PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GT 250 R ZİNCİR PAS GİDERME VE BAKIM



sailor33
26 Ağustos 2013, 21:09
Selam dostlar. Bugün zincirden gelen sese iyce gıcık oldum :sunny: Motorumu alalı henüz 10 gün falan oldu son 7000*7500 bakımında da açıkçası zinciri yağlatmaya vaktim kalmamıştı 4.30 saatin ardından. Motorun fotoğrafını çekmedim direkmen olaya gireyim dedim. Sağolsun tanıdığımız bir ustamız var Çağdaş ustam kendi elleri ile temizledi O'na da burdan teşekkürlerimi iletiyorum. Öncelikle ön dişlinin üzerinde bulunan kapağı söktük ( zincir gerdirme ile uğraşmamak için ) görüntü pisti tabi:santa:
http://s1308.hizliresim.com/1d/u/ry03t.jpg

Kapağı açtıktan sonra zincirin kilit baklasını direkt söktük ve zinciri komple çıkardık. Sonrasında aşağıda ki gibi fırına vermek üzere tepsiye güzelce yaydık :queen:
http://s1308.hizliresim.com/1d/u/ry0g3.jpg

Tepsideki zincirimizin paslanmış halini görüyorsunuz
http://s1308.hizliresim.com/1d/u/ry0ks.jpg

Hyosung un orjinal zinciri did falan olmadığından ve de gaz yağı bulamadığımızdan mazotun içerisine yatırdık zinciri. Daha yatırır yatırmaz mazotun rengi değişiverdi
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry0qb.jpg

Zincirimizi mazot içerisinde iyce yıkadıktan sonra (ki ilk haline göre hemen zincir kendine geldi pambik gibi oldu :queen: ) zemine yatırım paslarını sökmek için tel fırça ile fırçalamaya başladı Çağdaş usta
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry0ul.jpg

Fırçalama bittikten sonra zincirimizi tekrar temiz mazota yatırıyoruz. Gene renk değişti hemen
http://t1308.hizliresim.com/1d/u/ry0w2.jpg

Fırçalamadan sonra zeminde kalan pislik
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry0y0.jpg

Burada Çağdaş usta iyce gaza geldi. Zİnciri dövmeye başladı :cherry: Amaç baklalar arasında kalan pas kir dökülsün (müş):P
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry10r.jpg

Burda ilk mazotla yıkamadan sonra temiz tepsinin içinde kalan zincirin arasındaki parçacıklar
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry137.jpg

Zincir dövme işleminin ardından son kez mazot içerisinde bir durulama yaptık ardından kurulama işlemi ve zincirimiz parlamaya başladı
http://s1308.hizliresim.com/1d/u/ry15c.jpg
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry16x.jpg

Çağdaş ustam kurulama işleminin ardından bir sprey kullandı yine temizleme açısından yine kir çıktı açıkçası. Spreyleme ve sonrası
http://t1308.hizliresim.com/1d/u/ry18m.jpg
http://t1308.hizliresim.com/1d/u/ry19w.jpg

Temizlik spreyimizi de sıktıktan sonra zincirimizi tozdan arındırdığımız bir zemine serdik ve sprey ile yağladık. Ardından zincirimizi motorumuza taktık. Şuan zincirde herhangi bir ses seda yok. Emeklerınden dolayı Çağdaş ustama tekrardan teşekkürler :rendeer:
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry1fc.jpg
http://m1308.hizliresim.com/1d/u/ry1g6.jpg
http://t1308.hizliresim.com/1d/u/ry1gy.jpg

NOT: Arkadaşlar eğer vaktiniz var ise zinciri 1 gün bekletirseniz daha güzel sonuç alırsınız. Vaktim yok derseniz enazından 2 defa bu işlem uygulanırsa Hyosungun gt 250r orjinal zincirinden ses seda gelmiyor ve tertemiz oluyor.

fatboyyy
26 Ağustos 2013, 21:33
Senin zincirin o hali ne öyle vıy vıyy... Bu arada Hyosung diyorsun ama resimlerde Küba var ne iş :D

Bir gün falanda mazotun içerisinde bırakmakta pek sağlıklı olmaz yazıktır. Ben gazyağıyla bile fırçalarken içim acıyo :)

enxdesign
26 Ağustos 2013, 21:36
Elinize sağlık. Güzel bir işlem olmuş. Zincirin uzamasında bir problem var mıydı peki? Ben motoru aldıktan sonra orjinal zinciri 9.000'de değiştirmek zorunda kaldım, zincir ayarı son çizgiye geldiği için.

