PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektirik arızası konusunda fikir lazım beyler,



piyanist_irf
06 Ağustos 2013, 22:27
tüm gönül dostlarına saygı ve selamlarımı sunuyorum , aslında böyle bir konu açmayı kendime yakıştıramadım lakin yoğunluğumdan dolayı arızayı tespit edemedim :) edemedim derken, yaptığım işlemleri söyleyeyim ,

motosiklet ataşlemeyi ilk önce kesti , sonra yine ateşleme yaptı ama uzun sürmedi ne ayak marşıyla nede elektirik startla çalışmadı ve halen daha ateşlemede tık yok yapılan işlemler şunlardır

statörden cdı beyine kadar gelen hatta hiç bir sıkıntı yok , test edildi,

CDI beyin ile bobşn arasındaki hatta hiç bir sıkıntı yok kablolarda kırık, sorun yok ,

yeni bobin ile test edildi yine ateşleme yok,

cdı beyin değişti yine kimseler yok

buji, buji kabloları buji piposu , test edildi sorun yok

statör test edildi herhangi bir sorun görünmüyor , kopukluk vs bir sorun yok, zaten şarjı iyi yapıyordu

geriye ince hassas zamazingo olarak koptür kalıyor onunda hattında kablosunda temassızlık vs yok lakin motosiklet halen daha ateşleme yapmayacağım diye inat ediyor beni deli etti

iyiden iyiye ayar oldum konuya hakim arkadaşlar fikir verebilirlerse memnun olacağım, motor 2 zamanlı honda balyy modeldir , olmadı yeni sistem alacağım lakin parça sıkıntısı var gördüğüm kadarıyla bayağı eski bir model 2004 sanırım , 2 zamanlı başka scooter statör ve koptürlerini uydurma şansım olabilirmi , uydurma konusu sorun değil ama stabilite ve sağlıklı çalıştırabilirmiyim , başka motosikletlerin parçalarını takacağım olmaz ise :) sanırım gözden bir şey kaçırıyorum bir yerde var bir sıkıntı ben çözemedim fikirleriniz önemli, gurur meselesi yaptım bu işi :)


yada altarnatif bildiğiniz uyacağını düşündüğünüz bir model var ise sistemin komplesini değişeyim !


evet arkadaşlar civarımdaki 2 motorcu ve bir elektirikçi bu durumu çözemedi bakalım mt den ne çıkacak :)



http://img62.imageshack.us/img62/5025/4bvo.jpg (http://img62.imageshack.us/i/4bvo.jpg/)



http://img534.imageshack.us/img534/3492/rvk8.jpg (http://img534.imageshack.us/i/rvk8.jpg/)


http://img827.imageshack.us/img827/3237/17e5.jpg (http://img827.imageshack.us/i/17e5.jpg/)


http://img843.imageshack.us/img843/2723/jf0w.jpg (http://img843.imageshack.us/i/jf0w.jpg/)


http://img33.imageshack.us/img33/7871/ccqe.jpg (http://img33.imageshack.us/i/ccqe.jpg/)

ferhatkars
06 Ağustos 2013, 22:50
manyeto üzerinde koptür dediğin (biz de okuyucu diyoz) zamazingoya dğen 2-3 mm lik bi çıkıntı var... manyeto döndükçe koptürdeki metal kısma değer ve bobine elektrik gider...
bi ara benım motorun statör ve manyeto parçapinpiç olmuştu... sadece koptürü ve manyetoyu taktım, 1-2 hafta kadar o şekilde kullanmıştım....

ben olsam bir de şöyle denerdim... motorun kontak akü beyın bılmem ne bi kenarda dursun...
sadece koptürden 2 kablo alıp bobıne bağla bobındende bujıye...denemekten ne cıkarki abi... ayak marşına bas bakalım elektrik ıvır zıvır gelecek mi...

ayrıca nıye senin koptürde 1 kablo var:silent:

piyanist_irf
06 Ağustos 2013, 23:21
manyeto üzerinde koptür dediğin (biz de okuyucu diyoz) zamazingoya dğen 2-3 mm lik bi çıkıntı var... manyeto döndükçe koptürdeki metal kısma değer ve bobine elektrik gider...
bi ara benım motorun statör ve manyeto parçapinpiç olmuştu... sadece koptürü ve manyetoyu taktım, 1-2 hafta kadar o şekilde kullanmıştım....

ben olsam bir de şöyle denerdim... motorun kontak akü beyın bılmem ne bi kenarda dursun...
sadece koptürden 2 kablo alıp bobıne bağla bobındende bujıye...denemekten ne cıkarki abi... ayak marşına bas bakalım elektrik ıvır zıvır gelecek mi...

ayrıca nıye senin koptürde 1 kablo var:silent:

denemediğim bir o kaldı sanırım :) lakin okuyucu koptür dediğim zamazingoda söktüğümde sadece 1 kablo vardı model model farklılık gösteriyor sanırım kafam gitti iyice olmadı çakacam kibriti yakacam motoru :) birtane harici kablo çekilmiş statörden ondan huylandım kafamı karıştırdı .! ama bu meret bu haliyle çalışıyordu hiç vaktim yok bayramdan sonra okuyacağım canına !

ferhatkars
06 Ağustos 2013, 23:27
abicim statörü-şarjı karıştırma...
koptürlü olduğuna göre elektriksiz de çalışır...ayak marşı yada dolu akü ile...
sadece koptür ile dene...oraya uyacak başka bir koptür bul...
bozuk-yanık bir statörün sadece koptürünü bağla...
tamircilerde filan vardır... bulamazsan bana haber et...
yarın ben ankaraya izine dönüyorum... bende olması lazımdı... göndereyim bayramdan sonra...

ilkerabi
06 Ağustos 2013, 23:35
1. CDİ yani beyin ac mi dc mi?
Statodan mı yoksa konjoktörden mi besleniyor yani?
2. CDI üzerinde kıll switch denen uç (motor kapatma-off yani) nereye bağlı? Normalde kontak kapatıldığında bu uç şaseye bağlanıyor, ateşleme duruyor, motor istop!

CDI nin uçları belli olmuyor ama bizim GY6 yani 150cc çin skuterlerin sistemi ile aynıdır, sadece stator sargıları farklı olması gerek.

Samet Ağır
06 Ağustos 2013, 23:46
koptür dediğin şeye arabalarda krank konum sensörü deniyor ve ateşlemeyi kesen namısısız odur..tek kablo olması şaseyi gövdeden aldığındandır..volanta değmez ama volantdaki çıkıntı üzerine geldiğinde manyetik olarak devreyi kapatır.platinin teknolojik hali denilebilir..

onu değiştirerek mevcut hali ile denemeni şiddetle öneririm...bi çeşit mıknatıstır kendileri...
bence tüm sorun köptürde...üşenmez yenisi ile denersen çalıştığını göreceksin..

arabalarda özellikle renolarda belalı parçadır..hata en son marea da başıma geldi.arada çalışır,sonra keser sonra yine çalışır bi keser iflahınla beraber...

piyanist_irf
07 Ağustos 2013, 01:17
koptür dediğin şeye arabalarda krank konum sensörü deniyor ve ateşlemeyi kesen namısısız odur..tek kablo olması şaseyi gövdeden aldığındandır..volanta değmez ama volantdaki çıkıntı üzerine geldiğinde manyetik olarak devreyi kapatır.platinin teknolojik hali denilebilir..

onu değiştirerek mevcut hali ile denemeni şiddetle öneririm...bi çeşit mıknatıstır kendileri...
bence tüm sorun köptürde...üşenmez yenisi ile denersen çalıştığını göreceksin..

arabalarda özellikle renolarda belalı parçadır..hata en son marea da başıma geldi.arada çalışır,sonra keser sonra yine çalışır bi keser iflahınla beraber...

ulem kanka aynı şeyi düşündüm birtane kaptür müdür ne karın ağrısıysa alıcam çalışırsa ki çalışacak sana 1 porisyon baklava ısmarlıcam , hastalık belirtileri teşhisine uyuyor mıknatıslı zamazingo :cherry:

zaten kısa bir mesafe çalıştırdım 2 dakka sonra stop ettim sonra tekrar tekrar çalıştı stop etti beni de uyuz etti , daha sonra bas bas çalışmaz akü mort, ! ayak marşı nafile annadımki üstüne gitmeyecen fazla :)


arkadaşlar değerli bilgiler için teşekkür ederim hepinizi gıdıcıklarınızdan öperim :cherry: şimdi reklam arası veriyoruz motor çalışmazsa samet kankama ısmarladığım baklavayı geri alıyorum :cherry: :P


sağolasın kankam zamazingoyu bi değişelim hele :cherry:


dip not : kanka bazı parçaların çalışma mantıklarını öğrenmek için genelde ortadan ikiye bölerim :cherry: bu güne kadar kaptür okuyucu, uyarım devresi ne moksa bunuda bir böleyim 2 yede bakalım içinden civcivmi çıkacak kuşmu çıkacak :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------


1. CDİ yani beyin ac mi dc mi?
Statodan mı yoksa konjoktörden mi besleniyor yani?
2. CDI üzerinde kıll switch denen uç (motor kapatma-off yani) nereye bağlı? Normalde kontak kapatıldığında bu uç şaseye bağlanıyor, ateşleme duruyor, motor istop!

