PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bugün yaşadıklarım hem bana hem mt üyelerine tecrübe olsun :)



AYDINLI
24 Mart 2013, 04:02
arkadaşlar merhaba

Bugün yeni taktırdığım karbüratörü test etmek için bi gezinti yapayım dedim. motorda 2 kişiydik. inişli çıkışlı yollarda ilerliyodum gayet sorunsuz bi şekilde eskisinden daha iyi olmus çekişi gidisi fakat hızım 80 cıvarı bi anda direksiyon hakimiyeti zorlastı. arka lastiğin patladığını farkettim. bu arada arka lastikte bundan bir ay kadar önce tubeless lastiğim indiğinden dolayı iç lastik takıp kullanmaya başlamıştım. az daha fırlıyorduk motordan nasıl öyle aniden indi anlamadım neyse kaldık mı dağ başında :pale: arkadaşımı aradım bu lastik tamir spreyleri var kap gel dedim. yarım saate geldi. Talimatları okuyup uyguladık ama ne çare her yerden köpük cıkıyo neyse artık yavas yavaş indik aşagıya. söktüm tekeri iç lastiğe bakıcam iç lastık sibobun dibinden baslayarak yaklasık bi 10 cm kadar yarılmıs. hele ki gece vakti basımıza gelse işimiz yaştı.
şimdi size önerim ve sorularım olacak; öncelikle şu spreyler lastik tamir edici şişirici sprey , mutlaka yanınızda bulundurun bende işe yaramadı ama arkadaşım uygulamış hala daha sorunsuz biniyor.
sorularım ise;
1- ben tubeless lastiğin içine iç lastik koyduğum için hatalı mıyım? jant sibobu bu yüzden mi kesti ?
2- benım tubeless lastğim patlak olmadığı halde neden haftada bir iniyor? sıfır tubeless lastik mi almam gerek?

yorum ve cavaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

salcano_7946
24 Mart 2013, 04:04
jant ı ıncele.jantta bı durum var muhtemelen.

muhahha306
24 Mart 2013, 04:13
Şu lastiklerle oynamayı bırakın artık.
Elin oğlu tubeless yada iç lastikli yapıyorsa jantı da ona göredir. vardır bir bildiği bir tekniği.
Forumda arama yap, bu konuda kaza yapan bir arkadaş vardı, şansı varmış ki şu an aramızda.
Akıllı olun.
Yada olma sen sök o lastiği 1 inçlik janta 360 lık lastik tak. ... Töbe töbe...

AYDINLI
24 Mart 2013, 04:32
Şu lastiklerle oynamayı bırakın artık.
Elin oğlu tubeless yada iç lastikli yapıyorsa jantı da ona göredir. vardır bir bildiği bir tekniği.
Forumda arama yap, bu konuda kaza yapan bir arkadaş vardı, şansı varmış ki şu an aramızda.
Akıllı olun.
Yada olma sen sök o lastiği 1 inçlik janta 360 lık lastik tak. ... Töbe töbe...

valla hacım şöle diyim ben zaten onu oraya takmadan önce boyutlarını inceleyerek taktım yani o senin tabirinle 1 inc e 360 değil. sadece sıkıntı nedir onu anlamayaçalışıyorum keyfimizden oynamadık

caneryavuz
24 Mart 2013, 04:50
Öncelikle geçmiş olsun... Bana göre lastiğin ve jantın iç lastiğe uyumlu değildir 2. kişi bincede olan olmuş veya olacağı varmış tubless lastiğin havası iniyorsa sürekli büyük ihtimal jantında yamulma veya lastiğin yanaklarında sorun vardır.

serdar37100
24 Mart 2013, 05:03
Her lastigin ayri janti var tabi ic lastigi kullanilan jantla kullanilmayanin ic yapisi bir olmuyor

luciphere
24 Mart 2013, 06:09
ya lastiğin topuklarında yada jantında problem vardır. Problem jant ta ise hemen düzelttir bence takıcağın diğer lastiklerede zarar verir. Geçmiş olsun bu arada.

