PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kontra tekniği hakkında yardım...



Sayfa : [1] 2 3

sahkaya
20 Mart 2013, 01:27
selam beyler;
kendini geliştirmekte olan bir motorcuyum.Kontra yı uyguluyorum ve gerçekten daha rahat dönüş yaptığımı daha güvenli viraja girdiğimi anladım.Ama tam olarak doğru yaptığımdan emin değilim.
gidonu sıkmadan sürüş yapmaya gayret gösteriyorum.viraja ve dönüşlere geldiğimde hızımı ayarlayıp sola döneceksem sol elciği sağa döneceksem sağ elciği itiyorum tabiri caizse.
çok düşük hızlarda yapmıyorum kontrayı,yüksek viteste de yapmamaya çalışıyorum.
şimdi tecrübeli arkadaşlar yanlışım varsa beni düzeltirlerse ve daha sağlıklı sürüş yapmam için fikir verirlerse sevinirim.
iyi sürüşler...

ihakanvardal
20 Mart 2013, 01:33
Dizlerinle tankı sıkıp, gideceğin yöne doğru bakıp, omuzunu girdiğin viraja doğru hafifçe içe sarkıtırsan sürüşüne daha zevk ve güven katarsın.

dreamkiller
20 Mart 2013, 01:36
Hocam bakıs hep ufuk çizgisine ve yukarı dogru olsun.. Viraja girdiğin taraftaki omuzunu düşür lakin dış taraftaki kolun yukarıda kalmasın yola paralel tutmaya çalış.. Çalış, çalış, çalış.. bu artık her virajda refleks olsun.. Sakın düşük hızda sarkmaya calısma.. İşte o zaman keyfin bi kat daha artar..

sahkaya
20 Mart 2013, 01:42
Dizlerinle tankı sıkıp, gideceğin yöne doğru bakıp, omuzunu girdiğin viraja doğru hafifçe içe sarkıtırsan sürüşüne daha zevk ve güven katarsın.
teşekkür ederim dostum,sanırım benim uyguladığım kontrada hız olarak ve uygulayış olarak sorun yok mu diyorsun?
tavsiyeni yarın deneyeceğim....

---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:38 ----------


Hocam bakıs hep ufuk çizgisine ve yukarı dogru olsun.. Viraja girdiğin taraftaki omuzunu düşür lakin dış taraftaki kolun yukarıda kalmasın yola paralel tutmaya çalış.. Çalış, çalış, çalış.. bu artık her virajda refleks olsun.. Sakın düşük hızda sarkmaya calısma.. İşte o zaman keyfin bi kat daha artar..
mutlaka,bol bol pratikle refleks haline gelecek.vites ve hız konusunda birşeyler söyleyebilir misin?

ihakanvardal
20 Mart 2013, 01:46
teşekkür ederim dostum,sanırım benim uyguladığım kontrada hız olarak ve uygulayış olarak sorun yok mu diyorsun?
tavsiyeni yarın deneyeceğim....

Eğer tankla kendi aranda bir yumruk kadar boşluk bırakırsan gidona daha az ağırlık vermiş olursun. Bazen farkına varmadan kayarsın öne doğru, özellikle fren yaptığında. Bu bile fark ettiriyor , pozisyonunu düzeltip devam et.

Baktığın yer çok önemli. Gerçekten çok önemli. Birkeresinde 130 lu hızlarda gozum yol kenarına kilitlenmişti ve hooop sanki gizli bir güç seni o noktaya doğru itiyormuş gibi oluyorsun. Düşük hızlarda denemesi bedava.


Bunun dışında yapman gereken başka birşey yok zaten yazmışsın.
Tekerin düz bassin

dreamkiller
20 Mart 2013, 01:46
valla onu bende bilemem.. Bu değişkendir.. Virajın durumuna (içe açılı mı dışa açılı mı?) yolun kalitesi, lastiklerinin kalitesi, virajın keskinliğine göre değişir.. Vites seciminde ne kadar doğrudur bilemiyorum ama ben hep hızıma göre 4000-5000 devirlerde girmeye çalışıyorum viraja ki hem viraj ortasında gaz actıgımda motor yıgılmasın hem de motor kendini döndürmeye yardımcı olsun diye.. ( bu son cümle için doğru sözçükleri bulamadım saçmalamış olabilirim affola) :)

yürekçe
20 Mart 2013, 01:50
viraja giriş hızını ayarla.
viraja gir.. hızı stabikl tut ve nakışların viraj çıkış noktasında olsun.
viraj çıkışında ise, gazı açarak hızlan.

vucut dili;
omuzlar düşük,
gülümse,
direkler kırık,
bilekler yumuşak ve hangi tarafa dönecekseniz, tersi taraftaki el hafifçe ileri doğru.
( ele, km göstergesine, direksiyına veya başka yöne bakmıyoruz)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/43519-kontra-teknigi-videosu.html

acayüp
20 Mart 2013, 01:54
http://www.youtube.com/watch?v=Q00L82XIeYU
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=664
http://www.uzmantv.com/arama?q=motosiklet+s%C3%BCr%C3%BC%C5%9F

vs vs vs

ihakanvardal
20 Mart 2013, 01:55
"mutlaka,bol bol pratikle refleks haline gelecek.vites ve hız konusunda birşeyler söyleyebilir misin?"

Viraja girmeden evvel hızını ve vitesini ayarlarsın. Sonra kontra basar gideceğin yöne doğru bakarsın. Herşey yolunda değil mi?

