yaşıyorsun. Sonrada hitap eden farklı bi sınıf veya model yoksa mezara kadar aynı motosiklet... :/
Pfff bilemedim :silent:
125cc ile başlamak güzel fazlasıyla yeterli, 250ye geçmek çok güzel yepyeni bi heyecan, 400-500-600 ler 700-800, +1000 ler offf be heyecan hiç bitmiyor ::gazla:::flower:

BatuhanK
27 Ağustos 2013, 17:57
valla eminim hocam arkadaşım fotoğraflarını attı. Suzuki gladius 650 de kullanmış. Sanirim o da çift silindir. 70 küsür beygirlik motosikletler. Bilmiyorum çok doyumsuzum heralde capanord da kullandım fzs600 de kullandım ama kesmedi. Iyi gidiyorlar ama top speed dışında heyecan yaratacak kadar değil.
Belki de bizde tehlikeyi yaratan direkt olarak motosikletin gücü değil de kötü asfalt, kötü eğitim ve bilinçsizlik. Dağıttık konuyu :)

yusufgursoy
28 Ağustos 2013, 16:55
ninja300 al bence

pahalı dostum ya :)

forevermore
28 Ağustos 2013, 17:02
Şu 125likten hemen sıkılırsınmuhabbeti de yeni çıktı. Sanki 125 sürmek ayıp çocukluk tatminsiz tatsız tutsuz bişeymiş gibi. 125cc bir motosiklet sizi a noktasından b noktasına ekonomik ve pratik bir şekilde götürür. Gönül 250lik isteyebilir performans artılarından dolayı ama yeni başlayan bir kardeşimizin 125cc kullandığında dahi memnun olacağını, motoruna gözü gibi bakacağını biliyorum. Dahası eğer kanaatkar birisi ise 6 ay sonrasına falan da değiştirmeye gerek yok. Bence insan başladığı motora sıkılana cidden bıkana kadar binmeli bu da en az 20bin km demektir.

extra_serkan
28 Ağustos 2013, 17:12
aslında alternatiflere baktım ama sevdiğim tarz supersport tarzı. Tamam biliyorum içindeki motorun bir yarış motoru olmadığını ama zevkler...

Şimdi 1.85 e 90 95 kg biriyim. 250 düşünüyorum ehliyette çıkıyor kısmetse 2 haftaya falan alacağım... Sizin tavsiyeniz ne yönde olurdu ? Alternatifte sunabilirsiniz aklıma yatarsa onlarada bakıp karar değiştirebilirim....

Evdekiler fiyat yüzünden 125 lik desede 250 var gönlümde...

Teşekkürler şimdiden..

2011 modelden sonra iki motorunda kasası hemen hemen aynı,1 ay cbr 125 kullanmış bıı olarak soyluyorum cok cabuk sıkılıp 250 ısteyeceksın,illa sürat yapmak değil amaç ..en buyuk farkı cabuk ıvmelenmesı .sehır ıcındede sehır dısındada özellıkle trafığı olan yerlerde 250 cc ideal

EmrE_09
28 Ağustos 2013, 18:01
125 cc ile uzun yol bitmiyor dostum.bende apache var 125 cbr ile aynı performans, hafif eğim yukarı yollarda bayılır, sollamaya çıktığında çok tereddütte kalırsın. bi arkadaşımda cbr 250 var. beraber uzun yola çıkıyoruz. ben hep dip gaz... 250 cc den fazla yakıt yakıyor o zaman. e ne anladım ben bu işten ? herif sollamalarda falan bi ivmeleniyor,ben bakıp kalıyorum. bence en ideal cc 250 dir. 125 cc den tek dezavantajı şehiriçi çok dur kalklı yollarda biraz daha fazla tüketir

mahir212
28 Ağustos 2013, 18:08
Merhaba bencede 250 lik fakat ilk motosiklet ise grenajları yan yatmadan dolayı felan seni üzebilir nacizane fikrim koruma takozunu ihmal etmeyin motosikleti iyice tartmadan ölçmeden ani haraketler yapmayın 125 lik alsan biraz zaman geçince ilana koyacaksın çünkü yetmeyecek ayrıca bağzı arkadaşlar bile 600 cc makinalarını vergi benzin yüzünden satıp 250 r ye geçtiler benimde hedefimde 600 var ileride ama mantıklı olmak gerekirse 250 r bence alt orta her seviyeye idaeal şimdiden hayırlı olsun derim alıncada fotoları beklerim :)

nietzsche
28 Ağustos 2013, 19:01
Önce 2. el 125, sonra sıfır 250 derim ben.

yusufgursoy
28 Ağustos 2013, 19:12
bu da mantıklı bi düşünce hocam dikkate alacağım teşekkür ederim :)

ama şöyle bişi var ikinci eller 6500 civarı geziyor sıfırı 7500 diyelim. 1000 lira için ikinci el almam hocam ne olduğu belli olmayan bişi sonuçta değmez... İkinci el sıfır fiyatı var maşallah :S

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------


Merhaba bencede 250 lik fakat ilk motosiklet ise grenajları yan yatmadan dolayı felan seni üzebilir nacizane fikrim koruma takozunu ihmal etmeyin motosikleti iyice tartmadan ölçmeden ani haraketler yapmayın 125 lik alsan biraz zaman geçince ilana koyacaksın çünkü yetmeyecek ayrıca bağzı arkadaşlar bile 600 cc makinalarını vergi benzin yüzünden satıp 250 r ye geçtiler benimde hedefimde 600 var ileride ama mantıklı olmak gerekirse 250 r bence alt orta her seviyeye idaeal şimdiden hayırlı olsun derim alıncada fotoları beklerim :)


hocam güzel fikirleriniz ve öneriniz için teşekkür ederim. Umarım en kısa zamanda alabilirim de burada paylaşırım benim kalıbımdaki kişilere de yardımcı olur :)

ferdinandd
28 Ağustos 2013, 19:23
1 ay cbr 125 kullanmış biri olarak söylüyorum, şehir içinde özellikle trafiği olan yerlerde 250 cc...

Ben tam tersini düşünüyorum, şehir içi kullanımının kralı 125cc, hadi bilemedin 150cc dir, özellikle trafiği yoğun olan yerlerde! Hatta mümkünse hava soğutmalı bir model...

Başlangıç için ideal dediğiniz CBR250 180kg bi alet bu arada. Commutere oranlarsak, arkadaş başlar başlamaz sürekli artçı taşıyacak, duruma birazda böyle bakın bence :silent:
CBR125 ile memleketi baştan başa dolaşan gezi örnekleride var forumda, demekki bahsettiğiniz yetmez algısı kişisel bi tatminsizlik, başka bişey değil sanki :silent: