PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KLE 500



trophy
27 Mart 2013, 13:38
Arkadaslar daha önce birkaç yorum açarak 660 tenere(1997) almak istediğimi beyan etmistim. sizin direktifleriniz sonucunda eski makina almaktan vazgecip borç harç bakiyemi 9000 e çıkardım. Şimdi kle 500 almak istiyorum. siz değerli arkadaslarimin yorumlarini bekliyorum.
Sahibinden...
https://m.sahibinden.com/classifiedDetail.html?id=119405999&type=fav&rnd=7205

Sinan Er
27 Mart 2013, 13:49
:))) İki yıl KLE500 kullandım. Ne merak edıyorsun ?

trophy
27 Mart 2013, 13:56
Kullanışlı mi yakiti nasıl
arıza bakımından hastalığı varmidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Parçası kolay bulunur mu

NoMotorNoCry
27 Mart 2013, 14:07
Sen üstüne biraz daha koy transalp al bence.Servis mükemmel , parça sıkıntısı hiç yok , hiçbir kronik arızası yok.KLE500 de güzel motordur ancak kawasaki firması yedek parça ve servis konusunda çok kötü bi şöhrete sahip bir firmadır.

trophy
27 Mart 2013, 14:14
Sen üstüne biraz daha koy transalp al bence.Servis mükemmel , parça sıkıntısı hiç yok , hiçbir kronik arızası yok.KLE500 de güzel motordur ancak kawasaki firması yedek parça ve servis konusunda çok kötü bi şöhrete sahip bir firmadır.

Valla üstüne koyacak birşey kalmadı artık borcla 9000 bine ciktim :(

tavares
27 Mart 2013, 14:14
bende konuyu takip ediyorum :)

Sinan Er
27 Mart 2013, 14:23
Genel olarak senin için ideal motor.

Her türlü işini görür.

Basmazsan az yakar basarsan çok yakar.

Parça marça istemez. Zaten bozulmuyor.

Bakım aralığı 10.000 km Hava filtresi yıkanabılıyor.


Parça lazım olursada Z-Moto en geç 1 ayda getırır. Yada yurtdışı sitelerinden alırsın. Soylendiği gibi pahalı degıl. Aslında ucuz bile denebilir.

Honda- Suzuki fiyatları ıle karşılaştırma yapmıyor kimse. Onlardan ucuz.

Ha bana sorsan yıne alırmısın. Cevabım hayır. 250 cc Alırım bunu almam.


500 cc değişik bi segment. Sadece birazcık diye tarif edebilirim.

Ahalteke
27 Mart 2013, 14:27
trophy kardesim,

Motosiklet modelleri basligi altinda Kawasaki ye tiklarsan KLE 500 sayfasini bulabilirsin. Orada 12 sayfalik KLE 500 sayfasi senin butun sorularina cevap verebilir.
Selamlar


Kullanışlı mi yakiti nasıl
arıza bakımından hastalığı varmidir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Parçası kolay bulunur mu

trophy
27 Mart 2013, 14:33
Genel olarak senin için ideal motor.

Her türlü işini görür.

Basmazsan az yakar basarsan çok yakar.

Parça marça istemez. Zaten bozulmuyor.

Bakım aralığı 10.000 km Hava filtresi yıkanabılıyor.


Parça lazım olursada Z-Moto en geç 1 ayda getırır. Yada yurtdışı sitelerinden alırsın. Soylendiği gibi pahalı degıl. Aslında ucuz bile denebilir.

Honda- Suzuki fiyatları ıle karşılaştırma yapmıyor kimse. Onlardan ucuz.

Ha bana sorsan yıne alırmısın. Cevabım hayır. 250 cc Alırım bunu almam.
500 cc değişik bi segment. Sadece birazcık diye tarif edebilirim.

Sinan kardeşim çok güzel anlattin tam kafaya koydum alacağım derken," ben olsam 250 cc alirim" dedin aklımda soru işareti kaldı. Ne alırdın mesela ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------


trophy kardesim,

Motosiklet modelleri basligi altinda Kawasaki ye tiklarsan KLE 500 sayfasini bulabilirsin. Orada 12 sayfalik KLE 500 sayfasi senin butun sorularina cevap verebilir.
Selamlar

tamam teşekkür ederim kardeşim

Sinan Er
27 Mart 2013, 14:51
GT 250 Comet kullandım 1 yıl 30.000 km Motoru satmadan KLE 500 aldım. İlk başlarda Hevesle çok hoşuma gitti. Performansı çok ıyı geldi bana. Amortisorler falan güzel. Gazı verdinmi uzuyor. Sesi güzel. Kawaya biniyorsun adı yetiyor.