CDI nin uçları belli olmuyor ama bizim GY6 yani 150cc çin skuterlerin sistemi ile aynıdır, sadece stator sargıları farklı olması gerek.

vallaha gurbaney dün gece geç saatlere kadar söktüm test etim ama detayına ve ateşleme sistemine o kadar alıcı gözle bakmadım :) veriyodum gazı gidiyodu ne güzel motor daha 3800 km de saat gibi tın tın çalışıyordu sonra öksürdü öksürdü ve sustu ! kuşum ötmez oldu :cherry: :P şunu bir çalıştırırsam kuşumun nasıl öttüğünü göstericem :cherry: :P

gecen cumartesi iftara gelen arkadaşlar kuşumun ötüşünü duydular :cherry: :P bilahare avare olduğum bir zamanda konusu açılmak kaydı ile makarası yapılacaktır :) teşekkür ederim ilgi ve alakana ama önce kuşum bi kanat çırpsın çok alıştım şehir içinde :)

sakinseytan
07 Ağustos 2013, 01:45
ya sorma bende kanuni deer midir ne zıkkımdır onun ateşlemesiyle ugrastım bi türlü kıvılcımı göremedim aynı sen gibi sonra verdim gitti motoru:D
en bela sorun ya herşeyi cözüyon ama ateşleme yoksa elektrik tesisatıda karıştıysa yandın.bakıcagın yer sanırım varmı motorda bilmiyorum ama stop start dügmesi dc ile alakalı o kapalıysa tık yapmıyo kabloları ins karıstırmadın üzüldüm senin adına inş cözersin benim en ayar oldugum olay o

ilkerabi
07 Ağustos 2013, 02:22
koptür dediğin şeye arabalarda krank konum sensörü deniyor ve ateşlemeyi kesen namısısız odur..tek kablo olması şaseyi gövdeden aldığındandır..volanta değmez ama volantdaki çıkıntı üzerine geldiğinde manyetik olarak devreyi kapatır.platinin teknolojik hali denilebilir..

onu değiştirerek mevcut hali ile denemeni şiddetle öneririm...bi çeşit mıknatıstır kendileri...
bence tüm sorun köptürde...üşenmez yenisi ile denersen çalıştığını göreceksin..

arabalarda özellikle renolarda belalı parçadır..hata en son marea da başıma geldi.arada çalışır,sonra keser sonra yine çalışır bi keser iflahınla beraber...

Aynen hocam.
Kuplör (bağlaç) önünden tornaidayı bööle hızlı bi şekilde geçirince CDI yi tetiklemesi ve kıvılcımı görmemiz gerekir. Bu şekilde yerine toplamadan deneme imkanı vardır. :) Tabii bu arada CDİ yi besleyeceğiz. DC ise akuden kolayca besleriz. AC ise gene farketmez.. Zaten içerden dc ye çevriliyor çünkü transistör vardır içinde..

ExTReMa
07 Ağustos 2013, 02:36
Okuyucuda sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kontak kablosunda sorun vardır büyük ihtimalle beyine (CDİ) şase vererek ateşlemeyi kesiyordur.
Birde kontağı iptal ederek denemenizi öneririm.

egelim 43
07 Ağustos 2013, 02:51
Ben anlamam ganga (diyeyim dedim) :cherry:

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 01:32
Okuyucuda sorun olduğunu düşünmüyorum.
Kontak kablosunda sorun vardır büyük ihtimalle beyine (CDİ) şase vererek ateşlemeyi kesiyordur.
Birde kontağı iptal ederek denemenizi öneririm.

kontak en başından beri yoktu sadece bir düğme ile açılıp kapanıyor sisteme elktirik oradan dağılıyor:) yani anlatmaya çalıştığın bir arıza toleransı yok , bu işi gurur meselesi yaptım herşeyden önce o motoru ya kibrit çakar yakıp unuturum yada bu sorunu halletmeden çözmeden asla canım durmaz :) zaten elektirik akssamında kafaya tam oturtamadığım sistem ateşleme sistemi kalmıştı al sana bir seanslık çalışma dersi usta olucaz inşallah :) saygılar sevgiler, hayırlı bayramlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------


ya sorma bende kanuni deer midir ne zıkkımdır onun ateşlemesiyle ugrastım bi türlü kıvılcımı göremedim aynı sen gibi sonra verdim gitti motoru:D
en bela sorun ya herşeyi cözüyon ama ateşleme yoksa elektrik tesisatıda karıştıysa yandın.bakıcagın yer sanırım varmı motorda bilmiyorum ama stop start dügmesi dc ile alakalı o kapalıysa tık yapmıyo kabloları ins karıstırmadın üzüldüm senin adına inş cözersin benim en ayar oldugum olay o



