PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni başlayan biri için dragstar veya shadow?



SertanZ
19 Temmuz 2013, 02:10
Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

dj_karizma
19 Temmuz 2013, 02:13
İtaljet Dragster OLabilir onu diyosun sanırım
ama Gilera runner sp 180 veya Runner St 200 de oLabilir
Derbi Gp1 de oLabilir
Dylan Da oLabilir sağlam skuterdır bunlar

yusufozugenc
19 Temmuz 2013, 02:22
http://www.arpem.com/motos/modelos/yamaha/fotos/2009/yamaha-xvs-950-a-midnight-star/yamaha-xvs-950-a-midnight-star-rodando-2.jpg

Midnightstar verelim en babasından :thumleft:

SertanZ
19 Temmuz 2013, 02:25
Yok abi yaa Yamaha Dragstar XVS650 veya Honda Shadow arasında kaldım. Dediğin modelleri chopper mı? Hiç denk gelmedim sitelerde.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------


http://www.arpem.com/motos/modelos/yamaha/fotos/2009/yamaha-xvs-950-a-midnight-star/yamaha-xvs-950-a-midnight-star-rodando-2.jpg

Midnightstar verelim en babasından :thumleft:

Midnight starın kırmızı rengi bir harika dostum, tek görsel kaybı ön jantları, eğer klasik tarz jant yapsalar tadından yenmez. İlk ona niyetlenmiştim aslında :) Bütün videolarını bilirim, bayilerde gidip bakmışlığım var ama biraz tuzlu kaçıyor bana :)

Tsubasa
19 Temmuz 2013, 02:28
shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
paran yetiyorsa gv250 bak.
yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..

SertanZ
19 Temmuz 2013, 02:32
shadow yada dragstar büyük kaçar başlamak için..
çin işi chopperlara girme zaten regal , küba müba alma.
paran yetiyorsa gv250 bak.
yetmiyorsa ise commuter sınıfından düzgün bir motosiklet al..
hem başın agrımaz, hemde sürekli binecegin sorunsuz motosikletin olur..

Eyvallah; motor işine ilk girdiğimden beri çin mallarının nâmını duydum zaten. Herkes uzak dur der. Yalnız herhangi bir chopper modeli için 250cc biraz düşük kaçmaz mı?

-Alperen-
19 Temmuz 2013, 03:38
abi sana şöyle söyleyim bende daha almadım fakat,
Başlangıçta değerli motor almanı tavsiye etmiyorum kesinlikle pişman olursun. Scooterle başlamanı tavsiye ederim. Bütçeni bilmiyorum ama
kymco agility city 125 ile başlayabilirsin. Ha scooter güzel kullanıyorum diyorsan 100 lük cup ile başla zamanla büyütürsün

cd0345
19 Temmuz 2013, 03:56
Arkadaşlar herkese merhaba. Yıllardır bisiklet sevdasına düşmüş biri olarak artık motorsiklet işine de girmeye karar verdim. Geçen sene sonunda ehliyetimi aldım ancak bir konuda ikilemde kalıyorum ve çevremde danışabileceğim biri malesef yok. Öncelikle chopper ve cruiser tarzda motorların hastası olduğumu belirteyim. Ancak bu motorların hantal yapısı ve ağırlığından dolayı biraz çekingen davranıyorum. Keeway (yeni modelleri ile kuba), regal veya jinlun gibi markalarının chopperları başlangıç için önerilse de ben bu motorlardan istediğim tadı alamayacağımı düşünüyorum. Hem motor sesi hemde görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Gönlümü fetheden bir dragstar veya shadow alırsam ne derece zorlanırım? Üstesinden gelebilir miyim? Yoksa içime sinmesede daha küçük motorlara yönelerek kendimi geliştirmeli miyim? Bu arada müstakbel küheylanı kullanacağım yer Artvin-Arhavi, yani küçük bir sahil ilçesi. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

merhaba öncelikle aramıza hoş geldiniz
şöyle anlatacağım

genellikle bu tarz chopper yani aslında cruiser motor sevenler aynı ikileme düşüyor ben dahil hatta şu tarz şeylerde duymadım değil bu motorların beygiri düşükmüş ve yere yakınmış ya kontrol edilebilirmiş. çok büyük bi yanılgı.

