PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Pipo direnci olmadan ateşleme bobinini direkt bujiye bağlamak?



GrafiQer
05 Ağustos 2013, 13:27
Tek silindir 650cc Atv.

50-60 ile giderken bile gazdan çekince, feci bir egzoz patlaması vardı. Hava/yakıt ayarı olasılığını devre dışı bıraktıktan sonra aşağıdaki gibi bir çözüm geliştirdim.

Ateşleme zayıf olabilir diye (zira gazdan çekince egzoz patırdamasını anlarım, normaldir... ama feci patlamalar saçma geldiği için ateşleme devresini statör, triger tetik, ateşleme bobini boyunca sargıların direnç değerleri ve voltaj değerlerine kadar ölçtüm. Yeni buji takarak denedim. Ateşleme sarı. Mavi olması gerektiğini okuyorum sağda solda. Ben de bir nebze çözüm olabilir, ateşleme bobini performanstan düşmüştür diye, ateşlemenin bir miktar daha güçlenmesi için, buji pipo kafasının içinde yer alan 5K ohm luk direnci devre dışı bıraktım. O direncin parazitleri süzmesi için olduğunu biliyorum. Devre dışı bıraktıktan sonra motor düzeldi.

Tabi ki orijinal ateşleme bobini siparişi vereceğim ama bir süre bu şekilde, buji pipo direnci olmadan direkt bobin çıkışına buji ile çalışmasının bir probleme neden olma olasılığı var mıdır? An fazla ateşleme bobini yanar diye tahmin ediyorum. Ne dersiniz?

MBHoro
05 Ağustos 2013, 13:29
bencede en fazla bobini yakarsın, yine de her ihtimale karşı bujiyide değiştir pipo geldiğinde..

ergün1968
05 Ağustos 2013, 13:40
Tesbitin doğru,dendiği gibi bujiyide değiştir.Birde Sibop ayarların ve ateşleme zamanın doğrumu? Makina karbüratörlü ise membranlarıda kontrol et.

GrafiQer
05 Ağustos 2013, 13:46
Sibop ayarları doğru. Ateşleme zamanlaması konusunda yapılabilecek ne var bilmiyorum. Zira bu motorda zamanlama ayarı diye bir seçenek yok. Ha, triger kayışı gergilerinde belki bir nebze problem olabilir. Ama kayış atlaması filan olsa motorun performansında ciddi sorun olurdu diye düşünüyorum. Hızlanması ve çıktığı üst hızlarda problem yok.

Membran dediğiniz diyaframlar mı? Eğer onlar ise kontrol edildiler tek tek. Zaten bir ana, iki de minik diyafram var.

ergün1968
05 Ağustos 2013, 13:50
Bir topiğiniz daha varmış,şimdi okudum.Tahminime göre sıkıntınız karbüratörle alakalı.Memeyi iğne ile birliktemi değiştirdiniz?

GrafiQer
05 Ağustos 2013, 13:54
İğneyi değiştirmedim hayır. Aslında set olarak değiştirmem gerekirdi, ama setini Türkiye'de bulmak pek mümkün gelmiyor bana. Yurt dışından sipariş etmek gerekiyor sanırım. Harley servisini aradım ama, bir türlü derdimi anlatacak yetkili usta bulamadım. Zira aynı karbüratör harley lerde de kullanılıyormuş.

ergün1968
05 Ağustos 2013, 14:04
Problem,iğne ve meme çapları farklı olduğundan kaynaklanıyor sanırım.Gazı bıraktığınızda benzini bir miktar emmey devam ediyor herhalde.Set olarak yada mevcut memeye göre bir iğne temin etmeniz gerekiyor gibi.Bende prof. değilim çok söküp taktım sadece:).

GrafiQer
05 Ağustos 2013, 14:08
Çok mantıklı bir öneri. DynoJet kit edinmem gerekiyor bu durumda sanırım.

ergün1968
05 Ağustos 2013, 14:16
Tr de aramakla uğraşmayın,direk eBay vs den alın.Hem ucuza hemde sorunsuz temin edersiniz.Kolay gelsin.

GrafiQer
05 Ağustos 2013, 14:18
Teşekkür ederim.

ergün1968
05 Ağustos 2013, 14:19
Rica ederim,faydam olabildiyse ne mutlu.