PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : herkes düşman :(



özgüryıldız
27 Mayıs 2013, 02:19
2 motoru çok beğendim bi mondial vulture ve drift. 2.si cb125e .. neden herkes bunlara düşman :pr: cb için kadran görmek çok mu önemli .. (gerçekten merak ediyorum ne alcağıma karar vermedim) iki marka arasında düşününce mondial tam öğrenci işi ve ilk deneyim parçalasan bile ucuza yaptırırsın .. ama hondaya dönünce adı honda olması yeter gibi düşünüyorum . lütfen bilgi paylaşımı :salut:

i.tufekci
27 Mayıs 2013, 02:21
Öğrencisin öğrenci... :)

Green Arrow
27 Mayıs 2013, 02:22
2 motoru çok beğendim bi mondial vulture ve drift. 2.si cb125e .. neden herkes bunlara düşman :pr: cb için kadran görmek çok mu önemli .. (gerçekten merak ediyorum ne alcağıma karar vermedim) iki marka arasında düşününce mondial tam öğrenci işi ve ilk deneyim parçalasan bile ucuza yaptırırsın .. ama hondaya dönünce adı honda olması yeter gibi düşünüyorum . lütfen bilgi paylaşımı :salut:

Öyle Honda alacağına diğerlerini al kadran görmek yeri geldiğinde önemli ve o kadar para veriyorsun emsallerinde var Honda da yok ise müşteriyi keriz yerine koymaktır o başka birşey değil yapılması gerekende almamak.Filo kullanıcılarına ve kuryede çalışan insanlara lafım yok onların motorla ilgi anlamında uzaktan yakından alakası yok çünkü.

madlive
27 Mayıs 2013, 02:38
Dostum cb hakkında sadece titriyor hakkında şikayet alırsın. Drift hakkında ise götü başı oynuyor vs vs saçma sapan arıza şikayetleri alırsın. Çok yakması da cabası. Aynı kmlerdeki cb125e ve driftlere git bir bak. Çocuk bile anlar aradaki farkı.

Cb125e kullanırken Drift almayı düşündüm bende. Gittim kullandım evet süper gidiyor alet dirft 4. viteste öper cb125e yi.
İyi ki test sürüşü yapmışım. Cb125e motoru daha bir sevdim. Stabildi. Götü başı oynamıyordu. Saçma sapan arızalar vermiyordu.

Şunu da söylüyorum. 4 milyar parayla asla cb125e almam. Yanlış anlaşılmasın cb125e iyi bir motor demiyorum. Driftten kaliteli driftten iyi diyorum. Tabi bu benim görüşüm.

Mengu16
27 Mayıs 2013, 02:45
Dostum cb hakkında sadece titriyor hakkında şikayet alırsın. Drift hakkında ise götü başı oynuyor vs vs saçma sapan arıza şikayetleri alırsın. Çok yakması da cabası. Aynı kmlerdeki cb125e ve driftlere git bir bak. Çocuk bile anlar aradaki farkı.

Cb125e kullanırken Drift almayı düşündüm bende. Gittim kullandım evet süper gidiyor alet dirft 4. viteste öper cb125e yi.
İyi ki test sürüşü yapmışım. Cb125e motoru daha bir sevdim. Stabildi. Götü başı oynamıyordu. Saçma sapan arızalar vermiyordu.

Şunu da söylüyorum. 4 milyar parayla asla cb125e almam. Yanlış anlaşılmasın cb125e iyi bir motor demiyorum. Driftten kaliteli driftten iyi diyorum. Tabi bu benim görüşüm.
Neymiş arızası öyle saçma sapan arızalar veriyo demekle olmuyo. Forumda mondial drift sayfası var 3 senedir açık, abuk sabuk bir arıza görmedim duymadım.

caner6776
27 Mayıs 2013, 02:50
Cb deki devir göstergesine takılmak nedir ya :)

Ben hayatımda ilk defa dün vitesli motor kullandım. Motor vites attıracağı zaman söylüyor zaten kendisi :)

Mengu16
27 Mayıs 2013, 02:52
Cb deki devir göstergesine takılmak nedir ya :)

