PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : YBR 125 ustaları bakabilir mi ?



onuRRtas
16 Temmuz 2013, 14:01
Merhabalar.

Yakın bir zmaan önce 2011 model YBR 125 satın aldım. henüz 8500 km de(orjinal, eminim)

Birkaç sorum, sorunum var.

1- Debriyajla ilgili sorun en önemlisi. Debriyajın tma kavrama noktasında bırakırken bir atma yaşıyorum ileri doğru. Özellikle kalkışlarda oluyor. Çok yavaş bırakırsam debriyajı da hafif mekanik bir ses duyuyorum. Debriyaj ayarı kaplin lastikleri değişimi falan işe yaramadı ( Not: debriyaj mükemmel ayırıyor, kaçırma falan asla yok. Gazı doldurup debriyajı bırakınca tekere bile geliyor deneme amaçlı deneyince balata bitik değil yani)

2- Bu motor gaz vermeden çalışmıyor yahu !!!! Hava filtresi buji değişimi karbüratör temizliği ayarı yaptım yok arkadaş yok gaz vermeden çalışmıyor genelde. Hepsi mi böyle ?!

3- Bu far kafasını hiç beğenmedim ben, yuvarlak kafaya çevirmek istiyorum, yapan var mı ? Var ise şayet nasıl yaptınız hangi parçaları satın aldınız nasıl taktınız ?

Şimdiden çok teşekkürler.

F54
16 Temmuz 2013, 14:06
ybr nin alayı gaz açmadan çalışmaz ama biraz hava ayarı ile oynarsan düzelir (jiklesiz çalışmıyor meret)
kalkışta ki duyduğun mekanik sesi de sanırım şanzument teyze sıkıntı olabilir 2 yıl önce aynı senin bahsettiğin şekilde kaplin lastikleri değişmiş hafif ses gelen bi motora baktırdım alacaktım usta dedi ki şanzumet arızalı masraf ı var 200tl cik oda daha 4400km idi yani sıkıntı biraz büyük olabilir
ama belki de senin motorda başka birşey vardır

onuRRtas
16 Temmuz 2013, 14:51
Umarım öyle bir sıkıntı yoktur hocam...

varan22
16 Temmuz 2013, 15:12
Debriyaj olayı sanırım ince yağ ve aşırı sıcaklardan kaynaklanıyor. Büyük ihtimal sizin yağda 10/40. Dikkat ederseniz sıcak havalarda motorunda ısınmasıyla bu kavramadaki titreme daha da artar. Aynı motosikleti akşam serininde heleki yıkadıktan sonra sürerseniz kavramadaki titreşimin yok denilecek kadar az olduğunu anlarsınız. Ben debriyajdaki bu titremeyi kesinlikle ince yağa bağlıyorum.Bu sıcaklarda 15/40 daha mantıklı.

onuRRtas
16 Temmuz 2013, 15:24
Debriyaj olayı sanırım ince yağ ve aşırı sıcaklardan kaynaklanıyor. Büyük ihtimal sizin yağda 10/40. Dikkat ederseniz sıcak havalarda motorunda ısınmasıyla bu kavramadaki titreme daha da artar. Aynı motosikleti akşam serininde heleki yıkadıktan sonra sürerseniz kavramadaki titreşimin yok denilecek kadar az olduğunu anlarsınız. Ben debriyajdaki bu titremeyi kesinlikle ince yağa bağlıyorum.Bu sıcaklarda 15/40 daha mantıklı.

içinde 10 50 sentetik ipone var, alakası olabilir mi hocam?

Soğukta nerdeyse yapmıyor gibi, orası doğru

varan22
16 Temmuz 2013, 15:52
Arkadaşım dediğim gibi bu sıcakların ve ince yağın eseri. Yağı kalın olsa kavramadaki titreme tam olarak gitmesede azalacağından emin olabilirsin. Mekanik bir arıza olsa idi sıcak veya soğuk havada aynı titremeyi vermesi gerekirdi zaten.Kafan rahat olsun iki ybrem dede aynı durumdu bu durum sadece 1 ve 2 inci viteslerde geçerli

Ybr yi gaz vermeden çalışmasını sakın bekleme ve bunun içinde hiç bir masrafa girmeni önermem. İllaki hafif gaz verip o şekil marşa basman gerekecek.

Yuvarlak far yapman mümkün bu sana 150 -200 tl masrafa mal olur tabi bu değiştireceğin parçalar yan sanayi olacak orjinali motolizde mevcut fakat almanı bırak o siteye girmeni dahi tavsiye etmem. Ordaki parça fiyatlarına insan aklı yetmiyecek kadar uçuk.

Zevk senin tabi bence uzay kafa daha hoş.

Uğur
16 Temmuz 2013, 16:13
1- Debriyajı kavrama noktasında çok hafifçe bırakınca o sorun minimuma iniyor. Belirgin olarak 1.ve 2. viteste dediğiniz oluyor.
Hakan bey'in (varan22) dediklerine katılıyorum ayrıca.

2- Ybr malesef böyle yazın bile en az 1 dakika jigle acık bekliyorum,ısınması için.

3- Esd'lerin kafa tasarımı bence rüzgar yalıtımında bi nebze de olsa daha iyi. Çünkü yuvarlak farda 20-25 km hızla esen rüzgarlarda bile bi müddet sonra yol cekilmez hale geliyor,özellikle uzun yolda.

Ama şeklen hoşunuza gidiyorsa yuvarlak farada cevrilebilir bi sekilde,sormak lazım servise.

onuRRtas
16 Temmuz 2013, 21:09
1- Debriyajı kavrama noktasında çok hafifçe bırakınca o sorun minimuma iniyor. Belirgin olarak 1.ve 2. viteste dediğiniz oluyor.
Hakan bey'in (varan22) dediklerine katılıyorum ayrıca.

2- Ybr malesef böyle yazın bile en az 1 dakika jigle acık bekliyorum,ısınması için.

3- Esd'lerin kafa tasarımı bence rüzgar yalıtımında bi nebze de olsa daha iyi. Çünkü yuvarlak farda 20-25 km hızla esen rüzgarlarda bile bi müddet sonra yol cekilmez hale geliyor,özellikle uzun yolda.

Ama şeklen hoşunuza gidiyorsa yuvarlak farada cevrilebilir bi sekilde,sormak lazım servise.

Kavrama noktası sorunum için Yamaha Yetkili servisiyle görüştüm. Debriyajı açalım bi bakalım dediler, iyi dedim bakarız bi ara.

Sonra sanayimdeki tamircime gittim, arkadaşım bir tur bindi, evet dedi bi gariplik var ama debriyajdan değil dedi. bakındı sağına soluna, arka dişlinin civataları gevşek, ondan atma yapıyormuş.. :jocolor:

sıktık vidaları zinciri de yağladık nerdeyse kalmadı o atma. servise kalsa motoru indiricez.... sağolsunlar..

bu gazsız çalışmama işi bende motor sıcakken bile var yahu :(