PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Motora Başlayacak ve Tavsiye İsteyecekler İçin!



gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 07:29
Öncelik ile motoru olan olmayan Japon'undan Çinlisine, İtalya'nından Kore'lisine tüm motor sahiplerine, tutkunlarına merhaba...

Söyleyeceklerim yeni motora başlayacaklar için bir nevi bizleri tekrar uyarı yazmak zorunda bırakmamaları için.

Yeni motora başlayacak genç,yaşlı kardeşlerim abilerim. Motosiklet tecrübeniz yok ise bu forumda artık 250-500-600-750-1000 cc motor önerileri istemek için gelmeyiniz. Lakin uğraşacaksınız konu açacaksınız alacağınız cevaplar forumda ki abilerimizden kardeşlerimizden öğüt ve fırça :)

Öncelikle motora başlamak istiyorsunuz var sayalım 6000 TL limitiniz var. Öncelikle bu 6000 TL'nin en az 1000 TL'sini ekipman almak için kullanıyoruz. Gidiyoruz bir motosiklet mağazasına en az 500 TL'sini kaska, 300 TL'sini monta, geri kalan ile de dizlik ve eldivenleri tamamlıyoruz. Daha sonra kaldı 5000 TL'miz veya daha kaliteli malzeme aldık 4500 TL'miz.

Eğer ufakta olsa risk almak istemiyorsak öncelikle motosikletin trafikteki konumunu, acil frenajda nasıl frenleme yapmanız gerektiğini, motosiklet ile viraja nasıl girilip nasıl çıkılacağını öğreniyoruz. Bunu viteslide de yaparım diyenleri duydum yoook öyle kolay değil ki :) Vitesli motorda bu işin motor freni var, debriyajı var sağ manette ön freni sağ ayakta arka freni var, sol ayakta vites kolu var. Aldın motoru çıktın gidiyorsun daha vitesi oturtamadın otobana çıktın minimum 90 ile gidiyorsun pat önünde ki araç fren yaptı. İşte %98 patladın geçmiş olsun birşeyin var mı?

Risk almak istiyorsanız bu işi 125-150 cc vitesli motosikletler ile de söylediklerimi öğrenmeye kavramaya çalışabilirsiniz. Fakat risk almış olursunuz. Değer mi? Değmez...

Bu işin kuralı, adabı, usulü scooter ile başlanır, 125 cc vitesliye geçilir (her ikisinde de en az 10 bin KM) daha sonra 250 cc ve 600-1000 + olarak gider motosiklet tarzınıza bağlı olarak...

Umarım artık bu forumda bu topicte "Motora başlıycam 10 bin liram var 250'lik racing düşünüyorum, 250'lik şunu düşünüyorum vs diyenler olmaz.

Bunca laf döktüm ama şuna eminim ki yarın yine bu topicte yeni motora başlıycam 250'lik önerileriniz diye konu göreceğim..

Tekeriniz düz bassın sağlıcakla gazlamalar... :rendeer:

tr_select
19 Temmuz 2013, 07:46
Dediklerinize tamamen katılıyorum, yanlız bir yanlışınız var. 250CC ülkemizde başlangıç motoru olarak geçiyor. İşin aslı, astarında durum bu değil ama ilk motor olarak 250cc tercih ediliyor. Benim şöyle bir teorim vardır. Herkes motosiklet kullanabilir ama herkes trafikde motor kullanamaz ! ! !

Söyleyeceklerim kişiden kişiye değişir. Ben motor nasıl çalışır bilmezken ilk motorum vitesliydi. Çalıştırmayı öğrendim, vites nereden nasıl değiştirilir... Mantığı nedir arkadaş diye 1 ayım işin püf noktalarını boş alanda öğrenmek ile geçti. Şuan aşağı yukarı elle kontrol edebilen bütün araçları kullanıyorum planör dahil :queen:

Ben çok adam gördüm 250CC ile başlayan... Biraz kabiliyet, bilgi, güven meselesini. Veya şöylede diyebiliriz "güven özveri tecrübe" :mrgreen:

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 07:57
Dediklerinize tamamen katılıyorum, yanlız bir yanlışınız var. 250CC ülkemizde başlangıç motoru olarak geçiyor. İşin aslı, astarında durum bu değil ama ilk motor olarak 250cc tercih ediliyor. Benim şöyle bir teorim vardır. Herkes motosiklet kullanabilir ama herkes trafikde motor kullanamaz ! ! !

Söyleyeceklerim kişiden kişiye değişir. Ben motor nasıl çalışır bilmezken ilk motorum vitesliydi. Çalıştırmayı öğrendim, vites nereden nasıl değiştirilir... Mantığı nedir arkadaş diye 1 ayım işin püf noktalarını boş alanda öğrenmek ile geçti. Şuan aşağı yukarı elle kontrol edebilen bütün araçları kullanıyorum planör dahil :queen:

Ben çok adam gördüm 250CC ile başlayan... Biraz kabiliyet, bilgi, güven meselesini. Veya şöylede diyebiliriz "güven özveri tecrübe" :mrgreen:

Güven Özveri Tecrübe kısmına sonsuz desteğimi veriyorum :queen: Hocam sonuçta isteyen istediği ile başlar onlara kalmış ama istediklerini alacaklarsa bizi dinlemeyeceklerse burada en azından "yeni başlayacam" ile 150 cc üzeri motosikletleri aynı topicte bulundurmasınlar. Çünkü duyacakları yine aynı aynı aynı şeyler :mrgreen: Haksızsam haksızsın Gökhan diyin tartışalım :bounce: :mrgreen:

tr_select
19 Temmuz 2013, 08:08
Haklısın gökhan. Haklısın kardeşim... Millete laf anlatmaktan bıktım. Adam konu açıyor 600RR alıcam. Ehliyeti 10 gün sonra alıyorum. İşte motorun kronik sorunu varmı diye soruyor dalga geçer gibi. Al geber diyorsun, küfür yemekden beter oluyoruz.

Ulan bizde bilirdik Rr kullanmayı. 636'a binmeyi veya ne biliyim er6 filan... Parası olan, gaza gelen ölüyor arkadaşlar. Bunu aklınıza sokun.... RR alan sıfır tecrübeli kişiden şöyle diyelim 10 kişiden 3ü sakat kalır 2 si ölür. 3-4 tanesi ilk virajda patlar... Geri kalanlarda sadece sesi dinliyordur veya yata yata kullanmayı öğreniyordur. :mrgreen:

En fazla 250CC tercih edilmelidir. Gaza gelen, bilgisiz, tecrübesiz arkadaşlar yüzünden motor şeytan işi deniliyor :)
Hatanızı kollar, en ufak bir frenlemeyi, gaz açmayı affetmez. Üzerinden atar sizi... Trafikde 2 göz yetmez, geçelim bunuda. 4-5-6-7 gözle çevreyi gözlemlemek gerekir. Paranoyak olmak, ruh hastası olmak gerekir. Arkanızdaki solunuzdaki sağınızdaki araba ne yapmadan kestirmek gerekir.Önünüze kamyon atlamadan önce kahin olmanız gerekir geliceği görmek için. Kısa ve öz. 600CC ile başlayan ya ölür ya da sakat kalır !

drsteel
19 Temmuz 2013, 08:58
benim fikrim şehir içi kullanılacak bir motor için 250 cc yeterlidir. şehir içinde maksimum hız limiti 70 dir. bu ilk motoru büyük alanlar yalnız kendileri için tehdit değiğl mahalledeki yayalar içinde tehdittir. adam mahalle arasında hız denemesi yapıyor.

alikan
19 Temmuz 2013, 11:31
17 yaşındayım yeni başlıycam +600cc capır düşünüyom abi ne önerirsin :)

