PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet temizligi/yikama/yaglama/genel kendinizin yaptigi bakimlar ?



gazo0202
26 Mart 2013, 16:41
Merhabalar :)
Bu konu daha oncelerde de acilmis ama okudugumda surekli bir geyik muhabbeti olusmus.

Bos zamanlarimda motora bakim tarzi seyler yapmak istiyorum temizleme yaglama tarzi ; ancak motorun yanina gittigim zaman elimden hic bir sey gelmiyor cunku ne yapacagimi bilmiyorum
motor bana ben motora bakiyorum :) (biraz da korkutuyor beni acaba orasina burasina su kacar mi yanlis birsey yapar miyim)

Rica ediyorum benzinligin yikmasindan ve oto yikamacilardan bahsetmeyiniz.

Ogrenmeye calistigim sey:

1) Elinizin altinda motor temizlemek icin ne gibi ekipmanlar var ? (oto sampuan,zincir temizleme spreyi,zincir yaglama spreyi,fren balata temizleme spreyleri...... ve benzeri..........marka belirtirseniz daha yararli olur)

2) Temizlik urunlerinin marka modeli cok farkeder mi ? (urunlere bakiyorum 50 lirayada zincir yaglama spreyi var 5 lirayada var)

3) Motosikleti nasil temizliyorsunuz ? (Su degmemesi gereken yerler mevcut mu mevcutsa nasil bir cozum buldunuz ?)

4) Temizledikten sonra ne yapiyorsunuz ? (kurulamak, cilalamak vb......)

Yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim . Iyi forumlar :) (sizden ricam detayli ve dogru bir sekilde anlatmaniz)

toomuchcc
26 Mart 2013, 17:12
En bi süper yıkanan motorun bile bir haftada tipi kayıyor yine. Bundan ötürü motor yıkamak biraz 'boş' bir iş. Ayrıca motorun su ile temas etmesi paslanmayı hızlandıracağından bu zaten yapılmaması gereken birşey.

Kaliteli motorlar (ciddi anlamda kaliteli olanlar) dış etkenlere karşı dayanıklı üretiliyorlar. Ucuz motorlarda ise hem malzeme kalitesi düşük hem de alınan önlemler gevşek oluyor. Basınçlı suyu geçtim, yağmur suyunun bile kablo bandıyla sarılmıs elektrik tesisatının icine nüfus etmesi gibi durumlar oluşabiliyor. Bunun üzerine bir de siz yıkama yaptığınızda yaşayabileceğiniz sorunlar haliyle daha da artıyor.

Motorunuzu temizlemek istiyorsanız sabunlu suya temiz bir sünger basıp, suyunu sıkıp kirli gördüğünüz yerleri silin. Sonra yine temiz bir bezle durulayın. Hortumla motorunuzu yıkama sonrası ortaya çıkan o parıltı yanıltıcı birşeydir. Yapmanızı tavsiye etmem. Yapacaksanız da dikkatli yapın yani.

Genel olarak motora yukardan bakınca suyun ulaşmaması için üzeri kapatılmış hiçbir yere, sağdan soldan alttan vs su tutmayın. Jant rulmanları, kablo bağlantı noktaları, gösterge paneli gibi kısımlar da bunlara dahildir.

Zincir yağlama vs bunlar bakıma giriyor biraz. Orda da amacına uygun ürünleri tercih etmeniz lazım. Bazı yağlar var çok iyi yapışıyor ancak ısınınca koyveriyorlar. Bazıları var su değer değmez bırakıyor kendini vs.

rs_guven
26 Mart 2013, 17:13
Abi benim kafam rahat, hiç ellemiyorum. Dışının kirliliği hiç umrumda değil.
Motor kısmından da anlamıyorum zaten. En ufak problemde servis sağolsun.