1. Yorucu bir motor.
2. Rahatsız bir motor.
3. İstanbulda yaşıyorum hepi topu 200-300 km arazi sürüşüm oldu araziye ulaşmak için dünya yol gittim.
4. Köprü geçemezsin yerden yuksek rüzgar alıyor.
5. Sürekli şehir içinde kullanacaksan en az 5 litre yakıt tuketımın var.
6. Şehir içi çin 250cc cok yeterli iken gereksiz bir yatırım.
7. Uzun yola çıksan rüzgar manyağı oluyorsun.
8. Gaza bassan çok yakacak.
9 .Zaten 150 den sonrasını düşünme ön jant 21" hıza ve viraja müsade etmıyor.
10. Arazide kullanayım desen 2 kere kuma saplandım çıkarmak için yarım sat uğraşdım ve bu sırada on camı kırdım. Bırkere merak ettim bir rampadan aşağı ındım taşlık oldugu için motor uzerınde yukarı çıkamadım ıtemedım nasıl ettım nasıl çıktım hala hatırlamıyorum ama bu motorla yoldan çıkmamaya yemın ettim.

Butun bunlara rağmen kötü motor algısı oluşmasın. Her turlu gideri var. İki motor arasında kalanlar için tercih sebeplerimi yazdım.


GT 250 Comet alırım dersen sana neden onu tercih edeceğimi de yazarım.

zenon
27 Mart 2013, 15:05
GT 250 Comet kullandım 1 yıl 30.000 km Motoru satmadan KLE 500 aldım. İlk başlarda Hevesle çok hoşuma gitti. Performansı çok ıyı geldi bana. Amortisorler falan güzel. Gazı verdinmi uzuyor. Sesi güzel. Kawaya biniyorsun adı yetiyor.

1. Yorucu bir motor.
2. Rahatsız bir motor.
3. İstanbulda yaşıyorum hepi topu 200-300 km arazi sürüşüm oldu araziye ulaşmak için dünya yol gittim.
4. Köprü geçemezsin yerden yuksek rüzgar alıyor.
5. Sürekli şehir içinde kullanacaksan en az 5 litre yakıt tuketımın var.
6. Şehir içi çin 250cc cok yeterli iken gereksiz bir yatırım.
7. Uzun yola çıksan rüzgar manyağı oluyorsun.
8. Gaza bassan çok yakacak.
9 .Zaten 150 den sonrasını düşünme ön jant 21" hıza ve viraja müsade etmıyor.
10. Arazide kullanayım desen 2 kere kuma saplandım çıkarmak için yarım sat uğraşdım ve bu sırada on camı kırdım. Bırkere merak ettim bir rampadan aşağı ındım taşlık oldugu için motor uzerınde yukarı çıkamadım ıtemedım nasıl ettım nasıl çıktım hala hatırlamıyorum ama bu motorla yoldan çıkmamaya yemın ettim.

Butun bunlara rağmen kötü motor algısı oluşmasın. Her turlu gideri var. İki motor arasında kalanlar için tercih sebeplerimi yazdım.


GT 250 Comet alırım dersen sana neden onu tercih edeceğimi de yazarım.

bendeki gt250 liyi almadan KLE 500 cok araştırıdım Herseyi ile katılıyorum bende GT 250 comet aldim KLE nin gittiği her yere gider forumdaki gezi başlıklarından bulabilirsin benim gezilerimi...

trophy
27 Mart 2013, 15:14
Ben trabzonda yaşıyorum ara sıra yaylaya çıkmak ve şehirler ara 100-150 km yol yapmak için bu motoru almak istiyorum ve doğru tercih uzetindeyim bence.

Sinan Er
27 Mart 2013, 15:35
Tercihine kötü demedim. Gereksiz dedim. İstanbulda yaşadığını düşündüğüm içindi.

