PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şu motorun hızı ile ilgili bakar mısınız?



Sayfa : [1] 2

ManisaLé
25 Ağustos 2013, 15:57
Sa dostlar,

Şimdi bende Kanuni Breton 125cc var. Daha 7-8 ay oldu alalı...Motor normalde iyi gibi.Yani hız normal bastığında 120-130 km/h buluyor...Acaba daha hızlı gitmesi için kaç kaç dişli atmam lazım...Yani burası birde köy olduğu için rampa iniş yokuş çok...Düzlükte yok sanmayın oda var :)) All in one :D Yani uzun lafın kısası bu motoru 140-150 basması için ne yapmam gerekiyor.?

Yorum yazan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...

Bunlarda fotolar...Daha orjinal dişli...

http://r1308.hizliresim.com/1d/t/rwg5z.jpg

http://s1308.hizliresim.com/1d/t/rwg7w.jpg

dogus2006
25 Ağustos 2013, 16:13
Sök marş motorunu direksiyonu aşağı indir parmak arası terlik ateşli şort o zaman 150 yapar.

fatboyyy
25 Ağustos 2013, 16:17
Abim bence motora saygı duy ve o hızları yapabilen başka bir motor bak kendine derim.

ManisaLé
25 Ağustos 2013, 16:20
Harbi harbi soruyorum ben bu soruyu..:silent:

UNdocab
25 Ağustos 2013, 16:25
Arkadaş güle güle bin motosikletine.
Fakat canını okuma garibanın. Baksana fındık kadar motoru var nasıl yapsın 140 150km hızı.
Ne üzerindeki motor, ne lastikler ne de durmak istediğinde frenlerin bu hızlara müsait değil.

Dişli büyütürsün çekişi düşer kalkışların yavaşlar, bayırda bayılır kalır, 2 kişi bindiğinde çekmez ve bunlara bağlı yakıtın artar.
Gerek var mı bunlara?
Bu motosikletin hakkı 80 90 ile kefiyli keyifli gitmektir.

ramcixx
25 Ağustos 2013, 16:39
Aklimizi yemeyelim. Niyetin 140 150 ise git honda cbf 250 , sym wolf 250, yamaha ybr 250 bak. Motorun canina okuma. Daga bayira 150 yi nerde yapacaksin? Arazi diyorsan çin mali 250 lik cross al kanuni mondial v.s. maddi durumun iyi degilse seni bu motorunla bas basa birakiyorum.

salcano_7946
25 Ağustos 2013, 16:40
4ten 5 atarken gölgelerın gucu adına guc bende artıkın demyı dene bırde.olmassa voltran ı olousturursunuz 3-5 kısı.

Arda_Karaca
25 Ağustos 2013, 16:44
O yollarda arabayla bile 150 yapmak tehlikeliyken bu motosikletle o yollarda o hızlara çıkmak intihardır.

kanucan
25 Ağustos 2013, 16:47
Aerodinamiğide hesaba katarsak saç şeklini değiştirmelisin.

salcano_7946
25 Ağustos 2013, 16:49
:king: çal keke çal :flower:

COMTAN
25 Ağustos 2013, 16:59
normalde 120-130 yapıyormuş anormal basmada nasıl gidecek kimbilir.açılın vecihi geliyor...

kanlıcalı
25 Ağustos 2013, 17:04
Arkadaş bu arada motorsikleti o hızda giderken nasıl durduracağınıda düşünsen iyi olur. Aynaları sökmüşün Allah seni korusun .Esenkal

Acil112
25 Ağustos 2013, 17:04
Her akşam sofraya oturduğunda, hala yaşadığın için şükret.

Slayerrr
25 Ağustos 2013, 17:11
Aynaları sökünce 150 yapıyor diye biliyordum ben, demek işe yaramamış. :silent:

BesimAga
25 Ağustos 2013, 17:38
Başının üzerinden sırtına doğtu tereyağı sür... Daha sonra motorun üzerine yatarak dene bakalım...

MBHoro
25 Ağustos 2013, 17:41
120 - 130 gösteriyorda göstergen acaba gerçekte kaç gidiyorsun ona baktın mı hiç?

ManisaLé
25 Ağustos 2013, 18:14
120 - 130 gösteriyorda göstergen acaba gerçekte kaç gidiyorsun ona baktın mı hiç?

Daha mı az gidiyor o zaman? yada daha mı fazla? Gösterge orj.

sahil
25 Ağustos 2013, 19:14
mrb oncelike bu isin kolay ve tehlikesiz bir yontemi var buda sanayiye gidiyrsun on tekerin surat ibresini calistiran parcasini daha buyuk bir disliyle degistiriyorsun boylece 80-90 km suratle gidrken ibre 140-150 gosteeriyor sen ibreye bakip tatmin oluyorsun konu kapaniyor

MBHoro
25 Ağustos 2013, 19:32
Daha mı az gidiyor o zaman? yada daha mı fazla? Gösterge orj.

daha hızlı gidiyordur tabi, o rahat 155 falan yapıyordur, gösterge az gösteriyor olabilir.

Tsubasa
25 Ağustos 2013, 19:38
dişli değiştirmektense motoruna ayna takabilirsin mesela..

ManisaLé
25 Ağustos 2013, 21:28
Ya 1.si aynada ayna.... Biz bilmiyor muyuz aynasız gitmemeyi? Şehire giderken tabikide aynayı takıyorum...

2.si; Siz demişsiniz bu motor 70-80 km/h yapar.. O zaman ben 4 ve 5inci vitesleri kaldırmam gerekli.Çünkü 3 te 80-90 km/h yapıyor...

3.sü; Takılın kafanıza göre :D

varan22
25 Ağustos 2013, 21:56
Güzel kardeşim altındaki 125 cc tek silindirli 100 kg ağırlığında ön ve arkası kampana olan motosikletin için ne yapmalıyımda 150 km hız yapsın demekle zaten sen kafa buluyorsun.

dyavol-77
25 Ağustos 2013, 22:11
Daha mı az gidiyor o zaman? yada daha mı fazla? Gösterge orj.

senin motor has -muhlis ^^ÇİN^^ gösterge'deki hız olayı yalan 120 dediğinde 100 ya var ya yoktur:mrgreen: iridiyum buji tak - full sentetik castrol power racing 10w-50 yağ kullan bi 5 km artar hızın( yani 120-130 demiş ya) gerçekte 100'dür-105 belki olur........:wiinkk:

---------- Post added at 21:11 ---------- Previous post was at 21:04 ----------


Ya 1.si aynada ayna.... Biz bilmiyor muyuz aynasız gitmemeyi? Şehire giderken tabikide aynayı takıyorum...

2.si; Siz demişsiniz bu motor 70-80 km/h yapar.. O zaman ben 4 ve 5inci vitesleri kaldırmam gerekli.Çünkü 3 te 80-90 km/h yapıyor...

3.sü; Takılın kafanıza göre :D



yok mu 150-160 km/h hız yapan 125 cc motor^^evet var aprilia rs 125'ler bu sürati yapar ama 2 zamanlı - su soğutmalı 6 vites- 30 hp gücünde- senin ki 9.5 hp tırtakis bir Çina çöplüğü 100' e çıkarsa öp-te başına koy----Ayrıca 120-130 yaptırmaya çalışırsan- yakın bi zamanda motorunu kucağına alman - pek uzun sürmez:queen:

Tsubasa
25 Ağustos 2013, 22:12
o motosiklet 150 gps e göre yapsın.
memlekette ne 250 ne 600 cc almaz millet. gider senin motordan alır
yaptıgı en fazla gps e göre 100 dür o da belki