şaka bi tarafa mondial 250mct fazlamı gelir


gerçi bizimki bir rüzgarın peşinden koşmak aileden vize çıkmıyo 18'i bekle deyorlar

Eagle7
19 Temmuz 2013, 12:04
17 yaşındayım yeni başlıycam +600cc capır düşünüyom abi ne önerirsin :)

şaka bi tarafa mondial 250mct fazlamı gelir


gerçi bizimki bir rüzgarın peşinden koşmak aileden vize çıkmıyo 18'i bekle deyorlar

alikan direk konuya aykırı kaldın bak gökhan ne demiş okusana :wiinkk:

albaywolf
19 Temmuz 2013, 13:19
Güzel açıklamışsın tebrik ederim. Benim merak ettiğim bir şey var. Bu 250 cc'lik motorlar max 140-150 hızı görmüyorlar mı? Daha fazlası zaten ölüm demek değil mi? O halde 600'lükler 1000'likler neden?

sinanozcn
19 Temmuz 2013, 13:56
ilk başlayacak adam alsın bitane mondial,kanuni falan scooter otomotik vitesli.125CC. Önce bir anlasın hakimiyeti motorun trafikteki yerini sonra 2-3 ay sonra satsın onu bitane yamaha ybr vitesli alsın.çok kaçmaz cep yakmaz.devirirsin,ufak çaplı düüşersin,olur yani..parçası ucuzdur bunun japon malı.güzel de görünür.bunuda bi kullansın 3 -4 ay soonra sat kardeşim bunu al bitane honda cbr125r gez dolaş......bukadar

beko12345
19 Temmuz 2013, 14:10
Motor hayatıma mondial scooterla başladım . Sattım cbr 250 ye biniyorum . Scooter in çooooooooook faydasını gördüm cbr ye binerken , scootere binmiş olmasam yerle kesinlikle buluşurdum diyebilirim .

visamlord
19 Temmuz 2013, 14:20
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

yasdal
19 Temmuz 2013, 14:29
Güzel açıklamışsın tebrik ederim. Benim merak ettiğim bir şey var. Bu 250 cc'lik motorlar max 140-150 hızı görmüyorlar mı? Daha fazlası zaten ölüm demek değil mi? O halde 600'lükler 1000'likler neden?

CC yükseltme isteği son hızla alakalı olduğu gibi, daha stabil, daha dolu bir gaz kolu için tercih edilir genelde. Sağ elinizin altındaki beygir gücünün artması sadece 150 üstü hızlarda değil 70 le 80 le giderken alacağınız ani gaz tepkileri için hoşunuza gider. 800 CC motor kullanıyorum 160 hemen hiç geçmedim. Yalnız 120 ile giderken şile yokuşlarına girince hiç istifini bozmayan bir motor ile sürüş yapmanın tadı anlatabilir bu işi.

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 20:50
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Ben ne anlatmışım sen ne anlatmışsın :) Sen 250'den Hayabusa'ya geç kardeşim biz bu işin keyfini zevkini alarak gitmeye devam ederiz.

beko12345
19 Temmuz 2013, 21:09
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Kesinlikle yanlış ! Scooterdan cbr 250 ye geçince noluyoruz lan dedim . Ağır en basitinden. Çukura girdin mi sen hiç 150 lik scooter ve 600 lük ss ile ? 250 lik cbr de bile çukuru göremezsen elin azıcık oynasın motor fırlamak istiyor halbuki 150 liklerde böyle birşey yok ! Arkadaşım benim scooteri sürüyordu , cbr ye oturdu 2 kıpırdatıyım dedi ve bıraktı al anahtarı dedi. Riske giremem dedi . Heleki sen yeni başlayan adama 600-1000 lik makinadan bahsediyorsun . Ben scooter ile motora ilk başladığımda zor zar manevra yapıyordım ağır geliyordu . Ki bunu 300 kg bir makine ile yeni başlayan adam yapacak ha . Yeni başlayan adam gaz tepkisi nedir , ne zaman patinaj çeker , ne zaman kayar , debriyajı hızlı bırakırsam olur bunları bilmez . İstediği kadar temkinli olsun bilinçsiz ve tecrubesiz olduğu olduğu için 600-1000 lik makina ile başı belaya girer . Ben şuan 600 lük süremem diyorsam yeni başlayan adamı hayal edemem . Lütfen kimse yaparım ederim diyip binmesin başlangıç olarak demedi demeyin sonra !