Trabzonda yaşıyorsan ve ağırlıklı arazıde kullanacaksan Gözün kaplı al derim. Doğru tercih.

eren özer
27 Mart 2013, 15:45
Bütçen kısıtlıymış bütçe meselesi olmasaydı Tavsiyem KLE 650 olurdu Motorun segmeti belli değil o kadar yani :)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-nokta-hatasiz-ikinci-sahibinden-garaj-motoruu-104467926/detay

NoMotorNoCry
27 Mart 2013, 15:57
Sinan'ın tesbitine kısmen ben de katılıyorum.250cc de düşünebilirsin.KLE500 , transalp gibi motorlar bazı zorlu arazi koşullarında fazla ağır kalabiliyo.Bu tür motorlar genelde uzun yola da giderim diyenlerin motorudur.Eğer akdeniz , karadeniz turuna çıkarım , Çine giderim dersen büyük enduro uzun yolların en ideal motorudur.Çok dik veya engebeli olmadıktan sonra her türlü arazi ortamında da rahattır.Toprak yol , köy yolu dinlemez , her yola gelir.Ancak 250cc'lik bir enduro ile arazide çok daha rahat edersin.Uzun yolda da 130 km gibi hızlarda rahatlıkla seyredebilirsin.Yani uzun yolda da çok aşırı sıkıcı olmaz aslında.Sonuçta Çine gitmeyeceksen adam olana o kadar hız yeter de artar bile.Bence 7-8 yaşında ne halde olduğunu bilmediğin , masraf açar mı diye kara kara düşüneceğin kle500 alacağına , aynı fiyata git bi tane sıfır km. honda crf250 al.Ben transalpi aldığımda crf250 daha piyasaya çıkmamıştı.Eğer crf250 olsaydı transalp almazdım.

trophy
27 Mart 2013, 17:13
Kafam karistı aslında kle 500ü çok istiyorum da sorun çıkarmasından korkuyorum. 45binde ki bi motor sonuçta ustanın tavsiyesi üzerine alacagim, kolay kolay arıza verir mi?
Hep aynısı oluyor bi motora heves ediyorum icimdeki şüphe beni kemiriyor...
Honda da güzel ancak iki kişi o motorda 150-200 km sıkışır gibime geliyor...

babaçi
27 Mart 2013, 17:24
Kafam karistı aslında kle 500ü çok istiyorum da sorun çıkarmasından korkuyorum. 45binde ki bi motor sonuçta ustanın tavsiyesi üzerine alacagim, kolay kolay arıza verir mi?
Hep aynısı oluyor bi motora heves ediyorum icimdeki şüphe beni kemiriyor...
Honda da güzel ancak iki kişi o motorda 150-200 km sıkışır gibime geliyor...

kle 500,er-5,gpz 500,en 500 hepside aynı mekanik aksama sahip.benim er-5 i tercih etmemin sebebi farklı modellerde aynı teknolojinin kullanılmış olmasıdır.aliexpress veya e-bay'da zibil gibi parçası var ve türkiyedeki fiyatların yarısınında altında.kronik bir arızası bildiğim kadarıyla yok.sinanın dediği gibi eğer basmazsan 4,5 5 litre gibi bir yakıtı var ama kardeşim basmadanda duramıyorsun :P

Syanur
27 Mart 2013, 17:58
Fiyat olarak 9.000 demişsin ama 10.000 e CRF250L de füşünmeni tavsiye ederim. Ama 500 lük başka tabi, tercih senin. Ben senin ihtiyacına göre CRF de uygun olur diye yazdım sadece :wiinkk:

dockerengin
27 Mart 2013, 18:09
Bence her türlü CRF almalısın. KLE yüksek motor şehirlerarası kullanımda çok hızlı gidebileceğini sanmıyorum çünkü çok rüzgar alır. Rüzgarla boğuşmamak için bence 120 km ile gidebilirsin ki bu imkanı sana CRF de verir.

Bana göre artıları:
Şehir içi çok daha rahat kullanırsın,
az yakar,
sıfır motorun olur,
parça sıkıntın olmaz,
Kle'den çok daha fazla arazi şartlarını kaldırır,

Bu arada Kle bir abimde var. Birkaç kez kullandım gayet hoşuma gitti. Bir sıkıntısını da duymadım. Ama bence gereksiz. Bu devirde yeni, az yakacak ve parça sıkıntısı olmayacak motor iyidir :)

Sinan Er
27 Mart 2013, 18:47
Kafam karistı aslında kle 500ü çok istiyorum da sorun çıkarmasından korkuyorum. 45binde ki bi motor sonuçta ustanın tavsiyesi üzerine alacagim, kolay kolay arıza verir mi?
Hep aynısı oluyor bi motora heves ediyorum icimdeki şüphe beni kemiriyor...
Honda da güzel ancak iki kişi o motorda 150-200 km sıkışır gibime geliyor...