Birşey unuttuk. "Gaz açmayı"!

Amaç girdiğimiz hızı korumak ve arka suspansiyonların oturup arka lastiğe güç verip yol tutuşumuzu artırmak. Kullandığınız motosikleti bilmiyorum ama 5000-6000 devirler bu işlem için yetiyor. Daha yüksek hızlar daha yüksek devir gerektirir. Mesela ben 120 ile girdiğim viraja 8000 devir ile giriyorum. Youtube da keith code'nun videosunu izle http://m.youtube.com/watch?v=VTC7f6M2L1E

sahkaya
20 Mart 2013, 02:00
valla onu bende bilemem.. Bu değişkendir.. Virajın durumuna (içe açılı mı dışa açılı mı?) yolun kalitesi, lastiklerinin kalitesi, virajın keskinliğine göre değişir.. Vites seciminde ne kadar doğrudur bilemiyorum ama ben hep hızıma göre 4000-5000 devirlerde girmeye çalışıyorum viraja ki hem viraj ortasında gaz actıgımda motor yıgılmasın hem de motor kendini döndürmeye yardımcı olsun diye.. ( bu son cümle için doğru sözçükleri bulamadım saçmalamış olabilirim affola) :)
gayet anlaşılır kelimeler seçmişsin dostum,bende mantıken öyle uyguluyorum motor yığılmasın diye :) teşekkür ederim...

---------- Post added 20-03-2013 at 00:00 ---------- Previous post was 19-03-2013 at 23:56 ----------


viraja giriş hızını ayarla.
viraja gir.. hızı stabikl tut ve nakışların viraj çıkış noktasında olsun.
viraj çıkışında ise, gazı açarak hızlan.

vucut dili;
omuzlar düşük,
gülümse,
direkler kırık,
bilekler yumuşak ve hangi tarafa dönecekseniz, tersi taraftaki el hafifçe ileri doğru.
( ele, km göstergesine, direksiyına veya başka yöne bakmıyoruz)

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/43519-kontra-teknigi-videosu.html

çok bilimsel bir açıklama gibi olmuş.teşekkürler bilgiler için.

eruyanik
20 Mart 2013, 02:12
kontra derken motoru viraj yönüne yatırıp senin tepesine diğer yandan basmanı kastediyorsun. genelde bahsedilense viraj yönünde motorla birleşen bir vücut olmak. bir de kontranın tersi var ki o da viraj yönünde bedenini konumlandırıp gidonu kendine doğru çekmek, motogp'cilerin yaptığı gibi. kontrada motorun merkezkaç kuvvetini gidonun üstüne basarak karşılıyorsun, diğerindeyse gidonu kendine doğru çekerek. Kontrada virajlara hızlı girmek biraz daha zor, kontra her zaman en doğru seçim olmayabilir yada en azından bana öyle geliyor. Kontra ancak belli hız ve belli açılı virajlarda kullanılabiliyor, yani limitleri var. En doğrusu genelde bahsedildiği üzere motorla bir beden gibi hareket etmek. bedeni viraj yönüne yatırmaksa ayrı bir keyif ancak tehlikeli olabilir. Genelden şaşmamak doğru tercih olacaktır. Tabii bunların tamamında unutulmaması gereken önemli husus virajda gideceğin noktaya bakman, bu ilk kural.

yürekçe
20 Mart 2013, 02:42
kontra derken motoru viraj yönüne yatırıp senin tepesine diğer yandan basmanı kastediyorsun. genelde bahsedilense viraj yönünde motorla birleşen bir vücut olmak. bir de kontranın tersi var ki o da viraj yönünde bedenini konumlandırıp gidonu kendine doğru çekmek, motogp'cilerin yaptığı gibi. kontrada motorun merkezkaç kuvvetini gidonun üstüne basarak karşılıyorsun, diğerindeyse gidonu kendine doğru çekerek. Kontrada virajlara hızlı girmek biraz daha zor, kontra her zaman en doğru seçim olmayabilir yada en azından bana öyle geliyor. Kontra ancak belli hız ve belli açılı virajlarda kullanılabiliyor, yani limitleri var. En doğrusu genelde bahsedildiği üzere motorla bir beden gibi hareket etmek. bedeni viraj yönüne yatırmaksa ayrı bir keyif ancak tehlikeli olabilir. Genelden şaşmamak doğru tercih olacaktır. Tabii bunların tamamında unutulmaması gereken önemli husus virajda gideceğin noktaya bakman, bu ilk kural.
::santa:
:silent:
he yaa, tepesi tepesi, sonra viraja doğru yatacan..
zaten tersine yatarsan ters kontra tekniği olur...
haa, bir de merkez kaç, merkezdışı tut var :P
özür dilerim ama ben sizi anlamadım... :sunny:

ihakanvardal
20 Mart 2013, 02:43
::santa:
:silent:
he yaa, tepesi tepesi, sonra viraja doğru yatacan..
zaten tersine yatarsan ters kontra tekniği olur...
haa, bir de merkez kaç, merkezdışı tut var :P
özür dilerim ama ben sizi anlamadım... :sunny:

Benden çok yaşayacaksın abi lafı ağzımdan aldın :cherry:

yürekçe
20 Mart 2013, 02:46
Benden çok yaşayacaksın abi lafı ağzımdan aldın :cherry:

aslında, arkadaş gördüğünü anlatmış.
ama işin aslı öyle değil...
o, sanmış.
sanrı; adı üstünde "sanmak" tan gelir. yanılgıyı anlatır.

soralım bak, peki neden dizlerini koymak zorunda kalırlar? ( Knee Down)

IMK
20 Mart 2013, 02:48
kontrağı tekniği ile ilgili hem video çok,hemde yazı birçok yerde var..bunları iyi izleyip iyi analiz edersen zamanla becerine bağlı şekilde geliştireceksindir kullanımını..