çok lanet adamı uyuz eden ve sıfır motor bile olsa ,4 zamanlı,2 zamanlı, karada denizde havada tüm motorlar için çok hayati bir durum ateşleme ! kaliteli motor, olması, japon yada çin malı motor hiç bir zaman ayırmaz , aklına gelmedik bir yer ve anda kestimmi o motorun işi bitmiştir , dahada yürütemezsin :)
tek kurtuluş çaremiz var ve elimizin altında 4-5 parçamız var, en azından ne yapmamız gerekir hangi parçayı tamir edebiliriz? hangisiyle uğraşmayıp değişmemiz gerekiyor ? sistemi yerinden nasıl döküp takabiliriz ve parçaların çalışma prensibini yapısını bilmeliyiz (BİLMEK ZORUNDAYIZ ) 2 motorcu birde elektirikçiyim diye geçinen esnafın elinden geçtti bu motor sonuç ??? hiçççç elde var sıfır , uğraşmak istemediler bile , oysa parasında değildim neyse verecektim !!

tüm bunlardan şu sonuç çıkıyor tırnağın varsa kafanı kaşıyacaksın , kendi işini kendin göreceksin hep yaptığım gibi ! bayramdan sonra oturup yapacağım acileyeti yok ama gurur meselesi oldu bu bende bu problemi çözüp derinlerine inmeden o konunun pisikopatı olmadan bu işin peşini bırakmam ! o motor çalışacak :)

problemlerden kaçamayız çözüm yolunu öğrenmek motosiklete yada motorlu araçlara bindiğimiz sürece bu veriler bize lazım olacak ben böyle düşünüyorum , 4 zamanlı scooterların sistemi aynı lakin vida yerleri ve manyoto konumları biraz farklı olmadı onlarınkini uydurcağım, en azından deneyeceğim bana tecrübe olur :) sonra uymaz, olmaz diyen elektirikçiye götüreceğim.

Samet Ağır
08 Ağustos 2013, 01:37
yahu kanka biliyorsun zoru başarırız da imkansız biraz zaman alır....:cat:

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 01:52
yahu kanka biliyorsun zoru başarırız da imkansız biraz zaman alır....:cat:

yav kanka yemin ederim p...ç gibi oldum hadi cdı beyni onaramazsın anladık, elimde sağlam 4 cdi beyin var , satatör sağlam , şarj güzel , indiksiyon bobini sağlam artı yedek 2 sağlam bobin daha var ,buji sıfır hiç kullanılmadı, buji piposunda, tesisatı tek tek ölçtüm bütün hat faal, buji kablosu ok,

oradan oraya , motorcudan elektirikçiye elimde motor uyuz uyuz gezdim , işin kötüsü fırında kazanda hamur yoğrulurken zamanla yarıştım, adamlara motoru bıraktım bir gün kaldı ne vardı yani ? bedavamı iş yaptıracaktık , 50-100 neyse verecektim sorun o değil , sıkıntı şu !! ben skoterlerı yapıyorum ama bunun sistemi farklı ! cevabıydı , ulem farklı olan ne , kıçı kırık 2 zamanlı motor işte nesi farklı , kompleks elektironik aksaamı olur iş elektironiğe girer anlarım o ayrı bir branştır :)

usta adamın farkı nedir ? diyecekki ahaa tam şu parça bozuk , elinde varsa değişecek yoksa getirecek temin edip, para kazanacak ! bunlar yok anam sök tak tamircisi lanet olsun kırk yılın başında bir işim çıktı zamanım yoktu uğraşana kadar 5-10 neyse yaptırayımda elimi yağa bulaştırmayayım dedim :)

allah razı olsun onlardan kötülemiyorum , bana iş öğretiyorlar işte :) eksiklerimi tamamlıyorum :)

sistem farklıymış len neyin sistemi farklı ? mantıkta hepsi aynı işte , hepsinde bir buji, bobin, cdı beyin, statör , manyeto, koptür mü neyim yokmu ? alla alla yaaaaa sistem farklıymış brehhh brehhh brehhh..

honda ne motor yapmış beee :)

sdemirpau
08 Ağustos 2013, 02:01
merhaba öncelıkle cok fazla teknık bılgıye sahıp degılım .
bence karburatöru de unutmayın o üçkagıt yapabılır basıma gelmıstı pıslık gelır vs yada samandıra sorunu olur çalısmaz samandıra fazla benzın gelır bogar motoru çalışma emaresı göstermez.ugrastırırda ugrastırır.gunlerce.
ayaklık acıkken elektrıgı kesen sokettte bır problem olabılır hasar görmus ayaklık acık muamelesı yapıyordur.trajıkomık ama olabılır benım basıma gelen olaylarda cogu seyı dusunur denerım .tamırcılere para kaptırmamak ıcın .tamırcılere para lazım gıder vs ama bır jantı sökmek ıcın 25 tl vemek ayıp ben o para ıcın bır gun aksama kadar hamallık yapıyorum.
bır saatlık ıs ıcın 30 tl ayıp örnek balata degısımı ıcın yan kapak sökuluyor sadece .tamam ama motorsıkletın ömru hayatnda bır sorun cıkmıyor baska problemlerıde cıkıyor fıyatı makul tutunda ınsanlar alıssın tamırcılere.