gogo yubari
26 Mart 2013, 17:18
motoruna bebek gibi bakan yok herhalde:d

pistolpitt
26 Mart 2013, 17:38
2 ay sonra yıkadım motoru, zincir bakımıyla birlikte 3 saate yakın sürdü, o kadar emekten sonra havada bulut görsem kontağı açmam artık :) motorun sağlığı açısından sık yıkamamak gerek, ben yıkayacağım zaman ılık suyu kovaya dolduruyorum içine oto şampuanı koyup (sabundan bir farkı oldugunu sanmıyorum) sungerle temizlik yapıyorum ardından hemen hortumla duruluyorum ve sonrasında kurulama. güneş altında motor yıkanırsa köpük, su damlaları falan leke yapabilir. O yüzden köpükle yıkamayı uzun tutmayıp hemen ardından durulama ve kurulama yapmak gerek. zincir temizliği için gazyağı kullanırım. Köşe fırçası gibi bir fırçayı kullanarak gazyağıyla zinciri temizlerim. işim bitince bir de zincir temizleme spreyi kullanır zincirde kalan gazyağından da kurtulmuş olurum. Ama benim motorun zincirini değiştirsem zaten 50 tl tutar dersen bu kadar zahmete değmez. En son zinciri yağlarım en az yarım saat kurumasını beklerim sonra da temizliğin en keyifli kısmı olan bir kurulama sürüşüne geçerim:)

ormankebabi
26 Mart 2013, 19:08
Otomobil şampuanının içinde cila da var, çok güzel parlıyor onla yıkadıktan sonra... Ama bu yıkama işi bir süre sonra kabak tadı veriyor. Yıkıyorum bir saat sonra egzoz, alt sakal falan leş gibi oluyor. Artık sadece zinciri yağlayacağım zaman yıkıyorum.

Mengu16
26 Mart 2013, 19:32
En bi süper yıkanan motorun bile bir haftada tipi kayıyor yine. Bundan ötürü motor yıkamak biraz 'boş' bir iş. Ayrıca motorun su ile temas etmesi paslanmayı hızlandıracağından bu zaten yapılmaması gereken birşey.

Kaliteli motorlar (ciddi anlamda kaliteli olanlar) dış etkenlere karşı dayanıklı üretiliyorlar. Ucuz motorlarda ise hem malzeme kalitesi düşük hem de alınan önlemler gevşek oluyor. Basınçlı suyu geçtim, yağmur suyunun bile kablo bandıyla sarılmıs elektrik tesisatının icine nüfus etmesi gibi durumlar oluşabiliyor. Bunun üzerine bir de siz yıkama yaptığınızda yaşayabileceğiniz sorunlar haliyle daha da artıyor.

Motorunuzu temizlemek istiyorsanız sabunlu suya temiz bir sünger basıp, suyunu sıkıp kirli gördüğünüz yerleri silin. Sonra yine temiz bir bezle durulayın. Hortumla motorunuzu yıkama sonrası ortaya çıkan o parıltı yanıltıcı birşeydir. Yapmanızı tavsiye etmem. Yapacaksanız da dikkatli yapın yani.

Genel olarak motora yukardan bakınca suyun ulaşmaması için üzeri kapatılmış hiçbir yere, sağdan soldan alttan vs su tutmayın. Jant rulmanları, kablo bağlantı noktaları, gösterge paneli gibi kısımlar da bunlara dahildir.

Zincir yağlama vs bunlar bakıma giriyor biraz. Orda da amacına uygun ürünleri tercih etmeniz lazım. Bazı yağlar var çok iyi yapışıyor ancak ısınınca koyveriyorlar. Bazıları var su değer değmez bırakıyor kendini vs.
1400 liraya 0km aldığım cub motoru defalarca basınçlı suyla yıkadım bi kere sorun çıkarmadı, yıkamadan sonra teklemedi bile. Egzoz hariç paslanma da neredeyse sıfır.

hisvarlar
26 Mart 2013, 19:39
Çok yakın bir abimizin oto yıkamacısı var. Gidip motor soğuyana kadar çay muhabbet, soğuyunca bol köpük 2-3 dk bekleme sonrada tazikli su ve bez ile kurulama. Tabi yıkama öncesinde gaz yağı ile zincir temizliği, yıkama sonra zincir yağlama ve gerdirme. En sonda bez ile kurulama.

dreamkiller
26 Mart 2013, 19:40
Yahu benimki pis pis pis!!! Eski evimde kapalı garajım vardı yalayıp yutuyordum bebeği ama şimdi sokakta iki apartman arasında duruyor.. ( Ulan duruyordur değilmi? Bak içime kurt düştü şimdi!!) Yıkamaya fırsatım olmadı henüz..

Motorunuzu yıkayın.. Yıkarken cilalı oto şampuanı kullanabilirsiniz.. Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birincisi (bana göre) egzozu bir bez ile tıkamak.. Bu sayede içine su kaçmasını engellersiniz.. Ve egzozun açık ucuna direk su tutmayın.. Hava komprosörünüz varsa yıkadıktan sonra ince noktalara mutlaka hava tutunuz.. Böylece olası bir paslanmayı önlemiş olursunuz.. Hatta havanız varsa silmeden önce her yerine hava tutunuz.. Akabinde plastik aksamları sıvı arap sabunu ile siliniz ki parlasın gavur :) parlasın ki şöyle karşısına geçip keyif sigarası yaktığınızda gözünüz şenlensin, bir daha aşık olun kerataya :)

rs_guven
26 Mart 2013, 20:30
Yaw bahsettiğiniz temizliği ben kendime bile yapmıyorum :)
Bu kadar temizlikten sonra nasıl kıyıpta biniyorsunuz, onu anlamıyorum.

hisvarlar
26 Mart 2013, 20:34
Yaw bahsettiğiniz temizliği ben kendime bile yapmıyorum :)
Bu kadar temizlikten sonra nasıl kıyıpta biniyorsunuz, onu anlamıyorum.

Bu güzeldi :) Bizim buralarda yazın 40 derecede bile olmayan alt yapı nedeni ile yerler ıslak olduğundan motor yıkamak çokta mantıklı bir iş değil :)

ogzcngdk
26 Mart 2013, 21:00
be alıyorum pasta cila sıkıyorum temiz bir beze motoru kirli haliyle silmeye başlıyorum 3-4 haftada bir hem sus tutmuyor hemde tozlar yapışmıyor üstüne kolay kolay 500 km de birde motor yağıyla (temiz) zinciri yağlıyorum

gazo0202
26 Mart 2013, 21:40
valla yine sayili kisi bilgi vermis :)
bundan onceki acilan konular gibi bu da geyik muhabbetine dondu kimi diyor su zararli kimi diyor ben tazikli suyla yikiyorum :D
bu isi gercekten bildigini dusunen bir cengaver yok mu :D

Re!S*33
26 Mart 2013, 21:44
ben 500 - 600 kmde bir zincirini spreyler temizliyorum. yıkamaya gelınce cok kirli oldugu zamanlar yıkıyorum. su vurunca paslanır faln bu olayı hiç yasamadım ben. arada bi tozunu alıyorum o kadar :D

cool113
26 Mart 2013, 22:04
lastikleri arap sabunuyla yıkayın bakın nasıl parlıyor :)

Mengu16
26 Mart 2013, 22:19
lastikleri arap sabunuyla yıkayın bakın nasıl parlıyor :)
Sonra da motoru ilk yatırmada düşün bakın asfaltın tadına :mrgreen:

BlackBaron
27 Mart 2013, 00:51
Merhabalar :)
Bu konu daha oncelerde de acilmis ama okudugumda surekli bir geyik muhabbeti olusmus.

Bos zamanlarimda motora bakim tarzi seyler yapmak istiyorum temizleme yaglama tarzi ; ancak motorun yanina gittigim zaman elimden hic bir sey gelmiyor cunku ne yapacagimi bilmiyorum
motor bana ben motora bakiyorum :) (biraz da korkutuyor beni acaba orasina burasina su kacar mi yanlis birsey yapar miyim)

Rica ediyorum benzinligin yikmasindan ve oto yikamacilardan bahsetmeyiniz.

Ogrenmeye calistigim sey:

1) Elinizin altinda motor temizlemek icin ne gibi ekipmanlar var ? (oto sampuan,zincir temizleme spreyi,zincir yaglama spreyi,fren balata temizleme spreyleri...... ve benzeri..........marka belirtirseniz daha yararli olur)

2) Temizlik urunlerinin marka modeli cok farkeder mi ? (urunlere bakiyorum 50 lirayada zincir yaglama spreyi var 5 lirayada var)

3) Motosikleti nasil temizliyorsunuz ? (Su degmemesi gereken yerler mevcut mu mevcutsa nasil bir cozum buldunuz ?)

4) Temizledikten sonra ne yapiyorsunuz ? (kurulamak, cilalamak vb......)

Yorumlariniz icin simdiden tesekkur ederim . Iyi forumlar :) (sizden ricam detayli ve dogru bir sekilde anlatmaniz)

1- Aynı malzeme ile sabunlama, durulama, bezi sıkınca da kurulama yapılabileceğini okuduğum sentetik güderi aldım. Birkaç defa kullandım; memnunum ondan. Sabunlama konusunda bildiğimiz zeytinyağlı sabun kullanıyorum. :D Oto şampuan vb. birşey kullanmadım henüz. Bakım konusunda Würth'ün zincir yağlama spreyi, balata temizleme spreyini aldım; zincir temizleme spreyini bulamadığımdan dolayı onun yerine, zinciri gaz yağıyla temizlemeyi düşünüyorum (zincir dışındaki aksamlara gaz yağının teması sonucu görebileceği olası zararları önlemek için mümkünse maskelemek iyi olur).
2- Zincir yağı fiyatları ürünün miktarına göre de, tahminimce kalite ve teknolojisine göre de değişir.
3- Yukarıda üyeler bahsetmişti sanırım gösterge paneli vb. yerleri daha dikkatli temizlemek iyi olur.
4- Kurulamayı dediğim gibi bezi sıktıktan sonra uyguluyorum. Hiç cila kullanmadım şimdiye kadar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:27 ----------

Ayriyeten sormak istiyorum; araçlardaki vida, somun vs. parçaların galveniz olmadığını varsayarsak bunları pastan korumak için ne yapılabilir? Sentetik güderiyle uygulamak üzere cilalı-cilasız oto şampuan gibi bir ürün tavsiye eder misiniz? Motor yıkama yapılmalı ise nasıl yapılmalı?

serdar1547
27 Mart 2013, 01:04
birazcık peçete ve cam sil kullanıyordum genelde

cesur509
27 Mart 2013, 01:12
2-3 haftada bir hortum yardımıyla kendim yıkıyorum ve büyük zevk alıyorum...

Ben litresi 5 lira olan cilalı bir oto şampuanı kullanıyorum...

Kurularken mikrofiber bir bez kullanıyorum...

Kontak vb. yerlere WD 40 sıkıyorum...

Zinciri fırça kullanarak Gaz yağı ile bir güzel temizliyorum...

Zinciri 90 numara dişli yağı ile bir güzel yağlıyorum...

Ve karşısına geçip bir müddet seyrediyorum :cherry:
Bu güne kadar sağolsun beni hiç yolda bırakmadı , bende ona en iyi şekilde bakıyorum...:rendeer:

MotorKafa
27 Mart 2013, 01:38
Oto yıkamadan falan bahsetme demişsin ama bahsedeceğim :)
Motoru önce oto yıkamada bir kere yıkat. Yalnız motor bloklarına mümkün olabildiğince uzaktan vursun usta suyu.
Sonra migros tarzı bir marketten biri ıslak biri kuru kullanılmak üzere iki tane mikrofiber bez al.
Her gün motora binmeden önce kuru bezle mutlaka tozunu al.
Oldu ya orasına burasına çamur geldi motorun, ıslak bezle çamuru silip diğer bezle kurula.
Bu işlemi (özellikle tozunu silme işlemi) her gün tekrarlarsan, motorun her daim pırıl pırıl kalır ve oto şampuanıydı, cilaydı vs. gerek kalmaz.
Ben bu bahsettiğim işlemi yeni motorumda her gün uygulamaya başladım. Biraz önce yağmurlu havada kullandım motoru, bahçeye girer girmez direk ıslak bezle sildim heryerini (bez kuru olsaydı da ıslanacaktı zaten silerken :cherry: ) daha sonra kuru bezi aldım ve güzelce kuruladım motoru. Şu anda camımın önünde pırıl pırıl yatıyor :)
Bezlerin mikrofiber olmasına dikkat et derim. Çünkü diğer bezler hem düzgün kurulamıyor hemde sildiğin yerlerde su lekesi ve küçük iplik, pamuk vb. parçacıklar bırakıyor. Mikrofiber bez ise resmen cila etkisi yaratıyor :)
Zincirini temizlemek için atık motor yağını fırçayla bol bol zincire sürebilirsin veya gaz yağı kullanabilirsin. Tertemiz yapar zinicirini.
Zincir yağı olarak iphone kullanmanı öneririm. Beyaz bir rengi vardır yağın ve direk zincire yapışır ve sıçrama yaparak motorunu kirletmez. Böylelikle daha uzun aralıklarla zincirini yağlarsın.