oknglr
19 Temmuz 2013, 22:07
Şu scooterdan vitesliye olayında Ben scooterı seviyorum her yönden ileride ne alırım belli değil fakat arkadaşımın cbr 125 ini kullanamadım 6-7 kere ardarda stop ettirdim sonra pes ettim :D Neden öyle oldu söyliyim. Bende solda arka fren var viteslide debriyaj , arka fren sağ ayakta. Ben frene basarak çalıştırıyorum ve freni bırakıp yoluma devam ediyorum bundada el alışkanlığı sürekli debriyajı bıraktım kalkarken. MAntığı biliyorum fakat beyin gitmiyo otarafa illa bırakıcam diyo :D Tabi pratikle aşılıcak bir durum fakat sistemler çok farklı. Ben zorlandım diğerlerini bilemiycem:queen:

dj_karizma
19 Temmuz 2013, 22:14
Scoterde yok debriyaj nerde yok arka fren nerde yok kaçıncı vitesteyim yok devirine göre attırmalıyım vitesi derdi yook.

Scoter gaz verirsin gider.. Fren yaparsın dururr

Başlangıç Motoru Scoter'dir Kim Ne Derse Desin..

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 22:20
Scoterde yok debriyaj nerde yok arka fren nerde yok kaçıncı vitesteyim yok devirine göre attırmalıyım vitesi derdi yook.

Scoter gaz verirsin gider.. Fren yaparsın dururr

Başlangıç Motoru Scoter'dir Kim Ne Derse Desin..

:thumleft: :bestmt:

0ni0n
19 Temmuz 2013, 22:48
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Sana katılıyorum hiç hayatımda motor üstüne bile oturmamış olmama rağmen 14 yaşımda 125 lik cg vitesli motoru sürdüm hiç stop ettirmedim bunu gören dayımda ertesi gün cbr 250r ını arkama binerek bana verdi onuda sürdüm hiç sıkıntı olmadı 600 lükte sürülür kendini bilen adam racing motorda ne kadar gaz verilceni bilir virajada yavaşlarda girer sonra sonra alışır..

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 23:15
Sana katılıyorum hiç hayatımda motor üstüne bile oturmamış olmama rağmen 14 yaşımda 125 lik cg vitesli motoru sürdüm hiç stop ettirmedim bunu gören dayımda ertesi gün cbr 250r ını arkama binerek bana verdi onuda sürdüm hiç sıkıntı olmadı 600 lükte sürülür kendini bilen adam racing motorda ne kadar gaz verilceni bilir virajada yavaşlarda girer sonra sonra alışır..

İmzan bize mantalitenin ne olduğunu gösteriyor zaten kardeşim. Söylenebilecek birşey yok sen hemen 20 bin liranı hazırla CG125'ten sonra 600'lüğe geç. Taziye bölümünde adını görmemek dileğiyle... :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

250 cc ile başlanır höbölö löbölö diyen arkadaşlara en güzel cevap bu olur.