COMTAN
25 Ağustos 2013, 22:20
fazla hıza özenme kardeşim örnek aldıkların kimse uzaklaş onlardan mazallah yarın öbürgün motorun üstüne çarşaf gibi uzanıp mobiletlerle yarışmayada kalkarsın ha benim yolum belli illaki 150km yaptıracam diyorsan allah yolunu açık etsin burada herkes sana doğru yolu göstermeye çalışıyor.inşallah yazılanları ciddiye alısın ..

drsteel
25 Ağustos 2013, 22:37
aynısından bir tane alcak kadar paran varsa olur. değişecekler
250 cc silindir alınacak tabi buna uygun krank. ayrıca pistonlar. sonra karbürötör değişecek. uygun olanından. istersen bir de turbo ekleyebilirsin. ama fiyatı biraz pahalı. fren sistemi toptan değişecek ön arka disk fren yapılacak. köy yolunda ferrariyi sollamak için nos sistemi takılacak. aerodinamik için fiber glass parçalar eklenecek. lastik hız limitlerine uygun olmadığı için lastikler değişecek. şasiyi sağlaştırman lazım. forumda bir arkadaş senin bu motora epey bir modifiye yaptı ama sonunda şasesi hıza dayanamayıp ikiye bölündü diye hatırlıyorum. antep taraflarındadı. e bukadar uğraştıktan sonra hepten zarar olarak satcan motoru sonra gidip 95 model 600 cc motorlara bakarken bulacan kendini.
op yüzden sana tavsiyem bunu adam gibi kullan sonra imkanın olursa alırsın büyük makine onunla gazlarsın.

motorcu48
25 Ağustos 2013, 22:50
bence sen ilk ibreni düzelt

dyavol-77
25 Ağustos 2013, 22:58
bence sen ilk ibreni düzelt

İbre'den önce kafa yapısının değişmesi lazım^^EĞİTİM ŞART!!!^^Apaçi STAYLA:thumleft:

zaferkarizma
25 Ağustos 2013, 23:02
ben 195 yapıyom bnm uageyle ::gazla::::gazla::::gazla::

berkkirci
26 Ağustos 2013, 02:25
Bnm mg süperboyda 125 orjınal şanzıman var motor 100 luk bağır aşşağı 5 vitez kesıcıye girdi ibrem 120 120 yi geçip 0 a geldi dayandı oraya inankı 120 yi geçemiştir her ibre yanlış gösterir dijital olsa bile yanlışlık payı var

Hem ayrıca KArdeşim Ben Arada Basıyorum sıkıştırıyorum motoru Bnm Anlamadığım Sen Canını Yoldamı Buldun 150 160 gitsın dıyorsun 160 gıdınce ne olucak başın göğemı ercek allah korusun bi kaza yapsan annen ile babanı hiç düşünmuyormusun ....... sen acı çekmessın onlar çeker unutma bunu ..... ben kaza yapmama diyorsan youtube gir motor kazalarına bak anlarsın ....

salcano_7946
26 Ağustos 2013, 05:43
[QUOTE=ManisaLé;3136442]Ya 1.si aynada ayna.... Biz bilmiyor muyuz aynasız gitmemeyi? Şehire giderken tabikide aynayı takıyorum...

2.si; Siz demişsiniz bu motor 70-80 km/h yapar.. O zaman ben 4 ve 5inci vitesleri kaldırmam gerekli.Çünkü 3 te 80-90 km/h yapıyor...

3.sü; Takılın kafanıza göre :D[/QUOTE :pr::pr::pr::cat::farao::king::flower::thumleft::q ueen::cat: SENİN YAŞ KAÇ HAFIZ ABİ.....

Tİme_shİft42
26 Ağustos 2013, 08:57
İbreye 180 kmh yazısıda koydalarmıs keske

Bak benim arkadasın kanuni breton s i var

Titresim felaket masaj koltugu gibi

Biz 140 la ıslık calaraktan giderken

Millet bizi 90 la geciyordu

Kanuni kendini tatmin etme olayı

Bak benim ibrem su kadar hız gördü olayı

Sehir icinde aynalı sehir dısında aynayı söküyonmu

Kusura kalmada aynayla arkanı kontrol etmessen sinek gibi ezerler seni :)

numangokce
27 Ağustos 2013, 22:34
İbre'den önce kafa yapısının değişmesi lazım^^EĞİTİM ŞART!!!^^Apaçi STAYLA:thumleft:

(: apaçi...

apaçi her tarz motorda varmış, onu paylaşmak istedim. Geçen akşam iş yerime gelirken ışıklarda bir chopper'ın yanında durdum. "motor kaçlık" dedim, "250" dedi. tam tariftir: kask yok, renkli atlet, bermuda şort, terlik, motosiklette aynalar da Hakk getire... "paketçilik mi yapıyosun?" diye sordu, "yok" dedim, "işe gidip gelmekte ve keyif için kullanıyorum" dedim. "e abicim daha yisini alsaydın ya" dedi... "le havle ve la kuvvete..." vites 1, debriyaj bırak... uzadım gittim yanından...

yaptığı son hız konusunda ise, bende de çinli 150cc var, görünümü nerdeyse kardeşiminkiyle aynı. göstergeye göre yokuş aşağı yüklenince 120 zorluyo...

hızlı gitmek için ayna sökmüşler...
o zaman biz de sökelim aynaları, çantaları, sinyaller de rüzgar direncine etki eder.

yasin.33
27 Ağustos 2013, 23:09
ona bakacak olsan benim 100cc ibre 120-130a dayanıyor :D ama sadece ibre :D tamircide yaşlı bi amcayla karşılaştım bd 100 vardı kanuni 125cc silindir takmış çekişi vs. çok fark etti yakıtı az fark etti dedi ne bileyim sonuçta apaçi değil bir şey değil yaşlı bi amca sizce yaptırayım mı sorun olduğunu var sayarsak eski silindiri takınca sorun ortadan kalkar mı not apaçi değilim aynam kaskım yerinde :)

hellboys
27 Ağustos 2013, 23:30
motorunu büyüt daha hızlı gitsin dişlilerle oyna silindiri büyüt yanlız bu işler maliyet gerektirir

cbf_salih
28 Ağustos 2013, 10:18
senin 120 130 dediğin km hızı en fazla 100 dür titresimden ne gösterdiğini bilmiyo o göstergeler belirlli bi hızdan sonra

samet10
28 Ağustos 2013, 10:24
motorun tertemizmiş. bunu sen böyle sat git 250 cc birşey al ziyan etme :)

bikerboi
28 Ağustos 2013, 10:30
Ben senin gibi arkadaşlara bir CV yazıp motor üreticilerine göndermelerini öneriyorum. Adamlar motoru yaparken akıllarına gelmemiş 150-160km hıza çıkmasını sağlamak. Bu işi mühendislerden iyi sen becerebilirsin bence. Yolun açık olsun belki bir gün tamamen yerli bir motora bineriz sayende hemde 125 cc ama 200+ hızlara ulaşan :thumleft:

Salih_T
28 Ağustos 2013, 11:17
hızlanmak için motosikleti komple değiştir.. o motorun aerodinamiği belli sınırları belli.. en önemlisi bi defa ne önde ne arkada disk freni yok yahuu.. hızlandın hadi.. nasıl durmayı planlıyorsun.. 120-130 bile çok bana kalırsa.. daha sakin kullanmanı öneririm...