neyse konumuza devam elektrık dugmesı yada kablolarla ılgılı bır problemde olabılır ben calısmayan bazı donanımlarda soketlerın paslanıp pasları temızlesem dahı calısmadıgını ancak kabloları bellı bır yerden kesıp yenı soket yapınca duzelıp calıstıgına sahıt oldum .
udgmelerın ıcınde metal ksımlar oksıtten su temasından pas yapar oda elektrıgı ıletmez .nerelere sebep olur mesela elektrık dugmesı elektrık dugrmesı su alan bır dugme pas yapar acık konumda elektrıgı ıletmez örnek .
ben sahsen motorsıkletlerde blok harıcı sorunklarda hayatta göturmem kendım cozmem gerekır zıra gözumun onunde kullanılmıs bujı degıstıren guvenılır dıye önerılen motorcular boyle sorunlarda ugrasmak ıstemıyor . bence o soruna gönulden kafa yorup ugrasacak adamın adı motorcudur. bakmayan adamın para derdı ugrasmadan para kazanayım . sorununuzun hem elektrıksel boyutu var olabılır hemde karburatör boyutu var olabılır . bırde kumandalarda elektrıgı kesen bır dugme var örnek onu kapalı unutup cok kullanmayan yada tam bılmeyen arkadasların basına gelır calısmaz motor. daha bır cok nedenı olabılır .
motorun nerelerıne elektrık gelıyor kontrol edılmesı önemlı .
aklıma gelenler bunlar elımızden fazlası gelecekse hıc sakınmayız saygılarımla.

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 02:10
merhaba öncelıkle cok fazla teknık bılgıye sahıp degılım .
bence karburatöru de unutmayın o üçkagıt yapabılır basıma gelmıstı pıslık gelır vs yada samandıra sorunu olur çalısmaz samandıra fazla benzın gelır bogar motoru çalışma emaresı göstermez.ugrastırırda ugrastırır.gunlerce.
ayaklık acıkken elektrıgı kesen sokettte bır problem olabılır hasar görmus ayaklık acık muamelesı yapıyordur.trajıkomık ama olabılır benım basıma gelen olaylarda cogu seyı dusunur denerım .tamırcılere para kaptırmamak ıcın .tamırcılere para lazım gıder vs ama bır jantı sökmek ıcın 25 tl vemek ayıp ben o para ıcın bır gun aksama kadar hamallık yapıyorum.
bır saatlık ıs ıcın 30 tl ayıp örnek balata degısımı ıcın yan kapak sökuluyor sadece .tamam ama motorsıkletın ömru hayatnda bır sorun cıkmıyor baska problemlerıde cıkıyor fıyatı makul tutunda ınsanlar alıssın tamırcılere.

neyse konumuza devam elektrık dugmesı yada kablolarla ılgılı bır problemde olabılır ben calısmayan bazı donanımlarda soketlerın paslanıp pasları temızlesem dahı calısmadıgını ancak kabloları bellı bır yerden kesıp yenı soket yapınca duzelıp calıstıgına sahıt oldum .
udgmelerın ıcınde metal ksımlar oksıtten su temasından pas yapar oda elektrıgı ıletmez .nerelere sebep olur mesela elektrık dugmesı elektrık dugrmesı su alan bır dugme pas yapar acık konumda elektrıgı ıletmez örnek .
ben sahsen motorsıkletlerde blok harıcı sorunklarda hayatta göturmem kendım cozmem gerekır zıra gözumun onunde kullanılmıs bujı degıstıren guvenılır dıye önerılen motorcular boyle sorunlarda ugrasmak ıstemıyor . bence o soruna gönulden kafa yorup ugrasacak adamın adı motorcudur. bakmayan adamın para derdı ugrasmadan para kazanayım . sorununuzun hem elektrıksel boyutu var olabılır hemde karburatör boyutu var olabılır . bırde kumandalarda elektrıgı kesen bır dugme var örnek onu kapalı unutup cok kullanmayan yada tam bılmeyen arkadasların basına gelır calısmaz motor. daha bır cok nedenı olabılır .
motorun nerelerıne elektrık gelıyor kontrol edılmesı önemlı .
aklıma gelenler bunlar elımızden fazlası gelecekse hıc sakınmayız saygılarımla.




aslında basit gibi görünen lakin oldukça önemli konulara değinmişssin tebrik ediyor çokta teşekkür ediyorum :) ama sorun bahsettiğin konularda değil eminim bir link verirsem olayı çözeceğini düşünüyorum , konuyu açmama sebep olan motorun videosudur , onu hayata çeviren adam benim , ateşleme sistemi dışında elimden geçmeyen yeri kalmadı zamanla bu konusunu açtığım ateşleme problemi oluştu ve halen daha yapacak vaktim yok :)

elbette karbürötör, yakıt sıkıntıları olabilir ama çakmak yoksa sigarayı asla içemezsiniz :) önce çakmağı bir çakalım sigarayı nasılsa buluruz :cherry: hayırlı bayramlar bu arada :)





http://www.youtube.com/watch?v=9MhVtlL0Xbs

http://www.youtube.com/watch?v=9MhVtlL0Xbs

sdemirpau
08 Ağustos 2013, 02:13
su an acıl cıkmam gerekıyor ırfan abı sımdı dank ettı sız motoru cıkma parcalardan olusturdugunuz ıcın bır kez daha dusunelım bu olayı zıra ıkıncı el parcalardan zamanını doldurmus bırısı bıze kafa patlattıracak olabılır

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 02:27
su an acıl cıkmam gerekıyor ırfan abı sımdı dank ettı sız motoru cıkma parcalardan olusturdugunuz ıcın bır kez daha dusunelım bu olayı zıra ıkıncı el parcalardan zamanını doldurmus bırısı bıze kafa patlattıracak olabılır



aynı fikirdeyiz hiç olmazsa eksiklerimizi tamamlayıp bir şeyler öğrenebilirim :) öğrenmenin yaşı yok belli ki bir parça ömrünü doldurmuş insan uğraştıkça her şeyi çok güzel öğreniyor , en azından şanslıyımki şehir içinde ev iş arası kullandığım için yakın mesafede tık dedi :)
çok alıştım namıssıza iyiden iyiye güzel bir scooter almayı bile düşünmeye başladım şehir içi vitesli motor kullanmak ne zor geliyormuş insana kullandıkça anlıyor insan :)

o yüzden melun melun bana bakıyor olması batıyor , canımı sıkıyor hi,ç bir şeye yanmıyorum deposunu kapak ağzı yaptım fulledim sonra öksürdü birdaha öksürdü sustu garibim :)

bayram sonrası alacağım yoğun bakıma :)

sdemirpau
08 Ağustos 2013, 02:53
scooterlarda kronık depodan cıkıs takı t baglantısında hava hortumu da cıkınca yada ezılınce calısmamaya sebep oluyor scooter motorlarına tekerlerının kucuk olmasından dolayı sogudum yatma esnasında hemen ayaklık yere degdı guven vermedı o dönem vırajlarda

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------


aynı fikirdeyiz hiç olmazsa eksiklerimizi tamamlayıp bir şeyler öğrenebilirim :) öğrenmenin yaşı yok belli ki bir parça ömrünü doldurmuş insan uğraştıkça her şeyi çok güzel öğreniyor , en azından şanslıyımki şehir içinde ev iş arası kullandığım için yakın mesafede tık dedi :)
çok alıştım namıssıza iyiden iyiye güzel bir scooter almayı bile düşünmeye başladım şehir içi vitesli motor kullanmak ne zor geliyormuş insana kullandıkça anlıyor insan :)

o yüzden melun melun bana bakıyor olması batıyor , canımı sıkıyor hi,ç bir şeye yanmıyorum deposunu kapak ağzı yaptım fulledim sonra öksürdü birdaha öksürdü sustu garibim :)

bayram sonrası alacağım yoğun bakıma :)
hayırlı bayramlar İrfan abi daha önce bu motorsıkletın hıkayesıını okumustum aktıf bır uye oldugunuz ıcın zaman zaman projelerınız yada yorumlarınızı denk gelırse takıp etmeye calısıyorum sızınde foruma yardımlarınız azımsanamaz yardımcı olabılecegımız konularda bırbırımıze destek olmalıyız. ben scootor motorların donanımlarıyla haşır neşir degılım daha cok vıteslı motorlarlarla ugrasıyorm kendı motorlarım la gecenlerde bır arkadasımda suzıkı vardı 125lık oda yatınca motor bır hafta çalışmama problemı olusturuyormus arabadan aku takvıyesı yapıyorlardı onun sorununu mahalleden bırı çözuyordu bende o ara göz atmstım yuzeysel anlam verememıstım sorunu çözen arkadasın yanında görseydım yararlı bırsey cıkardı dıye dusunuyorm bır yerlerde sıkıntı veren çalışmamaya sebep olan parcaları degerlendırırdım orada

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 03:12
scooterlarda kronık depodan cıkıs takı t baglantısında hava hortumu da cıkınca yada ezılınce calısmamaya sebep oluyor scooter motorlarına tekerlerının kucuk olmasından dolayı sogudum yatma esnasında hemen ayaklık yere degdı guven vermedı o dönem vırajlarda