cesur509
27 Mart 2013, 01:49
Oto yıkamadan falan bahsetme demişsin ama bahsedeceğim :)
Motoru önce oto yıkamada bir kere yıkat. Yalnız motor bloklarına mümkün olabildiğince uzaktan vursun usta suyu.
Sonra migros tarzı bir marketten biri ıslak biri kuru kullanılmak üzere iki tane mikrofiber bez al.
Her gün motora binmeden önce kuru bezle mutlaka tozunu al.
Oldu ya orasına burasına çamur geldi motorun, ıslak bezle çamuru silip diğer bezle kurula.
Bu işlemi (özellikle tozunu silme işlemi) her gün tekrarlarsan, motorun her daim pırıl pırıl kalır ve oto şampuanıydı, cilaydı vs. gerek kalmaz.
Ben bu bahsettiğim işlemi yeni motorumda her gün uygulamaya başladım. Biraz önce yağmurlu havada kullandım motoru, bahçeye girer girmez direk ıslak bezle sildim heryerini (bez kuru olsaydı da ıslanacaktı zaten silerken :cherry: ) daha sonra kuru bezi aldım ve güzelce kuruladım motoru. Şu anda camımın önünde pırıl pırıl yatıyor :)
Bezlerin mikrofiber olmasına dikkat et derim. Çünkü diğer bezler hem düzgün kurulamıyor hemde sildiğin yerlerde su lekesi ve küçük iplik, pamuk vb. parçacıklar bırakıyor. Mikrofiber bez ise resmen cila etkisi yaratıyor :)
Zincirini temizlemek için atık motor yağını fırçayla bol bol zincire sürebilirsin veya gaz yağı kullanabilirsin. Tertemiz yapar zinicirini.
Zincir yağı olarak iphone kullanmanı öneririm. Beyaz bir rengi vardır yağın ve direk zincire yapışır ve sıçrama yaparak motorunu kirletmez. Böylelikle daha uzun aralıklarla zincirini yağlarsın.

Yalnız motora su tutmadan direk silmeye çalışıldığında , üzerindeki toz zerrecikleri boyayı çizmez mi :silent:

MotorKafa
27 Mart 2013, 01:55
Yalnız motora su tutmadan direk silmeye çalışıldığında , üzerindeki toz zerrecikleri boyayı çizmez mi :silent:

Üzerindeki toz artık tabaka haline geldiyse evet çizer.
Ama 1-2 günlük tozdan bir şey olmaz

zerzura
27 Mart 2013, 02:13
Önce bir miktar mazot ve diş fırçası yardımıyla zincir temizliği. Gaz yağı ya da temizleme spreyi kullanmıyorum. Gaz yağı bulmak zor. Sprey pahalı. Varsın erken uzasın zincir. Değiştiririm.

Ardından motor bloğu hariç suyla iyicene kirini akıtmada. Zincire de bol bol su ki mazot aksın.
Sonra fıs fıslı şişenin içine doldurduğum her evde bulunan temizleme sıvısıyla (yerleri temizlediğimiz :) ) bir mıktar pıslatma. Süngerle ovalama faslı. Sonra su tutup köpüklerden arındırma.

