PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rüzgar Sesi Szide Rahatsız Ediyormu ?



Sayfa : [1] 2

Sinan Er
20 Mart 2013, 23:40
Nezaman ön camı olmayan motor kullansam rüzgar sesi beni rahatsız eder.

Kullanacağım motor tercihimde bu önemli bir rol oynar.


Aynı şekilde kask seçimide önemli. Kask tecrübelerinizide paylaşırsanız sevinirim.

Okan Sinan Ocan
21 Mart 2013, 00:03
Ömrümün 1,5 yılını şu anda kullanmakta olduğum kaskın ikinci el motor almaya yetebilecek taksitlerini karısından gizli gizli ödeyerek geçirmiş birisi olarak diyebilirimki ; iyi kask rüzgar sesi almaz.
:p :p :p

hisvarlar
21 Mart 2013, 00:06
@oocan

Kaskı merak ettim :)

ferdinandd
21 Mart 2013, 00:08
3M kulaklık gayet konforlu yol almanızı sağlar , ayrıca en pratik çözüm, üstelik bu hizmeti 3 kuruş karşılığında veriyor :)

http://a1303.hizliresim.com/17/n/l8t6v.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

canerol
21 Mart 2013, 00:09
uzun yolda kulak tıkacı kullanıyorum
rüzgar sesini duymadığım gibi trafıkte olan sesleri duyabiliyorum

M.balibey
21 Mart 2013, 00:58
Nezaman ön camı olmayan motor kullansam rüzgar sesi beni rahatsız eder.

Kullanacağım motor tercihimde bu önemli bir rol oynar.


Aynı şekilde kask seçimide önemli. Kask tecrübelerinizide paylaşırsanız sevinirim.
motomaxta ki filtreli kulak tıkaçları baya işlevsel kask olarakta scorpion ve shoei var shoei bu konuda daha iyi

GaCCaLL
21 Mart 2013, 01:00
Schuberth,
okan hocanın kullandığı kask da bundandır beyler,
bende de var lakin uzun yolda test edemedim daha..

Syanur
21 Mart 2013, 01:09
Hiç bir kaskın kulak tıkaçları kadar rüzgar sesini engelleyebileceğini düşünmüyorum (120~130 ve üzeri gibi hızlarda)

http://image.evidea.com/ProductImages/105036/Bbb12960.jpg

ferdinandd
21 Mart 2013, 01:40
Hiç bir kaskın kulak tıkaçları kadar rüzgar sesini engelleyebileceğini düşünmüyorum (120~130 ve üzeri gibi hızlarda)

http://image.evidea.com/ProductImages/105036/Bbb12960.jpg

Şehiriçi kısa işlerimi görürken bende genellikle bu modeli takıyorum, viskomsu model kadar ses süzemiyor, okadar konforlu değil ama daha uzun ömürlü ve daha da pratik sık sık tak çıkart açısından :cat:

Süzdüğü ses kabul edilebilir, bence tek kusuru kulakta varlığının hissediliyor olması :/

sedici
21 Mart 2013, 02:30
3m kulak tikaçlari... huzur verir

UNdocab
21 Mart 2013, 08:41
kulak tıkaçları beni çok rahatsız ettiği için kullanmıyorum.
ciddi basınç hissediyorum kulaklarımda. toplam tecrübem 27 bin km. büyük çoğunluğu uzun yol.
sadece 150km(bir moladan diğerine) tıkaç taktım. çok rahtsız oldum birdaha takmadım

scooboy
21 Mart 2013, 09:35
Birkaç ciddi uzun yol yaptım. Kaskım nolan ncom 100km üstünde rüzgar sesi müzik gibi uyuklamamı dinç kalmamı sağlıyor sağolsun. :)
kafmın içinde kasırgalar tornadolar yaşıyorum ama hiç şikayetçi değilim.

NoMotorNoCry
21 Mart 2013, 10:43
Benim transalp'e Mra vario touring cam alıcam.Beni rahatsız eden sadece rüzgar sesi değil , yüksek hızlarda ön camı aşıp kaskımda patlayıp kafamı sallayan rüzgar.Azer Bülbül'e dönüyorum uzun yolda.

http://img213.imageshack.us/img213/6654/3203kucuk.jpg

cihan54
21 Mart 2013, 10:52
Kask konusunda en çok önem verdiğim şey bu konu.. Sırf bunun için, en azından ucuz bir kaska nazaran daha az ses alsın diye yeni bi kask aldım. Haliyle onda da yüksek hızlarda rüzgar sesi oluşuyor. Tornaadolaarrr tayfunlaarr.. Hangi kask olursa olsun; Katrina kasırgası Amerikadan sonra beni ziyaret etmiş hissine kapılıyorum :mrgreen: bu yüzden, şiddet ve önemle tavsiye edilen, 3M balmumu kulak tıkaçlarından kullanıcam.. (Hala fırsat bulamadım almaya, hep unutuyorum yahu :mrgreen:)

Velhasıl, rüzgar sesi özellikle uzun yolda "En yorucu" etkendir. Motordan indiğinizde yol boyunca on kişiden dayak yemiş gibi oluyorsunuz. Bazen farkında bile değilsiniz... :cat:

phradrel
21 Mart 2013, 11:30
rüzgar yoksa havalandırma da yok :)

zenon
21 Mart 2013, 11:32
Kullak tıkacı büyük konfor, uzun yola cıkan herkese öneririm. :cat:

Sinan Er
21 Mart 2013, 11:39
Kulak tıkacının doğru bir seçim olmadığını düşünüyorum.

Hem pratik değil hemde belirli bir süre sonra yetersiz kalıyor. Trafikdeki sesleride engellemesi sakıncalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------

Daha once Cruiser motosikletim vardı ve de önünde kocaman bir camı. Camı tam kaskımın bittiği noktaya kadar ayarlamıştım. Allahım nasıl bir huzur bu böyle. Yolculuk bukadarmı keyıflı olur. Çözüm kocaman bir cam sanırım.

tuc
21 Mart 2013, 11:46
Kulakiçi kulaklıklarla müzik açıp dinliyorum şehirlerarası yolda yüksek süratlere kadarda çıktım aşırı rahatsız etmedi sesi az buçuk duyuyorsunuz ama müzik hep baskın geliyor

antilop_skul
21 Mart 2013, 11:52
bende rüzgar yemeyince o ses olmayınca motor kullandıgımı hissetmiyorum . kar yagması dısında cene acılır kaskım hep acık bol ruzgarlı bi şekilde seyahat etmezsem arbadan farkı olmuyo

shi_bumi
21 Mart 2013, 12:17
Aslında sanılanın aksine her uzun cam konforlu ve sessiz bir yolculuk sağlamayabilir. Hatta yukarıda bir arkadaşın söylediği gibi, camın üstünden sıyrılıp gelen düzensiz hava dalgası (türbülans) tam kaskınıza denk geliyorsa hem inanılmaz gürültülü olur hem de koca bir kaskla sarılı kafanız türbülanslı bir hava kitlesi içinde kalacağı için konforsuz ve yorucu olur. Tavsiyem ya kısa ve aerodinamik bir cam kullanıp düzensiz hava akışının kaskınız yerine göğsünüze gelmesini sağlamanız ya da illa uzun cam takacağım diyorsanız camı, kafa karenajı ile arasında arasında 2-3 cm. boşluk bırakacak şekilde bir spacer marifetiyle takmanız. Böylece camın altından ve üstünden geçen havanın basıncı aynı olacağı için camın üst ucunda meydana gelen türbülans minimum seviyelere iner.

Syanur
21 Mart 2013, 12:38
...ya da illa uzun cam takacağım diyorsanız camı, kafa karenajı ile arasında arasında 2-3 cm. boşluk bırakacak şekilde bir spacer marifetiyle takmanız. Böylece camın altından ve üstünden geçen havanın basıncı aynı olacağı için camın üst ucunda meydana gelen türbülans minimum seviyelere iner.

Camın uzunluğundan dolayı basıncın 0'lanacağını dolayısıyla türbülansın azalacığını düşünmüyorum... ? Emin değilim diyelim. En güzeli denemek tabi ama bir de boşu boşuna alttan rüzgar yemeyelim :wiinkk:

shi_bumi
21 Mart 2013, 15:31
Camın uzunluğundan dolayı basıncın 0'lanacağını dolayısıyla türbülansın azalacığını düşünmüyorum... ? Emin değilim diyelim. En güzeli denemek tabi ama bir de boşu boşuna alttan rüzgar yemeyelim :wiinkk:

Yaklaşık 20 yıllık pilotum ve aerodinamikten birazcık da olsa anlarım :) Sana çok kısaca türbülansın sebebini anlatayım.

Aşağıda bir aerodinamik kesitin resmi var. Bir uçağın kanadına kesitinden yani uzunlamasına bakıyorsun gibi düşün.

http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg (http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg)

Şimdi bu şekil şunu anlatıyor. Hava aerodinamik keside çarpar. İkiye ayrılır. Dikkat ederseniz kesit simetrik değil. Üstten geçen hava daha uzun bir yol katedeceği için hızı artar. Ancak Bernoulli ilkesi der ki bir akışkanın hızı artarsa akışkanın içindeki basınç azalır. Eğer akışkanın hızı azalırsa akışkanın içindeki basınç artar. Böylece yukarıdan akan havanın basıncı azalır (hızlandığı için). Alttan geçen havanın basıncı artar. İki yüzey arasındaki basınç farkı kaldırma kuvveti dediğimiz kuvveti yaratır.

Buraya kadar herşey güzel ama yaratılan bu kuvvete mukabil, katlanmak zorunda olduğumuz küçük bir ceza vardır. Kesidin altından ve üstünden akan ve farklı hız ve basınçlara sahip hava kütleleri kesidin arkasında birleştiğinde bir türbülans yaratır. İki hava kütlesinin hız ve basınçları arasındaki fark ne kadar fazla olursa türbülansın şiddeti de o kadar fazla olur. (Yaratılmış geri sürüklenme de denir)

http://img259.imageshack.us/img259/8950/68508720.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/68508720.jpg/)


Şimdi bunu bizim motorlara uyarlayalım. Önde bir cam var. Aslında cam da bir aerodinamik nesne. Altından, üstünden, yanlarından hava geçiyor ve bazı etkiler doğuyor. Hava kütlesi ön cama çarpıyor. Camın şekline bağlı olarak yukarı yönleniyor ve bu arada hızlanıyor. Camın üzerinden akan hava kütlesinin hızı arttıkça basıncı azalıyor. Uçak kanadı örneğimizde olduğundan daha dramatik olarak karenajla cam arasında bir boşluk olmadığından camın sürücü ile arasında kalan tarafında bir hava akışı meydana gelmiyor ve basıncı görece yüksek kalıyor. İki farklı basınçtaki hava kütlesi camın sona erdiği yerde birleşiyor. Al sana türbülans.

http://img560.imageshack.us/img560/4229/stockraised300.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/stockraised300.jpg/)

Bu türbülans nasıl azaltılır ? İki hava kütlesi arasındaki hız ve dolayısıyla basınç farkını azaltırsak türbülansta azalır. Camın üzerinden geçen havanın hızını nasıl azaltırız ? Camı daha yatık hale getirirsek üstten geçen havanın hızı dik haline nazaran daha yavaş olur. Hava akışı daha lineer olacağı için türbülans azalır. (Örnek SS motorlar)

[IMG]http://img845.imageshack.us/img845/6889/lowered300.jpg]/IMG] (http://img845.imageshack.us/img845/6889/lowered300.jpg)

Yapabileceğimiz daha etkili bir şey daha var. O da camın altından hava akışına müsaade etmek ve böylece camın sürücü ile arasında kalan yüzeyi üzerinde bir hava akımı yaratarak, camın alt ve üst yüzeyleri arasındaki basınç farkını azaltmak. Bunu yapmak içinde bir önceki mesajımda dediğim gibi camı öyle monte etmelisin ki motosiklet ileri harekete geçtiğinde çarpan havanın bir kısmı camın altından, bir kısmı ise üstünden geçebilsin. Bunun içinde cam ile karenaj arasına (veya cam motorun neresine monte ediliyorsa) atıyorum 2-3 cm.lik spacer lar koymalısın.

Ayrıca cam büyüdükçe yukarıda anlattığım şekliyle camın üstünden geçen havanın alacağı yol uzayacağı için basınç farkı da bir o kadar yüksek olur. Dolayısıyla oluşan türbülansta. Yakıt akışı da artar.

Biraz ders gibi oldu ama uUmarım yardımcı olmuşumdur :)

twili
21 Mart 2013, 15:35
Yaklaşık 20 yıllık pilotum ve aerodinamikten birazcık da olsa anlarım :) Sana çok kısaca türbülansın sebebini anlatayım.

Aşağıda bir aerodinamik kesitin resmi var. Bir uçağın kanadına kesitinden yani uzunlamasına bakıyorsun gibi düşün.

http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg

Şimdi bu şekil şunu anlatıyor. Hava aerodinamik keside çarpar. İkiye ayrılır. Dikkat ederseniz kesit simetrik değil. Üstten geçen hava daha uzun bir yol katedeceği için hızı artar. Ancak Bernoulli ilkesi der ki bir akışkanın hızı artarsa akışkanın içindeki basınç azalır. Eğer akışkanın hızı azalırsa akışkanın içindeki basınç artar. Böylece yukarıdan akan havanın basıncı azalır (hızlandığı için). Alttan geçen havanın basıncı artar. İki yüzey arasındaki basınç farkı kaldırma kuvveti dediğimiz kuvveti yaratır.

Buraya kadar herşey güzel ama yaratılan bu kuvvete mukabil, katlanmak zorunda olduğumuz küçük bir ceza vardır. Kesidin altından ve üstünden akan ve farklı hız ve basınçlara sahip hava kütleleri kesidin arkasında birleştiğinde bir türbülans yaratır. İki hava kütlesinin hız ve basınçları arasındaki fark ne kadar fazla olursa türbülansın şiddeti de o kadar fazla olur. (Yaratılmış geri sürüklenme de denir)

http://img259.imageshack.us/img259/8950/68508720.jpg

Şimdi bunu bizim motorlara uyarlayalım. Önde bir cam var. Aslında cam da bir aerodinamik nesne. Altından, üstünden, yanlarından hava geçiyor ve bazı etkiler doğuyor. Hava kütlesi ön cama çarpıyor. Camın şekline bağlı olarak yukarı yönleniyor ve bu arada hızlanıyor. Camın üzerinden akan hava kütlesinin hızı arttıkça basıncı azalıyor. Uçak kanadı örneğimizde olduğundan daha dramatik olarak karenajla cam arasında bir boşluk olmadığından camın sürücü ile arasında kalan tarafında bir hava akışı meydana gelmiyor ve basıncı görece yüksek kalıyor. İki farklı basınçtaki hava kütlesi camın sona erdiği yerde birleşiyor. Al sana türbülans.

http://img560.imageshack.us/img560/4229/stockraised300.jpg

Bu türbülans nasıl azaltılır ? İki hava kütlesi arasındaki hız ve dolayısıyla basınç farkını azaltırsak türbülansta azalır. Camın üzerinden geçen havanın hızını nasıl azaltırız ? Camı daha yatık hale getirirsek üstten geçen havanın hızı dik haline nazaran daha yavaş olur. Hava akışı daha lineer olacağı için türbülans azalır. (Örnek SS motorlar)

http://img845.imageshack.us/img845/6889/lowered300.jpg

Yapabileceğimiz daha etkili bir şey daha var. O da camın altından hava akışına müsaade etmek ve böylece camın sürücü ile arasında kalan yüzeyi üzerinde bir hava akımı yaratarak, camın alt ve üst yüzeyleri arasındaki basınç farkını azaltmak. Bunu yapmak içinde bir önceki mesajımda dediğim gibi camı öyle monte etmelisin ki motosiklet ileri harekete geçtiğinde çarpan havanın bir kısmı camın altından, bir kısmı ise üstünden geçebilsin. Bunun içinde cam ile karenaj arasına (veya cam motorun neresine monte ediliyorsa) atıyorum 2-3 cm.lik spacer lar koymalısın.

Ayrıca cam büyüdükçe yukarıda anlattığım şekliyle camın üstünden geçen havanın alacağı yol uzayacağı için basınç farkı da bir o kadar yüksek olur. Dolayısıyla oluşan türbülansta. Yakıt akışı da artar.

Biraz ders gibi oldu ama uUmarım yardımcı olmuşumdur :)

izninle yazını aynen kopyalayıp başka yerde paylaşıyorum. klavyene sağlık. :)

shi_bumi
21 Mart 2013, 15:50
Resimler sayfada çıkmamış. Mesajımı bir daha yayınlıyorum


Yaklaşık 20 yıllık pilotum ve aerodinamikten birazcık da olsa anlarım Sana çok kısaca türbülansın sebebini anlatayım.

Aşağıda bir aerodinamik kesitin resmi var. Bir uçağın kanadına kesitinden yani uzunlamasına bakıyorsun gibi düşün.

http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/706/38471981.jpg/)


Şimdi bu şekil şunu anlatıyor. Hava aerodinamik keside çarpar. İkiye ayrılır. Dikkat ederseniz kesit simetrik değil. Üstten geçen hava daha uzun bir yol katedeceği için hızı artar. Ancak Bernoulli ilkesi der ki bir akışkanın hızı artarsa akışkanın içindeki basınç azalır. Eğer akışkanın hızı azalırsa akışkanın içindeki basınç artar. Böylece yukarıdan akan havanın basıncı azalır (hızlandığı için). Alttan geçen havanın basıncı artar. İki yüzey arasındaki basınç farkı kaldırma kuvveti dediğimiz kuvveti yaratır.

Buraya kadar herşey güzel ama yaratılan bu kuvvete mukabil, katlanmak zorunda olduğumuz küçük bir ceza vardır. Kesidin altından ve üstünden akan ve farklı hız ve basınçlara sahip hava kütleleri kesidin arkasında birleştiğinde bir türbülans yaratır. İki hava kütlesinin hız ve basınçları arasındaki fark ne kadar fazla olursa türbülansın şiddeti de o kadar fazla olur. (Yaratılmış geri sürüklenme de denir)

http://img259.imageshack.us/img259/8950/68508720.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/68508720.jpg/)


Şimdi bunu bizim motorlara uyarlayalım. Önde bir cam var. Aslında cam da bir aerodinamik nesne. Altından, üstünden, yanlarından hava geçiyor ve bazı etkiler doğuyor. Hava kütlesi ön cama çarpıyor. Camın şekline bağlı olarak yukarı yönleniyor ve bu arada hızlanıyor. Camın üzerinden akan hava kütlesinin hızı arttıkça basıncı azalıyor. Uçak kanadı örneğimizde olduğundan daha dramatik olarak karenajla cam arasında bir boşluk olmadığından camın sürücü ile arasında kalan tarafında bir hava akışı meydana gelmiyor ve basıncı görece yüksek kalıyor. İki farklı basınçtaki hava kütlesi camın sona erdiği yerde birleşiyor. Al sana türbülans.

http://img560.imageshack.us/img560/4229/stockraised300.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/stockraised300.jpg/)


Bu türbülans nasıl azaltılır ? İki hava kütlesi arasındaki hız ve dolayısıyla basınç farkını azaltırsak türbülansta azalır. Camın üzerinden geçen havanın hızını nasıl azaltırız ? Camı daha yatık hale getirirsek üstten geçen havanın hızı dik haline nazaran daha yavaş olur. Hava akışı daha lineer olacağı için türbülans azalır. (Örnek SS motorlar)

http://img203.imageshack.us/img203/6889/lowered300.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/lowered300.jpg/)

Yapabileceğimiz daha etkili bir şey daha var. O da camın altından hava akışına müsaade etmek ve böylece camın sürücü ile arasında kalan yüzeyi üzerinde bir hava akımı yaratarak, camın alt ve üst yüzeyleri arasındaki basınç farkını azaltmak. Bunu yapmak içinde bir önceki mesajımda dediğim gibi camı öyle monte etmelisin ki motosiklet ileri harekete geçtiğinde çarpan havanın bir kısmı camın altından, bir kısmı ise üstünden geçebilsin. Bunun içinde cam ile karenaj arasına (veya cam motorun neresine monte ediliyorsa) atıyorum 2-3 cm.lik spacer lar koymalısın.

Ayrıca cam büyüdükçe yukarıda anlattığım şekliyle camın üstünden geçen havanın alacağı yol uzayacağı için basınç farkı da bir o kadar yüksek olur. Dolayısıyla oluşan türbülansta. Yakıt akışı da artar.

Biraz ders gibi oldu ama uUmarım yardımcı olmuşumdur

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------


izninle yazını aynen kopyalayıp başka yerde paylaşıyorum. klavyene sağlık. :)


Paylaşmaya değer gördüysen tabi ki :)

twili
21 Mart 2013, 15:58
Paylaşmaya değer gördüysen tabi ki :)

Bence oldukça güzel bir anlatım olmuş. Bazı arkadaşlar nc700'lerde uzun cam ve türbülans sorunu konusunda tartışıyorlardı. Bende ise orjinal honda tur camı vardı ve bir sıkıntı yaşamıyordum. aslında bernoulli ve uçakların uçma prensibini bilmeme rağmen nedense kafamda ilişkilendirememişim. :) nc700'lerde calsci, puig vs yan sanayi camların tamamı honda nın aksine direk kısa cam gibi monte ediliyor ve grenaj ile aradaki boşluk çok azalıyor. bunun neticesinde herkes daha uzun cam arıyordu. halbuki bernoulli prensibine göre bu sadece oluşan türbülansı arttıracaktı. :) Bunları anlatabilmek için yazını çaldım diyelim. :)

ferdinandd
21 Mart 2013, 17:45
Bu bilgilere teorik olarak hakim sayılırım. Yazılanlar doğru bilgiler olsada "2+2=4 bakış açım" zayıf olduğundan, şuna anlam veremiyorum :silent:

1 - Daha kötü sonuçlar doğurabilir gibi anlatılan hiçte aerodinamik olmayan dik ve uzun camı direk grenaja sabitledik farzedelim.

2 - Lineer ve basınç değerlerini dengeleyen bir cam ile vücudumuza nispeten daha fazla miktarda alınan havanın yüzey sürtünmesi ile tutulduğunu cam kadar kusursuz olmayan montumuz, kollarımız, kaskımız... ile paraşüt etkisi yaptığımızı farzedelim :)

Şimdi bu durumda 1. seçenekte motosikletimiz türbülansa maruz kalıyor fakat pürüssüz ve nispeten akıcı bir obje ile bi şekilde yönlendiriliyor, 2. seçenekte ise feleğimiz türbülansa toptan girmiş, motosiklet girmese ne olur :mrgreen:

Yanlış anlaşılmasın bu benim mantığımın kabul ettiği haliyle böyle. Hakikaten bu iki seçenek arasında ( bilimsel olmasa da olur :) )hangisi daha sağlıklıdır sizin inancınıza ve tecrubelerinize göre :silent:

Syanur
21 Mart 2013, 17:50
Yaklaşık 20 yıllık pilotum ve aerodinamikten birazcık da olsa anlarım :) Sana çok kısaca türbülansın sebebini anlatayım.

Aşağıda bir aerodinamik kesitin resmi var. Bir uçağın kanadına kesitinden yani uzunlamasına bakıyorsun gibi düşün.

http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg (http://img706.imageshack.us/img706/1056/38471981.jpg)

Şimdi bu şekil şunu anlatıyor. Hava aerodinamik keside çarpar. İkiye ayrılır. Dikkat ederseniz kesit simetrik değil. Üstten geçen hava daha uzun bir yol katedeceği için hızı artar. Ancak Bernoulli ilkesi der ki bir akışkanın hızı artarsa akışkanın içindeki basınç azalır. Eğer akışkanın hızı azalırsa akışkanın içindeki basınç artar. Böylece yukarıdan akan havanın basıncı azalır (hızlandığı için). Alttan geçen havanın basıncı artar. İki yüzey arasındaki basınç farkı kaldırma kuvveti dediğimiz kuvveti yaratır.