Kle 500 ün marş rublesi zorlandığında hemen bozulabılıyor. Motoru almışım 28.000 de Motoru aldığımda bu pıyango banada vurdu. Ayrıca subaplar sürekli ayar istiyor. yanlış hatırlamıyorsam 20.000 kmde sübap değişimi istiyor ki bu piyangoda bana vurdu. Birde aldığım gün bir pejo bilerek ve isteyerek gelip vurdu ve kaçtı gitti kırılan dökulen yarılan bozulan alır almaz 2500 daha cebimden çıktı.

Şimdi sen kısıtlı butçe ıle alacaksın boyle bir surprize hazırmısın ?

Daha sonra bozuldumu ? Hayır en ufak sorun çıkarmadı 2010 yılında 8000 tl ye aldığımmotor bana 10500 e patladı. Satarken sorun yaşamadım motorunun sesını dınleyen almak istedi.

Şansızlıkların uzerıne guzel seyahatlerım oldu Yolda dağda taşda benı uzmedi.

Arızalar veya kazayı boşver her motorda olur. Ama bu motor çok ara bir model. Dediğim gibi bunu alacağına 250 cc sıfıra yakın klx 250 yada crf alabılırsın.

trophy
27 Mart 2013, 19:01
Arkadaşlar her ne kadar yüreğim kle 500 desede yarın ilk işim trabzon honda bayiine gidip crf varmı diye bakmak.

Sinan Er
27 Mart 2013, 19:04
Bunada bak. Pazarlıkla 8000 e alınır gibi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-hem-arazide-hem-yolda-kusursuz-bir-yol-arkadasi-117499188/detay

trophy
27 Mart 2013, 19:07
Şans yokki abicim aradim 20 güne kadar gelecek mis

Sinan Er
27 Mart 2013, 19:07
Şu incelemeyede bir bak. Bunu bu forumdan bırı sanırım türkçeye çevirmişti. Tam hatırlamıyorum.

http://www.ridermagazine.com/manufacturer/honda/rider-comparo-2013-honda-crf250l-vs-2013-kawasaki-klx250s-vs-2013-yamaha-wr250r.htm/

trophy
27 Mart 2013, 19:11
Bunada bak. Pazarlıkla 8000 e alınır gibi.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-hem-arazide-hem-yolda-kusursuz-bir-yol-arkadasi-117499188/detay

güzelmiş ama önce motoru bi görsem üzerine binsem diyorum, küçük geliyor bunlar bana...

NoMotorNoCry
27 Mart 2013, 19:14
Kafam karistı aslında kle 500ü çok istiyorum da sorun çıkarmasından korkuyorum. 45binde ki bi motor sonuçta ustanın tavsiyesi üzerine alacagim, kolay kolay arıza verir mi?
Hep aynısı oluyor bi motora heves ediyorum icimdeki şüphe beni kemiriyor...
Honda da güzel ancak iki kişi o motorda 150-200 km sıkışır gibime geliyor...

Honda sıkışır mı?Millet CBF150 ile 1-2 bin km'lik seyahate çıkıyo.Hava soğutmalı CBF150 ile yaz ortasında günde 800 km yol yapanı biliyorum.O bile sıkışmıyosa su soğutmalı crf250 hayatta sıkışmaz.Bir de işin şu boyutu var.Mesela büyük enduro 300 km yol gidebilmek için 80 TL'lik benzin alıcak.Ancak sen 300 km gidebilmek için 40 TL'lik benzin yeterli olacak.Yani aynı benzinle iki kat gezebileceksin.Bence al bi crf250.Yaşadığın coğrafya için en uygun motor bu.Hiç pişman olmazsın.

