PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : viraj tehlikesi !!!



durmazzz
24 Mayıs 2013, 00:46
arkadaşlar bazen virajlara yüksek viteste giriyorum.bu durumda dönerken motor gaz istiyor.yapmam gereken ya gaz vercem yada frene basıp vites küçültecem ama virajlarda hiçbişey yapılmayacağını biliyorum.şimdiye kadar öyle yada böyle virajlardan sağ salim çıktım.henüz yeni sayılırım.bana kimse nasıl süreceğimi öğretmedi.düşe kalka öğrendim.bu senede cc büyülttüm.tecrübelerinize ihtiyacım var.bu gibi durumlarda siz ne yapıyorsunuz? tşkler...

dreamkiller
24 Mayıs 2013, 00:49
Virajda ÇOK ÇOK MECBUR KALMADIKÇA FREN YAPMAAA!!!!!! Viraja uygun hızda girip, dönüş noktanı yakaladığında hafif hafif gaz aç doğru noktaya BAK!!!!

Sadece kafanı çevirme aynı zamanda gözlerinle bak!!! o kendi dönecektir zaten... En çok yaptığımız hata viraja girdiğimizde kafamızı döneceğimiz noktaya çevirmek ama gözlerle pür dikkat o noktaya bakmamak olur.. Omurilik, gözlerden gelen iletileri işler ve motorumuzun virajdan çıkabilmesini sağlar.. Sadece kafamızı çevirmek yeterli değildir..

durmazzz
24 Mayıs 2013, 00:57
dediğini yapmaya çalışacağım dreamkiller.

dreamkiller
24 Mayıs 2013, 01:00
Şimdi linki hatırlayamadım ama bunu bir süre önce tartışmıştık.. Orda bir video vardı youtube da da mevcut.. Hatta buldum bile :)
http://www.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E

ogzcngdk
24 Mayıs 2013, 01:11
eğer hızlı girdiysen motoru biraz daha yatırabilirsin eğer yavaşsan yani içeri doğru gitmeye başladısan gazı açman gerekir ben motosiklet teorisi kitabında öyle okudum virajda başınız sıkışırsa gazı açın diyordu ama vites değiştirmek yok hangi viteste girdiysen o viteste çıkıcaksın

Mengu16
24 Mayıs 2013, 01:14
Virajda hangi viteste olursan ol motor devrini sabit tut, hızlanma veya yavaşlama tabi motor ciddi anlamda yatıksa. Virajda genelde vites değiştirilmez. Ben motor yatıkken de vites büyütüp küçültebiliyorum ama devir eşitlemeye ve motorun sabit hızda kalmasına çok dikkat etmek gerek. 250cc bir motorda ciddi güç vardır viraj çıkışında ani gaz vermemek de önemlidir spin atmamak açısından. Motorda her hareketi yumuşak ve akıcı bir şekilde yapınca virajlar sıkıntı olmaz. Başlığa gelirsek(viraj tehlikesi) her virajın güvenle dönülebilecek maksimum hızı vardır her motor için o hızların 10km altında seyretmek gerek tehlike yaşamamak için en fazla. Bir de mutlaka gözünle yolu takip et, yolun dışına odaklanırsan düşeceğin yoksa da düşersin diyorlar ya motor baktığın yere gider virajlarda gerçekten öyle.

durmazzz
24 Mayıs 2013, 01:22
bazen debriyaja basıyorum,sanki kontrolü alıyor gibi alıyorum.doğru mu yapıyorum acaba?

Mengu16
24 Mayıs 2013, 01:25
bazen debriyaja basıyorum,sanki kontrolü alıyor gibi alıyorum.doğru mu yapıyorum acaba?
Yanlış yapıyorsun, viteste sabit gazla virajı dönmelisin.

durmazzz
24 Mayıs 2013, 01:28
tamam dostum

Arda_Karaca
24 Mayıs 2013, 01:35
http://donald.hypermart.net/Teori/3KOSEYIDONMESANATI.htm

muhittinKaplan
24 Mayıs 2013, 01:38
vitesi değiştirmek yada debriyaja basıp bırakmak "kompresyon etkisi" yapacağından arka tekerleğin dönüş hızını ani değiştirir. Buda Arka tekerleğin kaymasına neden olabilir.

cousinecruis
24 Mayıs 2013, 01:38
http://www.youtube.com/watch?v=KL_wMvMQWzY&sns=em



Dream killerin gönderdiği video bu işin en temeli :cat:

cousinecruis
24 Mayıs 2013, 01:42
http://www.youtube.com/watch?v=xhGFyWW6w90&sns=em

ihakanvardal
24 Mayıs 2013, 01:56
Sevgili Durmazzz,

Viraja girmeden evvel doğru viteste olup olmadığını kontrol et mutlaka.