IMK
20 Mart 2013, 02:58
böyle konulardan dolayı tartışmaya gerek yok..bilmeyen insanlar varsa tekrar bilgilerini tazelesinler ondan sonra yorum yaparlarsa daha faydalı olacaktır..

eruyanik
20 Mart 2013, 02:59
böyle konulardan dolayı tartışmaya gerek yok..bilmeyen insanlar varsa tekrar bilgilerini tazelesinler ondan sonra yorum yaparlarsa daha faydalı olacaktır..

bu arada profesörde sen oluyorsun sanırım.

IMK
20 Mart 2013, 03:02
hayır bu öfkeniz kime ben size direk olarak birşeymi söyledim..herkese saldırarak biryere varamazsınız...

ihakanvardal
20 Mart 2013, 03:04
terbiyeden bahsediyordun biraz evvel. yani sende olmayan şeyden. gerçek yüzünü yasladığın kişiye anlat sen.

Terbiyemi bozmasaydın aslan... İnsanlar buraya birşeyler öğrenmek için giriyor. Adam kontrayı soruyor sen hang off dan "bahsetmeye çalıyorsun" . Hayatında kaç kere dizin yere değdi aslan. Senin gibiler yuzunden insanlar yanlış öğrenebiliyor . Az önce yukarda yazdıkların ne anlaşılır ne de öğretici. Yürekçe ve ben bunu fark ettik. Önce senin uslubun yanlışdı. Saygılı ol efendi ol.

eruyanik
20 Mart 2013, 03:06
hayır bu öfkeniz kime ben size direk olarak birşeymi söyledim..herkese saldırarak biryere varamazsınız...

forumdaki soruya bir cevap verdim, birilerine saldıranın ben olduğu gibi bir şey hatırlamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


Terbiyemi bozmasaydın aslan... İnsanlar buraya birşeyler öğrenmek için giriyor. Adam kontrayı soruyor sen hang off dan "bahsetmeye çalıyorsun" . Hayatında kaç kere dizin yere değdi aslan. Senin gibiler yuzunden insanlar yanlış öğrenebiliyor . Az önce yukarda yazdıkların ne anlaşılır ne de öğretici. Yürekçe ve ben bunu fark ettik. Önce senin uslubun yanlışdı. Saygılı ol efendi ol.

terbiyen çabuk bozuluyor belki de. nasıl yeterince saygılı mı?

IMK
20 Mart 2013, 03:06
herkes fikrini yazıyor anlatıyor..eğer sizin yazdıklarınızın yanlış olduğunu düşünen insanlar bunun için birşeyler söylüyorsa azıcık düşünüp bakmanız gerekiyor olabilir.belki biliyorsunuzdur ama anlattıklarınızın daha basit açıklayıcı olması bu soruyu soran arkadaşa daha yararlı olacaktır.

ihakanvardal
20 Mart 2013, 03:08
forumdaki soruya bir cevap verdim, birilerine saldıranın ben olduğu gibi bir şey hatırlamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------



terbiyen çabuk bozuluyor belki de. nasıl yeterince saygılı mı?

Arkadaş uzatma...

eruyanik
20 Mart 2013, 03:09
herkes fikrini yazıyor anlatıyor..eğer sizin yazdıklarınızın yanlış olduğunu düşünen insanlar bunun için birşeyler söylüyorsa azıcık düşünüp bakmanız gerekiyor olabilir.belki biliyorsunuzdur ama anlattıklarınızın daha basit açıklayıcı olması bu soruyu soran arkadaşa daha yararlı olacaktır.

konuyu açan arkadaş, yorumumun altına beğenisini eklemiş, anladığını varsayıyorum yani. peki size ne oluyor ben onu anlamadım. düşünüp bakması gereken kişi tartışılır tabii, sen de bunu düşün istersen.

IMK
20 Mart 2013, 03:10
zaten bilmediğinden beğenmiş olabilir mi?

yürekçe
20 Mart 2013, 03:11
valla siz ikiniz iyi anlaşırsınız gibime geliyor. yani tencere yuvarlanıyor kapağı buluyor misal! merkezkaçıda unutmamak lazım tabii. cuk diye oturmuşsunuz birbirinize, hayırlı olsun ;)

geldim geldim,
saygını bozmamalısın bence.
bilmeden konuşup insanları yanlış yönlendiriyorsunuz.
de ki hiçkimse yorum yapmamış ve tek sizin yorumunuz var.
arkadaş o yorumu uygulamış ve sonuç facia...

haberin yoksa vicdan rahat uyur öyle mi?
burada bir tecrübe paylaşıyorsanız, bunun ucunda insan hayatı olduğunu bilin.
yalnız siz değil.
hepimiz bilmeliyiz...

eruyanik
20 Mart 2013, 03:11
Arkadaş uzatma...

tamamdır dostum.