Zinciri ve egzos borusunu, manifoldunu kuru bezle kurutma faslı... Sonra zincire ve ön teker rulmanına Castrol racing lube. Egzos borusu, manifoldu ve açıktaki diğer gereken yerlere WD-40.

Ama naapmıyoruz, fren disklerini WD-40 lamıyoruz. Sonra zinciri 20dk kurumaya bırakıyoruz. O sırada kuru beze aynalar falan kurulanıyor. Sonra bir marş. Biraz ısıtıp kapatıyoruz motoru.
Sürüşe hazır, afiyet olsun.

Yağını kontrol etmiş miydik?

ferdinandd
27 Mart 2013, 02:49
Motorun su ile temas etmesi paslanmayı hızlandıracağından bu zaten yapılmaması gereken birşey.

Abi naptın ya :) Yağmurlu havada keyifle dünya turu yapalım diye var motosiklet.

Araba olsa anlarım, aileni al, tanıdığa oturmaya falan git... sıkıntıdan öl diye üretilmiş sonuçta, ruhunda paslanmak var zaten :mrgreen:

Mengu16
27 Mart 2013, 02:56
Ben motorla bazen çamura giriyorum balçık kıvamında. Basınçlı su zor temizliyo benzinliklerdeki 1 tl atılan makineleri kullanmama rağmen :cherry:

rumelian
27 Mart 2013, 03:07
Elektrik aksamda su kacmasindan korktugun yerlere wd40 (gercek olani sakin ha muadil degil) sikabilirsin. Wd40 elektrik aksami sudan korur veya islanmis aksamdan nemin cikmasina yardimci olur.
Onun disinda, kendi yorma pek, git bir oto yikamaciya. Motor ve egzost soguyana kadar bekle. egzosun cikisindaki deligi tika bir bezle. Fircasiz kopuk vebasincsiz su ile motorunu yikat. Buji kapaginin blokla birlestigi bolumune wd40 sık kapagi sokmeden. Dijital gosterge varsa onuda naylon ile kapat. Acikta jack gibi kablo birlesim yeri, bantlanarak tamir gormus bir yer varsa onlari da muhafazaya al. Motoru kuruyunca yakin mesafedeki evine gotur. Zincir bakimi yap. Zincir konusunda youtube da bir suru uygulama videosu var.

İlk mesaja ilave: zinciri de wd40 ile temizleyebilirsin. En mukemmeli ve ucuzu gazyagi dir. Gazyagi bulabiliyorsan zinciri dis fircasi yardimiyla temizle. Oradan ettigin kar ile motul ipone vb marka bir sprey zincir yagi al.

cool113
27 Mart 2013, 03:16
Sonra da motoru ilk yatırmada düşün bakın asfaltın tadına :mrgreen:

hiç bir şey olmuyor merak etme. dene ve gör.

gazo0202
27 Mart 2013, 03:32
En son isyanımdan sonra kullanışlı bilgiler verilmiş ve orta yolda buluşulmuş :D Şuan malzemeleri tamamlayıp işe başlayacağım teşekkür ederim :)

Murat ERSEL
27 Mart 2013, 13:32
bakın arkadaşlar bende kawasaki klr 650 kullanıcısı olarak hep yollarda oldugum için motorumu hiç yıkamam yıkadıgımdada motor direk bi ohhhhh çeker diğer arkadasların da dedıgı gıbı sıvı sabun sıcak su durulama bezı ve sunger daha sonrasında dişli yağları daha sonrasında wd 40 ıle kontak gibi iç zincir dişlisi ve kask kitleme yerlerını bir güzel sildikten sonra bakarım karsısına geçip ulen ne de guzel temızlemısım diyıp az bile kaldı ustundekı temızlık deyıp yenıden ustune atlarım ve kırlenmek guzeldır derım :D
Bu arada zincir yağları würth marka kullanıyorum biraz pahalıdır ama zincirim 30.000 oldu banamısın demedi hala da suruyorum ama bu sıralarda parasal sıkıntı yaşadıgım için ufak mondial cup uma bınıyorum ırgat motoru ya 5 aydır daha elımı surmedım motora yağına bile bakmadım 5 ay once de motordan çıktı hala tamırcı arkadasımın parmak ızlerı duruyor :D neyse artık bu pazar temızlık ıkısınede şart oldu :D anlasıldı kulakları çınlamıstır motorlarımın :D

gokayugur
27 Mart 2013, 14:08
Oto yıkamacı önermeyin denilmiş ama detaylı temizlik için işini iyi yapan firmalar tercih edilebilir düşüncesindeyim. Umarım reklama girmez.