Yine bu aradaşımız ucuz atlatmış aynı kazayı hızlı yapsaydı daha kötü şeyler yaşanabilirdi...

http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/114236-ninja-250r-kaza.html

sozerten
19 Temmuz 2013, 23:41
Aslında bu konu üste sabitlense daha faydalı olur. Zira bir hafta sonra bu konu kaybolacak ve 1000lik değil de 600lükle başlamak istiyorum uygun mu diyenleri göreceğiz tekrardan :queen:

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 23:48
Aslında bu konu üste sabitlense daha faydalı olur. Zira bir hafta sonra bu konu kaybolacak ve 1000lik değil de 600lükle başlamak istiyorum uygun mu diyenleri göreceğiz tekrardan :queen:

Doğru diyorsun yöneticilerden muhabbeti olanlar varsa rica etsinlerde üste sabitleyiversinler. Yarın yine aynı şeyleri yazmak istemiyoruz!!! :mrgreen:

Green Arrow
20 Temmuz 2013, 01:11
Firmalarda bu konuda çok bilgisizler.Satış yaptıkları modelleri sınıflandırsalar ve küçük sınıfa yeni başlayanlara daha canlı modeller getirseler çok daha başarılı satışlar yaparlar insanların can güvenliginide sağlarlar.Yanında kask hediye edebilirler.Koskoca firma bunlar toptan alındıgında shoei arai gibi kaskların bile burda 2 bin liraya satılan modellerinin tanesi 800-1000 lira civarına geliyor uygun markalar onlar için para bile etmez.

jacks0n
20 Temmuz 2013, 01:27
Ben motor sürmeye hala kullandığım CBR 125 ile başladım. Hiçbir tecrübem yoktu, zamanla alıştım. Kişi kendine hakim olabiliyorsa ve hayatın anlamını biliyorsa altındaki makinayı nasıl kullanması gerektiğini de bilmeli. Bir reklamda diyor ya "Kontrolsüz güç, güç değildir" o hesap.
Geçenlerde bir başlık vardı "En yavaş hayabusa kullanıcısıyım". Adama birsürü tepki geldi... dalga geçildi vs. Ama ben takdir ettim. Önemli olan iradeye sahip çıkmak ve zevk almak.

gokhanarslan
20 Temmuz 2013, 01:58
Ben motor sürmeye hala kullandığım CBR 125 ile başladım. Hiçbir tecrübem yoktu, zamanla alıştım. Kişi kendine hakim olabiliyorsa ve hayatın anlamını biliyorsa altındaki makinayı nasıl kullanması gerektiğini de bilmeli. Bir reklamda diyor ya "Kontrolsüz güç, güç değildir" o hesap.
Geçenlerde bir başlık vardı "En yavaş hayabusa kullanıcısıyım". Adama birsürü tepki geldi... dalga geçildi vs. Ama ben takdir ettim. Önemli olan iradeye sahip çıkmak ve zevk almak.

Yalnız 125'lik vitesli ile ufak bir risk alınarakta başlanabilir fakat usulü scooter ile başlamaktır dedim. 125 Cbr ile 250 Cbr, Kawa veya Hyo arasında iki kat fark var.

jacks0n
20 Temmuz 2013, 02:28
Tabiki trafiğe alışmak bakımından skuter ile başlamak daha mantıklı ama... Ne kadar uzun süre skuter kullansakta vitesliye geçince o "bocalama" dönemini yaşıyoruz.
cc bakımından katılıyorum ama şanzuman bakımından ne kullanılmak isteniyorsa onunla başlanması gerektiği taraftarıyım.

gokhanarslan
20 Temmuz 2013, 02:47
Tabiki trafiğe alışmak bakımından skuter ile başlamak daha mantıklı ama... Ne kadar uzun süre skuter kullansakta vitesliye geçince o "bocalama" dönemini yaşıyoruz.
cc bakımından katılıyorum ama şanzuman bakımından ne kullanılmak isteniyorsa onunla başlanması gerektiği taraftarıyım.