yürekçe
20 Mart 2013, 03:13
konuyu açan arkadaş, yorumumun altına beğenisini eklemiş, anladığını varsayıyorum yani. peki size ne oluyor ben onu anlamadım. düşünüp bakması gereken kişi tartışılır tabii, sen de bunu düşün istersen.

bu yorumları sadece konuyu açanlar mı okuyor?
biliyorsanız anlatın ilham alalım..
bilmiyorsanız sorun, yardımcı olalım

eruyanik
20 Mart 2013, 03:15
geldim geldim,
saygını bozmamalısın bence.
bilmeden konuşup insanları yanlış yönlendiriyorsunuz.
de ki hiçkimse yorum yapmamış ve tek sizin yorumunuz var.
arkadaş o yorumu uygulamış ve sonuç facia...

haberin yoksa vicdan rahat uyur öyle mi?
burada bir tecrübe paylaşıyorsanız, bunun ucunda insan hayatı olduğunu bilin.
yalnız siz değil.
hepimiz bilmeliyiz...

belki de haklısın. ben sadece kendi kendime uyguladığım 3 ayrı teknikten bahsettim, elbette kimse kendini hazır hissetmeden yada tam olarak anlamadan anlatılanı uygulamamalı motosiklet üzerinde. Benim ilk cevabımda vurgulamak istediğim şey kimsenin kontrayla ilgili bir cevap yazmamış olmasıydı, bilmem farkında mısınız?

yürekçe
20 Mart 2013, 03:21
belki de haklısın. ben sadece kendi kendime uyguladığım 3 ayrı teknikten bahsettim, elbette kimse kendini hazır hissetmeden yada tam olarak anlamadan anlatılanı uygulamamalı motosiklet üzerinde. Benim ilk cevabımda vurgulamak istediğim şey kimsenin kontrayla ilgili bir cevap yazmamış olmasıydı, bilmem farkında mısınız?

ben 3-4 yorum okumuştum ama..
demek ki dikkatimden kaçmış...
fakat, sizin tek başınıza uygulayıp da anlatmaya çalıştığınız şey hatalı olabilir.
motosiklet jiroskopik kuvvet ve fizik kanunlarıyla çalışır.
şu anda kullanılan tüm tekniklerin hiçbirinde yok sizin anlattıklarınız.
bildiklerim :
1- kontra tekniği
2- bedenle yatırma

yalnız, gördüğüm eğitim ve araştırmalarıma göre, bedenle istediğiniz kadar açı vermeye çalışsanız da, bir parmak ucu dokunuşu kadar motoru yatırmanız mümkün değildir.

virajın tersine yatarsanız, denge bozulur.
içeriye çok yatarsanız tekerler boşa çıkar ( low side )

üzgünüm..
aradığınız dosya bulunamadı :P

eruyanik
20 Mart 2013, 03:24
bu yorumları sadece konuyu açanlar mı okuyor?
biliyorsanız anlatın ilham alalım..
bilmiyorsanız sorun, yardımcı olalım

bilip bilmediğim tartışılır ama size hiçbir halükârda soru sormayacağım kesin, en azından bunu söyleyebilirim. Aldığım cevaplardan birisinde dizleri yere değdirmekten bahsediliyordu. Benim hiç bir zaman böyle bir hedefim olmadı. viraj yönüne vücut çıkarmak için illâ dizleri yere değdirmek gerekmiyor diye biliyorum.

yürekçe
20 Mart 2013, 03:35
bilip bilmediğim tartışılır ama size hiçbir halükârda soru sormayacağım kesin, en azından bunu söyleyebilirim. Aldığım cevaplardan birisinde dizleri yere değdirmekten bahsediliyordu. Benim hiç bir zaman böyle bir hedefim olmadı. viraj yönüne vücut çıkarmak için illâ dizleri yere değdirmek gerekmiyor diye biliyorum.

tekrar okuyunuz..
ben başka bir şeyden bahsetmiştim...

dizçıkarmak hedef değil, elzemdir...
yani...
neyse,
canınız sağolsun.
hayırlı forumlar dilerim.

eruyanik
20 Mart 2013, 03:39
şu anda kullanılan tüm tekniklerin hiçbirinde yok sizin anlattıklarınız.

aradığınız dosya bulunamadı :P

tekniklerde yok demek ama ben nasılsa virajlarımı anlattığım bu 3 şekilde alıyorum. vücudu viraj yönüne çıkarmak dediğim aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi, burada dizi yere değdirmekle ilgili bir durum yok sanıyorum. anladığım kadarıyla aldığım tepki daha ziyade dizi yere değdirmekle ilgiliydi. ancak benim kastettiğimde bu değildi zaten. sadece motogp'ciler dizleri yere koyacak kadar ileri gidiyor.

https://pbs.twimg.com/media/Ar6h1J2CMAIBoEk.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------


tekniklerde yok demek ama ben nasılsa virajlarımı anlattığım bu 3 şekilde alıyorum. vücudu viraj yönüne çıkarmak dediğim aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi, burada dizi yere değdirmekle ilgili bir durum yok sanıyorum. anladığım kadarıyla aldığım tepki daha ziyade dizi yere değdirmekle ilgiliydi. ancak benim kastettiğimde bu değildi zaten. sadece motogp'ciler dizleri yere koyacak kadar ileri gidiyor.

https://pbs.twimg.com/media/Ar6h1J2CMAIBoEk.jpg

gerçi fotoğrafta diz yere yakın gözüküyor ancak motorun açısına bakarsanız o kadar da yatırılmış olmadığını görüyorsunuz. tamam, dizleri yere koymak kendini garantiye almak için elbette ancak ben hiç bir zaman motoru o kadar yatırmadım ki, fotoğraftaki motorun açısı gayet yeterli dönüş için.

yürekçe
20 Mart 2013, 03:51
konuyu gerçekten de kestirip atardım ama.
siz öğrenmeseniz veya inanmasanız dahi yorumlarınız eksik ve bazen yanlış..

sırf, bir başka meraklı gelip okuyup yanlış yapmasın diye yazıyorum.
bu iş vallahide billahi de vebal işidir.