kısaca anlatmam gerekirse artı ve eksileri yeni başlama için anlatayım

motor yere yakın denge kurmak kolay +
motor ağır ve hakimiyet zor (park etme ışıkta motoru tutma manevra ve viraj açısı dar -
bakım maliyeti çok ve parça uçuk fiyatlar çünkü fantezi motoru bu yüzden acemiyken kıracağın en basit bi sinyal bile sana 3 haneli bi rakama gelir sen düşün gerisini

motor tecrüben yoksa olmaz vitesli motro tecrüben yoksada olmaz böyle bi motoru kullanman için km vermiyorum ama en az 10 bin km bi motor mazin olmalı ve bunun çoğu vitesli motorda çünkü bu motorların viraj açısı dar çok yatamazsın o yüzden virajı alamaman seni öldürebilir bi bakmışsın yerdesin ki bu iyi ihtimal yağmur kanalına giren karşı şeride geçenler var

motor ağır 200 kg civarı diye biliyorm tam net kg bilmiyorum ama sana tavsiyem şu yönde olur

keeway kuba filan hikaye bu tarz motorlardan soğumak istemiyorsan 2 seçeneğin var ya benim gibi alacaksın direk bi vitesli motor en az zarar edeceğin (CBF-YBR) tamamdır bu iş diyince satacaksın

yok kafam karışır diyorsan 300-500 tl ye bi scooter alacaksın işin temel hatlarını öğrenip en azından trafiği okuma vs. vs. motor kültürü edinince HYOSUNG gv 250 aguilera düşük ccde tek cruiser bu alınabilecek olan diğerleri sana yaramaz regal filan hikaye motordan soğutur adamı çok araştırdığım içib biliyorum kesinlikle öyle bi hata yapmaynız özelden sormak istediğiniz soruları sorabilirsiniz bu segmentte çok motor test ettim harley olsun intruder olsunn dragstar olsun özelden yazınız iyi günler

acayüp
19 Temmuz 2013, 04:08
Gv 250 başlangıç için ideal olur .
İllede büyük cc dersen kesinlikle dragstar .

MotorKafa
19 Temmuz 2013, 04:13
Hocam ben GV250 ile başladım şu anda shadow kullanıyorum.
Daha önce hiç motora binmediğim için küçük çaplı bir eğitim alıp öyle başlamıştım GV250 ye
GV'nin bana motor sürmeyi öğrenmem konusunda katkısı oldu, ancak şu anki aklım olsa daha adam akıllı bir eğitim alıp dragstarla başlarım.
Aralarında güç olarak çok bir fark yok.
Sadece dragstarın son hızı biraz daha yüksek ve düşük devirde güç üretiyor.
Yani eğer sakin bir kullanım yapacaksan, patinaj çekerek kalkma, viteslerin son hızlarını deneme gibi dertlerin yoksa, güzel bir eğitim alıp dragstarla başlamını öneririm.
Önerim doğru da olabilir yanlış da.
Sadece fikrimi söylemek istedim

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 07:03
Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.

MotorKafa
19 Temmuz 2013, 07:34
Büyük cc'li motorlar ile motosiklet tutkusu başlamaz son bulur! Kardeşim ben bu lafları günde 170 topicte yazmaktan sıkıldım. Yahu bizim umrumuzda değil tanımayız etmeyiz. Aileni kendini düşün şanslıysan ölürsün değilsen sakat kalırsın. İki teker bu yahu. 750-650 cc motorlarla motora başlanır mı? Başlayanlar var ama başlar başlamaz son bulanlar var. Geçen gün arkadaşım bir kaza görmüş Hyosung GT250R arkadaş daha yeni başlamış 100 km yapabilmiş noterden çıkıp gümlemiş. Kolu bacağı pert artık bişey demek istemiyorum... İki tekerin şakası affı yok seninde sevenlerininde hayatını karartır acımaz.

Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.

gokhanarslan
19 Temmuz 2013, 08:05
Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.

Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu :mrgreen:

Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim... :rendeer:

MotorKafa
19 Temmuz 2013, 08:55
Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu :mrgreen:

Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim... :rendeer:

Yo niye yanlış anlayayım :)
Anlatmak istediğim şey; cruiser motorlar, supersprotlar gibi çok hızlı ivmelenen, tekere kalkan, belli devirden sonra çıldırmaya başlayan, kısacası ufak bi gaz hareketiyle aşırı tepkiler veren motorlar değiller.
Tamam 1100 biraz abartı oldu :) ama dragstar650 ile başlanabileceği kanaatindeyim.
Yukarıda da yazdım zaten, motoru alacak arkadaşın fantazi yapma gibi bir derdi yoksa, gv250 ile dragstar 650 arasında çok bir fark olmayacaktır.
Ha ama dediğim gibi sağlam bir eğitim gerekli tabiki

Thracian
19 Temmuz 2013, 09:01
Eyvallah fikrine saygı duyarım fakat uçurumdan kastın yok nedir mesela?

Lakin Hyosung GV250 25 HP, Dragstar 1100 62,6 HP

Mesela Hyosung GV250 162 KG, Dragstar 1100 272 KG.

Madem bukadar uçurum yok boşa benzin parası vermek akıl karı değil chopperda gidip 250'lik kullanmak gerek ömür boyu :mrgreen:

Söylediklerimi yanlış anlamayasın sakın sadece olmayan uçurumun nerede olmadığını merak ettim... :rendeer:

Yanılmıyorsam MotorKafa'nın bahsettiği Dragstar 650;40Hp 229 kg.

MotorKafa
19 Temmuz 2013, 09:07
Ha birde yakıt olayına girmişsin gökhanarslan, onun için de şöyle söyleyeyim, GV250 ile şehir içi ort. 3,2 - 3,5 litre, uzun yolda 4,5-4,8 litre yakıyordum.
Şimdi aynı performansta kullanarak shadowla şehir içi hem uzun yolda 3,5-3,8 litre arası yakıyorum :)

SertanZ
19 Temmuz 2013, 10:26
Motorun yan yatacağı zaten kesin. Yeni başlayan ne kadar motorcu tanıdıysam, motora binerken, inerken, ayağa alırken vs. mutlaka yan yatırıyorlar. Ciddi kazalar olmasa bile bu tip basit hatalardan kaynaklı kazaların kaçınılmaz olduğunun farkındayım. Yüksek cc olayına gelince, chopper tarzındaki motorlarda motorun gücü atiklik ve ivme anlamında pek farketmiyor diye biliyorum. Motor gücü daha çok sese yansıyor. Yani bu motorlar 1600cc-1800cc gibi değerler olmadığı sürece kalkma ve durma açısından CBR250 gibi bir motora yaklaşamaz düşüncesindeyim. Beni daha çok düşündüren motorun ağırlığıyla başedebilmek, zira 250-300kg civarı ağırlıktalar. Bu konuda dediklerinize katılıyorum, durup kalkarken, viraj alırken ne derecede zorlanırım bilemiyorum. Tabi dediğim gibi sizin tecrübeniz daha fazladır bu yüzden burada fikrinizi alıyorum. Benim bu yazdıklarım tecrübe değil sadece sağdan soldan aldığım fikirler.

erincengin
19 Temmuz 2013, 10:45
Bende bu konuda fikrimi yazayım. Bunca yıldır motor kullanan arkadaşlar varken benim yorumlarım acemice olacaktır mutlaka ama yeni başlayan biri olarak fikirlerim belki size biraz daha yakın gelebilir. Bende yaşım itibariyle motor olayına girerken çok temkinli başladım. Çok araştırdım çok dinledim çok gezdim ve tabii ki çok okudum her kaynaktan. İyi bir bisiklet kullanıcısıydım uzun yıllar ve B sınıfı ehliyetim vardı motosiklet ehliyeti alırken (17 sene). Hem trafiğe hem 2 tekerleğe aşinaydım kısacası. Şans eseri hep aklımda chopper tarzı motor varken arkadaşımın önerisi üzerine BMW F 650 ile başladım, tabii öncesinden eğitimini alarak (R. Barutçu). BMW yüksek bir motor kullanırken insanı sürekli bir tedirginliğe itiyor. Eğer devrilirse motor ne olacak gibisinden. Uzun süredir yatmış olmasından kaynaklı bazı sorunlarıyla uğraşa uğraşa sıtkım sıyrıldı bu motordan. Birgün başka bir arkadaşım gel Shadow dene dedi. Onun shadowuna bindiğimde motosiklete binmenin farkına vardım. Evet birçok insanın dediği gibi yere yakın olması çok daha dengeli ve kontrolü kolay hale getiriyor. Motor güçleri yaklaşık aynı fakat 244 kg shadow diğeri 179 kg civarı. Çok daha ağır olmasına rağmen kontrolü bir o kadar kolay. Virajlarda manevra kabiliyeti o kadar yüksek değil katılıyorum ama bizde 18 yaşında değiliz hiç bir zaman çok yatmasını gerektirecek bir duruma düşmedim.
Shadow gerçek anlamda ilk kullandığım motor diyebilirim ve bu tecrübeden sonra kendime 2. el bir shadow aldım, şimdiye kadar bir memnuniyetsizliğim olmadı. Tecrübelerim arttıkça teknik olarak daha fazla detay yazabilecek duruma gelebileceğim sanıyorum. Umarım bu yorumlar işinize yarar.. Güvenli sürüşler dilerim herkese..

