PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sübap ayarı neden kaçar?



hakanmn
08 Ağustos 2013, 02:51
Merhaba arkadaşlar, Kanuni nin bu sene çıkardıgı GT170 motorum var. Motordan gayet memnundum fakat ikidir aynı sorunla karşılaşıyorum. Giderken sübap (emme sübabı) ayar vidası çıkmış motorun çekişi tamamen düşmüştü serviste bunu düzelttiler. Ve bugun tamirden 250 km sonra sübap ayarı yine kaçtı motoru çok aşırı sıkıştırmadım oysa. Acaba usta tam düzeltemedi mi? Yoksa korktugum şekilde kronik bir sorun olabilir mi? Motor 2200 km de henuz.

yamyamaha
08 Ağustos 2013, 03:07
ustanı değiştir. sorun çözülür.

hakanmn
08 Ağustos 2013, 03:12
ustanı değiştir. sorun çözülür.

Bayram tatili nedeniyle şuan bişey yapamıyorum ama tabiki başka bir ustaya gidecegim.

Mengu16
08 Ağustos 2013, 03:25
Motorun yağı azsa ve bu nedenle hararet yaparsa anında bozuluyo subap ayarı. Uzun yolda sürekli dip gaz sürersen motor yağ eksiltebilir honda cg klonu bütün motorlarda var bu sorun. Bunu genel bilgi olarak yazdım, senin usta bi seferde subap ayarını tutturamadıysa ustada sorun var başka ustaya gidin.

hakanmn
08 Ağustos 2013, 03:30
Motorun yağı azsa ve bu nedenle hararet yaparsa anında bozuluyo subap ayarı. Uzun yolda sürekli dip gaz sürersen motor yağ eksiltebilir honda cg klonu bütün motorlarda var bu sorun. Bunu genel bilgi olarak yazdım, senin usta bi seferde subap ayarını tutturamadıysa ustada sorun var başka ustaya gidin.

Yagını sürekli kontrol ediyorum, eksilme yok aslında sag taraftaki seviye gösteren camdan bakıyorum üst çizgiye yakın duruyor hep. Son yag değiştiginden buyana 1700 km gecti bilemiyorum yagından dolayı olabilir mi? Ustayı değiştirecegim kesin.

yamyamaha
09 Ağustos 2013, 00:49
Giderken sübap (emme sübabı) ayar vidası çıkmış "

o çıkan vidayı ustaya hediye edin o nerede kullanıcagını bilir. ( insanların da emiş sibopu vardır ) hatta fabrikaya bile yollasanız çok makbüle geçer, senede bir kaç sepet biriktirip gurupca eğleniyorlar.
bir ihtimal yeri yalama olmuştur veya somunu yalama olmuştur. ne kadar takarlarsa taksınlar sibop ayarını değil kendini bile tutamaz artık o. ayar yaparken orasında arıza oldugunu fark edecek ve "idare etsin şimdi bununla uğraşmayayım" demiyecek bir usta bulun. yada kendi sıkarken özürlediğinde üşenmeyip değiştirecek bir usta bulun. ( not ikiside aynı usta aslında )
çancin muadili motorlarda her ne kadar 3000 km de bir yağ değişsin yazsa, 70-80 normal kullanımın dışında performansa yönelik kullanıyorsanız siz siz olun 1000 km de bir yağ değiştirin. Allah dertsiz tasasız ve kazasız sürüşler nasip etsin.

mehmettayfur
09 Ağustos 2013, 01:14
Yagını sürekli kontrol ediyorum, eksilme yok aslında sag taraftaki seviye gösteren camdan bakıyorum üst çizgiye yakın duruyor hep. Son yag değiştiginden buyana 1700 km gecti bilemiyorum yagından dolayı olabilir mi? Ustayı değiştirecegim kesin.

Senin motoru bilmediğim için soruyorum;motor bloğunda camlı yağ seviyesi göstergesi mi var,yoksa gidonun sağındaki ön fren hidrolik yağ
göstergesinden mi bahsediyorsun ?

hakanmn
09 Ağustos 2013, 13:03
Senin motoru bilmediğim için soruyorum;motor bloğunda camlı yağ seviyesi göstergesi mi var,yoksa gidonun sağındaki ön fren hidrolik yağ
göstergesinden mi bahsediyorsun ?

Motor blogunda camli yag seviye gostergesi var

mehmettayfur
09 Ağustos 2013, 13:34
Motor blogunda camli yag seviye gostergesi var

Çok yararlı birşey yapmışlar.Keşke her motorda olsa.Bu durumda,arkadaşların dediği gibi,daha sık yağ değiştirmen lazım.

sakinseytan
09 Ağustos 2013, 13:54
yağdan tuzdan gevsemez ya usta sıkamadı yada yuvası yalama uğraşmak istememiştir.k gelsn

hakanmn
09 Ağustos 2013, 17:18
yağdan tuzdan gevsemez ya usta sıkamadı yada yuvası yalama uğraşmak istememiştir.k gelsn

Yuvasının yalama olma ihtimali banada daha mantikli geliyor, ptesi ters bi durum olmazsa baska bi servise goturup bi baktircam iyice. Durumu yazcam buraya en azindan hepimize tecrube olur diye düşünüyorum arkadaşlar

hakanmn
12 Ağustos 2013, 02:59
Motoru bugun baska ustaya götürdüm. Civatada yalama olma durumu yoktu. Subap ayarini duzgunce yapti. Galiba daha önceki ustanin yaptigi bi eksiklikten kaynakli bir durum olmuş yani ayar vidasi tam sıkılmamis.

numangokce
12 Ağustos 2013, 04:25
Yuvasının yalama olma ihtimali banada daha mantikli geliyor, ptesi ters bi durum olmazsa baska bi servise goturup bi baktircam iyice. Durumu yazcam buraya en azindan hepimize tecrube olur diye düşünüyorum arkadaşlar

motor çalışır durumdamı şu an bilemiyorum ama öyleyse çalıştırmadan götürmenizi tavsiye ederim.

engindmn
11 Mayıs 2014, 22:02
selamlar;

motorun sübap ayar aralıkları hakkında bilgisi olan var mı ?

HELLAS
11 Mayıs 2014, 22:27
Ozellikle bmw habire subab ayari ister yoksa harbi traktor gibi calismakta :)