Bocalama elbet oluyor ama trafiği ne yapman gerektiğini öğrendiğin için bocalama döneminde riskin azalıyor. Yoksa söylediğin doğru bocalama elbet olacak :)

adilku
20 Temmuz 2013, 03:46
Bu forumlarda saatler geçirip, tanıdıkların görüşünü alıp, gidip Honda bayiinde motosikletleri inceledim.CBR 125 ve CB125 in üzerine oturup baktım.CBR beni endişelendirdi.Başlangıç için CB 125 e de karar kıldım.Motosiklet için iyi bir başlangıç olduğunu düşünüyorum.Vitessiz motor almak istemedim.Çünkü sürücü belgesi sınavı içinde vitesli kullanmak gerekiyor.
Bu arada kask, mont, eldiven, dizliğide motosiklet ile birlikte aldım.Ekipman yoksa sitede çok kızıyorlar.:)

gokhanarslan
20 Temmuz 2013, 04:04
Bu forumlarda saatler geçirip, tanıdıkların görüşünü alıp, gidip Honda bayiinde motosikletleri inceledim.CBR 125 ve CB125 in üzerine oturup baktım.CBR beni endişelendirdi.Başlangıç için CB 125 e de karar kıldım.Motosiklet için iyi bir başlangıç olduğunu düşünüyorum.Vitessiz motor almak istemedim.Çünkü sürücü belgesi sınavı içinde vitesli kullanmak gerekiyor.
Bu arada kask, mont, eldiven, dizliğide motosiklet ile birlikte aldım.Ekipman yoksa sitede çok kızıyorlar.:)

Hocam doğru iş yapmışsınız almadan önce gidip incelemek bakmak üzerine oturmak lazım. Ekipman olayı daha bir mükemmel tabi :)

visamlord
20 Temmuz 2013, 12:36
Kesinlikle yanlış ! Scooterdan cbr 250 ye geçince noluyoruz lan dedim . Ağır en basitinden. Çukura girdin mi sen hiç 150 lik scooter ve 600 lük ss ile ? 250 lik cbr de bile çukuru göremezsen elin azıcık oynasın motor fırlamak istiyor halbuki 150 liklerde böyle birşey yok ! Arkadaşım benim scooteri sürüyordu , cbr ye oturdu 2 kıpırdatıyım dedi ve bıraktı al anahtarı dedi. Riske giremem dedi . Heleki sen yeni başlayan adama 600-1000 lik makinadan bahsediyorsun . Ben scooter ile motora ilk başladığımda zor zar manevra yapıyordım ağır geliyordu . Ki bunu 300 kg bir makine ile yeni başlayan adam yapacak ha . Yeni başlayan adam gaz tepkisi nedir , ne zaman patinaj çeker , ne zaman kayar , debriyajı hızlı bırakırsam olur bunları bilmez . İstediği kadar temkinli olsun bilinçsiz ve tecrubesiz olduğu olduğu için 600-1000 lik makina ile başı belaya girer . Ben şuan 600 lük süremem diyorsam yeni başlayan adamı hayal edemem . Lütfen kimse yaparım ederim diyip binmesin başlangıç olarak demedi demeyin sonra !

Kesinlikle yanlış demişsiniz, arkasından scooterdan cbra geçtim noluyor lan dedim demişsiniz :) Söylemek istediğim bu benim zaten. Scooter ayrı birşey. Sürüş dinamiği, fiziği ayrı bir alet. Adam abi ben enduro alıcam ss alıcam diyorsa 125 yada 250 cc vitesli motorla başlamalı, abi ben maxiscooter alıcam diyorsa 100cc scooter ile başlamalı. Ben kimseye illa 600 ile başlayın boşverin 125i 250yi demedim. Tamamen kişiye bağlı bir durum olduğundan söz ettim. Hayatında bisiklete binmemiş insan tabikide 600lük aleti kullanamaz. Ben 23 yaşındayım, 5 yıldır araba kullanıyordum aktif olarak. Trafiği bilirim, diğer araçları süzerim dikkatliyimdir. Gittim CBR250 aldım. Aldığım gün 5 saat nerde durur nerde kayar nerede yatar herşeyi test ettim makinayı tanıdım. Trafikte riske girmemek için. 600le başlasamda olurmuydu olurdu, yine görmemişler gibi gazı açmadan kalkar, kimseyi riske sokamdan aralardan kaçardım. Motor sürmek var, motor sürmek var anlatabiliyormuyum.

