PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw f650 vs dragstar 650 ???



artiiist
25 Mayıs 2013, 04:04
Merhaba arkadaşlar. uzun zamandır kullandığım tiger 250 yi artık satıp kendime güzel uzun yol makinesi alıyorum kısmetse..
Ben işin içinden çıkamadım siz ne dersiniz..?
aklımda bmw f650 gs ile dragstar 650 var. Elbette farklı segmentler ve çok farklı tarzlar. Ancak tamamiyle uzun yol düşündüğüm için kullanım ömrü ve problem çıkarmama durumu için sizlere de sormak istiyorum. teknik veriler olarak gerek tork gerek yakıt olarak.. gerek rahatlık olarak sizce hangisi..?

Chronix
25 Mayıs 2013, 05:35
nefes alsa yeter felsefesi gibi olmuş.iki model ile ilgili bilgiye sahip değilim ancak asfalttan çıkmam dersen herhalde en konforlusu cruiser tarzı motorlar olur ama onun dışında asfalta doyup birazda toprak yola giricem dersen kesinlikle enduro tarzı motorlara bakmalısın..

ogzcngdk
25 Mayıs 2013, 12:06
sırf uzun yol yapılacaksa dragstarı tavsiye edebilirim

bmw için yorum yapmaya gerek duymuyorum zaten.. aslında cruiser kullanan insanlar motor değiştirirken bu ikileme düşüyorlar hakikaten ya enduro yada cruiser ile devam ediliyor değişik bir durum

MBHoro
25 Mayıs 2013, 12:31
biraz alakasız 2 motor olmuş bence.. eğer düşük modelli alacaksan f650 'den uzak durman lazım.

madlive
25 Mayıs 2013, 12:46
Gittiğin her hep düzgün asfalt olmayacak. Bunu dikkate al.

srknbdm
25 Mayıs 2013, 12:53
chopper motorla uzun yol işkence.. titreşim chopper ların vazgeçilmezi ve oturuş pozisyonu seni çok yoracak.. yakıt konusunda ise dragstar f650 ye nazaran %35 - 40 oranında daha fazla yakacaktır..
eğer ben gerçekten gezginim diyorsan enduro al, yok ben motoru kafenin barın önüne çeker takılırım diyosan chopper al..

mckayrak
25 Mayıs 2013, 14:48
honda nın n700 modeli var. ilginç bi alet. ayrıca triptronik vitesi de var bence ona da bak.

isaaras
26 Mayıs 2013, 02:12
bütçen iyise f 650 derim harika makina

CONSTANTİNE
26 Mayıs 2013, 02:18
yani bi enduro alma şansın varken chopper alma. gerek uzun yol gerek şehir içi gerek tork gerek atak f 650 ... yakıtıda mükemmel bi makina.. sadece yedek parça ucuz degil o yamaha da da ucuz degil zate. Enduro yeri gelince araziyede vurursun off tadından yenir mi bee :D

i.tufekci
26 Mayıs 2013, 02:25
Chopper tarzı motosiklet kullanıyorum senin gibi ve bundan sonra kullanacağım motosiklet de chopper tarzı olacak. Ben chopper kullanıcısıyım ama sen chopper sevdalısı değilsen sadece tarz vs için kullanıyorsan ya da yalnızca iki motosikleti kıyaslamak gerekiyorsa kesinle f650. Ama ben dragstar ı alırdım o ayrı.

chemical
26 Mayıs 2013, 02:47
chopperlar bana daha çok tarz sahibi yani bir tür yaşam tarzına göre yapılmış motorlar olarak geliyor. kullanan kitle hemen hemen aynı yaşam stiline sahip o yüzden chopper ayrı bir kategori bence. F650 alacak para varsa düşünme bile. ama en az 2005 üzeri bakmanı tavsiye ederim düşük modelliler çok ele ayağa düştü ellenmemiş bulmak zor.

canerol
26 Mayıs 2013, 10:19
chopper motorla uzun yol işkence.. titreşim chopper ların vazgeçilmezi ve oturuş pozisyonu seni çok yoracak.. yakıt konusunda ise dragstar f650 ye nazaran %35 - 40 oranında daha fazla yakacaktır..
eğer ben gerçekten gezginim diyorsan enduro al, yok ben motoru kafenin barın önüne çeker takılırım diyosan chopper al..

chopper uzun yolda nasıl yoruyormuş onu anlamadım ben...
sen evinin koltuğunda sırtını yaslayıp ayaklarını uzattığında yoruluyormusun.
benim tigerımla istanbul samsun arası yol geldim bir kerede demedimki az durayımda dinleneyim diye halbuki tigerlarda tam chopper değildir.tam chopperlarda dahada rahat ayaklar daha önde kollar daha rahat...
yakıta bişe diyemem chopper az daha fazla yakar ama görüntü yeter dersen chopper al.ama toprak yola bilinmeyeni keşfedecem dersen enduro al
bende enduro alacağım ama chopperdan bıktığım için değil köy yollarına girdiğim için chopperla bu yola girdiğim zaman egzoza falan taş atıyor canım sıkılıyor...

artiiist
26 Mayıs 2013, 21:13
arkadaşlar yorumlar çok güzel..ayrı ayrı teşekkür ederim. İki motor arasında devasa tarz farkı olduğunu biliyorum. ancak ben de bu yüzden bu ikilemde kaldım. cafe bar önüne çeken takılan bir yapım yok.Elbette sadece uzun yol düşünüyorum ama bunun yanı sıra şehir içi de kaçınılmaz bir unsur.
bugün bir arkadaşım F650 gs 2002 model motorunu kullandırdı. tork harika. çalışma harika. yükseklik alıştığım bişey değil. ama özellikleri çok güzel. çok keyif aldım ancak sanki kollarıma fazla yük bindiğini hissettim. hani uzun yol için düşündüğümde sanki kollarım yorulacakmış gibi geldi bana..

srknbdm
27 Mayıs 2013, 03:06
chopper uzun yolda nasıl yoruyormuş onu anlamadım ben...
sen evinin koltuğunda sırtını yaslayıp ayaklarını uzattığında yoruluyormusun.
benim tigerımla istanbul samsun arası yol geldim bir kerede demedimki az durayımda dinleneyim diye halbuki tigerlarda tam chopper değildir.tam chopperlarda dahada rahat ayaklar daha önde kollar daha rahat...
yakıta bişe diyemem chopper az daha fazla yakar ama görüntü yeter dersen chopper al.ama toprak yola bilinmeyeni keşfedecem dersen enduro al
bende enduro alacağım ama chopperdan bıktığım için değil köy yollarına girdiğim için chopperla bu yola girdiğim zaman egzoza falan taş atıyor canım sıkılıyor...

benimde ilk motorum tiger 250 idi. Yaklaşık 20.000 km yol yaptım. 100 km den sonra belim ağrımaya başlardı. başka bi arkadaşım dragstar aldı, eşinin ben arkada hiç rahat değilim titreşim çok rahatsız ediyor şikayetiyle geri sattı. chopper ın rahatsızlığını anlayabilmen için enduroyla yol yapman lazım.

---------- Post added at 02:06 ---------- Previous post was at 02:03 ----------


arkadaşlar yorumlar çok güzel..ayrı ayrı teşekkür ederim. İki motor arasında devasa tarz farkı olduğunu biliyorum. ancak ben de bu yüzden bu ikilemde kaldım. cafe bar önüne çeken takılan bir yapım yok.Elbette sadece uzun yol düşünüyorum ama bunun yanı sıra şehir içi de kaçınılmaz bir unsur.
bugün bir arkadaşım F650 gs 2002 model motorunu kullandırdı. tork harika. çalışma harika. yükseklik alıştığım bişey değil. ama özellikleri çok güzel. çok keyif aldım ancak sanki kollarıma fazla yük bindiğini hissettim. hani uzun yol için düşündüğümde sanki kollarım yorulacakmış gibi geldi bana..

- trafiğe yüksekten bakmak güzeldir alışınca çok hoşuna gider.

- kollarına fazla yük binmesini ise sana yabancı bir motora bindiğin için kendini kasmana bağlıyorum. enduro tip motorlar kollara ve bileğe en az yük veren makinalardır. motorcularda sık rastlanan karpal tünel hastalığı en az endurocularda görülür..

izmir3535
27 Mayıs 2013, 21:12
xvs650 yi kullandım. yere çok yakın bir kaldırımdan çıkmayı dene altı kartelin orası kaldırıma vuruyor. hava soğutmalı olduğu için yazın ateş gibi yanıyor. bi tarz değişikliği yapayım dedim aldım. hevesimide aldım.ama hiç hoşuma gitmedi. sattım. endru vaarken xvs650 ye hiç bulaşma derim.

acayüp
27 Mayıs 2013, 21:56
Soyledıklerıne bakılırsa F650 senın tarzına daha uygun .
Sehır ıcınde daha kıvrak , uzun yolda daha rahat , her mevsım her yola gıder .
Ayrıcada kullanması hakımıyetı cok kolay oldugu gıbı yakıtıda cok makul .

artiiist
28 Mayıs 2013, 01:33
benimde ilk motorum tiger 250 idi. Yaklaşık 20.000 km yol yaptım. 100 km den sonra belim ağrımaya başlardı. başka bi arkadaşım dragstar aldı, eşinin ben arkada hiç rahat değilim titreşim çok rahatsız ediyor şikayetiyle geri sattı. chopper ın rahatsızlığını anlayabilmen için enduroyla yol yapman lazım.

