PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : uzun sure calismama sonucu problemler



McWarnaly
21 Mayıs 2013, 17:37
Arkadaslar motorumuu gecen yaz memlekette brakmistim bu yaz geldim,buyuk bi merakla binmeyi planliyordum.hemen yagini filtresini degistirdim.Gecen yaz giderken akuyu sokememistim aceleden,o yuzden tam sifira dusmus.neyse arabadan elektrik cektik zar zor yaktik,ama su sorunlar ortaya cikti:
1.yag seviyesi ve benzin seviyesi normal olmasina ragmen lambalari surekli yaniyor.Yag isigi yanip sonuyor bazen
2.devir saati calismiyor
3.motor rolantide calisirken devir yukseldiginde km de yukseliyor,sanki gidiyormus gibi
4.uzun sure calismasina ragmen aku hic sarj olmuyor.kontak verince hic elektrik yok.
5.motor calisirken farlari actigimda motor stop ediyor

lutfen yardim....

sailor33
21 Mayıs 2013, 17:42
motorun ne olduğunu yazarsan sanırım daha faydalı yardım alırsın kardeşim:cat:

McWarnaly
21 Mayıs 2013, 17:45
motorun ne olduğunu yazarsan sanırım daha faydalı yardım alırsın kardeşim:cat:

pardon
2001 r6

tigermbz
21 Mayıs 2013, 17:47
sağlam bir aküyle deneyip sorunların devam edip etmediğine bakacaksın

sailor33
21 Mayıs 2013, 17:48
Herşeyden önce akünün yenilenmesi şart. Bir de elektrikçiye götürüp tesisata komple baktır bence. Mazallah kazara komple tesisatı yakma.

eray_uluyazı
21 Mayıs 2013, 17:49
aküden olabilir mi?
sonuçta hepsi elektriksel bi arıza gibi görünüyo. yeni bi akü ile sorunun çözülme ihtimali olabilir sanki?

McWarnaly
21 Mayıs 2013, 17:53
valla hadi farlar ve sarj olmama akuden olabilir belki ama devir saati,yag musiri ile ne alakasi var anlayamadim.sigortalari kontrol ettim hepsi saglamdi.Bunun disinda motor iyi calisiyor.uzun sure calistirilmadigindan dolayi bujiler pek iyi calismiyor sadece ama onlarda acilir sanirim.olmazsa degistiricem sorun degil.

tigermbz
21 Mayıs 2013, 17:54
yok mu hiç tanıdık biri geçici temin edebileceğin?

McWarnaly
21 Mayıs 2013, 17:57
yok mu hiç tanıdık biri geçici temin edebileceğin?
yok ama yarin almayi dusunuyorum.aku olmus zaten belli.mecbur yenisini alicam.ama sorunumun cozulecegini sanmiyorum.Ben elektronik devrelerine zarar gelmis olmasindan korkuorum.Motor surekli icerde idi.Yani uzerine kar,yagmur yagma ihtimali yok.

sailor33
21 Mayıs 2013, 18:03
yok ama yarin almayi dusunuyorum.aku olmus zaten belli.mecbur yenisini alicam.ama sorunumun cozulecegini sanmiyorum.Ben elektronik devrelerine zarar gelmis olmasindan korkuorum.Motor surekli icerde idi.Yani uzerine kar,yagmur yagma ihtimali yok.

Elektrik tesisatında oksitlenen kısımalr olabilir belki motor 2001 model 12 yaşında. Yeni akü ile bir dene yine olmassa elektrik tesisatını bir kontrol ettirmende fayda var

McWarnaly
21 Mayıs 2013, 18:08
Elektrik tesisatında oksitlenen kısımalr olabilir belki motor 2001 model 12 yaşında. Yeni akü ile bir dene yine olmassa elektrik tesisatını bir kontrol ettirmende fayda var

insallah o kadar basit bir sorundur.
Yeni aku alip denicem sonucu size yazarim.Tesekkurler arkadaslar.

İHTİYAR
21 Mayıs 2013, 18:22
Akü tamamen boş olduğu için stabil bir gerilim yok, sadece alternatörün verdiği gerilim konjektörün çalışma prensibi gereği tetikleyerek çalıştığı için set edilen değere ulaşıp kesime giriyor ve hemen tekrar voltaj düştüğü için devreye giriyor sanki kare dalga osilatörü gibi çalışıyor.
Bu şekilde çalıştırma ECU vs arızalanabilir.

McWarnaly
21 Mayıs 2013, 21:10
Akü tamamen boş olduğu için stabil bir gerilim yok, sadece alternatörün verdiği gerilim konjektörün çalışma prensibi gereği tetikleyerek çalıştığı için set edilen değere ulaşıp kesime giriyor ve hemen tekrar voltaj düştüğü için devreye giriyor sanki kare dalga osilatörü gibi çalışıyor.
Bu şekilde çalıştırma ECU vs arızalanabilir.
bi arkadasim demisti ki,motorun calismasi icin gerekli olan gerilim aku de yok ise motoru ittirerek bile yakamazsin.onda da ayni model motor vardi.simdi acaba yeni bi aku mu alsam yada bi aku sarj cihazi alip sarj mi edeyim.Ve bu saydigim problemlerin hepsi akunun tamamen bos olmasindan kaynaklanabilir mi?

tigermbz
21 Mayıs 2013, 23:27
ihtiyar emmim mevzuyu açıklamış, yeni akü alınacak
şarz edilebilir olsaydı çalıştıktan sonra da şarz olurdu

McWarnaly
23 Mayıs 2013, 20:25
Bugun yeni bi aku almaya gittim.Benim eski akum 5 amper idi adama dedim 5 lik ver diye o da senin motora en az 7.5 amper lazim dedi.ancak elinde de 4 amper vardi.birkac yere sordum ancak hepsinde 4 amper vardi bi yerde 9 luk buldum ama boyutlari fazla buyuktu.4 luk alsam bi sorun cikar mi acaba?