PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ybr 125 esd şanzımandan ses geliyor



kemal canbaz
12 Ağustos 2013, 21:26
iyi akşamlar arkadaşlar.2012 model ybr 125 motosikletimde vites boşta giderken şanzıman kutusundan kesik kesik tık tık tık diye ses geliyor. motoru orta ayaklığa alıp vites boştayken arka tekeri elle çevirdiğimdede yaklaşık yarım turda bir aynı ses geliyor hızlı çevirince tıkırtı artıyor:silent:. yağını yeni değiştirdim 300 km ancak olmuştur motorum 5400 km de yağ castrol power1 10-40. sorun ne olabilir yardımcı olursanız sevinirim:pale:. motorun performansında hiçbir değişiklik yok sadece ses geliyor.

tr_select
12 Ağustos 2013, 21:37
Debriyaja bastığınızda motor hareket halindeyken ses devam ediyormu ? Ön dişli olma ihtimali-zincir üzerinde durdunuzmu çevirirken ?
Zincir gevşemiş ise sürtme sesi gelebilir fakat hiç ybr125 ile bu konularda tecrübe yaşamadım. Servise göstermeniz en mantıklısı olur düşüncesindeyim. . . Bilginiz yok ise, kurcalamayın :)

kemal canbaz
12 Ağustos 2013, 23:59
motor giderken debriyaja bastığımdada ses geliyor ön dişli veya zincirde olması mümkün değil zinciri ayarlayıp yağladım ses şanzıman kutusunun arka kısmında içerden geliyor dişli sesine benzer birşey

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

arkadaşlar yardımcı olabilirmisiniz şanzıman dişlilerinde(resmini aşağıya koydum) kırık catlak vs olabilirmi böyle bi ihtimal varsa motoru açtırmayı düşünüyorum ilerde daha büyük sorun açmasın diye :silent:
http://image5.sahibinden.com/photos/39/46/32/big_743946328if.jpg

serkanADH13
13 Ağustos 2013, 01:08
motor boşta iken kolay kolay ses yapmaz,
ses yapıyor ıse sorun daha basıt yerler olmalı,

zincir dişliler,
debriyaj tası,,veya balataları ve iç göbek,

Yok vitesteyken ses artıyor ise,

Dişlilerde çizikler var ise sürüş esnasında uğuldama mısali ses yapar,
dişlilerde kırık var ise çatır çutur ses yapar,
yok her daim ses inceden olup sürat arttıkça ses artıyor ise şanzuman dişli rulmanlarında sorun olabilir,,,

Bir ustaya göstermende fayda var dostum...

zaferkarizma
13 Ağustos 2013, 01:23
sat daha kaliteli bişi al ....

Osman___
13 Ağustos 2013, 02:06
Bence en mantıklısı servise götür bi baktır..

kemal canbaz
13 Ağustos 2013, 10:09
motor vitesteyken ve hareket halindeyken ses gelmiyor yada geliyor yada duyulmuyor. hızlanmayla uğultu benzeri şeyler yok çatır çutur sesler yok sadece boşta yada debriyaj sıkılı haldeyken tık-tık tık-tık diye birbirini takip eden iki ses geliyor sanki birşey biyere sürtüyrmuş gibi :silent:

Murat 48/30
13 Ağustos 2013, 10:53
Zinciri çok gerince aynı durum oluyor, siz bir gerginliğe bakın isterseniz servise gitmeden.

COMTAN
13 Ağustos 2013, 10:58
motorun zincirine bak mesela orta ayaklığa al tekeri elinle çevir bakalım zincirde belli bir yerde gerilme varken biraz daha çevirdiğinde gevşeme oluyormu şayet oluyorsa zincirde uzama vardır.yada zincir dişlilerinde gerginlik dolayısıyla orantısız aşınma sebebi bazen normal yoldan uzama olsada genelde sert debriyaj bırakma, teker denemeleri şuursuzca gerilmiş zincir olabilmekte.bence sorunu zincir dişli grubunda ara olmadı şanzumanla ilgilenirsin

kemal canbaz
13 Ağustos 2013, 11:47
sorun zincirdeymis galiba biraz gerdirince tıkırtı sesi kayboldu:thumleft: sanırım zincir dişli üzerinde atlama yapıyormuş yinede zinciri değiştirmekte fayda var uzama yapmış sandığım kadarıyla. zincir hızla dönerken sarsıntı yapıyor.

Osman___
13 Ağustos 2013, 13:16
Hade hayırlı olsun :D

kemal canbaz
13 Ağustos 2013, 16:19
problemin zincirde olduğu kesinleşti arkadaşlar zinciri çıkartıp ön dişliyi elimle döndürdüğümde sadece uyum içinde çalışan dişlilerin sesi geliyor :cherry: şanzımanda sorun olmadığına çok sevindim :thumleft: yalnız yeni bir dişli zincir takımı alıp değiştirmeyi düşünüyorum ayarlamayı nasıl yapmamı önerirsiniz bu zincir ayarsız olduğu için bu hale geldi o yüzden yenisini nasıl ayarlayabilirm :silent:

varan22
13 Ağustos 2013, 17:04
Ön dişliyi değiştirmek kolayda arka dişli biraz meşakkatli. Hem 5000 km 2012 bir ybr nin zincir dişli takımını komple değiştirmek pek mantıklı değil. Senin sorunun zincirin gevşek olması yeni bir sete vereceğin paranın az bir kısmı ile git adam gibi bir ustaya sadece zincirini ayarlat. Arka janttaki kaplin lastiklerinide bir kontrol ettir..

kemal canbaz
13 Ağustos 2013, 19:28
varan22 kardes dediğin gibi daha çok yeni motor dişlilerin yıpranmış olacağını düşünmüyorum. arka kampanayı temizlerken dişli göbeğini çıkartıp kaplinleri kontrol ettim onlarda sıkıntı yok. arkadaş zinciri gerdirirken çizgilere dikkat etmemiş teker hafif sola kaymış bende farketmedim 2 bin km kadar kullandım o şekilde zincirde bozulma olmuş olabilirmi değiştirmeyi o yüzden düşünüyorum:silent:.

cem_bloodz
06 Ocak 2014, 22:09
aynı sorun benim ybrdede vardı can sıkarcasına bi kıkıt kıkıtlama vardı tekerin dönüş hızı arttıkça kıkıtlar artıyodu + sol ayağımda o kıkıtları hissediyodum 2 ay sonra 3. vites 5.000 devirde giderken bi anda hızda düşüş devir saatinde yükselme gördüm sonra 2ye atınca anladım ki zincir kopmuş sıradan zincirlerde bunu hep yapıyo (orjinal demedim yanlış olmasın sıradan çin malı zincir şu 40 50 lira olanlardan) biriktirdim parayı D.İ.D X-Ring orjinal aldım mis gibi oldu..

serkan.57
16 Mart 2014, 15:25
Merhaba arkadaşlar,
42000 km cbf 150 kullandım sattım. Bu defada övgüyle bahsedilen ybr esd alıyım dedim. Nc 700 x'im var satıyorum. Satmadan ybr 125 esd aldım 1000 km bakımını yeni yaptırdım. Fakat motor kalkışlarda debriyaj tam kavrarken dişli sıyırması gibi bişey oluyor. Servise gösterdim bu tüm ybr lerde var. 5000 -6000 km sonra kesiliyor dedi. Ben pek ikna olmadım. Bu konu hakkında benzer durum yaşayan arkadaşlar varmı yardımlarınızı rica ederim. Birde artık 1000 km bakımı yapıldı diye şöyle biraz basıyım dedim yolda gaz yememe tekleme gibi durumlar oluyor. Bu arada motor 2011 model uzun bir süre binilmemiş. karbüratöründe pislik olabilirmi, bu arada Ümraniyedeki servise gittim. (çok kötü) Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,

kemal canbaz
16 Mart 2014, 22:40
arkadaşım öncelikle senin dişli sıyırması dediğin şey debriyaj kaçırmasıdır. bendede var aynı sorun ve arkadaşımdada var balata değiştirdim tas değiştirdim kalın yağ koydum ince yağ koydum araya sac koydum yayların altına pul koydum herbirşeyi yaptım ama yok o sesi kesemedim. baskı yayları zayıf geliyor buna ek birde 4 balata var üzerinde ve buda motorun gücünü karşılamıyor. bu yüzden ybr yi satıp cbf 150 alma düşüncesindeyim sen baya kullanmışsın artısı eksisi nedir biraz bahsedersen sevinirim. ikinci sorununa gelince muhtemelen jikle açıktır. jikle kolu yukarı konumunda kapalı olur onu bi kontrol et bence.

coolDonjuan
11 Temmuz 2014, 02:29
Merhaba arkadaşlar,
42000 km cbf 150 kullandım sattım. Bu defada övgüyle bahsedilen ybr esd alıyım dedim. Nc 700 x'im var satıyorum. Satmadan ybr 125 esd aldım 1000 km bakımını yeni yaptırdım. Fakat motor kalkışlarda debriyaj tam kavrarken dişli sıyırması gibi bişey oluyor. Servise gösterdim bu tüm ybr lerde var. 5000 -6000 km sonra kesiliyor dedi. Ben pek ikna olmadım. Bu konu hakkında benzer durum yaşayan arkadaşlar varmı yardımlarınızı rica ederim. Birde artık 1000 km bakımı yapıldı diye şöyle biraz basıyım dedim yolda gaz yememe tekleme gibi durumlar oluyor. Bu arada motor 2011 model uzun bir süre binilmemiş. karbüratöründe pislik olabilirmi, bu arada Ümraniyedeki servise gittim. (çok kötü) Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler,
bendede aynı sorun vardı düşük vites yüksek devirde oluyordu.kalkışlardan hemen sonrada yaptığı oluyordu.

Yamaha709
26 Mart 2016, 13:49
Ön dişli şanzımanın karşılığına bağlıdır zinciri fazla gerdiğinizde şanzımanın karşısındaki dişler yerinden milimetrikte olsa oynar ve ses yapar dediğiniz gibi tıkırtı şeklinde zinciri biraz bollaştırıp yağlayın ses kesilir.

mehmetemin
03 Haziran 2018, 00:58
merhaba arkadaşlar elimde 41 binde 2012 model ybr m var birkaç ay önce aldım ama ybr den
-ugultu sesi
çır sesi
tıkırtı seslerine benzer sesler geliyo sesler şanzıman taraflarından geliyo acaba şanzımanda mı bi sorun vardır yoksa zincir dişlide mi fikri olan var mı