GrafiQer
05 Ağustos 2013, 13:27
Tek silindir 650cc Atv.
50-60 ile giderken bile gazdan çekince, feci bir egzoz patlaması vardı. Hava/yakıt ayarı olasılığını devre dışı bıraktıktan sonra aşağıdaki gibi bir çözüm geliştirdim.
Ateşleme zayıf olabilir diye (zira gazdan çekince egzoz patırdamasını anlarım, normaldir... ama feci patlamalar saçma geldiği için ateşleme devresini statör, triger tetik, ateşleme bobini boyunca sargıların direnç değerleri ve voltaj değerlerine kadar ölçtüm. Yeni buji takarak denedim. Ateşleme sarı. Mavi olması gerektiğini okuyorum sağda solda. Ben de bir nebze çözüm olabilir, ateşleme bobini performanstan düşmüştür diye, ateşlemenin bir miktar daha güçlenmesi için, buji pipo kafasının içinde yer alan 5K ohm luk direnci devre dışı bıraktım. O direncin parazitleri süzmesi için olduğunu biliyorum. Devre dışı bıraktıktan sonra motor düzeldi.
Tabi ki orijinal ateşleme bobini siparişi vereceğim ama bir süre bu şekilde, buji pipo direnci olmadan direkt bobin çıkışına buji ile çalışmasının bir probleme neden olma olasılığı var mıdır? An fazla ateşleme bobini yanar diye tahmin ediyorum. Ne dersiniz?
50-60 ile giderken bile gazdan çekince, feci bir egzoz patlaması vardı. Hava/yakıt ayarı olasılığını devre dışı bıraktıktan sonra aşağıdaki gibi bir çözüm geliştirdim.
Ateşleme zayıf olabilir diye (zira gazdan çekince egzoz patırdamasını anlarım, normaldir... ama feci patlamalar saçma geldiği için ateşleme devresini statör, triger tetik, ateşleme bobini boyunca sargıların direnç değerleri ve voltaj değerlerine kadar ölçtüm. Yeni buji takarak denedim. Ateşleme sarı. Mavi olması gerektiğini okuyorum sağda solda. Ben de bir nebze çözüm olabilir, ateşleme bobini performanstan düşmüştür diye, ateşlemenin bir miktar daha güçlenmesi için, buji pipo kafasının içinde yer alan 5K ohm luk direnci devre dışı bıraktım. O direncin parazitleri süzmesi için olduğunu biliyorum. Devre dışı bıraktıktan sonra motor düzeldi.
Tabi ki orijinal ateşleme bobini siparişi vereceğim ama bir süre bu şekilde, buji pipo direnci olmadan direkt bobin çıkışına buji ile çalışmasının bir probleme neden olma olasılığı var mıdır? An fazla ateşleme bobini yanar diye tahmin ediyorum. Ne dersiniz?