Buraya kadar herşey güzel ama yaratılan bu kuvvete mukabil, katlanmak zorunda olduğumuz küçük bir ceza vardır. Kesidin altından ve üstünden akan ve farklı hız ve basınçlara sahip hava kütleleri kesidin arkasında birleştiğinde bir türbülans yaratır. İki hava kütlesinin hız ve basınçları arasındaki fark ne kadar fazla olursa türbülansın şiddeti de o kadar fazla olur. (Yaratılmış geri sürüklenme de denir)

http://img259.imageshack.us/img259/8950/68508720.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/259/68508720.jpg/)


Şimdi bunu bizim motorlara uyarlayalım. Önde bir cam var. Aslında cam da bir aerodinamik nesne. Altından, üstünden, yanlarından hava geçiyor ve bazı etkiler doğuyor. Hava kütlesi ön cama çarpıyor. Camın şekline bağlı olarak yukarı yönleniyor ve bu arada hızlanıyor. Camın üzerinden akan hava kütlesinin hızı arttıkça basıncı azalıyor. Uçak kanadı örneğimizde olduğundan daha dramatik olarak karenajla cam arasında bir boşluk olmadığından camın sürücü ile arasında kalan tarafında bir hava akışı meydana gelmiyor ve basıncı görece yüksek kalıyor. İki farklı basınçtaki hava kütlesi camın sona erdiği yerde birleşiyor. Al sana türbülans.

http://img560.imageshack.us/img560/4229/stockraised300.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/stockraised300.jpg/)

Bu türbülans nasıl azaltılır ? İki hava kütlesi arasındaki hız ve dolayısıyla basınç farkını azaltırsak türbülansta azalır. Camın üzerinden geçen havanın hızını nasıl azaltırız ? Camı daha yatık hale getirirsek üstten geçen havanın hızı dik haline nazaran daha yavaş olur. Hava akışı daha lineer olacağı için türbülans azalır. (Örnek SS motorlar)

[url]http://img845.imageshack.us/img845/6889/lowered300.jpg]/IMG] (http://img845.imageshack.us/img845/6889/lowered300.jpg)

Yapabileceğimiz daha etkili bir şey daha var. O da camın altından hava akışına müsaade etmek ve böylece camın sürücü ile arasında kalan yüzeyi üzerinde bir hava akımı yaratarak, camın alt ve üst yüzeyleri arasındaki basınç farkını azaltmak. Bunu yapmak içinde bir önceki mesajımda dediğim gibi camı öyle monte etmelisin ki motosiklet ileri harekete geçtiğinde çarpan havanın bir kısmı camın altından, bir kısmı ise üstünden geçebilsin. Bunun içinde cam ile karenaj arasına (veya cam motorun neresine monte ediliyorsa) atıyorum 2-3 cm.lik spacer lar koymalısın.

Ayrıca cam büyüdükçe yukarıda anlattığım şekliyle camın üstünden geçen havanın alacağı yol uzayacağı için basınç farkı da bir o kadar yüksek olur. Dolayısıyla oluşan türbülansta. Yakıt akışı da artar.

Biraz ders gibi oldu ama uUmarım yardımcı olmuşumdur :)

Ders gibi olsun işte, daha ne isterim ki :) Öncelikle emeğinize teşekkür ederim. Çok da güzel bir anlatım olmuş, ayrıca teşekkür ederim. Olayı çok net anladım. Sizin yarınız kadar olmasa da az bira bilgim vardı zaten. Bu şekilde anlatım ile herşey daha iyi anlaşıldı. Elinize sağlık.

Benim sormak istediğim bazı büyük camlar 60~70 cm gibi yükseklikleri bulabiliyorlar. Dik oturuşta bizim kaskımızın cama olan mesafesini düşündüm. Hani alttan hava geçmesine izin vererek basıncın dengeleneceğini de anladım. Sadece o camın büyüklüğünden dolay 2 hava akışı arasında mesafe de arttığı için dengelenme noktası biraz geride olur mu, yani kask civarında türbülans olurda daha arkada basınç dengelenir mi diye merak ediyordum :)

Ama anlatılanlara ve tecrübelere göre cevap belli. Kaskımıza çarpan rüzgar sıkıntısı yaşıyorsak eğer öncelikle camın altını biraz aralamakta fayda var :cat:

---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:47 ----------


Bu bilgilere teorik olarak hakim sayılırım. Yazılanlar doğru bilgiler olsada "2+2=4 bakış açım" zayıf olduğundan, şuna anlam veremiyorum :silent:

1 - Daha kötü sonuçlar doğurabilir gibi anlatılan hiçte aerodinamik olmayan dik ve uzun cam kullanıyoruz farzedelim.

2 - Lineer ve basınç değerlerini dengeleyen bir cam ile vücudumuza direk alınan havanın yüzey sürtünmesi ile tutulduğunu cam kadar kusursuz olmayan montumuz, kollarımız, kaskımız... ile paraşüt etkisi yaptığımızı farzedelim :)

Şimdi bu durumda 1. seçenekte motosikletimiz türbülansa maruz kalıyor fakat pürüssüz ve nispeten akıcı bir obje ile bi şekilde yönlendiriliyor, 2. seçenekte ise feleğimiz türbülansa toptan girmiş, motosiklet girmese ne olur :mrgreen:

Yanlış anlaşılmasın bu benim mantığımın kabul ettiği haliyle böyle. Hakikaten bu iki seçenek arasında ( bilimsel olmasa da olur :) )hangisi daha sağlıklıdır sizin inancınıza ve tecrubelerinize göre :silent:

Çok güzel sormuşsun :) Yanlız hiç cam olmayan duruma daha iyi denmedi, yada öyle bişey kastedilmedi sanırım... ? Yani o açıklamalar genel olarak, "camdan sekip kaska çarpan havayı engellemek için daha uzun cam takmak yerine camın altının aralanması gibi bir çözüm daha uygun olabilir" şeklindeydi. Umarım doğru anlatmaya çalıştım :silent:

Bir de şu var, hai cam uzadıkça ve büyüdükçe ve aerodinamikliği azaldıkça yakıt tüketimi artar ama hiç birzaman benim doğrudan (açıktan) maruz kaldğım rüzgar ve etkisi kadar motora negarif bir etki yapmaz diye düşünüyorum. Bazen uzun yolda kollarım rüzgar yüzünden yoruluyor, o derece :)

ferdinandd
21 Mart 2013, 18:02
Çok güzel sormuşsun :) Yanlız hiç cam olmayan duruma daha iyi denmedi, yada öyle bişey kastedilmedi sanırım... ?

