PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : GÖK GÜRÜLTÜLÜ FIRTINADA ÇAKAN ŞiMŞEK: Inazuma



aranel
19 Mayıs 2013, 19:13
Inazuma, Japonca ‘gök gürültülü fırtınada çakan şimşek’ demek. Yağmurlu bir günde kamyonla gazeteye getirilen Inazuma’yı gayet havalı bir şekilde indirip üzerine kurulduğumda ilk dikkatimi çeken selesinin alçaklığı oldu. 780 mm. olan sele yüksekliği, kullanıcının her iki ayağını da gerektiğinde yere sağlam şekilde basabilmesini sağlıyor. Bu motosikleti, öncelikli hedef kitlesi yeni başlayanlar ve kısa boylular için güven verici yapıyor.
Kontağı çevirip, Inazuma’yı çalıştırdığımda çıkan ses kulağımı okşuyor. Kaldırımdan inip, yola koyuluyoruz. Yeni bir motosiklet, başlarda (en azından bende) tedirginlik yaratır. Kontroller, tork, manevra ve yatış kabiliyetine alışana kadar sürer bu tedirginlik. Inazuma’daysa, ilk virajı döner dönmez atlatıyorum ‘yeni motosiklet sendromu’nu; motosiklet virajlarda çok güzel yatıyor.
Suzuki, Türkiye fiyatı 11 bin TL olan yeni cadde motoru Inazuma’yı, düşük yakıt maliyetli, güvenilir bir günlük ulaşım aracı mantığıyla tasarlamış. Bu anafikre, jilet gibi bir tasarım ve Suzuki kalitesi eklendiğinde ortaya Inazuma çıkmış.
Suzuki’nin yeni tasarladığı sıvı soğutmalı, iki silindirli motor, altı vitesli Inazuma’ya İstanbul gibi kaotik bir kentin yollarında düşük ve orta hızlarda konforlu bir sürüş sağlıyor. Kent vurgusu sizi yanıltmasın, Inazuma konforuyla, daha uzun menzilli yolculukların da üstesinden gelebilecek kalibrede.


Yakıt ekonomisi, enjeksiyon hacmini ve zamanlamasını çeşitli sensörlerden gelen bilgiler ve sürüş sartlarıyla elektronik olarak kontrol eden yeni enjeksiyon sistemiyle geliştirilmiş.
Inazuma’nın ön tarafının da tasarımı dikkat çekici. Henüz trafikte görülmediği için, peşinize motosikletçilerin takılması ve ilk ışıkta sizi soru yağmuruna tutması garanti. Aynalar Inazuma’nın bir diğer alamet-i farikası; bu motosiklet için tasarlanmış. Bir bütün olarak her açıdan hızlı ve agresif bir canavar gibi görünüyor.
Çifte krom egzoz, (test edilip onaylandı) trafikte diğer motosikletçilerin bir diğer merak odağı.
Kontrol paneli, vites, bakım uyarısı,
3 modlu RPM göstergesi (normal, eco, kapalı), ortada analog bir takometre, LCD kilometre sayacı, yakıt göstergesiyle kullanıcıya ihtiyacı olan tüm bilgileri veriyor.
13.3 litre yakıt
kapasitesi olan Inazuma, depo fulken 183 kg. çekiyor. Bir not daha, Inazuma’nın motoru normal şartlarda 45 beygir güç üretebilirken, kullanıcıdan yana ekonomik nedenlerle güç 24 beygirle
sınırlandırılmış.

2013’TE YÜZDE 400 BÜYÜME HEDEFi
Inazuma ve Moto Bike Expo şerefine Suzuki Türkiye Genel Müdürü Engin Kubilay’a 3 soru yönelttim:

* Suzuki’nin motosiklette 2013 beklentileri nedir? Bu yıl Suzuki’nin ‘Amiral Gemisi’ ne?
Bayii ağını genişleten, ürün gamını artıran Suzuki, 2012’de 2011’e oranla satışlarında yüzde 280 büyüme kaydetti. 2013’te de yüzde 400’lük bir büyüme hedefimiz var. 2012’de 233 motosiklet sattık, 2013’teyse 1.000 motosiklet satmayı hedefliyoruz. Amiral gemimizse ürün yelpazemize yeni katılan Inazuma modelimiz.

* Inazuma’yla -fiyatını da göz önünde bulundurarak- hangi kitleyi hedefliyorsunuz.
Inazuma şehirde rahat kullanımı ve modern tasarımıyla bir başlangıç motoru olarak da düşünülebilir. Yakıt ekonomisiyle moto-kuryeler için de ciddi bir alternatif.

* Güvenli sürüş eğitimleri planlıyor musunuz?
Suzuki kullanıcılarının güvenliği bizim için çok önemli. Özellikle Suzuki müşteri ailesine yönelik olarak, güvenli sürüş eğitimleri vermek gündemimizde. Bu konuda lokasyon arıyoruz. Lojistik planlamayı 2013 eylem planımıza dahil ettik.

Menderes Özel-Milliyet Alıntıdır.

COQ
19 Mayıs 2013, 19:34
Sevgili aranel,
Menderes zaten forumumuz yazarlarindandir.
Bu yazisini da daha önce bizimle paylaşmıştı.
Yanlış hatirlamıyorsam baya da tartışma çıkmıştı.

aranel
19 Mayıs 2013, 19:44
Sevgili aranel,
Menderes zaten forumumuz yazarlarindandir.
Bu yazisini da daha önce bizimle paylaşmıştı.
Yanlış hatirlamıyorsam baya da tartışma çıkmıştı.

Özür dilerim arattım ama bulamamışım demek. Yazı hoşuma gittiğinden paylaşmıştım. Admin silebilir konuyu.

satoyama
19 Mayıs 2013, 21:25
o şimşekleri yavaş çaksın.

geçen e-5 de 130 dan sonra arkamda nefesi eksildi.
belkide amca yavaşladı bilemiycem. :)

ama şimdiye kadar çıkmış en kaliteli 250cc commuter. orası başka.

COQ
19 Mayıs 2013, 21:43
Yeni bir tartisma baslamadan eski linki vereyim,
oradan devam edin.

http://www.motosiklet.net/forum/menderes-ozel/113003-inazuma-gok-gurultulu-firtinada-cakan-simsek-menderes-ozel.html