SertanZ
19 Temmuz 2013, 11:09
Kafamdaki asıl soru buydu işte teşekkür ederim.

pistolpitt
19 Temmuz 2013, 11:33
bulunduğunuz yerin küçük bir yer olması, eğitim imkanının olmaması, sizin de bilinçli birisi olduğunuzu varsayarak shadow ya da dragstar ile başlamanızda çok bir sakınca yok. Bu motorlarla manevra ve durması zor o yüzden trafiğe çıkmadan motorla iyice haşır neşir olun hız yapmayın.

SertanZ
19 Temmuz 2013, 13:08
Arhavide trafik yok denecek ölçüde azdır. İlk aylarda gideceğim güzergah evle iş arasındaki 4kmlik iki şeritli asfalt köy yolu. Daha sonra karadeniz sahil yolundan arhavi - hopa arası turlar yaparak yavaş yavaş açılmayı düşünüyorum. Hayatımda hiçbir zaman hız tutkusu olmadı, o yüzden otobanlarda veya şehir trafiğinde gitmek pek benim tarzım değil. Hatta bisiklet turlarımdan yola çıkarak büyük şehirde motor sürmekten keyif alacağımı sanmıyorum bile. İşin aslı içime sinmeyen bir motorla her yola girmektense, sevdiğim motorla trafiğin olmadığı yerlerde yavaş yavaş kendimi geliştirmek daha cazip geliyor. Bu arada sağlığım için endişe eden arkadaşların yorumları için de ayrıca teşekkür ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------


Hocam ben GV250 ile başladım şu anda shadow kullanıyorum.
Daha önce hiç motora binmediğim için küçük çaplı bir eğitim alıp öyle başlamıştım GV250 ye
GV'nin bana motor sürmeyi öğrenmem konusunda katkısı oldu, ancak şu anki aklım olsa daha adam akıllı bir eğitim alıp dragstarla başlarım.
Aralarında güç olarak çok bir fark yok.
Sadece dragstarın son hızı biraz daha yüksek ve düşük devirde güç üretiyor.
Yani eğer sakin bir kullanım yapacaksan, patinaj çekerek kalkma, viteslerin son hızlarını deneme gibi dertlerin yoksa, güzel bir eğitim alıp dragstarla başlamını öneririm.
Önerim doğru da olabilir yanlış da.
Sadece fikrimi söylemek istedim

Senin eğitim aldığın yer nereydi hocam? İstanbulda honda ve bmw'nin sürüş teknikleri eğitimleri var. Hondayı baya övüyorlar ve 4-5 kurluk bir eğitim veriyor. Tavsiye eder misin?

cd0345
19 Temmuz 2013, 21:00
Söylediklerinde haklısın, fakat şunun altını çizmek isterim ki, cbr250 ile cbr600 arasındaki uçurum, gv250 ile dragstar650 hatta dragstar1100 arasında yok.

hocam nasıl bi fark yok ya

ben çok iyi tanıdığım bi arkadaşla motorcudaydım çocuk motoru almış gelmiş ustaya kadar noterden 5 km motorcuda sadece debriaj ayarı yapıldı kle 500 mü ne kawasakinin cruiser i neyse çıktı gitti bizde ardından çıktık bi baktım 5 dk sonra ışıklarda yerde cebaleşiyor motor bacağına yatmış