Bir de şu var, cam uzadıkça ve büyüdükçe ve aerodinamikliği azaldıkça yakıt tüketimi artar ama hiç birzaman benim doğrudan (açıktan) maruz kaldğım rüzgar ve etkisi kadar motora negarif bir etki yapmaz diye düşünüyorum. Bazen uzun yolda kollarım rüzgar yüzünden yoruluyor, o derece :)

Yok aslında bende bi tuhaf sordum, haklısın, detay bilgiden biraz farklı oldu :) Sorum özetle şu : Dik oturma pozisyona sahip motosikletim var, rüzgardan beyin hücrelerim ölüyor ve buna uygun 2 cam modeli var diyelim :mrgreen:

Lineer ve alttan hava geçişi olan bir cam modelinin beni postacı camı kadar koruması için pek bi ihtimal yok yiyicez bi şekilde bi tarafımızla o rüzgarı

e postacı camıda türbülans etkisi diyoruz... Eee hangisini alalım ozaman türbülans ve rüzgar etkilerinden maksimum korunmak için, soru bu :)

Uzun camdan da ayrıca tiksiniyorum görsel olarak o apayrı bi mevzu :mrgreen:

shi_bumi
21 Mart 2013, 18:29
Benim sormak istediğim bazı büyük camlar 60~70 cm gibi yükseklikleri bulabiliyorlar. Dik oturuşta bizim kaskımızın cama olan mesafesini düşündüm. Hani alttan hava geçmesine izin vererek basıncın dengeleneceğini de anladım. Sadece o camın büyüklüğünden dolay 2 hava akışı arasında mesafe de arttığı için dengelenme noktası biraz geride olur mu, yani kask civarında türbülans olurda daha arkada basınç dengelenir mi diye merak ediyordum :)

Ama anlatılanlara ve tecrübelere göre cevap belli. Kaskımıza çarpan rüzgar sıkıntısı yaşıyorsak eğer öncelikle camın altını biraz aralamakta fayda var

Yeteri kadar yüksek bir ön cam kullanırsak türbülans o kadar yukarıda oluşur ki haliyle kafamız bundan etkilenmez. Ama bu sefer de motosikletin hava direncini çok artırmış oluruz. Bu da son hızı ve yakıt akışını tahminlerinizden çok etkiler.

D=0,5 x d x Cw x A x V²

D= Direnç
d= Havanın yoğunluğu (sabit)
Cw = Direnç katsayısı (sabit)
A= Kesit alan (Camı büyüttük, bu da büyüdü)
V= Hız (sabit)

Ayrıca dediğin gibi vücudunun camdan olan uzaklığı da önemli. Kafanı cama çok yakın tutarsan muhtemelen türbülanstan etkilenmezsin ama sürüş konforu azalır.


Çok güzel sormuşsun :) Yanlız hiç cam olmayan duruma daha iyi denmedi, yada öyle bişey kastedilmedi sanırım... ? Yani o açıklamalar genel olarak, "camdan sekip kaska çarpan havayı engellemek için daha uzun cam takmak yerine camın altının aralanması gibi bir çözüm daha uygun olabilir" şeklindeydi. Umarım doğru anlatmaya çalıştım :silent:

Kesinlikle doğru. Camsız ve rüzgarın direkt bedenine çarptığı durum tamamen başka bir hikaye. Çünkü vücudun aerodinamik bir kesit gibi davranmaz. Sadece rüzgara karşı bir engel işlevi görür ve kesit alanını artırır.

Ayrıca dediğin gibi önerdiğim eğer sizin için geri dönülebilir bir işlem ise bunu denemeniz. Şaşırtıcı sonuçlar alabilirsiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------


Yok aslında bende bi tuhaf sordum, haklısın, detay bilgiden biraz farklı oldu :) Sorum özetle şu : Dik oturma pozisyona sahip motosikletim var, rüzgardan beyin hücrelerim ölüyor ve buna uygun 2 cam modeli var diyelim :mrgreen:

Lineer ve alttan hava geçişi olan bir cam modelinin beni postacı camı kadar koruması için pek bi ihtimal yok yiyicez bi şekilde bi tarafımızla o rüzgarı

e postacı camıda türbülans etkisi diyoruz... Eee hangisini alalım ozaman türbülans ve rüzgar etkilerinden maksimum korunmak için, soru bu :)

Uzun camdan da ayrıca tiksiniyorum görsel olarak o apayrı bi mevzu :mrgreen:

Bu cam mevzu tam da bu yüzden çok karışık. Birinin çok iyi dediğine bir diğeri rezalet diyor. Sebep ? Çünkü herkesin boyu farklı. Herkesin sürüş pozisyonu farklı. Kısa boylu bür sürücünün tırıs tırıs gittiği bir camı sen takarsan türbülansı tam yüzünün ortasına yiyebilirsin :) O yüzden pahalı modellerde ayarlanabilir cam var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:21 ----------

Bir kaç fikir daha ekleyeyim....


http://img32.imageshack.us/img32/9663/hpim4704a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/hpim4704a.jpg/)


Bakın adamlar camı delmişler ve oradan bir hava girişi sağlamışlar arkaya:


http://img818.imageshack.us/img818/1701/caposcreen4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/818/caposcreen4.jpg/)


http://img845.imageshack.us/img845/8416/p6150001600x450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/p6150001600x450.jpg/)


http://img163.imageshack.us/img163/8075/windshield3.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/163/windshield3.jpg/)


Örnekler kendi motorum Aprilia Caponord için ama rahatlıkla her motora uyarlanabilir. İlk resimdeki alet kesinlikle denenmeye değer.

Syanur
21 Mart 2013, 18:30
@ferdi Ben de sana tam şu şekil bir cevap verecektim;


Yeteri kadar yüksek bir ön cam kullanırsak türbülans o kadar yukarıda oluşur ki haliyle kafamız bundan etkilenmez. Ama bu sefer de motosikletin hava direncini çok artırmış oluruz. Bu da son hızı ve yakıt akışını tahminlerinizden çok etkiler.

Postacı camı okadar büyük ki türbülans arkada oluşuyor ve sen yırtıyorsun :wiinkk: Ama tabi okadar büyük camın dez avantajlarını belirtmiş shi_bumi. Yani camın yetersiz gibi geliyorsa önce biraz ayarıyla oyna. Hiç tatmin olmadın o zaman daha büyüğünü al demeye getiriyoruz.

Ama benim gibi sen de henüz cam sahibi değilsen ve yine benim gibi yakın zaman da cam almayı planlıyorsan kafandaki "acaba nekadar büyük bir cam benim işimi görür ki" sorularını çok iyi anlıyorum :)

Shi_bumi tekrar teşekkürler, hem bizi aydınlattın hem de duygulara tercüman oldun :cat: Arzular şelale...:cherry:

@son eklenen resimler için;

Vaaaay, delik fikri aklıma gelmemişti. Gerçi "o marka" camları delmeye de yürek ister ama :) oldukça mantıklı bir fikir. İlk resim mantıken camın boyunu uzatmıyor mu? Ben hiç sevmiyorum o parcayı, aşırı derecede kaba görünüyor ve rüzgar direncini de artırıyor sanırım ?

shi_bumi
21 Mart 2013, 19:07
İlk resim mantıken camın boyunu uzatmıyor mu? Ben hiç sevmiyorum o parcayı, aşırı derecede kaba görünüyor ve rüzgar direncini de artırıyor sanırım ?

Biraz uzatıyor ama ön camın arkasında nasıl biraz hava akımı oluşturacağız ? sorusunu tarihe gömüyor. Küçük parça ön cam gibi davranıyor. Asıl camla arasındaki mesafeye dikkat edin. O boşluktan bir miktar hava geçiyor. Küçük parçanın üzerinden de bir miktar hava geçiyor. Sonuç : Küçük parçanın ucunda nispeten türbülanssız bir birleşme. Akışkanı bir nevi kandırıyoruz :)


Örnekler çoğaltılabilir. Ama emin olun sizin için iyi olan bir başkası için uygun olmayacaktır. Dediğim gibi herkesin boyu, posu, oturuşu farklı. Amaç hiç rüzgar almamaktan ziyade, temiz, doğrusal ve kaskın çevresinden tatlı tatlı akıp giden bir rüzgar olmalı bence :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:59 ----------

Çok açıklayıcı bir video koyayım bir de...



http://www.youtube.com/watch?v=xW63SZ1LAqo

ferdinandd
21 Mart 2013, 19:12
@ferdi benim gibi henüz cam sahibi değilsen ve yine benim gibi yakın zamanda cam almayı planlıyorsan kafandaki "acaba nekadar büyük bir cam benim işimi görür ki" sorularını çok iyi anlıyorum :)

Aynen öyle, hikayenin kendi içinde cebelleştiği nokta bu. "Acaba nekadar ufak bir cam, daha büyüğüne ihtiyaç duymayacak şekilde beni huzura kavuşturur? " :mrgreen:

Yani shi_bumi zaten son noktayı koydu ve benim mantığımın da en olumlu karşıladığı cevap uzun zamandır buydu :) ( Herkesin boyuna, posuna, oturuş tarzına göre değişir! :) )

Döndük başa ama bilgiler tazelenmiş oldu, emeğine sağlık shi_bumi :) Deneyerek tecrube edicez, ufak tefek türbülans kandırmacaları haricinde başka bi şansımızda yok anlaşılan.

Gönül istiyor ki "kask ile cam mesafesi 60cm olan biri, motosiklette oturur vaziyette iken, göz hizasından 15 cm alçak cam kullanabilir..." gibi bir formülü olsun, hiç yanılmadan tek atışta bitirelim işi :mrgreen:

ozgur325
21 Mart 2013, 19:18
"benim gibi yakın zaman da cam almayı planlıyorsan"

Zannedecekler ki her yol ve hava koşulunda saatte 160 km/h nin altına düşmüyorsun :) neyine senin tur camı, benden sana tavsiye, motorunun önüne şeffaf şemsiyelerden bağla ipinen :mrgreen:

ferdinandd
21 Mart 2013, 19:23
Bende 70/80 i geçmiyorum abi. Bizim hakkımız değilmi böğürden artçı selesine doğru itilmeden motosiklet kullanabilmek :mrgreen:

ormankebabi
21 Mart 2013, 19:30
Bende bir LS2 kask var... daha motora binmeden rüzgar sesinden rahatsız oluyorum. :farao: 50-60km ile giderken motordan gelen ses kayboluyor. İlk fırsatta branda ile beraber yakarak imha edeceğim. Brandanın da nasıl bir kokusu varsa artık mahallenin bütün kedileri gelip benim brandama işiyor. :silent:

GaCCaLL
21 Mart 2013, 22:08
Vaaaay, delik fikri aklıma gelmemişti. Gerçi "o marka" camları delmeye de yürek ister ama :) oldukça mantıklı bir fikir. İlk resim mantıken camın boyunu uzatmıyor mu? Ben hiç sevmiyorum o parcayı, aşırı derecede kaba görünüyor ve rüzgar direncini de artırıyor sanırım ?

O iş senin beğenmediğin yunus usta tarzı bir işlem sana gelmez bebe...


Zannedecekler ki her yol ve hava koşulunda saatte 160 km/h nin altına düşmüyorsun :) neyine senin tur camı, benden sana tavsiye, motorunun önüne şeffaf şemsiyelerden bağla ipinen :mrgreen:

Katılmamak eldemi Mirim..
Ama ne demişler doğru söyleyeni dokuz değil 19 köyden bilem kovuyorlar işte :queen:

Shrieker
21 Mart 2013, 22:21
Bütün kasklarla birlikte kulak tıkacı kullanılır.Bu işi bilen adamlar bunu bilir ve söyler. Tabii ki Türk motosiklet sürücüsü bihaber işitme kaybı ve kulak tıkacı gibi kavramlardan. O yüzden de çocuklarıyla derin iletişim sorunları yaşayacak ilerde.

Sinan Er
21 Mart 2013, 23:16
Aynen öyle, hikayenin kendi içinde cebelleştiği nokta bu. "Acaba nekadar ufak bir cam, daha büyüğüne ihtiyaç duymayacak şekilde beni huzura kavuşturur? " :mrgreen:

Yani shi_bumi zaten son noktayı koydu ve benim mantığımın da en olumlu karşıladığı cevap uzun zamandır buydu :) ( Herkesin boyuna, posuna, oturuş tarzına göre değişir! :) )

Döndük başa ama bilgiler tazelenmiş oldu, emeğine sağlık shi_bumi :) Deneyerek tecrube edicez, ufak tefek türbülans kandırmacaları haricinde başka bi şansımızda yok anlaşılan.

Gönül istiyor ki "kask ile cam mesafesi 60cm olan biri, motosiklette oturur vaziyette iken, göz hizasından 15 cm alçak cam kullanabilir..." gibi bir formülü olsun, hiç yanılmadan tek atışta bitirelim işi :mrgreen:


Aslında formülü var ama cruiser motorlar için.

JNazLUctvzI

ferdinandd
21 Mart 2013, 23:41
Dik oturuş pozisyonundan çok uzaklaşmadıkça, her sınıfta en azından referns olabilecek gibi geldi bana :)

Yanlnız bu hesaba göre selemiz yüksekse cam çok yüksek oluyor, sıkıntı var :sunny:

Nerdeyse formulü birebir tutturuyormuşuz :mrgreen:

Sinan Er
21 Mart 2013, 23:49
Ben bu sistemi önceki motorumda denedim. Bayada iş gördü. Neredeyse hiç rüzgar sesine maruz kalmadım.

http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Grnt136.jpg

http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Grnt135.jpg

http://i299.photobucket.com/albums/mm306/harbiturk/Grnt134.jpg

pctechnic
23 Mart 2013, 00:57
Schubert C3 Pro dünyanın en sessiz kaskıdır. Çeneden açılırseverler için çok süper bir kask

garomir
23 Mart 2013, 17:59
Yamaha xj6 Diversion sahibiyim. Orjinal camı Givi'nin ürettiği daha uzun camla değiştirmek istiyordum ki bu yazılanları okudum. Aşağıda gördüğünüz gibi orjinal camda alt delikler mevcut, Givi camda da bu delikler mevcut. Yani Givi tercih edebilirim.

Orjinal cam:
http://img856.imageshack.us/img856/1539/cam1k.jpg

Givi cam:
http://www.feyizoglu.com/images_buyuk/f39/XJ6-Diversion-on-Cam-Siperlik-09_46939_1.jpg

shi_bumi
23 Mart 2013, 18:56
Konuştuklarımızı destekler bir örnek olmuş

mayko33
12 Ekim 2018, 17:49
V strom 2015 sahibiyim. Motorumun camı rüzgarı yeterince kesiyor. Fakat koca kafalı olduğumdan,XXL beden kaskımın kulak kısımlarına deli rüzgar sesi geliyor. Medium kaskla motorumu deneyenler bu sesin olmadığını söylüyor. Ama benim kafa larga bile sığımıyor. XXL beden zaten bir iki markada mevcut. Hatta ben sadece Nolan bulabildim.
Bu ve benzeri yazıları okuduktan sonra kauçuk takozlar edindim. Camın alt vidalarına 3cm, Camın üst vidalarına 2 cm lik takoz ekleyerek camı motordan uzaklaştırdım ve az biraz yatırmış oldum.Vidaları da uzatmak durumunda kaldım.
Sonuç mükemmel oldu. Otomobil konforunda kullanıyorum. En ufak rüzgar sesi yok. Herkese öneririm. Fakat camın üst kısmını en az 2 cm motordan ayrılmalı.
Tek sorun şu ki motor çirkinleşti. Takozları birer cm incelterek denedim. Tirbülans ve rüzgar sesi geri geldi. Camı 2 cm uzaklaştırmadan olmuyor.

ogzcngdk
12 Ekim 2018, 22:01
rüzgâr sesinden dolayı motoru bıraktım ben be siz neden bahsediyorsunuz. :)

Angrypower
12 Ekim 2018, 22:03
Şaka maka bende arabada yaz kış açmam camları sırf rüzgar sesi yüzünden. Yanımda cam açacak yolcu varsada bahane uydurur tek giderim.

patpop
13 Ekim 2018, 01:08
Şaka maka bende arabada yaz kış açmam camları sırf rüzgar sesi yüzünden. Yanımda cam açacak yolcu varsada bahane uydurur tek giderim.
Camı çok az açar arabanın ve dış ortamın sesini(bazen uzaktan gelen ambulans sesi vs) duymaya çalışırım. Bu bende hastalık oldu, arabanın çalışma sesini duymazsam içimde bir kuşku oluyor. Sebebi ise daha önce arabadan gelen bi kaç ses yüzünden çok yüksek masrafları ucuza halletmek. Yani o sesi duyup yoldan tamirciye dönmesem belki de motor yaptıracaktım.

Angrypower
13 Ekim 2018, 02:08
Benim araç dizel olduğu için her şekil sesini duyuyorum :) Öyle bangır bangır da müzik açmadığımdan ambulansı falan es geçmem, geçsem de motorcular saçma sapan aksiyon yapar die 5sn de 1 sürekli aynaları kontrol ederim. Çünkü elinde telefonla oynayan mal kuryelerden dolu ortalık.

MahmutBiner
13 Ekim 2018, 09:02
Ömrümün 1,5 yılını şu anda kullanmakta olduğum kaskın ikinci el motor almaya yetebilecek taksitlerini karısından gizli gizli ödeyerek geçirmiş birisi olarak diyebilirimki ; iyi kask rüzgar sesi almaz.
:p :p :p

Bu konuda söylediğinize asla katılmıyorum. Rüzgar bazen öyle biryerden eserki milyarlık kasklar bile ses alır. Üst düzey kask markaları shoei arai schubert agv vs tarzı kasklar belli motosikletlere göre özel üretim seri yaparlar. Motogpde kullanılan arai kaskı scooterda kullanırsanız ses yapar ötesi yok. Konuya iyi kask kötü kasktan ziyade doru oturuş pozisyonu ve doğru motosiklet olarak bakmak gerek. Dünyanın en pahalı en iyi kaskını takıp 600 rr da kuş gibi oturursanız o bile ses alır...

Bence artık kendimizi kandırmaya gerek yok. e200 mercedeste bile 5kat kapı fitili conta olmasına rağmen rüzgar sesi duyuluyor.. Rüzgar sesini duymamak için havalandırma kanallarının olmaması, vizörün sabit olması, ense kısmının çok sağlam bir vakumla kapatılması ve çok kalın bir kabuk olması lazım. Ses kulak duyumunuzun geliştiği kadar duyulabilir ve görecelidir. Kaska çarpan rüzgarın sesinin duyulmadığı bir kask önceki arkadaki arabanın korna sesini hiç duymaz.Peki bu mümkün mü ?

Olcay Avşar
13 Ekim 2018, 11:43
Kulak tıkacı kullanıyorum, kulak sağlığı için de herkesin kullanması gerekir. Ama yine de rahatsız ediyor rüzgar, motorumun dik oturmaya müsait olmasının etkisi büyük.

Biraz eğilip camın arkasına denk getiriyorum kafayı, "ohh dünya varmış" diyorum. Ama maalesef bu halde sürüş yapamıyorum, sırf rüzgar nedeniyle hiç sevmesem de racing yada sport tourer bir modele geçmeyi bile düşünüyorum.