Ben hayatımda ilk defa dün vitesli motor kullandım. Motor vites attıracağı zaman söylüyor zaten kendisi :)
Olsa iyi olmazmıydı neden yok devir göstergesi. Ayrıca sağ elcikte acil stop tuşu niye yok. Farları istediğim zaman neden kapayamıyorum, park lambası niye yok illa normal farlarla mı gezecez ?

caner6776
27 Mayıs 2013, 02:56
Olsa iyi olmazmıydı neden yok devir göstergesi. Ayrıca sağ elcikte acil stop tuşu niye yok. Farları istediğim zaman neden kapayamıyorum, park lambası niye yok illa normal farlarla mı gezecez ?

Tabiki olsa iyi olurdu abicim ama benim düşüncem şart olmadığı :) Ama diğer iki saydıklarınız gerçekten önemli eksikler. Bende farları kapayamamaktan şikayetçiyim :/

özgüryıldız
27 Mayıs 2013, 02:59
Olsa iyi olmazmıydı neden yok devir göstergesi. Ayrıca sağ elcikte acil stop tuşu niye yok. Farları istediğim zaman neden kapayamıyorum, park lambası niye yok illa normal farlarla mı gezecez ?

farlar otomatiikmii ??

caner6776
27 Mayıs 2013, 03:01
farlar sürekli yanıyor kontak açık olduğu sürece

rapidhacker5
27 Mayıs 2013, 03:02
farlar güvenlik açısından gündüz de çalışıyor.tüm dünya artık bu standarta gecıyor yavaş yavaş

Permatiq59
27 Mayıs 2013, 03:03
farlar güvenlik açısından gündüz de çalışıyor.tüm dünya artık bu standarta gecıyor yavaş yavaş
bizimkilerde topiclerde cok büyük eksik diyor :mrgreen:

özgüryıldız
27 Mayıs 2013, 03:04
benm o olay hoşuma gitti bizde kia ceed 2013 var onunda sürekli farları yanıo iç uraşmıom aç kapa :)

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:04
farlar güvenlik açısından gündüz de çalışıyor.tüm dünya artık bu standarta gecıyor yavaş yavaş
Yok öyle bişey maliyetten kısma amaçlı. Öyle olsaydı marşa basınca farları kapayan sistem koyarlardı 7 amper aküye farla marş bastırıyolar boşuna zorlanıyo akü, zayıflayınca da marş basmaz olacak.

özgüryıldız
27 Mayıs 2013, 03:06
ya mesela yeni arabalarda şarj dinamosu esilere göre sağlamdır gece açık bıraksan sabaha kadar yanar motorlarda o cins bişey yokmu ?

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:09
benm o olay hoşuma gitti bizde kia ceed 2013 var onunda sürekli farları yanıo iç uraşmıom aç kapa :)
Son 10 yılda çıkmış arabaların neredeyse hepsinde marş basarken bütün farları ve teybi kapayan sistem var. 80 amper akü olmasına rağmen bunu koymuşlar, motosiklette 7 amper akü var ve farlar açık marş basıyosun sence nasıl olur ?

özgüryıldız
27 Mayıs 2013, 03:10
belki dengeleyici bir sistem vardır öle saçma şeymi olurmuş ya şaşırdım çok

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:14
belki dengeleyici bir sistem vardır öle saçma şeymi olurmuş ya şaşırdım çok
Öyle bişey koysa maliyeti far anahtarından pahalıya gelecek, amaç maliyet kısmak olduğu için akünün ömrünü düşünmeye gerek yok. Bu araçlar nasıl olsa servise gelip gidecek bol bol yedek parça kullacak. Ömürlük honda titan mı sandınız artık üreticiler servis bakımından çok para kazanıyor.

motorcu48
27 Mayıs 2013, 03:14
çünkü bunlar al birini vur ötekini motorları:D
sadece onlar değil ybr siydi apachesinide içine kat

korbygs
27 Mayıs 2013, 03:20
bi sene daha para biriktir PCX al hem bi yaş daha büyümüş olursun hemde ailen artık karışmaz büyüdüğün için hemde PCX e kimse kötü demez rahat ol örnek 40000 km kayışı gidiyor km 10 krş yakıyor gibi gibi anlatmıyorum paranı biriktir PCX al seneye ehliyetinide al koruma ekipmanlarınıda seneye alıcağın zaman anlatırım :)

madlive
27 Mayıs 2013, 03:23
Neymiş arızası öyle saçma sapan arızalar veriyo demekle olmuyo. Forumda mondial drift sayfası var 3 senedir açık, abuk sabuk bir arıza görmedim duymadım.

Yolda baktın ıslaklık var veya zemın toprak gibi, o kaygan zemıne gelmeden once vitesi 1 tane düş bırak kompresörde girsin motor o yola, frene basarsan kayar mesela, yada zincirde gevseklık varsa o yolda gaza basınca da bır anda kaya bılır. İnşaallah bir daha da motoru yatırmazsın. Ben bir parmağım sürekli debriyajda gezerim herhangi bir durumda direk debriyajı asılırım. Şu ana kadar 3-5 sefer kaydırdım ama şimdiye kadar yatıramadım allaha şükür. Ama benım motor günden güne kötüye gidiyor gibi. Rolanti ayarlıyorum önce gaz yemıyor stop edıyor bıraz artırıyorum bu sefer gaza basmadan da motor gitmeye baslıyor :D Tüm vidaları havala tabanca ile sıktırttım, motorun oynamayan yeri kalmadı. 4 bin devirde titreme dizlerime vuruyor artık. Zinciri nasıl gerıyse adam 1mm bile esneklık yok su an zıncırde. İnternette video izledim zincir germe diye orada adam 40 sefer denge ayarı yapıyor. Benımkı direk arkaya cektı sıktı vııdaları, su an motorun götü-başı oynamayan yeri kalmadı. Artık 1. vitesede geçmiyor motor. Bana bu motoru aldırmakta emeği geçen herkesin.... ellerinden öperim :farao:

Tekrar söylüyorum. Cb yi kesinlikle övdüğüm yok o paraya gidip cb almam ama drift de almam. İkisi de çin malı cb kesinlikle daha kaliteli.
Bunu farketmemek için eşek olmak lazım ikisine de bindim ikisini de kullandım ikisinde de dip gaz asıldım çevre yoluna çıktım ani frenleme yaptım.

Buradan duyduklarımla yazmıyorum. Kullandım öyle yazıyorum.

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:27
Adam karbüratörü kurcalamış, servisi de zinciri çok germiş ne var bunda. Arıza olan bişey göremedim hepsi ayarsızlık. Titremiyo mu dedik titriyo ama bende de var mondial 9 bin devirden sonra titreşim cidden hissediliyo.

madlive
27 Mayıs 2013, 03:33
Evet bu ayarsızlıkların hepsi ilk motoru alacak bir kişi ve senin benim gibi anlamayan biri için arıza niteliği taşıdığı için öyle söyledim.
Driftin elle tutulur tek yanı gitmesi. Motor gidiyor başka da güzel bir yanı yok. 135 cc ve cb 125 den fazla yakıyor.
Muhattabın olan servis yok!
Bisikletçiden bozma servislerle uğraş dur. Hondaya gittin mi en azından bir servis ve garanti mantığın var.
Tamam cb kötü motor titriyor gitmiyor çin malı pahalı ama Mondialle kıyas götürecek motor değil.
3 yıldır motora biniyorum. Şu an 7. motorumu kullanıyorum.
Tüm yazdıklarım okuyarak değil kullanarak edindiğim tecrübelerim.

seigen
27 Mayıs 2013, 03:33
farlar güvenlik açısından gündüz de çalışıyor.tüm dünya artık bu standarta gecıyor yavaş yavaş

Yok öyle bişey maliyetten kısma amaçlı. Öyle olsaydı marşa basınca farları kapayan sistem koyarlardı 7 amper aküye farla marş bastırıyolar boşuna zorlanıyo akü, zayıflayınca da marş basmaz olacak.
Yok öyle birşey demek ne kadar kolaycı bir yaklaşım. Açın, bakın:
http://travel.stackexchange.com/questions/14198/how-can-i-find-which-european-countries-require-headlights-on-during-daytime

EU'da 2011'den beri satılan bütün araçlarda DRL (daytime running light) zorunlu. Yani sürüş halinde sürekli açık far.

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:41
Evet bu ayarsızlıkların hepsi ilk motoru alacak bir kişi ve senin benim gibi anlamayan biri için arıza niteliği taşıdığı için öyle söyledim.
Driftin elle tutulur tek yanı gitmesi. Motor gidiyor başka da güzel bir yanı yok. 135 cc ve cb 125 den fazla yakıyor.
Muhattabın olan servis yok!
Bisikletçiden bozma servislerle uğraş dur. Hondaya gittin mi en azından bir servis ve garanti mantığın var.
Tamam cb kötü motor titriyor gitmiyor çin malı pahalı ama Mondialle kıyas götürecek motor değil.
3 yıldır motora biniyorum. Şu an 7. motorumu kullanıyorum.
Tüm yazdıklarım okuyarak değil kullanarak edindiğim tecrübelerim.
Ben geçen yaz aldığım motoru aldığımdan beri servise götürmedim bi kere subab ayarı için rastgele bi servise götürdüm. Garantisi yok ama şu ana kadar 7800km'de bikaç tane ampül değiştirdim başka da bi arızası yok. O yüzden mondial servisleri beni ilgilendirmiyo. 3 kere bakıma gideceğim parayla piston silindir ve silindir kapağı değişiyo.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------


Yok öyle birşey demek ne kadar kolaycı bir yaklaşım. Açın, bakın:
http://travel.stackexchange.com/questions/14198/how-can-i-find-which-european-countries-require-headlights-on-during-daytime

EU'da 2011'den beri satılan bütün araçlarda DRL (daytime running light) zorunlu. Yani sürüş halinde sürekli açık far.
Biz avrupalı değiliz ki arap birliğini kuracaz bu gidişle :cherry:
Ayrıca,

Son 10 yılda çıkmış arabaların neredeyse hepsinde marş basarken bütün farları ve teybi kapayan sistem var. 80 amper akü olmasına rağmen bunu koymuşlar, motosiklette 7 amper akü var ve farlar açık marş basıyosun sence nasıl olur ?

korbygs
27 Mayıs 2013, 03:46
yok abi mondial işi biliyor farı kapayıp açma koymuş akü bitmesin diye :) honda nın mühendisleri düşünememiş honda kötü kaka çin yaramaz beş para etmez o yüzden durup durup sayfalar açılıyor tartışma konusu olsun diye o yüzden piyasada en fazla honda motoru var sorunsuz biniyor millet o yüzden peynir ekmek gibi satılıyor o yüzden kuryeler honda yı tercih ediyor tamam japonun içinde en dandiği honda 1 kawasaki 2 suzuki 3 yamaha 4 honda kalite kalite 250 cc ye kadar çin de üretiliyor işçilik maliyeti ucuz diye parça kalitesi nasıl bir IPHONE nun iyise HONDA da öyle kabul edin ki her motosiklet kullanan 100 kişiden 10 un da honda var ucuz ama kaliteli dayanıklı avrupa ile kıyaslamıyorum TÜRKİYE çapında bu böyle

seigen
27 Mayıs 2013, 03:50
@Mengu16
İstediğin birliği kur, japon motorlar EU üzerinden geliyor, seve seve o direktiflere uyacaklar. Bit kadar Türkiye pazarı için kimse değişikliğe gitmez.

Ayrıca dediğin şey yine yanlış. Yük bindirse marş basarken far parlaklığı azalır ve artar. Hiç öyle olmuyor, net yanıyor farlar. Aşırı yük bindirdiği falan yok. Sen canını sıkma, Honda mühendisi düşünüyor bunları, Çin işi değil ki bu :queen:.