çıkışından belliydi zaten viraj alamıyor motoru taşıyamıyor bahsettiğim arkadaş bu arada body ci imişi kalıplı ve en az 190 cm boy var ama motoru yattığı yerden kaldırmak çok zordur

neyse hocam bence sportsterlede başlanır nede olsa harley in en ufağı demi

ya bu kadar insan enayimi ya? tanıdığım bi abimiz oda cruiser hastası adam özel hastahanede baş hekip altında a7 var audi parayı düşün adam cbf 150 ile başladı 2 yıl önce 87 bin sanırım bindi bu yaz tereddütle aldı gv250 yi.

altın elbiseli adam diyor ya bu ülkede 1000 le başlanmaz ama 600 lük olur diyen adamlar var

MotorKafa
20 Temmuz 2013, 00:38
hocam nasıl bi fark yok ya

ben çok iyi tanıdığım bi arkadaşla motorcudaydım çocuk motoru almış gelmiş ustaya kadar noterden 5 km motorcuda sadece debriaj ayarı yapıldı kle 500 mü ne kawasakinin cruiser i neyse çıktı gitti bizde ardından çıktık bi baktım 5 dk sonra ışıklarda yerde cebaleşiyor motor bacağına yatmış

çıkışından belliydi zaten viraj alamıyor motoru taşıyamıyor bahsettiğim arkadaş bu arada body ci imişi kalıplı ve en az 190 cm boy var ama motoru yattığı yerden kaldırmak çok zordur

neyse hocam bence sportsterlede başlanır nede olsa harley in en ufağı demi

ya bu kadar insan enayimi ya? tanıdığım bi abimiz oda cruiser hastası adam özel hastahanede baş hekip altında a7 var audi parayı düşün adam cbf 150 ile başladı 2 yıl önce 87 bin sanırım bindi bu yaz tereddütle aldı gv250 yi.

altın elbiseli adam diyor ya bu ülkede 1000 le başlanmaz ama 600 lük olur diyen adamlar var


Arkadaşım yazdıklarımı eksik okuyorsun sanırım.
Önceki yazımda da söylediğim gibi ben ufak çaplı bir eğitim aldım ve o şekilde GV250 ile başladım.
CBF150 ile motosiklette dur kalk nasıl yapılır, frenleme nasıl olur, dönüşler nasıl yapılır gibi başlangıç eğitimi aldım.
Ve GV250 yi alıp 100m sonraki ilk dönüşümde motoru yatırdım.
Bunun nedeniyse cbf ile gv250 nin oturuş pozisyonlarının çok farklı olmasıydı.
Daha sonra yavaş yavaş alıştım ve sorunsuz bi şekilde kullanmaya başladım.
Şimdi benim burada arkadaşa söylediğim şey, git direkt dragstar al bin yada dur kalk yapmayı öğren ve git dragstarla başla değil.
Düzgün kaliteli bir eğitim aldıktan sonra, fantazi yaparak kullanmayı düşünmüyorsan dragstar başlangıç motoru olabilir diyorum.

cd0345
20 Temmuz 2013, 01:11
subjektif bi kavram tartışmaya gerek yok dediğiniz gibi olacaksada bahsettiğiniz gibi cruiser motorların oturuş pozisyonu kullanımı viraj açısı herşeyi farklı bu yüzden eğitim iyi bir yerden ve cruiser motorla alınmalı diye düşünüyorum ancak böyle bi yer bilmiyorum

saygılarımla

blackarca
20 Temmuz 2013, 01:59
Mrb.
Butun mesajlari merak ve ilgiyle okudum.Sıfır motor bilgisine sahip chaper hastasiyim ,ehliyeti aldiktan sonra nasil bir motor alacagim konusunda ciddi tereddutlerim var.ikinci motorum nasip olursa dragstar 1100 olacak .Ama ilki icin ne olur onuda sanirim sizler soyleyeceksiniz bir arkadas viragoyla baslamami salık verdi ,ama ehliiyet sonrasi iyi bir egitim alma fikri daha cazip geldi. mesele bu egitimi chaperla verecek bir yer bulmak .
Bu arada Istanbuldayim

acayüp
20 Temmuz 2013, 06:04
Yakın zamanda motorunu alıcaksan bu aralar zamanım musaıt sana baslangıc ıcın yetıcek egıtımı verebılırım . Kendı motorum pek egıtıme musaıt degıl o nedenle motorun olması lazım .

