PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hiz Limitleri Hakkinda Yardim Lutfen



bikerboi
21 Mayıs 2013, 13:37
Arkadaslar, kisa bir sure sonra İstanbul-Ayvalik arasi bir gezi planim var. Ancak malum cezalarin artmasi ve denetimlerin de siklasmasi sebebiyle hiz limitleri hususunda yardima ihtiyacim var. Konu karayollarinin sitesinde yaziyor. Fakat birden fazla motosiklet sinifi ve cesitli yollardan bahsedilmis. Ornegin feribottan sonra Bursa otobanina kadar motosikletle yapabilecegimiz max hiz nedir? Bursa otobaninda kac km hiza cikabiliriz?

Yol boyunca neredeyse her yer cift gidis cift gelis yapildi sadece Susurluktan Edremit'e kadar olan yolun bir kismi calisma nedeniyle bazi yerlerde tek gidis tek gelis seklinde. Buralarda uyulmasi gereken hiz nedir acaba? Yardimci olan arkadaslara simdiden cok tesekkur ederim:)

NoMotorNoCry
21 Mayıs 2013, 14:06
Bursa otobanında gazı kökle kökleyebildiğin kadar.Oraya daha radar koymadılar.Bursa'dan sonra Balıkesir'e kadar yol bölünmüş yol.Arabalar için hız sınırı 110 , %10 toleransla 121'i geçince cezayı yersin.En son 10 km daha artıracaklar diye duymuştum.Ne oldu bi haberim yok.Motosiklet ve kamyonlar için bu yolda hız sınırı 80.%10 toleransla 88'i geçtiğin anda cezayı yersin.Eğer otobana radar koyarlarsa otobanda hız sınırı bölünmüş yoldan 10 km daha fazla.Yani 120 sınır, %10 toleransla en fazla 132 olur.Balıkesir- Edremit arasındaki bölünmüş yol çalışması yarıyı geçmiş.Yani edremite kadar yarısı bölünmüş yol.Edremitten sonrası ne durumdadır bilemiyorum.Radara yakalanmamak için şehir giriş ve çıkışlarına dikkat et.En çok radar şehirlere yaklaşırken olur.

gugukk
21 Mayıs 2013, 14:16
bu hız sınırları motorlar için çok saçma 80 ile gitmek demek ölüme davetiye çıkartmak demek 80 ile giderken arkadaki devamlı sıkıştıracak ve kaza yapmana sebeb olacak motosikletlerin hala önemini anlayamadılar trafiğe kesin çözüm motosiklet ama hiç destek yok köprüden geçerken arba ile aynı ücreti ödüyoruz yolları suluyorlar bariyerleri demir yapıyorlarki bariyere düştüğümüzde kolumuz başımız daha rahat kopsun diye vs vs

bikerboi
21 Mayıs 2013, 14:16
Oncelikle cevap icin cok tesekkur ederim. Otobanda radar olmamasi iyi ancak o yeni yapilan duble yollarda 88'i gecmemk nasil olacak bilemiyorum. En azindan limit 100km olsa da 110'a kadar gidebilsek. 80 cok garip olmus ozellikle buyuk hacimli motorlar icin.

maverıck
21 Mayıs 2013, 14:29
ben kısa zamanda gıttım ıstanbuldan ayvalıga dedıgı gıbı arkadasımızın bursa otobanında yol bos ve radar yok esas edremıtten sonra cok radar var dıkkatlı ol hatta cevırme yapmadan seyyar radarlar var plakaya ceza kesen bırde balıkesır gırıs ve cıkıslarında radar var dıkkatlı olun.

bikerboi
21 Mayıs 2013, 15:06
ben kısa zamanda gıttım ıstanbuldan ayvalıga dedıgı gıbı arkadasımızın bursa otobanında yol bos ve radar yok esas edremıtten sonra cok radar var dıkkatlı ol hatta cevırme yapmadan seyyar radarlar var plakaya ceza kesen bırde balıkesır gırıs ve cıkıslarında radar var dıkkatlı olun.

Siz bu yolu otoban disinda max saatte 88km hizla mi katettiniz acaba?

gokayugur
21 Mayıs 2013, 15:08
L Sınıfı – İki ve üç veya dört tekerlekli motorlu araçlar:

L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.

L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.

L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.

L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.

L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.

L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.

L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.

Karayolları Genel Müdürlüğünün bu tanımına göre bizlerin kullandığı klasik motosiklet L3 sınıfı oluyor. Bu şartlar altında :

http://r1305.hizliresim.com/19/p/n9kth.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Durum bu...

NoMotorNoCry
21 Mayıs 2013, 15:09
Geçen radara yakalandım.Şehirlerarası bölünmüş yolda hızım 90'dı.Polise sordum benim için hız sınırı kaç diye?Adam bilmiyo.Telsizle radardakilerle görüştü 80 dedi.%10 tolerans varmış.Baktım karşıdan tırlar geliyo.Polise dedim ben şimdi bu tırlarla yan yana gidip onları sollaya mıyacak mıyım?Eğer ben bu hız sınırına uyarsam bu tırlardan biri beni altına alır dedim.Polis haklısın , sakalımız yok ki bizi dinlesinler dedi.Ama diğer yandan cezayı yazmayı da ihmal etmedi.Sonunda plaka gizleme aparatı yaptıracaklar adama.

bikerboi
21 Mayıs 2013, 15:11
O tabloyu karayollarinin sitesinde ben de bulmustum ancak cift yonlu karayoluyla bolunmus yol farki nedir acaba? Bir de %10 esneklik bu hizlar uzerinden saglaniyor mu gercekten?

Khutuck
21 Mayıs 2013, 15:16
O tabloyu karayollarinin sitesinde ben de bulmustum ancak cift yonlu karayoluyla bolunmus yol farki nedir acaba? Bir de %10 esneklik bu hizlar uzerinden saglaniyor mu gercekten?

Geliş-gidiş arasında ortada bariyer varsa bölünmüş yol, sadece çizgi varsa çift yönlü karayolu.

Sinan Er
21 Mayıs 2013, 15:19
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/116215-istanbul-ayvalik-istanbul.html

İstanbul - Ayvalık - İstanbul seyahatim. Burada hız ve yol durumunu yazdım.

gokayugur
21 Mayıs 2013, 15:19
çift yönlu karayolu önündeki aracı sollarken karşıdan gelen aracın yoluna girdiğin yani gidişle geliş arasında banket v.s olmayan yol. Bölünmüş yolda gidiş ile geliş arası banket var hani yeni yapılan duble yollar işte...

muzaffer1968
21 Mayıs 2013, 15:27
Geliş-gidiş arasında ortada bariyer varsa bölünmüş yol, ...

Peki bariyer yerine banket veya ağaçlandırma varsa ne oluyor sence ?

bikerboi
21 Mayıs 2013, 15:37
O yolun buyuk bir kismi bolunmus yol o zaman yani saatte 99kmye kadar gidilebilir. Yaniliyor muyum?

Khutuck
21 Mayıs 2013, 15:43
Peki bariyer yerine banket veya ağaçlandırma varsa ne oluyor sence ?

Çizgi haricinde diğer tarafa geçmeni engelleyecek fiziksel bir engel varsa bölünmüş yol olması lazım, ama garanti veremem :) Kanuna baktım ama bulamadım tam tanımı.

maverıck
28 Mayıs 2013, 10:05
Siz bu yolu otoban disinda max saatte 88km hizla mi katettiniz acaba?
yok hayır baktım radar madar yok actım gazı:queen: