PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti yavaşlatma



MrMaydec
24 Mayıs 2013, 23:37
Bir sorum daha var.
Ben ışıklara yaklaştığımda debriyaja basıp yavaş yavaş fren yapıyorum bu arada yavaş yavaş vites düşürüyorum, bugün bi motosikletli abi yanlış yapıyorsun dedi duracağın zaman vites düşür gazı kes dedi bende tamam dedim ve eve gelirken denedim ama motosiklet kendi ileri attı ve kontrolü kaybediyordum debriyaja basıp toparladım hızlıda degildim 4. vitesde 4000 devirlerdeydim 3. vitese düşürüp yaptım. Sorum şu ben yanlış mı yapıyorum doğru nedir ?

Khutuck
24 Mayıs 2013, 23:42
Acil durum frenlemesi için bunu (http://www.uzmantv.com/motosikletle-acil-durumlarda-frenler-nasil-kullanilir) izleyebilirsin.

Burada (https://www.google.com.tr/search?q=motosiklet+frenleme+teknikleri&oq=motosiklet+frenleme+&aqs=chrome.1.57j0l2.7068j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=motosiklet+frenleme+teknikleri&safe=off&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ei=ocKfUYiGCMS0POGSgdgH&ved=0CAsQ_AUoAg&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47008514,d.ZWU&fp=7786fd686f7f725b&biw=1366&bih=667) da bir sürü frenleme videosu var :rendeer:

MrMaydec
24 Mayıs 2013, 23:44
Acil durum frenlemesi için bunu (http://www.uzmantv.com/motosikletle-acil-durumlarda-frenler-nasil-kullanilir) izleyebilirsin.

Burada (https://www.google.com.tr/search?q=motosiklet+frenleme+teknikleri&oq=motosiklet+frenleme+&aqs=chrome.1.57j0l2.7068j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=motosiklet+frenleme+teknikleri&safe=off&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ei=ocKfUYiGCMS0POGSgdgH&ved=0CAsQ_AUoAg&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47008514,d.ZWU&fp=7786fd686f7f725b&biw=1366&bih=667) da bir sürü frenleme videosu var :rendeer:

Pc gelince bakarım yani pazartesi :) teşekkür ederim şimdiden :)

Mengu16
24 Mayıs 2013, 23:47
80-90 giderken kırmızı ışığı gördüysen tamamen durman gerekiyosa en güzeli motoru 5. viteste bırakıp frenlemeye başlamak, motor devri 3 bine kadar düşünce debriyajı sıkıp vitesi 4-3-2 diye küçültmek, sonra debriyajı sıkmaya devam etmek iyice yavaşlayınca da duruma göre boşa veya 1. vitese atarsın. Hem fren hem vites küçültme hem de vites küçültürken aragaz vermek hepsini aynı anda yapmak epey zor hatta imkansız. 5. vitesin motor freni bile zaten 125'lik motoru 90 km hızdan 50km hıza jet gibi düşürüyo, vites küçültmeye çalışmak fren mesafesini uzatır. Ani frenlerde motorun viteste olması arka tekerin kitlenme ihtimalini de azaltır bu da ek bilgi olsun.

MrMaydec
24 Mayıs 2013, 23:52
80-90 giderken kırmızı ışığı gördüysen tamamen durman gerekiyosa en güzeli motoru 5. viteste bırakıp frenlemeye başlamak, motor devri 3 bine kadar düşünce debriyajı sıkıp vitesi 4-3-2 diye küçültmek, sonra debriyajı sıkmaya devam etmek iyice yavaşlayınca da duruma göre boşa veya 1. vitese atarsın. Hem fren hem vites küçültme hem de vites küçültürken aragaz vermek hepsini aynı anda yapmak epey zor hatta imkansız. 5. vitesin motor freni bile zaten 125'lik motoru 90 km hızdan 50km hıza jet gibi düşürüyo, vites küçültmeye çalışmak fren mesafesini uzatır. Ani frenlerde motorun viteste olması arka tekerin kitlenme ihtimalini de azaltır bu da ek bilgi olsun.

Bu çok iyi oldu teşekkür ederim. . :) adamın demek istediği buydu heralde ışıklarda yanımda durup söylemişti

canerol
24 Mayıs 2013, 23:52
ışıklara mesela 250 mt falan var 80 km hızla 5. vitesle geliyorsun eğer debriyajı sıkıp o 250 mt yi gidersen balataları yersin.çünkü vites aralarında araba gibi boş vites olmadığından arabadaki gibi debriyaja basıp boş ile gidemiyoruz.ama
ışıklara 250 mt varken 5. vites ile yaklaşırken debriyaja basmadan gazı yavaş yavaş bırakarak yanaşırken son 50 mt falan kala 5 ten tık tık tık 1 e kadar indir.en basit böyle

MrMaydec
25 Mayıs 2013, 00:02
ışıklara mesela 250 mt falan var 80 km hızla 5. vitesle geliyorsun eğer debriyajı sıkıp o 250 mt yi gidersen balataları yersin.çünkü vites aralarında araba gibi boş vites olmadığından arabadaki gibi debriyaja basıp boş ile gidemiyoruz.ama
ışıklara 250 mt varken 5. vites ile yaklaşırken debriyaja basmadan gazı yavaş yavaş bırakarak yanaşırken son 50 mt falan kala 5 ten tık tık tık 1 e kadar indir.en basit böyle

10 gündür öyle sürüyordum bir sorun olmusmudur acaba :( anlaşılan bol bol pratik yapacağım

canerol
25 Mayıs 2013, 00:05
yok yaw 10 la 20 günden hiç bişe olmaz ancak yıl lazım :)balata bitirmek için

Mengu16
25 Mayıs 2013, 00:06
Motosikletini en yüksek hızından durur konuma sadece motor freni kullanarak da getirebilirsin baya çabuk yavaşlayabilirsin ancak motorun bundan çok hoşnut olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. O kinetik enerji illa bir yerlere gidecek, frenlerini ısıtan enerji bu sefer motorunu ısıtacak aşındıracak. Motor freni + normal frenleri kullanmak daha doğru.

hisvarlar
25 Mayıs 2013, 00:09
Vites düşürürek yavaşlamak motosikletin doğasında var. Ama çok acil durumlar hariç yüksek devirlerden viteslere düşmemekte gerek yada bunu yaparken ara gazı vermek lazım. Sadece frenler ile yavaşlanmaz.

Sinan Er
25 Mayıs 2013, 00:10
Frenleme ile hız azaltma aynı şey değil.

Gazı bıraktığında hızın azalmaya başlar. Çünkü motor kompresyona düşer.

Frenlemede herzaman kompresyondan sonra yapılmalıdır.

Once gaz kesılır yeterli olmazsa frene basılır. Hız durumuna gorede vites düşürülür.

Debriyaja basmak motora zarar vermez, motoru kontrol dışı tutar.

PEHLİVAN94
25 Mayıs 2013, 00:24
Unutma motoru uzun sure 1000 1500 devirin altinda tutmak zarar verebilir. Eger zamanin varsa durmak icin motor frenini kullan yani hizin 50 diye dusun vitesi dusur o sirada ara gaz ver yavasca yavaslarsin ama dikkatli ol pratik yap bos alaanda