BBelt
20 Temmuz 2013, 12:10
Yaş 30 üzeri ise, hiç kasma, direkt olarak bu söylediğin iki motordan biriyle başla. Değilse GV250 candır. Mümkünse eğitim al yok değilse acayüp'ün teklifini mutlaka değerlendir. Çok iyi motor kullanır, işi bilir.

Okan Sinan Ocan
20 Temmuz 2013, 13:39
Bulabilirsen temiz bir Virago 250 harika bir başlangıç olabilir , GV250 de gayet iyidir ancak yüksek devirle yürüyen makinası pek chopper tarzı değildir keyif alamayabilirsin.

Konu chopper olduğunda hacim konusu çok risk taşımaz (HD VRod Muscle almıyorsan tabiki :) ancak geniş cüsseli ve ağırlığı oldukça yüksek olan büyük chopper ile öğrenme süreci uzayacak , uzunca bir süre sürekli tedirgin olup keyifli sürüşler yapamayacaksın. Halbuki küçük chopper ile geçireceğin tek sezon seni büyük chopper kullanmak için hazırlayacaktır.

Sevgilerimle

SertanZ
20 Temmuz 2013, 14:40
Eyvallah sağolun, yaş 1 hafta sonra 29, motoru birdaha ki sezonda alacağım. Direk dragstar veya shadow almaya karar verdim. Ancak önce honda motor kursunda 2-3 kurluk bir eğitim alacağım. Ondan sonrası şehirler arası yola çıkmadan ilçe yollarında kendimi gelişirmekle olacak. Herkese teşekkür ederim.

acayüp
20 Temmuz 2013, 14:44
Shadow alma . Uzun agır ve hantal . Tecrubelı adamı bıle sıkıntıya sokar ılk zamanlar .

SertanZ
20 Temmuz 2013, 14:48
Evet dönüşlerde, durup kalkmada daha zorluyormuş. Bakalım yaa önümde vakit var keyfime göre araştırıyorum. Dragstar ona göre biraz daha kısa ve manevra kabiliyeti yüksek diyorlar.

yasdal
20 Temmuz 2013, 14:50
Mrb.
Butun mesajlari merak ve ilgiyle okudum.Sıfır motor bilgisine sahip chaper hastasiyim ,ehliyeti aldiktan sonra nasil bir motor alacagim konusunda ciddi tereddutlerim var.ikinci motorum nasip olursa dragstar 1100 olacak .Ama ilki icin ne olur onuda sanirim sizler soyleyeceksiniz bir arkadas viragoyla baslamami salık verdi ,ama ehliiyet sonrasi iyi bir egitim alma fikri daha cazip geldi. mesele bu egitimi chaperla verecek bir yer bulmak .
Bu arada Istanbuldayim
Virago yu hiç önermem. Özellikle de çok minyon bir yapınız yoksa. Ufak ve başarısız bir motor. Çok da eski nispeten yeni olan Suzuki VL 250 - GV 250 tavsiyemdir.

mckayrak
20 Temmuz 2013, 14:51
650 dragstar 230 kg. Hiç motor kullanmamış biri için çok ağır. Ayrıca hantal bir yapısı var. Daha önce motor kullanmadığın için ağırlığı tekerleklere nasıl taşıtacağını bilemeyeceksin, olduğun yerde motoru devireceksin, özellikle yokuşlarda. Bir de vitesle uğraşma problemi var. Bir taraftan ağırlığı, bir taraftan vitesleriyle uğraşırken trafiğe dikkat edemeyeceksin. En güzeli en basitinden scooter alıp motorculuğu ve trafiği öğrenmen daha iyi olur. Hem düşürürsen için yanmaz.
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

SertanZ
20 Temmuz 2013, 15:10
650 dragstar 230 kg. Hiç motor kullanmamış biri için çok ağır. Ayrıca hantal bir yapısı var. Daha önce motor kullanmadığın için ağırlığı tekerleklere nasıl taşıtacağını bilemeyeceksin, olduğun yerde motoru devireceksin, özellikle yokuşlarda. Bir de vitesle uğraşma problemi var. Bir taraftan ağırlığı, bir taraftan vitesleriyle uğraşırken trafiğe dikkat edemeyeceksin. En güzeli en basitinden scooter alıp motorculuğu ve trafiği öğrenmen daha iyi olur. Hem düşürürsen için yanmaz.
http://www.youtube.com/watch?v=Hvunr0meJt0