Mesela ;

80km/h hızla giridiğn virajda eğer 2.000 yada 4.000 devirlerinde seyir ediyorsan bu senin sürüş konforunu ve güvenliğini tehlikeye sokar. Aynı hızla, yani 80 km/h hızla bir alt viteste 5.000 yada 7.000 devirle girersen ÇOK daha rahat girersin. Bunun sebebi gücü arka tekerleğe çok daha rahat iletmen, bu da maksimum yol tutuşu sağlar. Yüksek devir = Maksimum yol tutuşu. AMA eğer çok yüksek devirlerde girersen mesela 12.000 devirde yine düşük devirlerdeki güç kaybına neden olursun.
Diyelim ki motorun devir saati 13.000 devir. Yarıya böldüğünde bu 6,5 devir yapar. Senin motorun en perfomanslı deviri 7.000 devirdir. Bu hesaplamayı yapıp yarın virajlara öyle bir gir ve dene bakalım neler olacak.

durmazzz
24 Mayıs 2013, 01:59
tşk ederim denicem.

acayüp
24 Mayıs 2013, 02:37
Konuyla ılgılı egıtım yazılarını ve vıdeolarını ızle . Burda her denılene ıtıbar etme . Kafan karısır .
Imkanın varsa egıtım al en saglıklısı .

Tolqa Sonmez
24 Mayıs 2013, 02:38
arkadaşlar bazen virajlara yüksek viteste giriyorum.bu durumda dönerken motor gaz istiyor.yapmam gereken ya gaz vercem yada frene basıp vites küçültecem ama virajlarda hiçbişey yapılmayacağını biliyorum.şimdiye kadar öyle yada böyle virajlardan sağ salim çıktım.henüz yeni sayılırım.bana kimse nasıl süreceğimi öğretmedi.düşe kalka öğrendim.bu senede cc büyülttüm.tecrübelerinize ihtiyacım var.bu gibi durumlarda siz ne yapıyorsunuz? tşkler...


Guzel bir konuya deginmisin. Her motorcu viraja girmeden kendine bir kac soru sorar. Virajin sekli(buyuklugu/kucuklugu) ve hangi hiz ve vites ile girebilecegini hesaplar, en uygununu secmeye calisir. Senin soruna kimse soyle yapip gireceksin demesi mumkun degil cunku her motor degisiktir ve her virajda degisiktir. ikinci vitesle gir veya ucuncu vitesle dememiz mumkun degildir. Mesela bir naked bike in ucuncu vitesi ile rahatca viraja girip ciktigini var sayalim. ayni viraji ayni hiz ile bir SS motor rahatca ikinci vites ile girip cikabilir. Hangi vites ile girecegini motorunu taniyinca kendin karar vereceksin(tavsiye: bir gun bildigin bir viraji her zaman girdigin vites ile gir. akabinde bir vites dusurup tekrar gir. eger motorunda yeterince guc olmazsa, motorun bende gec kalmadi dedigini duyacaksin).

Virajda Suprizler ile karsi karsiya kalmamak icin tabiki dikkat edebilecegin bir kac detaylar var:
1)viraja girmeden virajin seclini gorebiliyormusun, ne kadar sert bir viraj oldugunu anliyabilmek iyidir. yabancilik cektigim yollarda navigasyonu sadece yolun sekline bakmak icin kullaniyorum. virajin detaylarini onceden ogrenmek senin viraja nasil girebilecegini gosterir.
2) viraja yavas girip, virajin tam ortasinda virajin sonunu gormek sarti ile gazi acabilirsin. bundan evvel yapmak mantikli degildir. her zaman yavas girip sonradan hizlanmak gerek.
3)virajlarda fites ile oynamak mantikli degildir. eger yuksek bir vites ile girdiginde motorun daha fazla gaz istediginde depraji cok az sıkıp daha fazla gaz vermek gerekebilir. virajda frenlemek dogru degildir ama kullanmak zorunda kaldiginda mecburen kullanacaksin ama bunu arka fren ile yapman gerekir. arka frene hafifden bas. cok bastiginda arka frenin kilitlenip kaya bilir. on frenini asla kullanma.

Yeni kullanicisin. sınırını tayin et. sınırının uzerine cikmaya calisma. Bu tecrube kazaninca kendiliginden gelir. baskalari boyle viraja giriyor diyede ayni hiz/vites ve sekil ile girmeye calisma. MazAllah kendini yerde bulursun.

aranel
24 Mayıs 2013, 03:05
Okumayla olmaz mutlaka pratik yapman gerekiyor. Benim yapacak olduğum gibi temel sürüş ve ardından ileri sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim. Ben videolardaki Uğur Ertekin'in teori ve uygulamalı saha derslerini izlemiştim, kesinlikle gerekli olan birşey. Motosiklet sürmenin zevki asıl bu noktadan sonra başlayacağını düşünüyorum.

HEROCAN35
24 Mayıs 2013, 03:06
ÇOK GÜZEL VE BİLGİLENDİRİCİ Bİ VİDEO OLMUŞ RESMEN HER İKİ MOTORDA TABİR YERİNDEYSE DANS EDER GİBİ YOL ALIYOR BELLİ Kİ HER İKİ SÜRÜCÜDE USTA MOTORCU GENELDE BENDE YOLDA BU ŞEKİLDE GİDERİM EGER KAFAM DİNÇ İSE VİDEOYU ÇEKENLERİN ELLERİNE SAGLIK

PEHLİVAN94
24 Mayıs 2013, 09:36
Virajin ortasinda vites dusurursen yerde bulursun kendini.

hyce
24 Mayıs 2013, 10:06
Ayrıca güvenliğin için eğer virajın çıkış noktasını net göremiyorsan viraj içinde görebildiğin en uzak noktada durabileceğin bir hızda gir. Böylece viraj içinde su, yağ birikintisi, stop etmiş bir araç gibi bir sürprizle karşılaşırsan güvenle durabilirsin. Gereğinden çok çok daha yavaş dönmüş olursun ama güvenliği elden bırakmamış da olursun.

langırt
24 Mayıs 2013, 15:56
s.a gt 250 naked kullanıyorum ama vırajın tam ortasında 5 vitesten 3 e cekıyorum hızım 70 80 cıvarı veya daha az ama kesınlıkle motoru bagırtmıyorum ve hıc bı tehlıke gormedım 4 aydır motor kullanıyorum motor gecmısım cok uzun ama aktıf olarak 4 5aydır kullanıyorum desek acaba bende bı sorunmu var ????

PEHLİVAN94
24 Mayıs 2013, 16:06
Sansa yasiyosun o zaman. Motorun 70 80 ile giderken 3. Viteste motor nasil bagirmiyo? Devir 5-6 binde olur. Virajin ortasinda gaz tepkisi azaltirilip yada artlirmaz zorunda kalmadikca. Virajin sonuna kadar sabit kalir sonra tatli tatli acilir. Dikakt et

dreamkiller
24 Mayıs 2013, 16:12
s.a gt 250 naked kullanıyorum ama vırajın tam ortasında 5 vitesten 3 e cekıyorum hızım 70 80 cıvarı veya daha az ama kesınlıkle motoru bagırtmıyorum ve hıc bı tehlıke gormedım 4 aydır motor kullanıyorum motor gecmısım cok uzun ama aktıf olarak 4 5aydır kullanıyorum desek acaba bende bı sorunmu var ????

Kullandığın motor belli ki böyle bir hatayı tölare edebiliyor. Lakiinn ; bunu alışkanlık haline getirirsen ilerde daha büyük hacimli bir motor aldığında aynı şeyi refleks olarak yaparsın ve helvanı yemeye geliriz... Bu alışkanlıktan vazgeç doğrusunu öğrenip onun üzerine pratik yap.. Zararlı çıkmazsın emin ol :) Saygılarımla..

sessizsakin
24 Mayıs 2013, 18:05
Hobaaa... allaha emanet sürüyorsunuz :) ölüp gitceksiniz telef olcaksınız yollarda!...

virajda arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştirecek her hareket tehlikelidir.

Ani gaz açarsanız veya kapatırsanız arka teker birden patinaj yapabilir veya aşırı yol tutuş yaparak frenleyebilir. her iki durumda da kayabilir. Ancak yumuşak ve temkinli şekilde gaz açar veya kısarsanız, bu yumuşaklık sırasında arka tekerin davranışını gözetirseniz, viraj içinde gaz açıp kapatmak eğlenceli olur. 600 ve üstü bir motorda ani gaz hareketleri virajdaki bariyerlerin, göreceğiniz son şey olmasına sebep olabilir. yumuşak davranın. eğlenin.

debriyaj... virajda debriyajı sıkmanız delilik sayılır. arka tekerin bütün çekiş gücünü, dönüş gücünü durduruyorsunuz. çekiş gücü azalarısa motosiklet virajda yer çekimini yenemez. üstüne bir de arka tekerin hızı aniden kesileceğinden yol tutuşunu kaybedebilir.

Virajda vites değiştirmek de aynı şekilde. arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştireceği için yukarda yazdıklarım geçerli olur.


virajda sert ön fren veya arka fren yaparsanız, lastiklerin dönüş hızı ani olarak değişeceği için yine yukarıdaki şeyler olur. Yumuşak yumuşak, abanmadan temkinli ve motorun verdiği tepkileri değerlendirebilecek kadar yavaş fren ve gaz aktivitesi tehlikesizdir virajda...

Tehlikesizdir diyorum ama, siz becerilerinizi geliştirmeniz lazım. öyle 3 - 5 aydır kullanıyorum kaptım ben bu işi ile yürümez bunlar. Trafikte hele motorun üstüne çıkıp virajda vites değiştirmeli miyim,debriyaj kullanmak doğrumudur diye sormanız bi yerde trafikte motor kullanmamanız gerektiğinin kanıtı...


300 - 500 lira verip bi eğitim alın. sizin ve trafikte canını tehlikeye attığınız insanların hayatından daha değerli değil.

durmazzz
24 Mayıs 2013, 18:34
birde viraja yaklaştığım zaman yavaşlıyorum.vites küçülttüğümde motor aniden sendelemeye başlıyor.acaba fazla mı vites küçültüyorum.40 ile giderken 4.vitese aldığımda bile
motor aynı tepkiyi veriyor ama mecburum.bazı virajlarada 5.veya 6.vitesle girilmiyor.bazen sokak aralarında keskin viraja girerken hızım yavaş olduğu için debriyaja basıyorum.viraja giriyorum motorun hızı daha da kesilince vitese atıyorum.yani viraja uygun viteste girmiyorum.bu gibi sokak aralarında yaptığım bu işlem doğru mu sizce?

htmetin
24 Mayıs 2013, 19:33
Virajda kesinlikle fren yapmayın diyen arkadaşlar var. Ön fren için hepiniz haklısınız ama arka fren virajda her zaman olmasa da dönüş açınızı daraltmak için kullanılabilir.. Frene asılmakla, fren yapmak arasında da fark vardır. Tutup da virajda arka frene asılırsanız kayarsınız, frene hafif ve hissederek basılırsa sorun olmaz. Vites konusu ise tamamen tecrübe işi belli bir kuralı yok ama en iyisi hız ve vitesi iyi ayarlayıp viraja girmek.

Tolqa Sonmez
24 Mayıs 2013, 20:22
Hobaaa... allaha emanet sürüyorsunuz :) ölüp gitceksiniz telef olcaksınız yollarda!...

virajda arka tekerin dönüş hızını ani olarak değiştirecek her hareket tehlikelidir.

Biz Allah a emanet sururuz :D

guzel aciklama olmus. tebrikler. arada bi aciklama yapinda millet faydalansin. egitim sart ama tecrubede onemli. :thumleft:

MrMaydec
24 Mayıs 2013, 23:25
vitesi değiştirmek yada debriyaja basıp bırakmak "kompresyon etkisi" yapacağından arka tekerleğin dönüş hızını ani değiştirir. Buda Arka tekerleğin kaymasına neden olabilir.

Bu benim başıma geldi debriyaja bastım ve yan vere vere virajı aldım :D

ojo
15 Haziran 2020, 00:28
https://www.youtube.com/watch?v=CQ_6E4Nr0n8

celikat
15 Haziran 2020, 01:24
Virajda kesinlikle fren yapmayın diyen arkadaşlar var. Ön fren için hepiniz haklısınız ama arka fren virajda her zaman olmasa da dönüş açınızı daraltmak için kullanılabilir.. Frene asılmakla, fren yapmak arasında da fark vardır. Tutup da virajda arka frene asılırsanız kayarsınız, frene hafif ve hissederek basılırsa sorun olmaz. Vites konusu ise tamamen tecrübe işi belli bir kuralı yok ama en iyisi hız ve vitesi iyi ayarlayıp viraja girmek.

viraja girmeden önce tüm hazırlıkların yapılması gerekir. kafa virajın iç kısmına dönük olmalıdır. değişmez kural der ki, nereye bakıyorsan motor oraya gider. virajın içinde vites düşürülmez, arttırılmaz. bu işlem viraja girmeden önce yapılır. viraj içinde fren yapılmaması trecih edilmedilir. eğer fren gerekiyorsa arka freni dikkatlice kullanmak gereklidir. unutmayın, viraja yattıysanız ve fren yaptıysanız motor dikilmeye ve viraj dışına doğru ilerlemeye başlayacaktır. eğer güçlü motor kullanıyorsanız gazı stabil tutabilmekte çok önemlidir. viraja yatmış 200 beygirlik motorda en küçük gazı kaçırmak arkayı kaydırma tehlikesine yelken açmak demektir. ondan sonra merhaba "high side" dersiniz.

gokhan85
15 Haziran 2020, 08:48
Eğer bunca hataya rağmen (vites değiştirme vs.) muhtemelen arkadaş o viraja motoru tahminen 10-15 derece civarı yatırarak ve oldukça yavaş giriyordur. Motosikletin ilgili virajda, daha hızlı dönemeyeceğinden endişelidir (makine ve lastik teknolojisine güvenmeme). Bu yüzden düşme vs gerçekleşmiyordur fakat korku, endişe gibi kavramlar uzun yaşamanın anahtarlarıdır ; )

Yukarıda birçok değerli yorum yapılmış. Fakat bir iki not düşmek gerekirse; viraj içinde (Hele ki 40, 45 derece ve üstü yatıldığında) ön, arka farketmez frenlerle oynandığı zaman ön için lowside, arka için highside tehlikesi her zaman vardır. Normalde (pistte) highside çok daha tehlike arz eden bir düşüş tipi olmasına rağmen, şehir içi/şehirler arası yollarda çoğu zaman bariyer bulunduğundan lowside düşüşler de bir o kadar ölümcüldür.

Bir de bazıları tüm virajı sabit gazla geçmek gerekir demiş ama sanırım sabit hızla demek istemişler. Çünkü motosiklet viraj içine sabit gazla yatırıldığında, lastiğin yere temas eden kısmının çapı, düzde giderken lastiğin temas eden dış çapından daha küçük olacaktır. Bu nedenle virajda yatmanın maksimuma çıktığı viraj ortasından itibaren gaz açmalı ve çıkana kadar gazi sürekli artırıyor olmalıdır. Bunu billi bir şiddetin üstünde yaparsa , hop yine highside.

Zaten virajda gaz kontrolünü hassas kılan en önemli şey , ön ve arka süspansiyonlara aşırı yük bindirmemek ve kararsızlaşmamasını sağlamaktır.

Tekrar edeyim bu ve arkadaşların paylaştığı bilgilendirmeler bilinmeden dönülen her virajda ya Allah koruyordur, yada kullanıcı aynı viraja girilebilecek max. hızdan çok daha düşük hızlarda ve yatma açılarında giriyordur (ki iyi yapıyordur, daha geliştireceği yönleri olduğunu farkındadır).