http://www.scooturk.net/showthread.php?t=9958&highlight=y%FDkama

NoVaRiX
27 Mart 2013, 17:25
benim bildiğim, babadan öğrendiğim: Motor yıkanmaz; silinir! :)

kurubuz
27 Mart 2013, 17:52
Benzinci 3 liraya yıkıyor, 2 lira bahsişe de cilalıyor. Zamanı motor yıkayarak harcayacağıma, bu zamanı motora binerek geçirmeyi tercih ederim.

serkan88
27 Mart 2013, 18:15
Elimdeki malzemeler;

*Turtle wax plus PTFE sıvı cila 30 tl
*Turtle wax wheel cleaner 20 tl
*Turtle wax F21 super protectant torpido koruyucu 20 tl
*2 adet mikrofiber bez 6 tl
*1 adet eski nevresim takımı :) bedava
*1 adet sarı bez 1 tl
*1 adet sünger 3 tl
*1 adet kipa araba şampuanı :D 3 tl

Bunları daha şimdi Kipa dan aldım ekstra olaraktan carpex tyre repair kit aldım. Motorum 600 km de 4. haftası daha ve ilk kez yıkadım biraz önce.Araba şampuanı ile heryerini sünger yhardıımıyla yıkadım ve duruladım. Ardından cant temizleyhiciyi canta sıktım ve sarı bez yardımıyla dağıttım. 1-2 dk sonra duruladım. Arka lastiğin oradaki çamurları sarı bez yardımıyla aldıktan sonra PEMBE :joker: nevresim takımıyla (Ciddiyim gayet iyidir.Tüy bırakmaz) kuruladım güzelce.
Motorun ücra köşesinde deneyip olumlu sonuç aldığım cilayı surdum ve parlattım mikrofber bez yardımıyla. Diğer mikrofiber bezle ise torpido koruyucuyu motorun pilastik bölümlerine güzelce sürdüm.(Çok memnun kaldım). Cilayı daha önceden de arabada denemiştim gayet başarılıydı.Motor için şüpheliydim fakat yıkama sonrasında elde ettiğim temizlik ve parlaklık takdir edilesiydi...

Bahçeme çekip brandamı örttüm çünkü yağmur geliyor.Pazar gezisine fotoğraf çekip paylaşırım arzu ederseniz.
Umarım fikir verir yazdıklarım.

pistolpitt
27 Mart 2013, 18:50
Elimdeki malzemeler;

*Turtle wax plus PTFE sıvı cila 30 tl
*Turtle wax wheel cleaner 20 tl
*Turtle wax F21 super protectant torpido koruyucu 20 tl
*2 adet mikrofiber bez 6 tl
*1 adet eski nevresim takımı :) bedava
*1 adet sarı bez 1 tl
*1 adet sünger 3 tl
*1 adet kipa araba şampuanı :D 3 tl

Bunları daha şimdi Kipa dan aldım ekstra olaraktan carpex tyre repair kit aldım. Motorum 600 km de 4. haftası daha ve ilk kez yıkadım biraz önce.Araba şampuanı ile heryerini sünger yhardıımıyla yıkadım ve duruladım. Ardından cant temizleyhiciyi canta sıktım ve sarı bez yardımıyla dağıttım. 1-2 dk sonra duruladım. Arka lastiğin oradaki çamurları sarı bez yardımıyla aldıktan sonra PEMBE :joker: nevresim takımıyla (Ciddiyim gayet iyidir.Tüy bırakmaz) kuruladım güzelce.
Motorun ücra köşesinde deneyip olumlu sonuç aldığım cilayı surdum ve parlattım mikrofber bez yardımıyla. Diğer mikrofiber bezle ise torpido koruyucuyu motorun pilastik bölümlerine güzelce sürdüm.(Çok memnun kaldım). Cilayı daha önceden de arabada denemiştim gayet başarılıydı.Motor için şüpheliydim fakat yıkama sonrasında elde ettiğim temizlik ve parlaklık takdir edilesiydi...