Tekrar söylemek istiyorum, anlatmak istediğim şudur. Bu işi isteyen insan, kendini bilen insan, abi altımda şu var yol şöyle şunu yaparsam bu olur diye kestirebilen insan istediği motorla başlayabilir. Ne kadar risk alır o kendine bağlı. Adam 20bin km 150cc ye biniyor abi ilah oldum piştim en kralı benim diyor 600 aldığı gün kaza yapıyor. Bunu bilinçsiz sürücü yapar. Tecrübe dediğin sahip olduğun motorla sıfırdan kurulan birşey.

sinanozcn
21 Temmuz 2013, 01:38
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

alın kardeşim işin uzmanından dinleyin öğrenin eğriyi doğruyu...

gokhanarslan
24 Temmuz 2013, 05:33
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

alın kardeşim işin uzmanından dinleyin öğrenin eğriyi doğruyu...

Altın Elbiseli Adam ve ben gibi düşünenler ile diğerleri...

İyi tanımladım sanırım :)

Ya da tam bilinçli, yarı bilinçli yarı bilinçsiz ve bilinçsizler olarak 3 gruba ayrılıyoruz :queen:

logaritma
21 Şubat 2014, 02:38
biraz konuyu hortlatmak gibi olucak ama nerdeyse 20 sene olucak 20 senedir şu selenin üstündeyim 20 senedirde aynı muhabbetler dönmekde.. direk 600 lükle başlayanda gördüm 100cc den başlayanda..

scooter ile başlamak iyidir ama vitesli kullanılıcaksa düşük hacimli kontrolü rahat 125cc lik falan bir makine ilede başlana bilinir..
birde şu yüksek hacim zihniyetinden kurtulamadık..
ben bu forumda yüzlerce kez yazdım yıllardır yazıyorum 250cc bu ülke için çok ideal bir hacim..
heleki son nesil 250 lik makineler artık 90 lılardaki 600 lük makinenin gücüne denk güç üretiyorlar ortalama 30 beygirlik bir güçleri var..
250cc ile uzun yolda yapılır şehir içindede tam ayarında ideal olur..

sürati sevenleri yada şehir içi az kullanıp uluslar arası yada bölgesel uzun soluklu yolculuklar yapanları bunun dışında tutuyorum.

Yakıtın 5 tl yi geçdiği bir ülkede bu saatten sonra bana göre yakıt hesabı yapmadan motoru sürmekde ayrı bir lüks.. benki eskiden benzinin hesabının h sini yapmazken artık yapıyorum tabi ben tam randımanlı bir sürücüyüm güneşi görüpde sahilde tur atıyım diyen kesimden değilim..

dyavol-77
21 Şubat 2014, 03:09
biraz konuyu hortlatmak gibi olucak ama nerdeyse 20 sene olucak 20 senedir şu selenin üstündeyim 20 senedirde aynı muhabbetler dönmekde.. direk 600 lükle başlayanda gördüm 100cc den başlayanda..

scooter ile başlamak iyidir ama vitesli kullanılıcaksa düşük hacimli kontrolü rahat 125cc lik falan bir makine ilede başlana bilinir..
birde şu yüksek hacim zihniyetinden kurtulamadık..
ben bu forumda yüzlerce kez yazdım yıllardır yazıyorum 250cc bu ülke için çok ideal bir hacim..
heleki son nesil 250 lik makineler artık 90 lılardaki 600 lük makinenin gücüne denk güç üretiyorlar ortalama 30 beygirlik bir güçleri var..
250cc ile uzun yolda yapılır şehir içindede tam ayarında ideal olur..

sürati sevenleri yada şehir içi az kullanıp uluslar arası yada bölgesel uzun soluklu yolculuklar yapanları bunun dışında tutuyorum.