Yan yatırma olayı kesin, onda hemfikiriz. O motor illa ki yan yatacak :) Yalnız iki teker üzerinde trafik okumaya o kadar yabancı değilim abi, scooter benim için ciddi zaman kaybı olur. Ben bisikletin üstünde çadırla, heybeyle hem şehiriçi, hem şehirerarası giden biriyim. Yanından geçen bir kamyonun rüzgarıyla bile nasıl etkilendiğini, tünelden geçerken arkadan gelen arabaın sesini, arabanın tekerinden gelen çakılı, taşı bilen biriyim. Az çok trafik okumayı biliyorum. Hayatı motor üzerinde geçmiş kuryelik yapan bir abimden de CBF150 ile 1 haftalık eğitim aldım. Genel olarak motorun yolda giderken nasıl şerit izleyeceği, kesinlikle yapmaman gereken şeyleri, diğer sürücülerin yapması muhtemel şeyleri hem teorik hemde pratikte gösterdi. Bir de şunun altını tekrar çizmek istiyorum benim motoru kullanacağım yer Artvin - Arhavi, küçük bir ilçe. İstanbul kadıköyde 4 yıl yaşadım, eğer cahil cesaretim olsa orada zaten alırdım motoru.

mckayrak
20 Temmuz 2013, 15:21
O zaman tavsiyem dragstar alman. Görüntü ve sesi çok güzel. Kullanımı da shadow dan daha iyi. Ayrıca oraların havası çok sıcak olmayacağı için daha rahat edersin.

SertanZ
20 Temmuz 2013, 15:30
Aslında dragstarın, midnightstarın hem renk ve model olarak birçok çeşidi, hem de motor olarak 250cc lik modelleri var ama türkiyeye pek gelmiyor sanırım. Yabancı sitelerde gördüğüm 2013 modelleri türkiyede hiçbir yerde göremedim.

acayüp
21 Temmuz 2013, 03:34
Sana tavsiyem her ne motor alırsan al.
Boş bir yer bul kendine . Motoru Üzerine oturup ileri geri it ayaklarınla . Bunu doğru şekilde yapmayı öğren.
Sonra motordan inip itekleyerek gezdir. Hem sağından hem solundan.
Daha sonra motor sabit kalsın . Sen motorun solunda ayakta dur , sehpadan alıp lastikleri üzerinde duruyorken sen motorun etrafında dön. Motoru farklı yerlerinden tutarak ve sürekli dengede ve dik kalıcak şekilde pozisyonunu bozmamaya çalışarak motorun etrafında turla .
Bunları yapmak seni motorun dengesi konusunda çok geliştiricektir. Ama sıralamayı dediğim şekilde yaparsan daha sağlıklı olur.
En sonda motoru sadece arkasından tutup iterek gezdirmeye çalış. sağa dönmeye çalışırsa sola hafif yatırır gibi tekrar düz gitmesini sağlamaya çalış. Sola dönmeye çalışırsada tersini yaparak.
Vs vs.
Yeterince kavrayana kadar ( gerekirse 50 - 100 kere ) hiç gaz vermeden (düz bir alanda ) motoru 1. viteste kaldırmaya çalış. Debriyajı tam bırakacak kadar hareket edince tekrar bas durdur ve tekrar kalkış yap. Hiç gaz vermeden. Kavrama noktasına iyice alışınca hafif gazla aynı şeyleri tekrarlayabilirsin.
en önemliside hiç acele etme. Hatta ömür boyu motor üzerindeyken acelen olmasın.

Bütün bunları yolda hareket halinde iken zaten öğreneceksin zamanla ama kendinide riske atmış olucaksın. Bu yüzden boş bir yerde yapıp öğrenmen işini çok kolaylaştıracaktır.

yaratıcı
21 Temmuz 2013, 03:43
Mondial cap snappy x en fazla kac km hiz yapiyor? Bilginiz varmi?