trophy
27 Mart 2013, 19:22
Honda sıkışır mı?Millet CBF150 ile 1-2 bin km'lik seyahate çıkıyo.Hava soğutmalı CBF150 ile yaz ortasında günde 800 km yol yapanı biliyorum.O bile sıkışmıyosa su soğutmalı crf250 hayatta sıkışmaz.Bir de işin şu boyutu var.Mesela büyük enduro 300 km yol gidebilmek için 80 TL'lik benzin alıcak.Ancak sen 300 km gidebilmek için 40 TL'lik benzin yeterli olacak.Yani aynı benzinle iki kat gezebileceksin.Bence al bi crf250.Yaşadığın coğrafya için en uygun motor bu.Hiç pişman olmazsın.
Sıkışma derken motorun sıkışması değil 2kişinin koltukta sıkışmasıni sormustum :-) :-)

NoMotorNoCry
28 Mart 2013, 12:56
Sıkışma derken motorun sıkışması değil 2kişinin koltukta sıkışmasıni sormustum :-) :-)

Valla o konuda haklısın.Seleyi neden dar yaparlar bilmem.Küçük endurolarda böyle bir sıkıntı var.Bir de sele yüksekliği de çok önemli.Mesela Honda CRF250'de 880 cm sele yüksekliği var.Ben 1.75 boyla transalpin sele yüksekliğiyle anca ayaklarım yere değiyo.Ama crf250'de 10 cm daha yüksek sele var.

özcan1980
28 Mart 2013, 13:23
Boy 1.70 ten kısaysa,yaylaya,dağa,bayıra çıkmayacaksan,devamlı şehiriçinde kullanacaksan tavsiye etmem.

CRF 250 yi de 2 kişi bineceksen tavsiye etmem.

KLE 500 hem şehiriçi hem de enduro yapmak için ideal bir motor. Parçasını yurtdışından 1 haftada getirtebiliyorsun. Geçen ay konjektör aldım 60 sterlin e kargo dahil. Türkiye de 500 TL . Elin anahtar tutuyorsa servise gitmene de gerek yok. 10-15 bin km. de sübap ayarı yaptırırsın o kadar. Marş rublesi max. 50-55 bin km ömrü var. Ben aldığında marş rublesi,zincir ve dişlileri değiştirilerek aldım 55 bin km. deyken. 71 bin km oldu. 3 ay önce marş motoru kömürlerini değiştirdim 10 TL ye mal oldu.

Sele ve motor genel olarak diğer endurolardan dar bu sebeple trafiğe hiç takılmadan en dar aralardan geçebiliyorsunuz.Fakat 250 km. üzerinde yol yapacaksanız k.çınız ağrıyabiliyor. ön jant 21 inç olduğundan ve amortisör hem yağlı hem havalı olduğundan sertliğini kolayca ayarlayabiliyorsun bu yüzden çukur ve tümsekler hiç rahatsız etmiyor. Viraj kabiliyeti 150 km\h nin üzerine kadar başarılı fakat daha yüksek hızlarda ve rüzgarlı havalarda sıkıntı çıkarıyor.Yüksek olmasının tek dezavantajı bu. Şehiriçi yoğun trafikte diğer araçlardan daha yüksek olduğunuzdan bakışınız daha ileride oluyor ve trafiği daha rahat okuyarak hareket ediyorsunuz bu da büyük bir avantaj.

Aklıma gelenler şimdilik bunlar.

phradrel
28 Mart 2013, 14:06
amacın enduro ise crf250 al, trabzondasın köy yollarında rahat edersin. ben de aşık oldum o paraya o motora diyebilirim ki şehir içi kullanacaktım daha çok.

ne varki iki kişi uzun seyahatlere çıkacağım toz toprak asfalt gitsin istiyorum bütçem seninkiyle aynı, trafikte yüksekte olmayı seviyorum. bu sebeple o paraya alabileceğim en iyi motor olan kle500ü düşünüyorum ben de.

dreamkiller
28 Mart 2013, 15:53
İki kişilik düşünüyorsan KLE500 10.000 km kawasaki kullandım bir kere bile parça masrafım olmadı.. Ayrıca istediğim tüm parçaları en geç 15 gün içinde e-bay dan tedarik ettim.. Bununla birlikte yok ben haftasonları hanımdan kaçar tek basıma dağ tepe, dere bayır dolaşacağım tek basıma diyorsan da CRF250 al derim.. Hatta yukarıda bir arkadaşın verdiği linkteki kawasaki ye de bakabilirsin.. Tercih tamemen senin.. Ama sana tavsiyem kim ne derse desin çok iyi analiz et!! Et ki sonradan pişman olma derim...