---------- Post added at 02:06 ---------- Previous post was at 02:03 ----------



- trafiğe yüksekten bakmak güzeldir alışınca çok hoşuna gider.

- kollarına fazla yük binmesini ise sana yabancı bir motora bindiğin için kendini kasmana bağlıyorum. enduro tip motorlar kollara ve bileğe en az yük veren makinalardır. motorcularda sık rastlanan karpal tünel hastalığı en az endurocularda görülür..


Aslında evet. Sonuçta ilk defa böyle bir deneyim yaşıyorum ve bu yüzden kendimi kasmış olma olasılığım oldukça fazla.
ilk defa japon veya alman motora geçmenin ayrı bir heyecanı var .. honda shadow 750 bunların yanında nasıl durur ?

OGUZHANKY
28 Mayıs 2013, 10:22
shadow 750 kullanıcısıyım. dragstara göre biraz daha konforludur. Titreşimi daha azdır. Su soğutmalıdır. Kullanımı daha kolaydır.
cruiser ile enduroyu kıyaslayacak olursak; uzun yoldaki sürüş tarzınız nedir? 3-4 saat boyunca 150-140 ın altına pek düşmem diyorsanız 750 lik bir cruiser size yetmeyebilir. Ama yok bana 100-120 yeter manzarayı seyrede seyrede giderim diyorsanız cruiser güzel bir seçim olabilir. Ortalama 250 kg ağırlığı ve alçak ağırlık merkezi sayesinde rüzgarda, yolculu sürüşte denge problemi yaşamazsınız, yola mükemmel oturur, ivmelenmesi muazzamdır Şehir içinde fazla yorulmak istemiyorum yada aralardan kaçmayı severim diyorsanız cruiser ağır kaçabilir. Ve cruiser ile heryere gidemezsiniz. Kasisli yollar çok sıkıntı olabilir çünkü şase yere çok yakındır. Örneğin enduro gibi bir tepeye veya ormanlık bir kamp alanına kolay kolay götüremezsiniz. Oturuş pozisyonunuzun rahatlığı boyunuza göre değişebilir. Cruiser fiziksel özelliklerinize göre sizin için dünyanın en rahat yada en rahatsız pozisyonuna sahip olabilir.
Sonuç olarak bence önemli ve belirleyici olan bu iki motorun değil sizin özellikleriniz ve alışkanlıklarınız.

emocan
28 Mayıs 2013, 11:00
tabiikide F650 .
Cruiserlar artık görüntüsünü sevmek dışında bir işe yaramayan motorlar.
hertür sürüş ve şart için motor türleri var artık. bunların içinde cruiserlar en işe yaramaz olanlarıdır .

draggy
28 Mayıs 2013, 14:39
xvs650 yi kullandım. yere çok yakın bir kaldırımdan çıkmayı dene altı kartelin orası kaldırıma vuruyor. hava soğutmalı olduğu için yazın ateş gibi yanıyor. bi tarz değişikliği yapayım dedim aldım. hevesimide aldım.ama hiç hoşuma gitmedi. sattım. endru vaarken xvs650 ye hiç bulaşma derim.

Allah allah ben 5 senedir kullanıyorum, bahsettiğin sorunları ben neden yaşamıyorum acaba :) Kaldırıma neden çıkma isteği duyuyorsun ki?


tabiikide F650 .
Cruiserlar artık görüntüsünü sevmek dışında bir işe yaramayan motorlar.
hertür sürüş ve şart için motor türleri var artık. bunların içinde cruiserlar en işe yaramaz olanlarıdır .

Neden, sebebi ve açıklaması?

Bu başlığa kaç gündür kendimi yazmamak için alıkoyuyorum :) f650 ile tabiki kıyaslayamam farklı tarzlar. Ama neden Cruiser seçtim yorumları aşağıda, İlk önce tarz belirlenmeli, motordan ne istendiği belirlenmeli ve ona göre bir motor tarzı seçilmeli. Ben cruiser tarzına karar verdim ve yorumlarım ona göre aşağıda.