sailor33
26 Ağustos 2013, 21:39
Senin zincirin o hali ne öyle vıy vıyy... Bu arada Hyosung diyorsun ama resimlerde Küba var ne iş :D

Bir gün falanda mazotun içerisinde bırakmakta pek sağlıklı olmaz yazıktır. Ben gazyağıyla bile fırçalarken içim acıyo :)

Vallahi Hatay dan aldık geldik bakım zamanı gelmişti motorun. İlk sahibi sanırım sadece spreyi sıkmış geçmiş. Oring zincir olmadığından ve gördüğünüz üzere bayağı bir kötülemiş olduğundan fırçaladık bizde. Şuan pas falan kalmadı ve baklalar rahatladı. Küba mevzusuna gelince tamirhane orası sonuçta gelen motorları seçemiyorsun:queen: Ama sohbetimin olduğu güzel bir insan zorunlu servis bakımları haricinde her işimi halleder sağolsun Çağdaş ustam:cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------


Elinize sağlık. Güzel bir işlem olmuş. Zincirin uzamasında bir problem var mıydı peki? Ben motoru aldıktan sonra orjinal zinciri 9.000'de değiştirmek zorunda kaldım, zincir ayarı son çizgiye geldiği için.

Zincirin uzamansında şimdilik bir sorun yok hocam. Orta çizginin 1 kademe gerisinde orta hallice yani. Ama sağlam bir zincir yapan yer buldum. Oring falan yapıyorlarmış. Bakalım yaptırınca onu da paylaşacağım. Şimdilik zaten motorla alışma süreci içerisindeyiz dişliler ve zincir orta halli o yüzden tekrardan bir masraf bindirmek daha istemiyorum. Bu arada sende boşa zor geçme durumu oluyor mu?

tr_select
26 Ağustos 2013, 21:44
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Çok yararlı bir konu olmuş. Şu açılan salak saçma konular yüzünden bu tarz yararlı, bilgi dolu konular alt sayfalara düşüyor ve bir çok arkadaş bu tarz konuları göremiyorlar.... Bu yazıyı okuyan acemi kardeşler, saçma sapan konu açmadan önce araştırın. Sorunuzun cevabı google.com'da vardır :)

sailor33
26 Ağustos 2013, 21:46
Paylaşımınız için çok teşekkürler. Çok yararlı bir konu olmuş. Şu açılan salak saçma konular yüzünden bu tarz yararlı, bilgi dolu konular alt sayfalara düşüyor ve bir çok arkadaş bu tarz konuları göremiyorlar.... Bu yazıyı okuyan acemi kardeşler, saçma sapan konu açmadan önce araştırın. Sorunuzun cevabı google.com'da vardır :)

Teşekkürler. İnşallah daha yararlı bilgilerde paylaşırız.

dockerengin
26 Ağustos 2013, 22:08
Ellerinize sağlık güzel temizlik olmuş. Bundan sonra yağlamayı geciktirmeyip ara ara da gaz yağı yada yine mazotla temizlik yaparsanız bir daha bu kadar uğraşmazsınız.

sailor33
26 Ağustos 2013, 22:10
Ellerinize sağlık güzel temizlik olmuş. Bundan sonra yağlamayı geciktirmeyip ara ara da gaz yağı yada yine mazotla temizlik yaparsanız bir daha bu kadar uğraşmazsınız.

Teşekkürler. Malum motosikleti ikinci el aldık bazı kusurları oluyor ister istemez. Normalde motosikletime gözüm gibi bakarım:cherry:

Tsubasa
26 Ağustos 2013, 22:19
mazot için cok zararlı diyorlardı ama.
en azından pası gitmiş

sailor33
26 Ağustos 2013, 22:24
mazot için cok zararlı diyorlardı ama.
en azından pası gitmiş

Oringler de filan kullanılmaz evet zararlıdır. Ama gaz yağı bulamadık koca adana da. 1 sefere mahsus böyle olsun dedik. Çünkü çok ses yapmaya başlamıştı zincir

enxdesign
26 Ağustos 2013, 22:58
Zincirin uzamansında şimdilik bir sorun yok hocam. Orta çizginin 1 kademe gerisinde orta hallice yani. Ama sağlam bir zincir yapan yer buldum. Oring falan yapıyorlarmış. Bakalım yaptırınca onu da paylaşacağım. Şimdilik zaten motorla alışma süreci içerisindeyiz dişliler ve zincir orta halli o yüzden tekrardan bir masraf bindirmek daha istemiyorum. Bu arada sende boşa zor geçme durumu oluyor mu?

Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun

sailor33
26 Ağustos 2013, 22:59
Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun

Bu arada zinciri değiştirdiğinde umarım dişlileri de değiştirmişsindir. Ustamla bugün konuşurken zincir değişiminde dişlileride beraber değiştir yoksa zincirin ömrü azalır demişti.

enxdesign
26 Ağustos 2013, 23:27
Bu arada zinciri değiştirdiğinde umarım dişlileri de değiştirmişsindir. Ustamla bugün konuşurken zincir değişiminde dişlileride beraber değiştir yoksa zincirin ömrü azalır demişti.

Burdaki servise gösterdim, dişlilerde bir sorun yok dedi. Zincir uzamış, değiştirirsen iyi olur dedi. Bende kafam rahat olsun diye x2-ring ile zinciri değiştirdim. 1500km oldu zinciri değiştireli, ses-seda, uzama yok çok şükür

sailor33
26 Ağustos 2013, 23:48
Burdaki servise gösterdim, dişlilerde bir sorun yok dedi. Zincir uzamış, değiştirirsen iyi olur dedi. Bende kafam rahat olsun diye x2-ring ile zinciri değiştirdim. 1500km oldu zinciri değiştireli, ses-seda, uzama yok çok şükür

Sorması ayıp olmassa x2-ring e ne fiyat istediler?

fatboyyy
26 Ağustos 2013, 23:51
Motora ilk bindiğimde ciddi anlamda zorlandım. Fakat yağ değişimi sonrası iyice rahatladı. Şıkır şıkır geçiyor boşa. Tabi birazda ayağın hassas olup alışması gerekiyor. Yoksa boşu kaçırabiliyorsun

O benim motorda da var. Çalışırken boşa alamıyorum ya da alınmıyo diyecem kırmızı ışıklarda 1'den 2'ye geçerken bazen nasıl yapıyorum bilmiyorum alıyorum :D

Onun dışında anca motoru durdurup boşa alabiliyorum. Sonra bir daha çalıştırıyorum öyle garip bir şey işte :)

sailor33
26 Ağustos 2013, 23:53
O benim motorda da var. Çalışırken boşa alamıyorum ya da alınmıyo diyecem kırmızı ışıklarda 1'den 2'ye geçerken bazen nasıl yapıyorum bilmiyorum alıyorum :D

Onun dışında anca motoru durdurup boşa alabiliyorum. Sonra bir daha çalıştırıyorum öyle garip bir şey işte :)

Debriyaj manetinin oradan ayar yaptınız mı ? benim sorunum o şekilde çözüldü:cat:

fatboyyy
27 Ağustos 2013, 00:03
Debriyaj manetinin oradan ayar yaptınız mı ? benim sorunum o şekilde çözüldü:cat:

Oradan nasıl ayarlanıyor?

sailor33
27 Ağustos 2013, 09:07
Oradan nasıl ayarlanıyor?

Debriyaj manetinin yanında bir somun gibi birşey var oradan sıkıp gevşeterek kıvamına getirdi usta.

fatboyyy
27 Ağustos 2013, 09:31
Debriyaj manetinin yanında bir somun gibi birşey var oradan sıkıp gevşeterek kıvamına getirdi usta.

hmm bi bakarım teşekkür ederim. Gerçi çalışırken boşa gitmemeside hoşuma gitmiyor değil :D

sailor33
27 Ağustos 2013, 09:38
hmm bi bakarım teşekkür ederim. Gerçi çalışırken boşa gitmemeside hoşuma gitmiyor değil :D

Şöyle bir durum var debriyaj manetini sıktığında sonra kavramayı bırakıyorsa sorun ondandır. Ortalar da falan bıraktığında kavramaya geçmesi yada kavramayı bırakması lazım. Dediğim gibi bildiğin güvendiğin bir ustan var ise ona göster. Yağın bile etkisi oluyor çünkü

fatboyyy
27 Ağustos 2013, 15:52
Şöyle bir durum var debriyaj manetini sıktığında sonra kavramayı bırakıyorsa sorun ondandır. Ortalar da falan bıraktığında kavramaya geçmesi yada kavramayı bırakması lazım. Dediğim gibi bildiğin güvendiğin bir ustan var ise ona göster. Yağın bile etkisi oluyor çünkü

Sıkışık trafikte ikinci vites gaz debriyaj ile gidiyorum zaten. Ortalarda bırakmasıyla sıkıntı yok.

Sadece motor çalışırken vites pedalına bastığımda direkt 1'e alıyor. Keza kaldırdığımda da direkt olarak 2'ye alıyor. Motoru durduğumda aynı şekilde bastığımda boşa alıyor. Sorun mu özellik mi bende tam çözemedim :)