Dr.MZÇ
24 Mart 2013, 10:43
sorun jantta da olabilir lastikte de.
janttaki sorunları halletmek zor.
lastikte patlak olmadığından da eminsen
lastiğin sibop iğnesinin yeterince sıkı olup olmadığını kontrol etmelisin.
benim de arabada benzer bir şey başıma geldi.
çözümün bu kadar basit olmasına şaşırmıştım ;-)
denemekten zarar gelmez.

Benli
24 Mart 2013, 10:59
Şimdi , lastik , üç şekilde kaçırır (patlar diyelim ) birincisi delinir , ikincisi siboptan kaçırır , üçüncüsü jantın kenarlarından ! .Nereden kaçırdığını görmek için lastiği yüksek basınçlı hava ile şişirip suda kontrol etmek lağzım !.
Sen iç lastikli olarak kullanmışsın ve sibop dibinden itibaren 10 cm yarık var diyorsun , demekki orada bir sürtünme var , sibop janta somun ile sıkıca sabitlenmeli , bence gevşek kaldı ve sürtünmeden dolayı lastiği patlattı , birde lastik uyumunu tekrar göden geçirin , son ihtimal ise lastiğin muhteviyatındaki bozukluk ! , geçmiş olsun.

TATLIHIZ
24 Mart 2013, 12:11
Aman hocam..Tubeles binmeyn..Kazalı derler vallahi..

Neyse..ya yanaklardan kacırıyor veya.ortadan kacırıyor..Tubless e uyumsuz olabilir jantınız.gecmiş olsun

aranel
24 Mart 2013, 12:28
jant tubeless e uyumluysa ya patlaktır yada sibop gevşemiştir. Bir lastikçiye gidersen iki dakikada sıkıntını çözebilceğini düşünüyorum

sessizsakin
24 Mart 2013, 13:41
Tubeless jant ve lastiğin içine iç lastik koymanız geçici bir çözüm ama yine de uygun bir çözüm değil. jantın yapısı + tubeless lastiğin güvenli kulanımı için tubeless lastiği iç lastiksiz kullanmalısınız.

Lastiğin içindeki şişirme basıncını bir iç lastiğin sağlaması ile doğrudan hava basıncının sağlaması epey farklı şeyler... he, zor zamanda işe yaramaz mı? elbette yarar. ama sadece geçici çözüm ve günü kurtarmak zorunluluğu varsa...

Çözüme gelirsek, jantın yanaklarını bir inceleyin. şu lastikçilerin janttaki eğrilikleri anlamak için ıvır zıvır yöntem alet edavatları var. öyle birisine verip jantın sağlam ve düzgün olduğundan emin olun.

Jant yanaklarında bir eğrilik açılma varsa elbette düzeltilebilir. ama metal bu. Yamulduğunda zaten gerilme dediğimiz şeyi yaşar. bir de tersine tekrar yamultursan bir gerilme daha yaşar. teli alıp sürekli öne arkaya bükersek sonunda koptuğunu biliyoruz. jantı da epey dayanıksızlaştırmış oluyoruz böyle. Bu yüzden çok basit bir kaç tıklama ile düzeltilemeyecek birşey ise, jantı değiştirmek gerek.

Lastikte bir patlak olmadığından eminsek, zaten subap veya janttadır.

cd0345
24 Mart 2013, 14:38
arkadaşlar merhaba

Bugün yeni taktırdığım karbüratörü test etmek için bi gezinti yapayım dedim. motorda 2 kişiydik. inişli çıkışlı yollarda ilerliyodum gayet sorunsuz bi şekilde eskisinden daha iyi olmus çekişi gidisi fakat hızım 80 cıvarı bi anda direksiyon hakimiyeti zorlastı. arka lastiğin patladığını farkettim. bu arada arka lastikte bundan bir ay kadar önce tubeless lastiğim indiğinden dolayı iç lastik takıp kullanmaya başlamıştım. az daha fırlıyorduk motordan nasıl öyle aniden indi anlamadım neyse kaldık mı dağ başında :pale: arkadaşımı aradım bu lastik tamir spreyleri var kap gel dedim. yarım saate geldi. Talimatları okuyup uyguladık ama ne çare her yerden köpük cıkıyo neyse artık yavas yavaş indik aşagıya. söktüm tekeri iç lastiğe bakıcam iç lastık sibobun dibinden baslayarak yaklasık bi 10 cm kadar yarılmıs. hele ki gece vakti basımıza gelse işimiz yaştı.
şimdi size önerim ve sorularım olacak; öncelikle şu spreyler lastik tamir edici şişirici sprey , mutlaka yanınızda bulundurun bende işe yaramadı ama arkadaşım uygulamış hala daha sorunsuz biniyor.
sorularım ise;
1- ben tubeless lastiğin içine iç lastik koyduğum için hatalı mıyım? jant sibobu bu yüzden mi kesti ?
2- benım tubeless lastğim patlak olmadığı halde neden haftada bir iniyor? sıfır tubeless lastik mi almam gerek?

yorum ve cavaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.


jantın yamuktur böyle bi durum varsa

sysroot
24 Mart 2013, 16:30
valla hacım şöle diyim ben zaten onu oraya takmadan önce boyutlarını inceleyerek taktım yani o senin tabirinle 1 inc e 360 değil. sadece sıkıntı nedir onu anlamayaçalışıyorum keyfimizden oynamadık

Arkadaş hem bir işi kuralına göre yapmıyorsunuz ; hemde keyfimizden oynamadık diye üste çıkmaya çalışıyorsun.Sıkıntı nedir anlayacam diye öleceksin Allah göstermesin.Azıcık canına değer ver , lastikten bahsediyoruz lastik . Motor ve lastik arasındaki ölümcül bağlantıyı kurabiliyormusun ?
Bu cevabımada ters bir cevap yazarak bağlantıyı kuramadığını göstereceksin gibime geliyor umarım yanılırım.
Hadi diyelim lastikle alakası yok janttan ; değer mi o riski almaya ?

adem80
24 Mart 2013, 18:15
bi kaç arkadaş konuyu açan arkadaşa babasının oğluymuş gibi fırçalamış. Tamam arkadaş belki tecrübesiz olabilir ama fırçalama yapmaya gerek yok. Fırçalayacağınıza akıl verin.
Aydınlı arkadaşım ben 11 yıl tel cantlı titan kullandım. Arka lastiği genelde dışı tubless kullandım hep. İç lastik takarak. Hiç bir problem yaşamadım. Muhtemelen şamriyel hatasından kaynaklanıyodur. Ve tubless te olsa içinde şamriyel kullanıyosan tamır spreyi, köpüğü işe yaramaz.
Tubless yapınca ayar tutmuyosa 3 yerden kaçırma olasılığı vardır. 1 sibop, 2 yanaklar, 3 canttaki ek yerleri. Cantın tubless uyumlu olup olmadığını en iyi usta lastikçiler anlar. Her köşe başı lastikçi anlamaz. Usta bi lastikçiye gidip danışın.

AYDINLI
24 Mart 2013, 23:45
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim. şunu belirtmeliyim ki bu konuyu buraya açmamdaki asıl amac ilk başta belirttiğim gibi başına gelen yada gelebilecek olan arkadaşlarımıza ders olması içindir. yarın tariflerinizi uygulayacağım. ayrıca ben kafama göre hareket eden biri değilim sonuçta can meselesi kim zarar görmek ister ki. bu tubeless lastiğe şamrel koymamı bana lastikçi önerdi bu şekilde halledebildim. zaten ön arka komple yeniliyeceğim artık kafamda soru işareti kalmasın.