Bir cruiserı neden ister insanlar? Önce bunun sorusu sorulmalı.

İlk öncelik klasik motor görüntüsü ve çeliğin verdiği sağlamlık. İkincisi bakım kolaylığı, üçüncüsü rahatlığı, dördüncüsü tam aksine uzun yol motoru olmalarıdır.

Şehir için de trafikte zaten tüm motorlar sıkıntı, scooterlar hariç. Önerdiğiniz endurolarla şehir trafiğinde çok rahat mı olacağını zannediyorsunuz arkadaşın. O zaman scooter önermeliydiniz.

Cruiserlar uzun seyahatleri rahat ve konforlu hale getirmek, gerekirse bayır yolda bile 5. viteste rahat alman için tasarlanmıştır.

Görünümü zaten herkesin ilgisini çeker, benim gibi manyağı olmuşsa, elinden temizlik bezi düşmez, en küçük parçaya bile kafanı takarsın. Yakıt tüketimleri onca ağırlıklarına rağmen düşüktür. Ben uzun yolda 4,25 lt şehir içi ise ortalam 5,5-6 lt yakıyorum. Bunlarda en önemli özellik torktur, beygir gücü değil, neden 650 cc de 40 beygir güç üretiyor sebebi kuvvetini torka vermesi.

Ben dragstarla bir günde 19 saatte yolda yaptım, 10 saatte Kalkandan İstanbul'a da geldim. Hiç rahatsızlık yaşamadım (artçı + 40 kg yüke rağmen). Bu motorlar özellikle tel jantlı ise mıcır yolda bile sorunsuz gider, sadece asflat motoru olduklarına dair inanış yanlıştır. Bir enduro gibi örneğin assosun yollarına, toprak yola, taşlı yola, patikaya girmişliğim çoktur. En son İznik gezisinde KTM, BMW ve DL650 ile en berbat yollarda gittim, lastiklerimin artık vefat etmesine ramak kalmış olmasına rağmen.

Motora bir kişilik verebilecek bir insansanız, en küçük ayrıntılar dikkatinizi çekiyor, yer gök krom olmasını istiyorsanız, Hız istemiyor keyifli ve güvenli yolculuk istiyorsanız.
Bakım kolaylığı, sadece yağ değişimini yapmak, zincirle uğraşmamak, buji değiştirmek için depoyu sökmemek, uzun yollarda rahat pozisyonla beliniz, kolunuz ağrımadan sürmek istiyorsanız Cruiser seçebilirsiniz.

Uzun yol dışında araziye girmek, yol olmayan yerlerden geçmek, örneğin bir dereden. Motorun görüntüsü önemli değil diyorsanız, krom sevmem diyorsanız, güvercin süsler gibi aksesuar takıntınız, hiç kimse de olmayan bir motora sahip olmak arzunuz yoksa tarzınız Cruiser/chopper değildir, farklı bir motora bakmalısınız. O zaman tarzınız f650 dir.

emocan
28 Mayıs 2013, 14:49
Neden, sebebi ve açıklaması?


Tamam abartmış olabilirm yani en işe yaramaz demek abartı oldu sorry . :cherry:
lakin yine de görünüşüne sesine hasta değilseniz cruisera gelene kadar alternatif çok diye düşünüyorum .

draggy
28 Mayıs 2013, 15:03
Tamam abartmış olabilirm yani en işe yaramaz demek abartı oldu sorry . :cherry:
lakin yine de görünüşüne sesine hasta değilseniz cruisera gelene kadar alternatif çok diye düşünüyorum .

O zaman tarz değişiyor tabi ki :) ama 70 yaşına geldiğin de bir cruiser sürmek isteyebilirsin :) Enduroya geçen eski cruiser kullanıcısı arkadaşlarıma dediğim gibi, eninde sonunda chopperlara geri döneceksiniz :)

scooboy
28 Mayıs 2013, 16:24
İlk motorum dragstardı. Uzun süre aşkımızı karşılıksız şekilde sürdürdük. Ben ona aşkla bağlıydım ama o bana değildi.
İstanbul trafiğinde uzun süre bacaklarımın arasında mini bir fırınla gezdim. İlerde çocuğum olmazsa sorumlusu ilk aşkımdır.
Sürüşü uzun yolda rahattır. 165km yi gördüm debriyaj son demlerini yaşıyordu hemde haberim yokmuş.
bir arkadaş sürüş alışkanlıklarını sorup 140-150 ile 3-4 saat gidersen gibi bi laf söylemiş. Hocam o hızla o kadar saat gidersen
yolculuğun sonu hayırlı olmaz pek. Uzun yol motorudur, gezinti motorudur,güzel sesli endamlıdır ok. ama şehir içi trafiği motoru değildir.
Haa sen çok sever kusurlarını görmezden gelirsen enduro motoru da olur sana o ayrı.
Sen eğer dragstar veya BMW f650 diye soruyorsan zaten sana hitap edecek motor değildir kanımca.
Al Bmw f650 yi gir çık her yere