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------


hayırlı bayramlar İrfan abi daha önce bu motorsıkletın hıkayesıını okumustum aktıf bır uye oldugunuz ıcın zaman zaman projelerınız yada yorumlarınızı denk gelırse takıp etmeye calısıyorum sızınde foruma yardımlarınız azımsanamaz yardımcı olabılecegımız konularda bırbırımıze destek olmalıyız. ben scootor motorların donanımlarıyla haşır neşir degılım daha cok vıteslı motorlarlarla ugrasıyorm kendı motorlarım la gecenlerde bır arkadasımda suzıkı vardı 125lık oda yatınca motor bır hafta çalışmama problemı olusturuyormus arabadan aku takvıyesı yapıyorlardı onun sorununu mahalleden bırı çözuyordu bende o ara göz atmstım yuzeysel anlam verememıstım sorunu çözen arkadasın yanında görseydım yararlı bırsey cıkardı dıye dusunuyorm bır yerlerde sıkıntı veren çalışmamaya sebep olan parcaları degerlendırırdım orada




benim ağırlıkta olan özelliğim motor ustalığı değildir onun arızasını bulayım yeni parça siparişi verip yerine montajlayayım , ama dostlarım yaratıcılığımın iyi olduğunu söylüyorlar , unutmayalımki ben çok iyiyim her şeyi biliyorum diyen adam çok yanılır :)çocukluğumdan beri motor tamircisi olayım diye hiç çaba göstermedim heveste etmedim , ama bir motor ustasının yanında 6 ay takılayım 7. ayın sonunda ustayım diyebilirim , kendi kendine işi öğrenmeye kalktığında, sadece zaman aralığı uzuyor ve tabikide bilgiye ulaşmak daha pahalı oluyor bunu öğrendim mesela hayattan :)

ama şunu söyleyebilirim çalışmayı severim ve yeterki bir şeyi kafaya takmayayım ! aklıma düştüğü andan itibaren er olur geç olur o iş nihayete varır ve yarım iş bırakmayı sevmiyorum , insan uğraşa uğraşa her şeyi öğreniyor yeterki istesin !

ve kendi işini kendin görebiliyor olmanın tadını , hiç tatmamış olan arkadaşlarımız varsa şiddetle tavsiye ediyorum , artık ellerine tornavidayı alsınlar derim :) yinede tamirci ustalar aç kalmaz merak etmeyin :)

sdemirpau
08 Ağustos 2013, 03:25
benim ağırlıkta olan özelliğim motor ustalığı değildir onun arızasını bulayım yeni parça siparişi verip yerine montajlayayım , ama dostlarım yaratıcılığımın iyi olduğunu söylüyorlar , unutmayalımki ben çok iyiyim her şeyi biliyorum diyen adam çok yanılır :)çocukluğumdan beri motor tamircisi olayım diye hiç çaba göstermedim heveste etmedim , ama bir motor ustasının yanında 6 ay takılayım 7. ayın sonunda ustayım diyebilirim , kendi kendine işi öğrenmeye kalktığında, sadece zaman aralığı uzuyor ve tabikide bilgiye ulaşmak daha pahalı oluyor bunu öğrendim mesela hayattan :)

ama şunu söyleyebilirim çalışmayı severim ve yeterki bir şeyi kafaya takmayayım ! aklıma düştüğü andan itibaren er olur geç olur o iş nihayete varır ve yarım iş bırakmayı sevmiyorum , insan uğraşa uğraşa her şeyi öğreniyor yeterki istesin !

ve kendi işini kendin görebiliyor olmanın tadını , hiç tatmamış olan arkadaşlarımız varsa şiddetle tavsiye ediyorum , artık ellerine tornavidayı alsınlar derim :) yinede tamirci ustalar aç kalmaz merak etmeyin :)
irfan abi su durumda elektrıksel donanımlarda bence saglam parca olupta denemeden sorunu bulmak zorlasır , ölçu aletlerıyle de çalısmak mantıklı kendı elektrık kontrol kalemımız varya ampulden saseden elektrık alıp baktıgımız bunlar sart .tabı hangı parca görevını yapmazsa nereye elektrık gıtmez nereye elektrık gelıyorsa motor kesın calısmalı baska bır durum söz konusu olmazsa bunları denemek lazım mesela konjektor arızası olunca aku sarj etmez gıbı sorun akunun arızalı olup sarj tutmaması degıl gıbı olabılır. bılgıyle yola cıkmak makul . motorsıklet calışmayınca scooterlarda nerelere bakılır bunun uzerınde duralım derım .