Bahçeme çekip brandamı örttüm çünkü yağmur geliyor.Pazar gezisine fotoğraf çekip paylaşırım arzu ederseniz.
Umarım fikir verir yazdıklarım.
Jant temizleyici olarak ne kullandınız ve tavsiye eder misiniz?

Re!S*33
27 Mart 2013, 20:05
Jant temizleyici olarak ne kullandınız ve tavsiye eder misiniz?

nemli bezle siliyorum valla :D

piyanist_irf
27 Mart 2013, 20:12
fazla üzerine titreme motosikletinin sakınan göze çöp batar :)

cesaretini yenmen için böyle konuları takib et :) faydalı bilgiler bulacağın aşikar :) kal sağlıcakla .















http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/113316-garip-bir-scooter-hikayesi.html

acayüp
27 Mart 2013, 20:13
Üzerinde boya ,vernik olmayan alüminyum jantlara kesinlikle jant temizleme malzemeleri değmemesine dikkat edin. Jantı hemen oksitlendiriyor.

Mengu16
27 Mart 2013, 20:19
Benzinci 3 liraya yıkıyor, 2 lira bahsişe de cilalıyor. Zamanı motor yıkayarak harcayacağıma, bu zamanı motora binerek geçirmeyi tercih ederim.
Kendin özenerek temizlediğin gibi temizleyecek mi benzinci ? ayrıca 5 lira çok bile basınçlı su makineleri var 1 lira atınca çalışan.

gazo0202
27 Mart 2013, 20:23
Buradan çıkardığım özet ayda bir yada biraz fazla biraz az olmak kaydıyla kendimiz elimizde olan malzemelerle temizlik yapıyoruz.
3 ile 6 ayda bir oto yikamaciya götürüyoruz WD 40 ile su kaçacak yerleri silip yıkamadan sonra ipone yağ ile zinciri temizleyip tekrar WD 40 ile paylaşmak ihtimali olan yerleri temizliyoruz :-)

banro
27 Mart 2013, 23:32
Önce malzemeler
1- eski pamuk atlet
2- yumuşak sünger
3- bir kova ılık su
4- oto şampuanı
5- gazyağı
6- dişli yağı(numarasını unuttum 90 numara mıydı neydi)
7- eski diş fırçası
8- musluğa bağlı hortum

Önce hortumla iyice bir suya tutarsın, sonra kovaya ılık su doldurur ,oto şampuanını ilave eder, yumuşak süngerle köpürte köpürte yıkarsın. sonra tekrar hotrumla suya tutar durularsın.Seleyi kurular, motora atlar, 10 dk kadar gazı köklersin ,suyun çoğu gider.Kalan inatçı suyu eski pamuklu atletle siler kurularsın.
Zincir ve dişlilere gazyağı püskürtür, eski diş fırçası ile eski yağ ve tortuları temizlersin.Bir yağ pompası ile(5tl ye heryerde var) dişli yağını zincir ve dişlilere yedirirsin.15-20 dk sonra fazla yağ akar gider.Egzoz içerisinede biraz yağ dökmek iyi olur. 2-3 ayda bir bu tür yıkamadan sonra cila atılırsa motor yeni gibi olur.7 yıllık makinaya "0" mı diye soran çok oldu.Pas küf v.s. hiç olmadı, nede olsa honda kalitesi.

erro
27 Mart 2013, 23:44
suyu sadece eşşeğin bi taraflarına kaçırmamak gerekir...motosikletin bi tarafına kaçarsa bişey olacağını zannetmiyorum...

Tropiksera
28 Mart 2013, 01:00
Motorumu özenle yıkıyorum ve sonra dağa taşa çıkıp ağzına burnuna sıçıyorum :D