1 - verdiğiniz fotoğraf bir pist yarısı ve süpersport bir motosiklet.
2- şehir içinde bu şekilde kullanılması kesinlikle ama kesinlikle uygun değildir.
3- bu tür yatışlar, yüksek sürat ve güç altında motosiklet yatsın diye ağırlık dengelemesi yapılırl, ama aşırı yatmasın, bir ölçüm olsun
diye de o dizler yere değdirilmeye çalışılmaz. aksine, diz yere değdiğinde " yeter fazla yatırma " demektir.
3- her viraja yatan bu şekilde mi yatmalı? bir cruiser, bir enduro nasıl bu şekilde viraj alabilir?
4- sağa yatışta kalkış ağırlığı sol ayak üstünedir, sola yatışta ise kalkış ağırlığı sağ ayak üstünedir. arada geçen zamanda şehir içi veya benzeri bir tarfikte patlarsınız.
5- pek çok motorcu, bu hareketleri yaparak yattığını zanneder. oysa adamın kıçı yere değecek olur ama motor diktir. hiç bir şey göründüğü gibi değildir.

ayrıca, bu kontra tekniği de değildir.
kontra tekniği, direksiyonla ilgili bir olaydır.
bu resimdeki de knee down, yani size ilk sorduğum tekniktir, ki yukarı detaylıca anlatmaya çalıştım. gece 02 de ancak bu kadar anlatabiliyorum.
sormak istedikleriniz varsa, buyrun?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=VFBzLpGlRDo

http://www.youtube.com/watch?v=Q00L82XIeYU

eruyanik
20 Mart 2013, 03:56
konuyu gerçekten de kestirip atardım ama.
siz öğrenmeseniz veya inanmasanız dahi yorumlarınız eksik ve bazen yanlış..

sırf, bir başka meraklı gelip okuyup yanlış yapmasın diye yazıyorum.
bu iş vallahide billahi de vebal işidir.

ah be dostum, bende uzatmayayım diyorum ama yazdıklarını okudukça üzülüyorum hakikaten. Önce sondan başlayalım ben bunu zaten kontra olarak yazmadım ki bunu nasıl böyle anladın. Bu vücudun viraj yönüne çıkarıldığı ve anlatımımda üçüncü metod olarak bahsettiğim kısımdır.


5- pek çok motorcu, bu hareketleri yaparak yattığını zanneder. oysa adamın kıçı yere değecek olur ama motor diktir. hiç bir şey göründüğü gibi değildir.

hah! bende tam olarak bundan bahsediyordum zaten, ancak tek bir farkla, ben motorumun yatmadığının farkındayım zaten.

yürekçe
20 Mart 2013, 04:02
eUM6ZZ4hPng

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------


ah be dostum, bende uzatmayayım diyorum ama yazdıklarını okudukça üzülüyorum hakikaten. Önce sondan başlayalım ben bunu zaten kontra olarak yazmadım ki bunu nasıl böyle anladın. Bu vücudun viraj yönüne çıkarıldığı ve anlatımımda üçüncü metod olarak bahsettiğim kısımdır.



hah! bende tam olarak bundan bahsediyordum zaten, ancak tek bir farkla, ben motorumun yatmadığının farkındayım zaten.

yahu, adam topic açmış, kontra diye,
o vakit neden kontra başlığı altında yazdınız.
neyse yaaa, son video da size hediye gelsin...

( 16 - 20 saniyelerde ön tekere dikkat )

eruyanik
20 Mart 2013, 04:03
eUM6ZZ4hPng

profesyonellerin yaptığı ve bizlerin de denememesi gereken bu zaten. videonun başlığı aldatıcı olmasın sonra ;)

yürekçe
20 Mart 2013, 04:06
videonun altına yazmıştım (16-20 saniyeler arasında ön tekere dikkat diye )



motoru yatırmak ayrı, kontra tekniği ayrıdır.
ama motosiklet kontra tekniğiyle virajı döner.

hayırlı forumlar..

eruyanik
20 Mart 2013, 04:09
eUM6ZZ4hPng

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------



yahu, adam topic açmış, kontra diye,
o vakit neden kontra başlığı altında yazdınız.
neyse yaaa, son video da size hediye gelsin...

( 16 - 20 saniyelerde ön tekere dikkat )

konu altında yazılan kontrayla ilgili arkadaşa tek cevap benim ilk yazdığım yazıdadır. bunun haricindeyse uyguladığım 2 yöntemi yazdım. ezberden yazmadım, ne yapıyorsam onu anlatmaya çalıştım.

bu arada casey stoner virajı alıyor, sende gururlanıyorsun. hediyenden bahsediyorum ;)

selamlar.

zongoku
20 Mart 2013, 04:10
selam beyler;
kendini geliştirmekte olan bir motorcuyum.Kontra yı uyguluyorum ve gerçekten daha rahat dönüş yaptığımı daha güvenli viraja girdiğimi anladım.Ama tam olarak doğru yaptığımdan emin değilim.
gidonu sıkmadan sürüş yapmaya gayret gösteriyorum.viraja ve dönüşlere geldiğimde hızımı ayarlayıp sola döneceksem sol elciği sağa döneceksem sağ elciği itiyorum tabiri caizse.
çok düşük hızlarda yapmıyorum kontrayı,yüksek viteste de yapmamaya çalışıyorum.
şimdi tecrübeli arkadaşlar yanlışım varsa beni düzeltirlerse ve daha sağlıklı sürüş yapmam için fikir verirlerse sevinirim.
iyi sürüşler...

Dediklerinize ek olarak;

-viraja doğru çizgide girmek,
-viraja girmeden önce vites küçültmeyi veya frenlemeyi bitirmiş olmanız gerekiyor. Çünkü viraja girerken motorun süspansiyonlar üzerinde dengeli konuma gelmesi gerekiyor
-gazı viraj esnasında sabit tutmak çıkışı görünce hafifçe açarak devam etmek ( bu bazı kaynaklarda viraj boyunca kontrollü ve sabit olarak gaz açmak olarakta anlatılıyor) böylece virajda güç arka lastiğe yüklenerek daha iyi yol tutuşu sağlanıyor. Ben ikisinide denedim. Sabit tutmayı seçtim. Çünkü hızım sabit olunca bakışlarıma ve tekniğe daha fazla odaklanabiliyorum. Çünkü tekniğin birçok detayı var.
-Bakış her zaman doğru noktada gitmek istediğiniz yönde olmalı ( ben bunu gitmeniz gereken yön olarak nitelendiriyim virajın çıkışı)
-Vücut olarak kalça hafif çıkmış konumda olmalıdır. Çok fazla değil. depo hafifçe dizlerle sıkılmış. üst vucut sarkıtılmadan yatış açısıyla aynı.
-En önemli nokta şudur bence virajda daha fazla yatırmak için viraja daha hızlı girilir. Bu teknik hızlı olduğunda daha fazla yatış sağlar doğrudur. Ama asıl olması gereken bu değildir. Viraja o kadar hızlı girmeye gerek yoktur. Özellikle lastikleri bizim kadar ince ebatlı olan motorlarda. Motorunuzu çok yatırmak lastiğinizin sınırlarını zorlıcak ve sürtünmeyi kaybedip düşmenizi sağlıcaktır. viraja girmeniz gereken gözünüzün aldığı hızda girmeniz lazım. Yani asıl olan virajda lastiğin yere basan sürtünme alanını o kadar fazla tutarak daha güvenli viraj almak. Bunu yapmak için kontra tekniğiyle birlikte motordan biraz daha fazla vücudunuzu sarkıtmanız yani sarkıtmaktan ziyada viraj yönüne çıkarmanız gerekiyor. Gerçi bunu bi kaç kez denedim ama ikisini daha tam yapamadım. Sanırım bu çok daha güvenli olucak. Çünkü bir gün viraja daha fazla yatırıcam motoru diye lastiğin sürtünme alanını kaybedip motoru yatırmak istemiyorum. Buna dikkat edebilirsiniz.

Motosiklet üzerinde ne kadar kontra tekniği yaparsak yapalım sonuç olarak yol tutuşu lastiğimizin yere basan alanına- yolun durumuna- asfalt kalitesine- lastiğin ısınmasına vs birçok etkene bağlı diye düşünüyorum. Yani profilinizdeki motorun lastik ebatlarını düşünürsem ki benim lastik ebatlarımda aynıdır diye düşünüyorum. Ön 2,75-18 arka 90-90-18. Lastiklerin yol tutuşundaki hamuru önemli. Kendi adıma konuşayim michelin pilot sporty kullanıyorum. Bu koşullarda kullanabileceğim güzel lastiklerden biri diye düşünüyorum. Bu lastik ebatlarıyla kontra tekniğini ne kadar yaparsanız yapın lastiğinizin ve motorunuzun sınırı bir yere kadar oluyor. Yatış açısı olarak değer veremem ama belirli bir noktadan sonra artık lastik özellikle arka dışa doğru kaymaya başlıyor. Sanırım bu lastiğin artık yolu tutuş yani yola sürtünmeyi gerçekleştiren alanın iyice daralmasından kaynaklanıyor. Lastik ebatları daha geniş olan ve kaliteli lastikli motorlarda bu teknik daha fazla yatış açısı sağlayabilir. Yani bu lastik ebatlarında çok aşırı bir yatış açısı beklememek lazım. Bunun dışında bakış çok önemli. ne kadar kontra uygularsanız uygulayın bakışınız doğru noktada olmadığı sürece bir anlamı yok. diğer bir nokta kontra tekniğini düşük hızlarda yapamadım. Yani yoldaki çukurlardan kurtulmak için uyguluyorum yada arabalardan sıyrılmak için ama düşük hızlarda motorun kontra tekniğiyle yatması imkansız gibi geliyo bana denedim o kadar yapamadım. Ayaklığımı asfalta sürttürdüm. Ve birçok kez arkadaşlarımın hayret ettiği kadar motoru yatırdım. Bunları yaptığımda bende şaşırdım tabi. Hepsi yeni aldığım lastik ve bu teknik sayesinde oldu.