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 03:48
irfan abi su durumda elektrıksel donanımlarda bence saglam parca olupta denemeden sorunu bulmak zorlasır , ölçu aletlerıyle de çalısmak mantıklı kendı elektrık kontrol kalemımız varya ampulden saseden elektrık alıp baktıgımız bunlar sart .tabı hangı parca görevını yapmazsa nereye elektrık gıtmez nereye elektrık gelıyorsa motor kesın calısmalı baska bır durum söz konusu olmazsa bunları denemek lazım mesela konjektor arızası olunca aku sarj etmez gıbı sorun akunun arızalı olup sarj tutmaması degıl gıbı olabılır. bılgıyle yola cıkmak makul . motorsıklet calışmayınca scooterlarda nerelere bakılır bunun uzerınde duralım derım .



uğraştığım ve gördüğüm kadarıyla ilk olarak buradan başlayacağım , bu parçayı bir değişelim bakalım , sonuç alamazsam sırasıyla yenileyeceğim zira sistemin hepsini bir parça olarak alabileceğim bir yer varsa elbette değişirim para sorun değil lakin onaramazsam değişeceğimde piyasada parçada bulamadım :)


model honda balyy 2 zamanlı 100 cc scooter dır . bilen gören arkadaşlar buradan link paylaşabilir :)




















http://www.camgöz.com.tr/asp/product/4562/PEJO-103-KOPTUR

aksoyy
08 Ağustos 2013, 04:01
Abi senin konular bizi aşıyor kolay gelsinden başka birşey diyemiyoruz :)

sdemirpau
08 Ağustos 2013, 04:27
abi sen cıkamadın bu aksam forumdan hehe :D iki zamanlılar tadından yenmıyordu nerede o motorlar ''benzın alınan senelerde''. yagını karıstır cıkan koku nun tıryakısıydık hele o duman 115 lık yamaha kinglerde 135 rx kınglerde uzadıkta uzardı motorlar :D

COMTAN
08 Ağustos 2013, 08:22
abicim öncelikle kolay gelsin o malum zamazingo tek kablo olduğuna göre beyine tetikleme şase olarak gidiyordur.benderimki o malum parçanın kablosunu şaseye deyir çek kısaca tetiklemeyi manuel yap bu arada bujide kıvılcım görürsen bozulan zamazingoyu değiştir

piyanist_irf
08 Ağustos 2013, 12:12
abicim öncelikle kolay gelsin o malum zamazingo tek kablo olduğuna göre beyine tetikleme şase olarak gidiyordur.benderimki o malum parçanın kablosunu şaseye deyir çek kısaca tetiklemeyi manuel yap bu arada bujide kıvılcım görürsen bozulan zamazingoyu değiştir

beyine şase olarak - eksi olarak giden kablo üzerinde görünen kablo değil parçanın metal bağlantılarından alıyor şasisi bakalım deneyeceğim yinede sağol , hayırlı bayramlar cümleten.

ilkerabi
09 Ağustos 2013, 18:12
Abicim kuplör bulamıyorsan CDI ile ona uygun kuplör al, ikisini birden değiş. 150 lik skuterlerinkiler 10 lira cdi, kuplör de olsun olsun o kadardır.

_SpartacuS_
09 Ağustos 2013, 20:28
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q73/263307_10151700477065816_502224653_n.jpg

Aynı sıkıntı bu benım ''ÇİLE'' de de mevcut İrfan ağabey :) Lanet motorun buji yeri yalama oldu söktüm gönderdim tornaya geldi. Taktık motor çalıştı. 4 5 metre yerini değiştirdik duvarın dibine aldık, o günden beri çalışmamaya başladı :) Senin gibi denemediğim zımbırtı kalmadı çıldırttı beni resmen Konunun takipçisiyim çözebilirsen senden akıl alıcam :)

piyanist_irf
19 Ağustos 2013, 11:00
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q73/263307_10151700477065816_502224653_n.jpg

Aynı sıkıntı bu benım ''ÇİLE'' de de mevcut İrfan ağabey :) Lanet motorun buji yeri yalama oldu söktüm gönderdim tornaya geldi. Taktık motor çalıştı. 4 5 metre yerini değiştirdik duvarın dibine aldık, o günden beri çalışmamaya başladı :) Senin gibi denemediğim zımbırtı kalmadı çıldırttı beni resmen Konunun takipçisiyim çözebilirsen senden akıl alıcam :)

statör dışında denemediğim parça kalmadı onun aynısı yok , lakin ölçümlerde kopukluk görünmüyor ama beyine elektirik yollamıyor , honda ya gittim derdimi, anlattım motor tedavülden kalkmış bir model olmazssa isviçreden getirteceğiz dediler, Allahtan fiyatını sormak aklıma geldi :)

dedim ne kadar olacak fiyatı ? , bayan sekreter 1 sn, bekleyin dedi arada cayımızı yudumluyordukki fiyatı duyunca çay boğazımda kaldı :) 100 cc 2 zamanlı scooter in statörü tam olarak 450 lira fiyat verdiler ve hemen motoru taşlamayla parçalayıp hurdaya yani , anavatanına tekrar geri yollamak geçti aklımdan :)