-TAN-
28 Ağustos 2013, 11:37
Adam istiyor :) ManisaLe kardeşim arkadaşların hepsinin yazdığı doğru; ama motorunlada 140-150 yapamazsın diye bir şey yok.. Dişli değişimi ile yapabilirsin, benzer modeller için Hız dişlisi diye tabir edilen dişliler var diye biliyorum. Ama bende söyleyeyim, şimdi 110-120 ye çıkma hızın varya, hani o sana keyif veren hızlanma... ahada o kalmayacak 110km ye çıkman dakkalar sürecek 4 ten 5 e atacağın devre birtürlü gelmeyecek, 140-150 yapabilmek için hafif tatlı rampa aramaya başlayacaksın, arkana ardçı koyacan ona gösteriyim diye artçıyla o sürate hiç çıkamayacak, ama genede dene içinde kalmasın :)

gt250-bora
28 Ağustos 2013, 11:40
cidden adamlar bunu bir yerden bir yere 80-90 ile gitmek için yapmışlar... o 100 ve üzeri bölümü olurda atak yapmak gerekirse diye düşünüyorum... aslında bunu düşünmek bile istemiyorum...
neden denecek olursa bu motoru durduracağın sürat herşey yolunda giderse ancak 80-90 zaten... kendisi ile toplamda 60 - 65 km bir arkadaşlığımız oldu... ha bu arada o 80-90 bölümüde max 70-75 gibi...

cihan54
28 Ağustos 2013, 12:01
Konuyu okuduğumda gelişinden belliydi zaten !







İbretliksin vesselam... Konuyu çerçeveletip şöyle şaşalı bir köşeye assak da herkes görse ne güzel olma mıydı ya la ::sm_smile

120-130 yapıyomuş da, 150 nasıl olurmuş da... Hesaplarıma göre zaten 150'yi de görürsen kıvılcım çıkarmaya başlayıp tarihte bir zamana ışınlanacaksın... Tabi onu da anca tırrr zırrrr diye ağlama noktasına gelen kilometre sayacında görüyor olursun. Bu arada arkadaşlar o motor cidden 100 falan görüyor mudur yav :silent: valla helal olsun o zaman.. Gerçi aynaları da çıkarmış haspam...

Bir yorumunda; 3. vites olmasın o zaman, 3. viteste 80-90 görüyorum demişsin ya. Sana benim cevabım şu olur; madem yüksek hızlara çıkmak istiyorsun, düz mantık olarak sen ona iyisi mi birkaç vites dişlisi daha ekle :cat:

ManisaLé
04 Eylül 2013, 02:58
abi varsa itirazı olan gelsin Salihli/Manisa ;) Biz hep burdayız... Motoruda öyle bir küçümsemişsiniz ki görende scooter kullanıyoruz sanacak..Neymiş 70-80 ancaymış...Abi parada sıkıntı yok..Ben bu motorlara hastayım..CBF sattım bunu aldım..O değilde bu ayna niye bu kadar sizi sıktı.Sadece köyde takmıyorum...

dyavol-77
04 Eylül 2013, 03:20
abi varsa itirazı olan gelsin Salihli/Manisa ;) Biz hep burdayız... Motoruda öyle bir küçümsemişsiniz ki görende scooter kullanıyoruz sanacak..Neymiş 70-80 ancaymış...Abi parada sıkıntı yok..Ben bu motorlara hastayım..CBF sattım bunu aldım..O değilde bu ayna niye bu kadar sizi sıktı.Sadece köyde takmıyorum...

Kardeşim scooter var scooter var(küçümseme sezdim sanki...:))... 2013 sıfır km Suzuki burgman 650 excutive şu anda 31.500 tl:queen: Senin motorun 20 katı...:wiinkk:

blt_59
04 Eylül 2013, 06:17
kaç senedir kanuni kullanıcısıyım,çok modelini kullandım ama bu breton kadar içime sinmeyen bir modeli olmadı,eniştem almıştı 1 sene bindi,hakkaten tambi dengesizlik abidesi,o çılız kasaya o motor çok seri,sagıyla soluyla oynamaya çok müsait bi makina,bide böle HIZ tutkunu :) gençlere oyuncak olacak cinsten..