Özetle bu teknikte birkaç püf noktaya değinmek istiyorum. Öncelikle asfaltın kalitesi çok çok önemli. Daha sonra lastiğin yeteri kadar ısınmış olduğundan emin olmanız gerekiyor. Bunu lastiğinizi belirli km lerde ölçebilirsiniz. Bakışınız çok çok önemli. Daha sonra teknikle ilgili detayları doğru uygulamanız lazım. Bence teknikten önce önemli olan noktalar asfalt kalitesi ve lastiğin ısınması.

Çok uzattım biliyorum ama bu asfalt olayına açıklık getirmek istiyorum biraz daha. Çünkü sıcak asfaltta daha güvenli olduğuna emin oldum artık. Sıcak asfaltta lastik yol tutuşu daha da artıyor. ve bu teknik bizim lastik ebatlarımızda bile çok çok güzel işe yarıyor. İki asfaltta da bu tekniği denedim sıcak asfalta lastikler asfalta çok daha güzel yol tutuşu sağlıyor. Bu nedenle asfalt kalitesi bu teknikte çok önemli diye düşünüyorum.

Sıcak asfalt
http://img715.imageshack.us/img715/5074/images1hly.jpg (http://img715.imageshack.us/i/images1hly.jpg/)

soğuk asfalt
http://img145.imageshack.us/img145/2954/sogukasfaltindokulduguc.jpg (http://img145.imageshack.us/i/sogukasfaltindokulduguc.jpg/)

Lastiği aldığımdan beri bu tekniği daha sağlıklı şekilde uygulamaya başladım. Önceki lastiğim 130 tabandı ama bayattı ve sert hamurluydu. Bu 90 taban ama yumuşak hamurlu. Ve aradı fark çok büyük. Tekniği uygulamaya başladığımdan beridir arkadaşlarlar birçok kez ' aga güzel yatırıyosun ama dikkatli ol' dediler. Bu beni biraz korkutsada genede bu tekniği uygulamaya devam edicem. Sonuçta motosikletin bir sürüş tekniği olduğu açık. Umarım biraz olsada doğru ve faydalı bilgiler verebilmişimdir. Konuyu takip edicem bende bu tekniği en doğru şekilde uygulamak istiyorum.

yürekçe
20 Mart 2013, 04:17
konu altında yazılan kontrayla ilgili arkadaşa tek cevap benim ilk yazdığım yazıdadır. bunun haricindeyse uyguladığım 2 yöntemi yazdım. ezberden yazmadım, ne yapıyorsam onu anlatmaya çalıştım.

bu arada casey stoner virajı alıyor, sende gururlanıyorsun. hediyenden bahsediyorum ;)

selamlar.

onca şey öğrettim size, hala böbürlenmekten geri kalmamaya çalışıyorsunuz.
benim saçlarım kelse, dedemin sakalıyla övünmem...
casey viraj yapıyormuş, ben gururlanıyormuşum.
teker çizgisine örnek verdiğim linkte bile laf sokmaya çalışıyorsunuz.
insan, bildiğini sandığı şeyi asla öğrenemez.

iyi forumlar!!!

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------


konu altında yazılan kontrayla ilgili arkadaşa tek cevap benim ilk yazdığım yazıdadır. bunun haricindeyse uyguladığım 2 yöntemi yazdım. ezberden yazmadım, ne yapıyorsam onu anlatmaya çalıştım.

bu arada casey stoner virajı alıyor, sende gururlanıyorsun. hediyenden bahsediyorum ;)

selamlar.


ayrıca sizin post #11

eruyanik
20 Mart 2013, 04:19
selam beyler;
kendini geliştirmekte olan bir motorcuyum.Kontra yı uyguluyorum ve gerçekten daha rahat dönüş yaptığımı daha güvenli viraja girdiğimi anladım.Ama tam olarak doğru yaptığımdan emin değilim.
gidonu sıkmadan sürüş yapmaya gayret gösteriyorum.viraja ve dönüşlere geldiğimde hızımı ayarlayıp sola döneceksem sol elciği sağa döneceksem sağ elciği itiyorum tabiri caizse.
çok düşük hızlarda yapmıyorum kontrayı,yüksek viteste de yapmamaya çalışıyorum.
şimdi tecrübeli arkadaşlar yanlışım varsa beni düzeltirlerse ve daha sağlıklı sürüş yapmam için fikir verirlerse sevinirim.
iyi sürüşler...

bu arada sahkayanın kontradan kastettiği, casey stoner gibi motorla aynı yönde yatmaktan ziyade motorla ters yönde pozisyon almak, en azından sürüşte bunu böyle hissedersiniz. bilmem yanılıyor muyum? tüm cevaplarımı bu doğrultuda yazdım.

yürekçe
20 Mart 2013, 04:22
bu arada sahkayanın kontradan kastettiği, casey stoner gibi motorla aynı yönde yatmaktan ziyade motorla ters yönde pozisyon almak, en azından sürüşte bunu böyle hissedersiniz. bilmem yanılıyor muyum? tüm cevaplarımı bu doğrultuda yazdım.

bilmem, siz daha iyi bilirsiniz.
::arrow::

eruyanik
20 Mart 2013, 04:31
bilmem, siz daha iyi bilirsiniz.

dostum benim iyi bilmek gibi bir derdim yok yaptığımı anlatmaya gayret ediyorum, belki bu konuda eksiğim var olabilir, mümkündür. bu soruya sahkaya cevap verirse hepimiz daha iyi anlayacağız. ben sahkayayı anladığımı sanıyorum, ama o doğru anlayıp anlamadığımı cevaplayabilecek tek kişi, bu nedenle de ona sordum.

bana öyle geliyor ki aynı şeylerden bahsetmiyoruz, yazarken farklı şeyleri düşünüyoruz, sorun burada. senin az yada eksik bildiğine dair bir iddiam yok. benden daha iyi bildiğine de kefil olabilirim ayrıca. bir yıllık bir geçmişim var motorsiklet sürücülüğünde, deneyerek öğrenen birisiyim, bunu söyleyebilirim kendimle ilgili olarak. kursa falan gitmedim, bir bilenden de derste almadım. bu bir yıl içinde tecrübe ettiklerimi paylaştım sadece.