dreamkiller
28 Mayıs 2013, 16:37
hiç kimse de olmayan bir motora sahip olmak arzunuz yoksa tarzınız Cruiser/chopper değildir, farklı bir motora bakmalısınız. O zaman tarzınız f650 dir.

Söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum, sadece şu son söylediğiniz söze takıldım :) Bence herkes kendi motorunun hiç kimseninkine benzememesi için çaba gösterir ve bunu kendi zevkine göre her tür motora uygulayabilir.. Bazen bir jant şeriti bile bu işi halledebilir. Onun haricinde Cruiser/Chopper ı motor yerine koymayan arkadaşlara lafım.. Bugün tüm o bindiğimiz janjanlı motorların atalarının cruiser lar olduklarını unutmayalım.. Gerçek motor cruiser dır.. (Tamam len hemen polemiğe girmeyin kendi fikrimi söylüyorum :) ) Ne demiş elin gavuru Ride to live, live to ride!!!

izmir3535
28 Mayıs 2013, 19:36
burada herkez yorumunu yapıyor o motoru kullanan arkadaşlar küplere biniyor. senin kullandığın motora dünyada kaç kişi biniyor. tüm dünya küplere mi binsin şimdi. kimse kimsenin şahsına yorum yapmıyor ki. kullandığı motosiklt hakkında yorumunu yapıyor.kişisel niye algılanıyor anlamadım. kaldırıma neden çıkma isteği duyorsun ki demişsin... hayatında çok sıkışık karmaşık bir trafikte hiç mi kaldırımı kullanmadın? veya bir yere gittiğinde hiç mi kaldırıma motosikletini park etmedin:) bana göre chopper :kamyon

artiiist
28 Mayıs 2013, 21:04
Yorumlar gerçekten çok güzel..:) öncelikle ben motosikletin her tarzını severim. Çünkü her motosiklet tarzı insanın içinde var olan ayrı bir duyguyu temsil ediyor. ben de bir yandan istiyorum ki..Dağ taş gezeyim.Çadırımı atayım arkama.Nerenin manzarası güzelse orada kalayım..Bir yanım da diyor ki şööyle sırtımı geriye doğru atayım..Ayaklarımı uzatıp yola yakın olayım. açayım gazı keyfime bakayım..:)

draggy
29 Mayıs 2013, 01:06
burada herkez yorumunu yapıyor o motoru kullanan arkadaşlar küplere biniyor. senin kullandığın motora dünyada kaç kişi biniyor. tüm dünya küplere mi binsin şimdi. kimse kimsenin şahsına yorum yapmıyor ki. kullandığı motosiklt hakkında yorumunu yapıyor.kişisel niye algılanıyor anlamadım. kaldırıma neden çıkma isteği duyorsun ki demişsin... hayatında çok sıkışık karmaşık bir trafikte hiç mi kaldırımı kullanmadın? veya bir yere gittiğinde hiç mi kaldırıma motosikletini park etmedin:) bana göre chopper :kamyon

Kaldırımdan gidenlere tek bir kelime deniyor, hiç bir sıkışık trafikte kaldırımda gitme hayalim olmadı... Ondan sonra millet bize serseri diyor diye kızarsınız!

ReiZzZ
29 Mayıs 2013, 01:26
Yola gidenin işini allah bilir her zaman her yerde düzgün asfalt bulamazsın heleki türkiyede ama enduroyla denize giden kumlu yolada girersin dağa giden taşlı yolada oda olmadı yol yoksa ağaçların arasından gidersin önüne su çıkar içinden gecersin hemen hemen her şartta ilerlersin enduro candır

artiiist
30 Mayıs 2013, 01:56
galiba bmw den vazgeçiyorum arkadaşlar..:( dragstar ile shadow tork bakımından ve tarz bakımından aklımı iyice kurcalıyor. yakıtlarını araştırıyorum şimdilik.. shadow 2000 TL farkı hakediyormu ona da bakmalıyım..