Yakıtın 5 tl yi geçdiği bir ülkede bu saatten sonra bana göre yakıt hesabı yapmadan motoru sürmekde ayrı bir lüks.. benki eskiden benzinin hesabının h sini yapmazken artık yapıyorum tabi ben tam randımanlı bir sürücüyüm güneşi görüpde sahilde tur atıyım diyen kesimden değilim..

90'lı model 30 bg'lik bir tane 600'lük yazabilirmisin?...

bilmeyenadam
21 Şubat 2014, 04:43
tavsiyem blogumu baştan itibaren okusunlar.

logaritma
21 Şubat 2014, 21:19
90'lı model 30 bg'lik bir tane 600'lük yazabilirmisin?...

Fazla detaylı uzun uzun yazmadım insanlar pek okumuyor çünkü.. orda yazdığımda belli aslında beygir yazmadım d,kkat edilirse güç yazdım..
güç nedir sadece beygir demek değildir motorun komple teknolojisinin bir bütünüdür.. transmisyon sisteminden tutda elektronik beyinli püskürtmeli enjektör sistemine değişken sübab zamanlama sistemlerinden tork beygir dağılımının bir bütündür..

Beygir gücü faklı iki aracın bile bazen yarışdığında beygir gücü düşük olanın yüksek olanı geçdiğini görürüz hepsi bu bütünün bir nedeni beygir yada tork tek başına pek bir şey ifade etmiyor neyse uzatmıyım fazla..

ikincisi birebir aynı demedim denk dedim denk ne demekdir üç aşağı beş yukarı demekdir..

Demek ki detaylı yazmak gerekiyormuş o zaman detaylı yazıyım.. bana göre bugün güncel üretilen yeni teknoloji 30 beygirlik yada o civarlarda olan 250cc lik japon alman italyan motorun gücü... 90 lı yıllardaki 30-45 beygirlik motorların gücüne denkdir..

örnek de isterseniz bir ton yazarım 24 beygirlik sr500 den tutunda 43 beygirlik xt600 45 beygilirk xv535 41 beygirlik NX650 43 beygirlik vt600c v.b gibi.. bu liste uzar gider..

Velhasıl 2015 e kadar benzin 6 tl olmassa iyidir.. bu fiyatlarda motor sürmekde uzun süreli tam randımanlı sürücü iseniz keyif bozucu ve giderlerin altından kalkılması zor bir iş haline geliyor..

sırf bu yüzden eskiden yağmurda çamurda bile motorumu çıkartan ben artık arabamı çıkartıyorum çünkü arabam motorumla kafa kafaya denk yakıyor nerdeyse.. motorum tdm 850 arabam megan tourer 1.5dci edc şanzımanlı..

arslan26
21 Şubat 2014, 22:58
Abi bende bi f16 ile başlayabilirim, şöyle alçaktan alçaktan fazla hava trafiğne karışmadan olmazmı?? Nasıl olsa aklım başımda fazla gazlamam :) ya hu anlamadım gitti 600cc ile başlama merakını hadi burdakileri bizleri kaale alma ama hiç mi bu işi profosyonellerinden, öğretmeninden hocasından duymadın

anılbel
22 Şubat 2014, 18:38
Bu salakca başlangıç motoru sorularini sorunlar genellikle bütçeyi zar zor denklestirebilen arkadaşlar olduklarından
Büyük hacimli bir motosikletin masrafları konusunda da pek bir fikirleri olmuyor ...
Mesela onlari kucağa oturtmak isteyen ustalar var, esnaf arkadaşlar var, polis var, hirsizlar var, var oğlu var ...
Bu durumda ben diyorum ki alsinlar belalarini bulsunlar hem ülke ekonomisi de gelişir böylelikle , çok da iyi olur çok da güzel olur bla bla bla ...