DEISIS
20 Mart 2013, 11:19
bu işin scooter tekniği yok mu

acayüp
20 Mart 2013, 11:34
Neden bu kadar eğitimci varken herkes üzerine alınıyor böyle konuları

phradrel
20 Mart 2013, 11:47
çünkü eğitimciler, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlarımız yüzünden kaçmış olabilirler. ben de bir şeyler öğrenirim diye geldim ama :(

o değil de bu düşüyormuşuz hissinden nasıl kurtulacağız? boş alanda yapılan denemeler iyi oluyor da sanırım henüz tam oturtamadım. bir de okuduğum kadarıyla kontra tekniği belli virajalrda değil her zaman en güvenilir dönüş şeklidir, doğru mudur?

DALGIC_800
20 Mart 2013, 11:56
düşüyormuşum huyu bendede oluyor arasıra..daha tam çözemedim ama sanırım oturuş pozisyonuyla alakalı denemeyi unutuyorum hep .

agilty
20 Mart 2013, 12:04
valla benim bir arkadaşım viraj dönerken kıçını döneceğin yöne ver, virajın sonuna bak,omuzlarınıda hangi yöne dönüyorsan oraya yatır dedi ve denedim. sanki motor altından kayacak gibi oluyor ki o durumda kaysa ayağım altında kalırdı kesin ama dönemeyeceğim virajı o şekilde dönebildim. bi dahada hiç denemedim çünkü motorum olmadı. doğrumu yanlışmı bilmem ama tekrar motor alınca denicem bütün taktikleri.

pistolpitt
20 Mart 2013, 12:21
selam beyler;
kendini geliştirmekte olan bir motorcuyum.Kontra yı uyguluyorum ve gerçekten daha rahat dönüş yaptığımı daha güvenli viraja girdiğimi anladım.Ama tam olarak doğru yaptığımdan emin değilim.
gidonu sıkmadan sürüş yapmaya gayret gösteriyorum.viraja ve dönüşlere geldiğimde hızımı ayarlayıp sola döneceksem sol elciği sağa döneceksem sağ elciği itiyorum tabiri caizse.
çok düşük hızlarda yapmıyorum kontrayı,yüksek viteste de yapmamaya çalışıyorum.
şimdi tecrübeli arkadaşlar yanlışım varsa beni düzeltirlerse ve daha sağlıklı sürüş yapmam için fikir verirlerse sevinirim.
iyi sürüşler...
yazılanlardan, kontra tekniğinin motorla güreş tutmak gibi birşey olduğunu düşünebilirsin. En iyisi internetteki videolardan faydalanmak

reverse
20 Mart 2013, 13:54
Naçizane birkaç şey karalamak istiyorum.
Sadece aradaki yanlış anlaşılmaların kaynağı hususunda şunu söyleyebilirim.
Herkes tuttrmuş bir kontra gidiyor. Kontra ney? Kontra atak mı? Futbol mu oynuyoruz?
Motosiklette 2 türlü kontra var.
1- ''Counter Steering'' denilen, hızımızın belli bir seviyeye ulaşmasından sonra viraj almak için kullanılan teknik.
2- ''Counter Balancing'' denilen, oldukça düşük hızlarda dönüş yaparken, counter steering tekniğinin tam tersine, gidonu çevirerek yapılan, aynı zamanda vücudu terse doğru çıkartarak dengeleme yaptığımız tekniktir.

Kaynak: Motosiklet teorisi kitabı.

Bir de düşüyormuş hissine kapılan arkadaşlar için şu yorumu yapabilirim:
Olay, vücudunuzdaki denge merkeziyle alakalı. Yani iç kulak.
Viraja girerken, motorla birlikte hareket ettiğimizde vücudumuz yere olan dik pozisyonunu kaybetmiş ve belli bir açıya gelmiş oluyor.
İşte vücudun dik pozisyondan o açıya gelene kadar başınızı her zaman dik pozisyonda olduğu gibi tutmanız gerekiyor. Yani 2 gözünüzün arasında bir çizgi çekecek olursak, o çizginin yere paralel olması gerektiğini düşünün.
Bu olmazsa, yani başınızı viraj yönüne iyice çevirip, çene ucuyla döneceğiniz yönü gösterip, baş pozisyonunu doğru ayarlamazsanız, iç kulaktaki denge mekanizması, düşüyor olduğunuz sinyalini verecektir. Aslında olay sadece viraj çıkışına ''bakmak'' değil, aynı zamanda kafayı da çevirmek ve gözlerin yere paralel konumunu koruyarak, çeneyi gideceğiniz yere uzatmakta.

Motosiklet teorisi kitabını okumadıysanız, daha faza hayatınızı riske atmayın ve okuyun.