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:52
http://www.honda-sundiro.com/pro/show.asp?ID=104&ClassID=3
Çin işi değilmiş illa verdireceksiniz bu linki.

madlive
27 Mayıs 2013, 03:52
Ben geçen yaz aldığım motoru aldığımdan beri servise götürmedim bi kere subab ayarı için rastgele bi servise götürdüm. Garantisi yok ama şu ana kadar 7800km'de bikaç tane ampül değiştirdim başka da bi arızası yok. O yüzden mondial servisleri beni ilgilendirmiyo. 3 kere bakıma gideceğim parayla piston silindir ve silindir kapağı değişiyo.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:39 ----------


Biz avrupalı değiliz ki arap birliğini kuracaz bu gidişle :cherry:
Ayrıca,


İlk servisim 1000 kmde 30 tl.
Sadece yağ parası alındı. Ipone 10/40.
Yapılanlar:
Zincir ayarı, debriyaj ve gaz telinin yağlanması vidaların sıkılması vs.
ikinci servisim 4000 km 60 tl.
Bütün bunlara Sübap ayarı ekle.
Bu şekilde gidyor.

Sen bütün hepsini kendin yapıyorsun.
Yapamayanlar ne olacak?

50.000 km de bir Honda ile Mondiali yanyana koy bakalım.
Neyse benden bu kadar.

Ucuz etin yahnisi yavan olur. Tartışmaya gerek yok daha.

seigen
27 Mayıs 2013, 03:53
http://www.honda-sundiro.com/pro/show.asp?ID=104&ClassID=3
Çin işi değilmiş illa verdireceksiniz bu linki.
Honda Türkiye sitesini verince de Türk işi mi oluyor :)?

korbygs
27 Mayıs 2013, 03:56
http://www.honda-sundiro.com/pro/show.asp?ID=104&ClassID=3
Çin işi değilmiş illa verdireceksiniz bu linki.

mengü kardiş çin de üretiliyor 250 cc ye kadar japon markaları yazdım okumadın galiba sen de dünkü çocuklar gibi yazdırtma bana aynı şeyleri tekrar tekrar ( İŞÇİLİK maliyet ucuz ) :cat:

Mengu16
27 Mayıs 2013, 03:57
Honda Türkiye sitesini verince de Türk işi mi oluyor :)?
Hayır bu honda'nın çindeki fabrikasının sitesi sundiro-honda markası aslında küçük cc'li hondaların markası. Çinde üretilmesi benim için sorun değil de, hani kötülediğiniz çin malları var ya onlarla aynı ülkede üretiliyo işte ondan söylüyorum.

korbygs
27 Mayıs 2013, 04:00
sıfır parçaları al eline bi incele bi mondialin silindirinin malzemesine bak bi de hondanın silindirinin malzemesine isterse papağayeniginede üretilsin farketmez ben hondayım bnm standartlarımın altında parça üretemezsin diye şartı var adamların sözleşmesinde yahu

Mengu16
27 Mayıs 2013, 04:05
sıfır parçaları al eline bi incele bi mondialin silindirinin malzemesine bak bi de hondanın silindirinin malzemesine isterse papağayeniginede üretilsin farketmez ben hondayım bnm standartlarımın altında parça üretemezsin diye şartı var adamların sözleşmesinde yahu
Nesi varmış ya parçalarının.
http://img19.imageshack.us/img19/6315/img00195201211091712.jpg
http://img805.imageshack.us/img805/2485/img00196201211091735.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/9494/img00197201211091817.jpg
http://img21.imageshack.us/img21/1438/img00202201211091921.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/5614/img00201201211091921.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/8163/img00200201211091921.jpg

korbygs
27 Mayıs 2013, 04:10
aliminyum farkı silindir piston krank ta at yere çıkan sesten anlarsın biri boş biri dolu :queen: anladın sen onu varsa tamirci arkadaşın git yarın al eline iki yedek parçayı dene denemesi bedava istanbul da olsan gel dicem yanıma göstereyim farkı fiyatı olayını

Mengu16
27 Mayıs 2013, 04:13
Boş daha iyi hafif motor daha kolay devirlenir.

korbygs
27 Mayıs 2013, 04:15
ülen herşeyden bi pay çıkarcan mondine yani :) tamam sen mondi ye bin 50000 km git ben honda ya binim 100000 km gidim ok mi :cat:

Mengu16
27 Mayıs 2013, 04:16
30 binde piston silindir değiştiren Cbf150'ler de mi gol değil :)

korbygs
27 Mayıs 2013, 04:24
o kamiller 1000 km de bi yağ değiştirmezlerse öyle olur tabi bi de hayvan gibi sürerlerse olacağı o ben cbf le de 100000 km giderim bakarsan bağ olur bakmazsan bi cacık olmaz :) bundan önce asya gy 200 e biniyodum (taş gibi motor) ondan önce cbf e sıfır almıştım ne yağ eksiltiyodu ne de yağ yakıyodu kullanmadan kullanmaya fark var sadece ilk motorum olan choper yarramaz ve beş para etmezdi cb125e min dışında hep sıfır aldım bi daha sıfır motor almam 8000 tl zarar ettim al sattan bi de chopeeeeeerrrrrr pır pır ladı beni işin kısası bakıcan ki o da sana baksın herşey karşılıklı nasıl iki teker aşkısa bu böle yoksa ben böle aşkın ızdırabına dersin durursun hor kullananlar için lafım .

madlive
27 Mayıs 2013, 04:50
Debriyaj balatası bile değiştirmeden 100.000 km devirenlerde var 30.000 de piston silindir atıp devam eden hondalar da var. 10.000 km de hurdaya giden bir sürü mondial var.
100.000 km de 2500 liraya alıcı bulan cbf150 ler de var arkadaşlar.

Evet lanet olası ikisi de çinde üretiliyor.
Bu ikisinin de aynı kalitede olduğunu göstermez.

Cb125 çin malı. Ve mondialin en kaliteli motorundan daha kaliteli.


İlk yorumumda yazdığım gibi üstüne bastırarak söylüyorum. Cb 125 e kalitesiz bir motor titriyor ve parasını haketmiyor. Cbf150 de öyle. Ne yazık ki vergilendirme sistemimiz bu şekilde ve bu motorlar bu paralara satılıyor.
Honda cb125e Mondial kadar dandik değil.
İsteyen istediğini alır.

İki motora da binip test ettiğim için yazıyorum. Her hangi bir marka fanatikliğim yoktur.
125mh drifte bende alıcı olarak gidip kullanıp test ettiğim için yazdım bunları.
İyi olsa neden iyi yazmayayım?
Herhangi bir kaygım yok. Şu anki motorum da cb 125 e değil.

TATLIHIZ
27 Mayıs 2013, 10:23
Way be Gıcı Gırık Cb yi nasıl yaptılar Motor 3.850 + Plaka ruhsat.

Devir saati yok olsa iyi olurdu .Ammaaa yoh :queen:
Gitmiyor,Ybr den güclü oysa :)
Titriyor..
Ekzozdan cok motordan ses geliyor.

Bu sekilde Commuter piyasasına kafa tutmaya calısıyor ah ahh..

Bu motor 3000 Olursa anca karsılastırmaya gelir,Ne Drift Ne Cb , Bu fiyata Cup alırım daha iyi,

+ Olarak bu motor zor görür 100.000 İ.

Servis olarakda Dogru Mondialdeki parcayı 10 a al kendinn tak, Hondadakini 100 E al.

Yeter bu HONDA yandaslıgı Cb hiç iyi bir motor degil herkez malını koruyor.

Dün ayak marsı konusu vardı büyük motorlarada yok diye geziniyorlardı.

korbygs
28 Mayıs 2013, 02:41
dostum sen cup al cup a bin biz honda ya bineriz keyifle sıkıntısız bir şekilde

dogus2006
08 Haziran 2013, 00:36
Ne söylerseniz söyleyin honda o parayı haketmiyor. Fakat işte honda. Parasına göre mondialin çok iyi motorları var. Kalite olarak honda bir kaç gömlek üzerinde çünkü yanlışlıkla dizimle mondialin sinyaline çarptım hafif bir şekilde pıt diye düşü verdi. Kısaca ne kadar para verirsen o kadar iyi mal alırsın.