MaxiBoost
04 Eylül 2013, 10:14
normalde hızı arttırman için önce motorun gücünü arttırmalısın
sonra aktarma organlarında değişiklik gerekir, yani dişlilerde

1-motorun gerçekten kaç yapıyor?
kadrana inanma, hatalı gösterir genelde hatta çok gösterir
çin mallarında bu bir satış politikasıdır, hızlı diye gider millet onu alır.
bir gps li cep telefonu bul geerçek son sürati ölç.

2-hızlanma nasıl?
30km den 60 km ye hızlı çıkıyor ama sonra yavaşlıyormu?
80e kadar çabuk ama sonra tın tın 90 ve 100 mü oluyor?
bunun gibi ara hızlanmalar sana ne yapman gerektiğini söyler

mesela gayet seri bir şekilde 100 yapıyorsun ama sonra motor devir kesiciyemi giriyor?
o zaman sana daha çok dişli değiştirmeyi dene derdim.

3-zincir motor çıkışındaki dişli kaçlı?
tekerdeki dişli kaçlı?
birde son devir kaç bin?
yani sen son hızda giderken motor kaç rpm ?

numangokce
05 Eylül 2013, 01:59
O değilde bu ayna niye bu kadar sizi sıktı.Sadece köyde takmıyorum...
(: karakter sayısı

gürkanatik
05 Eylül 2013, 02:17
bendede aynısı var 120 130 nasıl görüyo şaşırdım benim ibre 110 gördü bir kez yokuş aşağı bidaha tövbe asla öyle birşey yapmam gittiği 90 100 dür en fazla ama nasıl durcağını şaşırıyor insan frenlere dokunmaya korktum kayar diye büyük risk gerçekten 100 bile bunlarla

ilkayözdemir
05 Eylül 2013, 03:15
ön diş 17 yapman yeterli olucaktır bence

benim 150cc motorumda ön dişliyi 17 yapmıştım ybr 120 ile giderken bayır aşağı yanında geçip gidiyordum 140 gösteriyordu

heralde ybr nin göstergede fazla gösteriyor :D

numangokce
05 Eylül 2013, 04:09
normalde hızı arttırman için önce motorun gücünü arttırmalısın
sonra aktarma organlarında değişiklik gerekir, yani dişlilerde

1-motorun gerçekten kaç yapıyor?
kadrana inanma, hatalı gösterir genelde hatta çok gösterir
çin mallarında bu bir satış politikasıdır, hızlı diye gider millet onu alır.
bir gps li cep telefonu bul geerçek son sürati ölç.

2-hızlanma nasıl?
30km den 60 km ye hızlı çıkıyor ama sonra yavaşlıyormu?
80e kadar çabuk ama sonra tın tın 90 ve 100 mü oluyor?
bunun gibi ara hızlanmalar sana ne yapman gerektiğini söyler

mesela gayet seri bir şekilde 100 yapıyorsun ama sonra motor devir kesiciyemi giriyor?
o zaman sana daha çok dişli değiştirmeyi dene derdim.

3-zincir motor çıkışındaki dişli kaçlı?
tekerdeki dişli kaçlı?
birde son devir kaç bin?
yani sen son hızda giderken motor kaç rpm ?

üstadıma kendi motorumdan yanıtlar vereyim, zira kişiye,alete göre cevaplar farklılıklar göstermekte:

1. Gerçek son süratimi bilmiyorum ama Ankarada belli arterlerde "70"ler var. arabalar ile beraber geçiyorum oralardan, hızlarımız aynı.

2. Daha kalkıştan itibaren kadrana göre 100'e rahat bir şekilde çıkıyor, bu süre tahminim 15-16sn alıyor. sonrasında 110'a ağır ağır ilerliyo. (spor sürüş) Kesici yok. (:11000 rpm olurda bayır inersem devir saati 12000'e kadar çıkıyor, hızım ise 120'ye çıkıyor -ki hiç akıl karı değil-

3. dişli sayılarımı bilmiyorum, bakmadım.

bu arada ben takometreye de güvenmiyorum fazla. motora göre ağır hareketli sanki.